خانهاخبار
آیفون 7 کانکتور هوشمند نخواهد داشت

آیفون 7 کانکتور هوشمند نخواهد داشت

در حالی که دو ماه پیش در خبرها آمده بود آیفون 7، مثل آیپد پرو، به کانکتور هوشمند مجهز خواهد بود، خبرهای جدید این شایعه را تکذیب می‌کنند.
۱۳۹۵/۲/۱۸

در ماه مارس شایعه‌ای تصویری منتشر شد از آنچه آیفون 7 «پرو» نامیده شده بود که دوربین iSight دوگانه داشت و سه نقطه که یادآور کانکتور هوشمند آیپد پرو بود. اما طبق خبری که مجله Macotakara منتشر کرده تکنولوژی کانکتور هوشمند اپل در هیچ‌کدام از آیفون‌های نسل بعد به کار گرفته نخواهد شد.

 

image

 

کانکتور هوشمند اپل، که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، اولین بار پاییز گذشته در آیپد پرو 12.9 اینچی به کار گرفته شد و بعد از آن به آیپد پرو 9.7 اینچی هم راه پیدا کرد. این کانکتور ورودی دیگری برای اتصال تجهیزات بیرون فراهم می‌آورد.

این تکنولوژی، که در حال حاضر فقط در دو مدل آیپد پرو دیده می‌شود، باعث اتصال کیبوردهای هوشمند اپل می‌شود و با آن کاور کیبورد اپل بدون بلوتوث یا باتری جداگانه کار می‌کند. لاجیتک هم کیبوردی منطبق با کانکتور هوشمند اپل طراحی کرده است که به عنوان پایه شارژ نیز عمل می‌کند.

 

image

 

کانکتور هوشمند تاکنون در آیفون به کار گرفته نشده است، اما عکسی که از آیفون 7 منتشر شد نشان می‌داد که در آیفون جدید خط آنتن حذف و کانکتور هوشمند سه‌نقطه‌ای اضافه می‌شود.

هنوز دقیقا مشخص نیست که اپل در آیفون کانکتور هوشمند خواهد داشت یا نه. اگر طراحی مطابق تصویر منتشرشده باشد، متصل نگهداشتن تجهیزات بیرونی به آیفون کار راحتی نخواهد بود. از آن طرف باتری‌های آینده می‌توانند از این کانکتور برای انتقال انرژی استفاده کنند و حضور کانکتور آیپد «پرو» در آیفون بعدی می‌تواند پسوند «پرو» در آیفون بعدی را هم توجیه کند.

به هر حال، چه آیفون بعدی کانکتور هوشمند داشته باشد و چه نداشته باشد، اطلاعات دیگری از آن در دست است؛ مثلا انتظار می‌رود طراحی پشت آن تروتمیزتر باشد و دوربینی با لنز دوگانه داشته باشد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Alireza

۱۳۹۵/۲/۱۸
ما هر چی از اپل انتظار داشتیم نشد
حالا چه جوری میخواد فروشش بالا باشه معلوم نی