خانهاخبار
آیا سامسونگ در اندیشه لنز هوشمند است؟

آیا سامسونگ در اندیشه لنز هوشمند است؟

پتنت ثبت‌شده سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت به دنبال ساخت ابزار پوشیدنی جدیدی است؛ ابزاری که احتمالا لنزی هوشمند مجهز به دوربین، نمایشگر، آنتن و چند سنسور خواهد بود.
۱۳۹۵/۱/۱۹

ابزارهای پوشیدنی هوشمند این روزها بیشتر به ساعت و عینک محدود می‌شوند. اکنون پتنت جدید ثبت شده توسط سامسونگ از ابزارهای پوشیدنی جدیدی در آینده خبر می‌دهد. این پتنت برای یک لنز ثبت شده؛ لنزی که به نمایشگر، دوربین، آنتن و چند سنسور مجهز است. مشخص نیست سامسونگ چطور می‌خواهد همه این قطعات را در یک لنز قرار دهد، اما اگر این اتفاق بیفتد، این ابزار بسیار هیجان‌انگیز‌ خواهد شد.

image

احتمالا ایده این ابزار جدید نمایش مستقیم عکس‌ها روی نمایشگر کوچک درست روی چشم است. البته مشابه همه ابزارهای پوشیدنی، این ابزار هم برای اجرای پردازش‌ها به گوشی هوشمند نیاز دارد. دوربین جذاب‌ترین بخش عینک گوگل است که به کاربران اجازه می‌دهد از آنچه پیش روی آنهاست فیلم بگیرند، در حالی که ابزار جدید سامسونگ این امکان را به کاربران می‌دهد تا از آنچه چشم آنها می‌بیند فیلم بگیرند.

خوب است بدانید این پتنت در سال 2014 ثبت شده و احتمالا سامسونگ نیز طی دو سال اخیر روی آن کار کرده و ممکن است به زودی در موردش اطلاع‌رسانی کند.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا چنین ابزاری را کاربردی می‌دانید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

مجتبی

۱۳۹۵/۲/۱۷
شما اینقدر بلدید خوب شما یه گوشی بساز هنگ نکنه

Ali.enk

۱۳۹۵/۱/۲۳
آدم لنز طبی هم که بزنه بعد از یه مدت چشمو خسته میکنه حتی به بعضی چشما که حساسن آسیب هم میزنه. حالا این لنز که این همه قابلیت قراره داشته باشه که چشمو داغون میکنه

Ali.enk

۱۳۹۵/۱/۲۳
yh اول میگی اسم نمیبرم بعد میگی ماموریت غیر ممکن؟ :|

بهمن

۱۳۹۵/۱/۲۲
دوست عزیز شما چ فکری می کنید مگه این شرکت گفته ی سال دیگه این لنز رو می دیم دسته مشتری بذاره رو چشمش؟!
رو این ایده داره کار می شه و بطبع اون مسایلی ک شما بین کردی رو هم مده نظر می گیرن و برای هر مشکلی دنبال یه راه حل می گردن شاید نمونه اولیه این لنز یه چیزی بلا استاده و زشت و غیر کاربردی باشه که به مرور زمان تکامل پیدا می کنه . اینکه یم گین چطور این کار ممکنه باید برین ببینین که اولین کامپیوتر ها در چه سایزی بودن الان رفتن تو جیب من و شما کار سختی هست ولی غیر ممکن نیست بلاخره تکنولوژی نانو استفاده می شه هزار تا راهه دیگه پیشنهاد می شه و ازمایش انجام می شه
بازم می گم مدلای اولیه احتمال زیاد بدرد بخور نیستن و فقط می گن این کار می شه اینم نمونه اولیه
درود بر سامسنوگ که در هرکاری می ره بدون ترس بدون توجه به درامد پرچمت بالاس ولی از گوشیات خوشم نمیاد

yh

۱۳۹۵/۱/۲۲
سامسونگو چه به تکنولوژی آخه... از بس از این کمپانی به خاطر دزدیاش شکایت شده که تصمیم گرفته هر ایده ایی که جایی دارن روش کار میکنند یا تو فیلم های هالیوودی میبینه رو پتنت کنه فردا یه کمپانی بهش رسید خواست کپی کنه ... دیگه بهونه ایی داشه باشه... سامسونگ که از این تکنولوژیا بلد نیست تولید کنه ...دقت کنی تو خیلی از فیلمهای هالیوودی که اسم نمیبرم دقیقا از همین پتنت استفاده کردند مثل ماوریت غیر ممکن.... حالا یه کمپانییه دیگه جایی داره رو این پروژه کار میکنه اطلاعی ندارم ولی صد در صد مطمئنم دارن روش کار میکنن.. الان سامی بو برده زود پتنت ثبت کرده که آغا مال منه:))))