خانهاخبار
استفاده از نمایشگر حساس به فشار سال آینده افزایش می‌یابد

استفاده از نمایشگر حساس به فشار سال آینده افزایش می‌یابد

بر اساس گزارش تازه منتشرشده از IHS، انتظار می‌رود میزان استفاده از نمایشگر حساس به فشار در گوشی‌های هوشمند سال آینده بیشتر شود.
۱۳۹۴/۹/۳۰

در نیمه دوم سال جاری گوشی‌های هوشمند بسیاری دیدیم که دارای ویژگی اسکنر اثر انگشت بودند و قطعا تعداد آنها سال آینده افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، نمایشگر حساس به فشار نیز به یک ویژگی معمول در گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد.
بر اساس گزارش IHS، حدود 25 درصد دستگاه‌های هوشمندی که سال آینده وارد بازار می‌شوند به نمایشگر حساس به فشار مجهز خواهند بود. با وجود این فناوری کاربر می‌تواند با لمس کردن صفحه با فشارهای مختلف دستورات متفاوتی به گوشی بدهد. به‌طور مثال، کاربر با فشار ضعیف پیش‌نمایشی از ایمیل را می‌بیند و با فشار بیشتر وارد آن می‌شود.

 

image

 

IHS می‌گوید که فروش پنل‌های حساس به فشار با افزایش 317 درصدی به 461 میلیون واحد در سال آینده خواهد رسید که در گوشی‌های میان‌رده تا رده‌بالا استفاده می‌شوند. IHS می‌گوید به‌ کار گرفتن این فناوری در ساعت و گوشی‌های جدید اپل موجب شده است سایر تولیدکنندگان نیز به فکر استفاده از آن در محصولات خود بیفتند. در حال حاضر به‌جز اپل واچ و آیفون 6اس و 6اس پلاس، مدل خاصی از هوآوی میت اس نیز با فناوری فورس تاچ عرضه می‌شود و شایعه شده که پرچم‌داران بعدی سامسونگ و سونی نیز سال آینده این ویژگی را در اختیار خواهند داشت.

 

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Parsa

۱۳۹۴/۱۰/۱
اپل اولین بار این تکنولوژی رو در اپل واچ به کار برده! اطلاعاتتون رو بالا ببرید یکم!

Reza

۱۳۹۴/۹/۳۰
دور از انتظار نویسنده سایت تخصصی فراموش کرده باشه این فن آورس اولین بار توسط اپل ارایه نشده !! اپل دومین شرکت به کار گیرنده بوده نه اولی