خانهاخبار
اپلیکیشن Move to iOS چگونه کار می‌کند؟

اپلیکیشن Move to iOS چگونه کار می‌کند؟

اسباب‌کشی از اکوسیستم اندروید به iOS برای هیچ‌کس آسان نیست. فرایند جابه‌جایی پرونده‌ها و اطلاعات ممکن است به‌درستی طی نشود یا گاهی مجبور شوید داده‌های قبلی را رها کنید و همه‌چیز را از ابتدا بسازید. اما یکی از نویسندگان سایت Macworld به‌کمک اپلیکیشن Move to iOS مسیر پیشنهادی اپل را طی کرده است؛ راهی که شاید بتواند تعدادی از کاربران اندروید را به استفاده از محصولات اپل متقاعد کند.
۱۳۹۴/۷/۱

جالب است که نخستین اپلیکیشن اندرویدی اپل Move to iOS نام‌گذاری شده. هواداران متعصب اندروید از این رویکرد چندان استقبال نکرده‌اند و امتیاز پایینی به این اپلیکیشن داده‌اند؛ امتیازی که باعث شد عد‌ه‌ای به‌اشتباه فکر کنند ناشی از عملکرد ضعیف این برنامه است. اپل وعده داده که به‌کمک این برنامه به‌سادگی می‌توانید مخاطبان، تصاویر و سایر داده‌هایتان را به آیفون منتقل کنید. در این آزمایش Galaxy Note 5 و iPhone 5s استفاده شده و خواهیم دید که فرایند انتقال اطلاعات کاربری شما چگونه است.

 

اول ایمنی، بعد کار

 

image

 

بسیار مهم است که آیفون یا آیپد شما جدید باشد و از قبل تنظیمات مختلف آن را تغییر نداده باشید. اپل در این زمینه راهنمای کاملی نوشته است. باید به خاطر داشته باشید که در صورت ایجاد هر تغییری، احتمال موفقیت شما در این پروسه بسیار کم می‌شود. نخستین قدم‌ها هم درست مانند آماده‌سازی هر کدام از دستگاه‌های اپل است. باید زبان و شبکه وایرلس مدنظرتان را انتخاب کنید. سپس داده‌ها و اپلیکیشن‌های موردنظرتان را انتخاب کنید و در صفحه نمایشگر گزینه Move data from Android را بزنید تا انتقال آغاز شود. درنهایت قدم آخر هم وارد کردن رمز 9 رقمی دیجیتالی در دستگاهتان است.

 

به تصاویر توجه کنید

 

image

 

این برنامه در ادامه از شما می‌‌پرسد که آیا قصد دارید عکس‌های دوربین، اطلاعات حساب کاربری گوگل و بوکمارک‌های گوگل کروم را منتقل کنید یا خیر. در صورت موافقت، این داده‌ها را هم برایتان جابه‌جا می‌کند. برای استفاده از سرویس‌های گوگل احتمالا مجبور می‌شوید رمز عبورتان را دوباره وارد کنید. اگر از قابلیت عبور دو مرحله‌ای گوگل بهره می‌برید، باید برای هر کدام از این برنامه‌ها رمز عبور یک‌بارمصرف تعیین کنید.

در بخش تصاویر موبایل به‌خوبی دقت کنید که همه عکس‌هایتان منتقل شوند. گاهی گوگل فوتو، دراپ باکس یا سایر سرویس‌های ابری‌ای که از آنها استفاده می‌کنید، برای خالی کردن فضا در تلفن اندرویدی شما، برخی تصاویر را حذف می‌کنند. اگر به این سرویس‌ها متکی هستید، بهترین تصمیم دانلود مجدد و استفاده از آنهاست تا مجبور نشوید دوباره همه عکس‌ها را از اول در تلفن همراه جدیدتان دانلود کنید.

 

 چیزی از دست نمی‌دهید

 

image

 

اگر مراحل فوق را درست طی کنید، داده‌هایتان به‌سادگی منتقل می‌شود. از بابت دسترسی به اپلیکیشن‌های قدیمی‌ در دستگاه اندرویدی‌‌تان هم نگران نباشید. گوگل اپلیکیشن‌های معروف جستجو، فوتو، درایو و سایر برنامه‌های مطرحش را در این اکوسیستم هم عرضه کرده است. مایکروسافت نیز سرویس‌هایی مانند اوت‌لوک و وان درایو را به‌خوبی در iOS آماده کرده و از این بابت مشکلی نخواهید داشت.

برای بسیاری از کاربران سیستم عامل اندروید محصولات اپل به‌منزله قفس طلایی است! آنها می‌گویند در این اکوسیستم انتخاب و آزادی معنای چندانی ندارد. با وجود این وسوسه استفاده از آیفون یا آیپد ممکن است هر کاربری را درگیر خود کند. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید موبایل اندرویدی‌تان را رها کنید، اپل برایتان مسیر را ساده‌تر از همیشه کرده است.

منبع: Macworld

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amir1975

۱۳۹۴/۷/۱
امتیاز این App رو در گوگل پلی استور نگاه کنیدکفایت میکنه!