خانهاخبار
سامسونگ استانداردسازی فناوری 5G را رهبری می‌کند

سامسونگ استانداردسازی فناوری 5G را رهبری می‌کند

شرکت سامسونگ طرحی پیشنهاد داده است که براساس آن مقدمات لازم برای استانداردسازی فناوری 5G فراهم شود. این پیشنهاد را مجمعی از شرکت‌های ارتباطی و مخابراتی مختلف تصویب کرده و قرار است اولین استاندارد فناوری 5G تا اواسط سال 2018 شکل بگیرد.
۱۳۹۴/۶/۳۰

درحالی‌که هنوز شبکه‌ 4G در بسیاری از کشورها، از جمله کشور ما، به‌طور کامل پوشش داده نمی‌شود، برخی کشورها در حال حرکت به سمت نسل بعدی شبکه‌های مخابراتی‌اند. کشورهایی مثل ژاپن، امریکا و چین در حال کار روی تجاری‌سازی فناوری 5G هستند و می‌خواهند سلطه‌گر این بازار باشند، اما پیشرفت آنها در این زمینه کند است.
در این میان سامسونگ در تجاری‌سازی فناوری 5G نقشی محوری ایفا می‌کند. این شرکت به یک سازمان خصوصی که استاندارد فناوری‌های ارتباطی را در جهان تعیین می‌کند پیشنهادی درباره چشم‌انداز سیستم ارتباطی 5G ارائه کرده است. این طرح پیشنهادی در کارگاه آموزشی 3GPP RAN 5G طرح گردید که در شهر آریزونای امریکا برگزار شد. 3GPP یک سازمان خصوصی شامل مجموعه‌ای از اپراتورهای مخابراتی بزرگ و تولیدکنندگان تجهیزات تلفن همراه است.

 

image

 

در این کارگاه آموزشی حدود 500 نفر از مقامات رسمی صنعت ارتباطات از جمله 50 نفر از مسئولان رده‌بالای اپراتورهای مخابراتی شرکت داشتند و درباره زمان‌بندی استانداردسازی فناوری 5G توافق کردند. بر این اساس مقرر شد اولین استاندارد برای دستیابی به فناوری فرکانس بالاتر از 6 گیگاهرتز تا سپتامبر 2018 و استاندارد دوم تا دسامبر 2019 تعیین شود.
بسیاری از شرکت‌های حاضر در این کارگاه از جمله سامسونگ، نوکیا، اریکسون و... درباره این طرح پیشنهادی اجماع کردند تا برای استانداردسازی 5G به همراه خدمات مختلف راهی پیدا شود.

منبع:sammobile

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

اميد

۱۳۹۴/۷/۱
و باز هم به يه روش مسخره ديگه دست زد
بازم با اين كارا ميخواد خودش رو مطرح كنه . كمپانى هاى ديگه به دور از اين روش هاى كثيف بهترين محصولات و بهترين فروش رو دارند اما سامسونگ فقط دست و پا ميزنه تا فروش داشته باشه و به هر راهى دست ميزنه
و اينم بگم كه كدوم رهبرى؟
باز ميخواد به زور يه تكنولوژى ناقص رو عرضه كنه وبعد هم ضرر ببينه و يه كمپانى ديگه تكميلش كنه
ما هنوز تكنولوژى 4G در اكثر جا ها نداريم اونوقت ... فكر كنم ديگه بدونيد
هيچ وقتم درست نميشه

مهرشاد

۱۳۹۴/۶/۳۱
اپل برعكس سامسونگ با اين همه خدمت به دنيا در زمينه تكنولوژى هيچ وقت مدعى نبوده
سامسونگ ميخواداز هر طريقى مطرح باشه

milad

۱۳۹۴/۶/۳۱
باز هم سامسونگ حرف اولو زد

yh

۱۳۹۴/۶/۳۱
تیترتون به متنی که گذاشتین اصلا نمیخوره؟!!! کجای این متن نوشته سامسونگ رهبری میکنه؟!!!! نوشته شده که سامسونگ یه پیشنهادی داده اونا هم بررسیش کردن ... همه میدونن کیفیت سامسونگ صفره و روش حساب نمیکنن

داود

۱۳۹۴/۶/۳۱
فردا اپل میگه 5g را من ابداع کردم.