خانهاخبار
چرا آیفون های جدید سنگین‌ترند؟

چرا آیفون های جدید سنگین‌ترند؟

یکی از مواردی که اپل در مراسم خود به آن اشاره نکرد سنگین‌تر شدن آیفون‌های جدید بود. خیلی‌ها تاکنون تصور می‌کردند سنگین‌تر شدن آیفون‌های جدید به‌دلیل بدنه مقاوم‌تر آنهاست. اگر شما هم از این دسته افرادید، باید به شما بگوییم اشتباه می‌کنید! در ادامه با جی‌اس‌ام همراه باشید تا دلیل سنگین شدن آیفون های جدید را بررسی کنیم.
۱۳۹۴/۶/۲۳

اولین بار که آیفون ۶اس را در دست بگیرید، یک نکته را متوجه می‌شوید: این گوشی نسبت به آیفون ۶ سنگین‌تر است، البته نه خیلی؛ اما هرچقدر هم این اختلاف کم باشد، باز هم محسوس است. هردو آیفون جدید نسبت به آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس ۱۱ درصد سنگین‌ترند.

سوالی که پیش می‌آید این است: افزایش وزن آیفون‌های جدید به کدام بخش مربوط می‌شود؟ ممکن است تصور کنید وزن بیشتر آیفون‌های ۶اس به‌واسطه بدنه قوی‌تر این گوشی‌هاست، اما باید بگوییم اشتباه می‌کنید! مشخص نیست بدنه آیفون‌ها به‌جز آلومینیوم دقیقا چه چیز دیگری و به چه میزان دارند، اما می‌دانیم بدنه آلومینیوم ۷۰۰۰ استفاده‌شده در آیفون ۶اس یک گرم سبک‌تر از بدنه آلومینیومی آیفون ۶ است. درحقیقت در آلومینیوم ۷۰۰۰ بعد از آلومینیوم عنصر زینک بیش از هر عنصر دیگری یافت می‌شود که البته ترکیب آلومینیوم و زینک باعث افزایش مقاومت بدنه می‌شود. آیفون ۶ اما در بدنه خود، که آلومینیوم ۶۰۰۰ نام دارد، علاوه بر آلومینیوم، سیلیکون و منیزیم دارد.

 

image

نتیجه تفاوت در این آلیاژها ۲ گرم سبک‌تر بودن قاب آلومینیومی ۶اس پلاس نسبت به ۶ پلاس و یک گرم سبک‌تر بودن قاب آلومینیومی ۶اس نسبت به ۶ است. بنابراین نتیجه می‌گیریم بدنه جدید آیفون‌ها نه‌تنها از رسوایی خم شدن جلوگیری می‌کند، بلکه حتی نسبت به نسل‌های قبلی سبک‌تر است.

وزن زیادتر آیفون‌ها درحقیقت مربوط می‌شود به فناوری 3D Touch موجود در این دستگاه‌های جدید. نمایشگر آیفون ۶اس بیش از دو برابر نمایشگر آیفون قبلی وزن دارد: در آیفون ۶ نمایشگر دستگاه تنها ۱۲ گرم بود، اما در آیفون ۶اس وزن نمایشگر به ۲۹ گرم رسیده است. دلیل اصلی این موضوع را می‌توانیم افزوده شدن لایه‌ای جدید به صفحه نمایش ۶اس بدانیم که برای سنجش میزان فشار استفاده شده است. به بخش نور پس‌زمینه نمایشگر آیفون یک لایه شامل سنسورهای سنجش فشار اضافه شده که نه‌تنها وزن این بخش را زیادتر کرده، بلکه ضخامتش را هم افزایش داده است. به همین دلیل آیفون‌های جدید هر کدام ۰/۲ میلی‌متر از نسل قبلی خود ضخیم‌تر است.

image

درنهایت باید بگوییم iPhone 6s و iPhone 6s Plus به‌ترتیب ۱۴ و ۲۰ گرم سنگین‌ترند از گوشی‌هایی که جایگزینشان شده‌اند. البته در استفاده روزمره به‌سرعت به این افزایش وزن عادت خواهید کرد و مسئله چندان مهمی نخواهد بود، ولی اگر اپل وزن آیفون‌ها را به‌دلیل استفاده از باتری حجیم‌تر افزایش می‌داد، آن وقت بیشتر خوشحال می‌شدیم.

منبع: TheVerge

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

امیر

۱۳۹۴/۶/۲۵
شاهکارای اپل :))