خانهاخبار
اپل چگونه مصرف باتری را در آی او اس ۹ بهینه تر کرده است؟

اپل چگونه مصرف باتری را در آی او اس ۹ بهینه تر کرده است؟

به گفته اپل، در آی او اس ۹ دو بهبود اساسی برای بهینه سازی مصرف و افزایش طول عمر باتری آی دیوایس ها صورت گرفته است. بهبود نخست به لطف تغییرات بنیادینی است که در ساختار این سیستم عامل ایجاد شده. با اصلاحات مختلف در سرتاسر سیستم عامل، دستگاه های مجهز به آی او اس ۹، بدون نیاز به انجام دادن هیچ کار خاصی نسبت به قبل، یک ساعت طول عمر بیشتری خواهند داشت. علاوه بر این، اپل حالت عمل جدیدی تحت عنوان Low Power Mode نیز روی سیستم عامل تعریف کرده که با فعال شدنش ۳ ساعت طول عمر بیشتر برای باتری به ارمغان می آورد.
۱۳۹۴/۳/۲۵

به گفته اپل، در آی او اس ۹ دو بهبود اساسی برای بهینه سازی مصرف و افزایش طول عمر باتری آی دیوایس ها صورت گرفته است. بهبود نخست به لطف تغییرات بنیادینی است که در ساختار این سیستم عامل ایجاد شده. عمده توجه ها در آی او اس ۹ به بهبود عملکرد و رفع مشکلات ریز و درشت سیستم عامل بود و از همین دیدگاه افزایش طول عمر باتری یکی از اساسی ترین مواردی بود که کاربران انتظارش را داشتند. با اصلاحات مختلف در سرتاسر سیستم عامل، دستگاه های مجهز به آی او اس ۹، بدون نیاز به انجام دادن هیچ کار خاصی نسبت به قبل، یک ساعت طول عمر بیشتری خواهند داشت. یکی از مواردی که در حصول چنین نتیجه ای نقش داشته استفاده از سنسور Proximity برای تشخیص پشت و رو بودن گوشی روی میز و خاموش کردن صفحه نمایش در این حالت است. در چنین شرایطی اگر گوشی تان نوتیفیکیشن هم دریافت کند، صفحه نمایش روشن نخواهد شد.

 

علاوه بر این، اپل حالت عمل جدیدی تحت عنوان Low Power Mode نیز روی سیستم عامل تعریف کرده که با فعال شدنش ۳ ساعت طول عمر بیشتر برای باتری به ارمغان می آورد. Low Power Mode پس از فعال شدن، سنسورها را خاموش می کند، نوتیفیکیشن های پوش برای ایمیل را از کار می اندازد و نور صفحه نمایش را نیز کاهش می دهد. علاوه بر اینها عملکرد قابلیت های Background App Refresh، که از منابع اصلی مصرف انرژی اند، نیز مختل می شود. جلوه های گرافیکی کم فروغ تر از قبل می شود و پس زمینه سیستم عامل، اگر از نوع متحرک باشد، از حرکت باز می ایستد. در نهایت ممکن است سرعت اتصال اینترنتی گوشی نیز برای کاهش مصرف باتری دستخوش تغییر شود و کاهش یابد.

 

image

 

شاید این موارد به گوش کاربران اندرویدی آشنا به نظر برسد. معمولا روی گوشی های اندرویدی شرکت های مختلف قابلیت حفظ باتری با عناوین مختلفی تعبیه می شود؛ گزینه ای که با فعال شدن، به مصاف قابلیت های اصلی گوشی می رود و با غیرفعال کردن آنها طول عمر بیشتری برای باتری به همراه می آورد. برای مثال، Power Saving Mode روی سامسونگ گلکسی اس ۶ سرعت پردازنده، شدت نور صفحه نمایش، نرخ فریم جلوه های انیمیشنی و موارد مختلفی از این دست را کاهش می دهد. جالب است بدانید با فعال کردن حالت Ultra Power Saving Mode تغییرات وسیع تر نیز می شود و، علاوه بر خاکستری شدن رنگ های صفحه نمایش، عملکرد بسیاری از اپلیکیشن ها متوقف می گردد.

 

اندروید ۵ مجهز به نوعی قابلیت حفظ باتری است که ویبره های دستگاه را غیرفعال می کند، سرعت عمل کلی سیستم عامل را پایین می آورد و مانع به روز شدن اپلیکیشن هایی می شود که به سینک شدن نیاز دارند. این قابلیت را می توان به صورت دستی فعال کرد یا برای فعال شدن خودکار، با رسیدن درصد باتری باقیمانده به ۵ یا ۱۵ درصد، تنظیمش کرد. با فعال کردن حالت خودکار پیغامی در موعد مشخص برایتان نمایش داده می شود و امکان فعال کردن حالت حفظ باتری را پیش رویتان می گذارد. گوگل مدعی است این قابلیت می تواند تا ۹۰ دقیقه طول عمر باتری گوشی های اندرویدی را افزایش دهد. بهبودهای ایجادشده در زمینه باتری ممکن است رضایت دارندگان آی دیوایس ها را افزایش دهد و آنها را از همراه داشتن دائمی باتری های اکسترنال بی نیاز کند.

 

منبع: phonearen

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)