خانهاخبار
اپل بار دیگر با پشت سر گذاشتن گوگل با ارزش ترین برند دنیای تجارت نام گرفت

اپل بار دیگر با پشت سر گذاشتن گوگل با ارزش ترین برند دنیای تجارت نام گرفت

نویسنده مهمان: شرکت Millward Brown هر ساله دست به انتشار گزارشی با عنوان BarandZ می زند که در آن با ارزش ترین برندهای دنیای تجارت شناسایی و معرفی می شوند. در گزارش امسال این شرکت، اپل با ۶۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ارزش ۲۴۶.۹ میلیارد دلار رسیده و عنوان با ارزش ترین برند دنیای تجارت را بار دیگر از آن خود کرده است.
۱۳۹۴/۳/۷

نویسنده مهمان: شرکت Millward Brown هر ساله دست به انتشار گزارشی با عنوان BarandZ می زند که در آن با ارزش ترین برندهای دنیای تجارت شناسایی و معرفی می شوند. در گزارش امسال این شرکت، اپل با ۶۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ارزش ۲۴۶.۹ میلیارد دلار رسیده و عنوان با ارزش ترین برند دنیای تجارت را بار دیگر از آن خود کرده است. شاید امسال این موضوع برای اپل بیش از دیگر سال ها حائز اهمیت باشد. زیرا سال گذشته بود که کمپانی گوگل قطار صدرنشینی اپل را از ریل خارج کرد و با صدرنشین شدن در لیست باارزش ترین برندها، مانع از رسیدن اپل به این جایگاه برای چهارمین سال متوالی شد.

 

در این گزارش آمده است:

با ۶۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته و رسیدن به ارزش ۲۴۷ میلیارد دلار، اپل بار دیگر به جایگاه نخست در بین ۱۰۰ برند با ارزش دنیا در لیست BrandZ بازگشته است. فروش موفق آیفون ۶ و حواشی هیجان انگیز مختلفی که اپل را احاطه کرده اند نقش قابل توجهی در افزایش ارزش برند این شرکت در سال اخیر داشته اند. اپل حتی در زمینه بیشترین نرخ رشد در بین شرکت های جهان طی ۱۰ سال اخیر نیز پیشرو است. نرخ رشد ارزش برند این کمپانی طی بازه فوق ۱۴۴۶ درصد برآورد شده است.

 

image

 

صدرنشینان لیست با ارزش ترین برندهای جهان را عمدتا شرکت های دنیای تکنولوژی و مخابرات شکل داده اند. اعضای لیست پس از اپل و گوگل شرکت های مایکروسافت، آی بی ام، ویزا، AT&T، Verizon، کوکاکولا، مک دونالدز و مارلبرو هستند. شرکت های مطرح دیگری نیز وجود دارند که بخت حضور در بین ده شرکت برتر را نداشتند، اما عده بسیاری کنجکاوند که جایگاه آن ها را در این بین ببیند. در همین راستا شرکت فیسبوک با رتبه ۱۲، آمازون با رتبه ۱۴، HP با رتبه ۳۹، اوراکل با رتبه ۴۴، سامسونگ با رتبه ۴۵ و توییتر با رتبه ۹۲ در این لیست حضور دارند.

 

Millward Brown در این گزارش توضیح داده است که برآورد ارزش شرکت ها بر اساس نظر ۳ میلیون مشتری، در بین ۱۰۰ هزار برند مختلف و در بازار ۵۰ کشور انجام می گیرد. در این بررسی وجهه برندها در برابر عملکردشان در فروش به عنوان یکی از معیارهای مقایسه و رتبه بندی به کار گرفته می شود. با بررسی آمار و ارقام جدید منتشر شده در BrandZ، میانگین رشد ارزش برندها در بازه یک ساله ۱۴ درصد و در بازه ۱۰ ساله ۱۲۶ درصد برآورد شده است.

 

منبع: Macrumors

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۹
سامسونگ با افت 16 رتبه هنوز جایگاه خوبی داره.

مهمان

۱۳۹۴/۳/۱۹
توی برندهای معروف سازنده ی موبایل سامسونگ 45ام و هواوی 70ام شده.بقیه ی برند های گوشی توی 100تای اول نبود.پس پرچم سامسونگ توی اندروید همچنان بالا است :)

سینا

۱۳۹۴/۳/۱۸
عزیز فراری ایتالیاییه این آمار برای آمریکاست لطفا کیلویی نظر نده

مهمان

۱۳۹۴/۳/۹
دوست عزیز تا اونجایی که من گشتم تو سال 2014 فراری تو 100 تا برند برتر هم نبودده شما منبعت از کجاست ؟؟؟ در ضمن با ارزش ترین برند ها تو صنعت خودرو تویوتا هستش فکر نمیکنم اصلا فراری سرمایه ی چندانی داشته باشه...

مهمان

۱۳۹۴/۳/۷
معتبر نیست خبرتون فراری که چند ساله برترین برنده خنده داره اینجا اصلا اسمش نیست آمارو از کجا آوردین؟