خانهاخبار
10 ویژگی پر رنگ نسخه های مختلف اندروید که آن ها را خاص کرده است

10 ویژگی پر رنگ نسخه های مختلف اندروید که آن ها را خاص کرده است

جی اس ام: مدت زمان زیادی از اولین اندرویدی که ارائه شده می گذرد این سیستم عامل محبوب اکنون 6 ساله شده است، اولین گوشی موبایل مجهز به این سیستم عامل ساخت اچ تی سی بود که G1 نام داشت و برای T-Mobile ساخته شده بود. از آن زمان تا امروز 10 بروزرسانی اصلی از این سیستم عامل توسط گوگل ارائه شده که در هر کدام از این بروزرسانی ها شاهد ارائه یک ویژگی پر رنگ بودیم.
۱۳۹۳/۸/۵

جی اس ام: مدت زمان زیادی از اولین اندرویدی که ارائه شده می گذرد این سیستم عامل محبوب اکنون 6 ساله شده، اولین گوشی موبایل مجهز به این سیستم عامل، ساخت اچ تی سی بود که G1 نام داشت و برای T-Mobile ساخته شده بود. از آن زمان تا امروز 10 بروزرسانی اصلی از این سیستم عامل توسط گوگل ارائه شده که در هر کدام از این بروزرسانی ها شاهد ارائه یک ویژگی پر رنگ بودیم.

در مقاله ای که امروز می خوانید، مهمترین ویژگی ای که توسط این بروزرسانی ها برای نسخه های مختلف اندروید ارائه شده را مرور خواهیم کرد.

 

1 – اندروید 1.5 (کیک فنجانی)

 

این تصور که اندروید نسخه 1.5 تنها در یک مسیر باعث بهبود اندورید شده اشتباه است، اما یک ویژگی اصلی توسط این بروزرسانی برای اندروید ارائه شد که از دیگر ویژگی ها مهمتر است و آن ویژگی اضافه شدن صفحه کلید مجازی به سیستم عامل اندروید است. درست است، تصور اینکه صفحه کلید مجازی برای یک سیستم عامل یک ویژگی باشد کار سختی است اما در سال 2009 تا 2008 گوشی های موبایل از صفحه کلیدهای فیزیکی استفاده می کردند، اما با ارائه این بروزرسانی طرفداران اندروید یک قدم بزرگ به سمت نزدیک شدن به iOS ،که بر روی آیفون بود، برداشتند.

 

 

image

 

2 – اندروید 1.6 (دونات)

 

شاید مهمترین ویژگی این نسخه را باور نکنید و تصور آن برای امروز کار سختی باشد، اما با ارائه این بروزرسانی اندروید از این پس می توانست از صفحه نمایش با کیفیت های مختلف، مستقل از تعداد پیکسل، پشتیبانی کند. این موضوع باعث شد تا اندروید بتواند خود را در رنج بزرگی از محصولات مطرح کند.

 

image

 

3 – اندروید 2.0 (شیرینی خامه ای)

 

پیش از این نسخه، اندروید از فلاش پشتیبانی نمی کرد و کاربر هیچ کنترلی از نظر نرم افزاری روی این ویژگی نداشت. اما این نسخه پشتیبانی از فلاش را وارد دنیای اندروید کرد، تا آنجا که امروز در نرم افزار دوربین به ویژگی های فوکوس خودکار، وایت بالانس و افکت رنگ ها نیز دسترسی داریم.

 

 

image

 

4 – اندروید 2.2 (فرویو)

 

این نسخه ویژگی هایی از جمله Wi-Fi hotspots را به اندروید آورد، اما شاید مهمترین ویژگی ای که با این نسخه وارد دنیای اندرویدی ها شد، افزایش سرعتی بود که به ادعای گوگل2 تا 5 برابر نسخه قبلی بود.

 

 

image

 

5 – اندروید 2.3 (نان زنجفیلی)

 

این نسخه از اندروید را می توانیم پر نفوذترین نسخه بدانیم در حالی که هنوز هم 11 درصد از کاربران اندروید این نسخه را بر روی گوشی های خود دارند. ویژگی مهمی توسط این نسخه به اندروید وارد نشد، اما چند ویژگی کوچک مانند پشتیبانی از سنسورهای بارومتر، ژایروسکوپ وارد گوشی های اندوریدی شد.

درست متوجه شدید پیش از این نسخه، سنسور ژایروسکوپ در داخل گوشی های اندرویدی وجود نداشت و حال تصور کنید توسعه دهندگان اندروید از چه ویژگی برای بازی ها استفاده می کردند.

 

image

 

6 – اندروید 3.0 (لانه زنبوری)

 

به طور حتم این نسخه کم طرفدارترین نسخه اندروید است. تنها هدف این نسخه این بود که وضعیت تاسف بار اندروید در دنیای تبلت ها بهبود پیدا کند.

 

image

 

7- اندروید 4.0 (بستنی حصیری)

 

این نسخه نیز مانند لانه زنبوری امکانات کمی را وارد دنیای اندورید کرد، اما یک ویژگی مثبت توسط این نسخه وارد دنیای اندروید شد که آن ظاهر زیبای اندروید است، ظاهری که حتی تا امروز در اندروید می بینید توسط همین نسخه وارد موبایل ها شده است.

 

 

image

 

8 – اندروید 4.1 (آب نبات ژله ای)

 

این نسخه از اندروید را می توان محبوب ترین نسخه دانست، مهمترین ویژگی که همراه این نسخه وارد دنیای اندروید شد، Google Now بود، این دستیار صوتی گوگل با صدای شما همه کارها را انجام می دهد، و حتی برخی از کارها را به صورت خودکار انجام می دهد، به طور مثال اگر شما به صورت روتین هر روز سر یک ساعت مشخص از محل کار به خانه بروید، این دستیار صوتی این موضوع را تشخیص خواهد داد و در زمانیکه شما به محل زندگی خود برسید اگر در اتوبوس و یا تاکسی به خواب رفته باشید شما را مطلع خواهد کرد.

 

image

 

9 – اندروید 4.4 (کیت کت)

 

با این نسخه گوگل ظاهر اندروید خود را مدرن تر کرد، اما مهمترین ویژگی این نسخه این بود که گوگل با بهبودهایی که در کارآیی آن ایجاد کرد، امکان استفاده این نسخه را توسط گوشی هایی که رم 512 دارند به وجود آورد به همین خاطر گوشی هایی که در رده پایین بازار قرار دارند نیز توانستند این نسخه را دریافت کنند.

 

image

 

10 – اندروید 5.0 (آب نبات چوبی)

 

شکی نیست که اندروید نسخه 5.0 جذاب ترین رابط کاربری را که تا امروز در اندروید دیده ایم دارد که این امر نیز به لطف فلسفه متریال دیزاین امکان پذیر شده است. در این نسخه طراحی تخت تر شده، رنگ ها جذاب تر و تمرکز بیشتری بر روی انیمیشن ها صورت گرفته است. تا امروز هنوز هیچ گوشی ای در جهان این نسخه را دریافت نکرده است و به همین خاطر نمی توان نظری در مورد دیگر ویژگی های این نسخه داشت.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (51 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۸
شما ایفونارو بتون میندازن وگرنه ما هنوز ۴ تومن پول پایه لپتاپ هم ندادیم

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۷
خخخخخخخخخ ویندوز فون D: بابا تورو خدا نکنین ای کارارو. هالا خدایی میشه اندروید ۵۰% مقایشه کرد با آی او اس ولی دیگه ویندوز فون خیلی خنده داره . تازه آندرویدم که میگم فقط سری z سونی نه سامسونگ پلاستیکیا

مهمان

۱۳۹۳/۸/۱۳
ایفونی عزیز شما کاملا درست میفرمایید این مشکلات اندروید واقعا مارو خسته کرده حتی تو نسخه های جدیدتر هم این مشکلاتو حل نمیکنه و همش میاد به قیافه و امکاناتو اینا بها میده. اما اجازه بدید به شما بگم ای او اسی عزیز نه ایفونی عزیز. چون چیزی گه شما رو برتر میکنه سیستم عامل خیلی خوبتون هست. و گرنه من کلاه برداری سامسونگو نوکیا و ال جی و سونی و ترجیح مزدم به اپل که برای یه پرچم دار اینجا دو تومن پول میدم. اما برای ایفون 4 تومن!

مهمان

۱۳۹۳/۸/۷
والا اين هنگروييد يا ما رو كشتن با اين امكاناتشون. فك كنم با گوشيشون موشك هوا ميكنن كه ما با آيفونمون هنوز نتونستيم موجود زنده ببريم لايه اوزون. والا ما هر بلايي سر اين گوشيمون مياريم و هفتاد هشتاد تا سايت همزمان بازه و چهل پنجاه تا برنامه. نه هيچوقت هنگ ديديم و نه گير و بيري داره و نه يه ذره سرعتش كم شده. ديگه يه وقتايي دلم ميسوزه ميشينم برنامه هاشو ميبندم. اصلا اين هنگ چيه كه اين بندگان خدا (هنگروييد يها) اينقد باهاش مشكل دارن. ؟ شايد واسه همينه كه درب باتري واسشون ميزارن بتونن باتريشو در ارن درسش كنن. !! ترو خدا يكي از اين پلاستيكيا بياد واسمون توضيح بده اين هنگ چيه ما ايفون يا هم بدونيم؟

مهمان

۱۳۹۳/۸/۷
حالا هی آپدیت بده و اسم هله هوله روش بزاره..... چ هنگروید.... چ ios...... عمرا به گرد پای سرعت windowsphone برسن...... حتی ارزون ترین گوشی وینفونی هم از یه پرچمدار هنگرویدی سریعتره....