خانهاخبار
افزایش سرعت اینترنت ایران با وجود کاهش رتبه جهانی

افزایش سرعت اینترنت ایران با وجود کاهش رتبه جهانی

گزارش اسپیدتست در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی نشان می‌دهد هرچند جایگاه ایران در فهرست کشورهایی با بیشترین میانگین سرعتی اینترنت موبایل ۲ پله کاهش یافته اما در بخش اینترنت ثابت تغییری نکرده است.

۱۴۰۳/۱/۲۸

باتوجه به افزایش نیاز جوامع به اینترنت و استفاده روزانه از فضای مجازی، سرعت و کیفیت اینترنت از اهمیت بالایی برخوردار شده است. بر اساس گزارش‌‎های جهانی سرعت اینترنت ایران علی‎‌‌رغم کاهش رتبه، افزایش پیدا کرده است.

آنطور که گفته می‎‌‌شود اسپید تست جدیدترین گزارش خود از میانه سرعت اینترنت جهان و ایران در ماه مارس ۲۰۲۴ میلادی را منتشر کرد. طبق این گزارش میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه گذشت میلادی ۵۲.۹۸ و میانگین سرعت اینترنت ثابت ۹۳.۲۸مگابیت برثانیه بوده است. این در حالی است که میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان در ماه فوریه ۲۰۲۴ میلادی ۵۱.۱۶ و میانگین سرعت اینترنت ثابت ۹۲.۲۶ مگابیت برثانیه بوده است.

بر اساس گزارشی از مهر، در مارس ۲۰۲۴ میلادی میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۶.۱۶مگابیت برثانیه و میانگین سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۷۸ مگابیت برثانیه بوده است. جایگاه ایران در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانگین سرعت اینترنت موبایل ۲ پله سقوط کرده و اکنون در رده ۷۵ قرار دارد، در بخش اینترنت ثابت جایگاه ایران بدون تغییر رده ۱۵۶ باقی مانده است.

4.jpg

در ژانویه ۲۰۲۴ میلادی، متوسط سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۲.۷۷ و متوسط سرعت اینترنت ثابت کشور ۱۳.۵۸ مگابیت برثانیه بود. از این رو در جدیدترین گزارش اسپیدتست علی‌رغم افزایش سرعت اینترنت در ایران شاهد کاهش رتبه آن در مقایسه با سایر کشورها هستیم.

در فوریه سال جاری میلادی میانگین سرعت اینترنت موبایل کشور ۳۴.۷۱مگابیت برثانیه و جایگاه آن بدون تغییر نسبت به ماه فوریه رده ۷۳ بوده است. اما سرعت اینترنت ثابت کشور در ماه گذشته ۱۳.۵۱ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه آن با ۴ پله سقوط نسبت به ژانویه (ماه قبل) رده ۱۵۶ فهرست بوده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)