خانهاخبار
گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) با تراشه جدید معرفی شد

گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) با تراشه جدید معرفی شد

سامسونگ امروز از سومین نسخه تبلت گلکسی تب اس ۶ لایت رونمایی کرده که به سخت‌افزار جدیدی مجهز شده است. 

۱۴۰۳/۱/۶

تا به امروز، سامسونگ سه مدل از تبلت میان‌رده خود موسوم به گلکسی تب اس ۶ لایت را عرضه کرده است. نخستین مدل این تبلت در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه بازار شد و سپس سامسونگ در سال ۲۰۲۲ میلادی نسخه جدید این تبلت را با تراشه جدید دوباره عرضه کرد. 

tab S6 lite 1.jpg

حالا مدل سال ۲۰۲۴ میلادی تبلت سامسونگ دوباره با تراشه جدید به فروش گذاشته شده است. در حال حاضر، شعبه رومانی سامسونگ گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) را عرضه کرده است. البته سامسونگ هنوز اعلامیه رسمی پیرامون معرفی این تبلت را منتشر نکرده است. 

tab S6 lite.jpg

گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) به نمایشگر ۱۰٫۴ اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن تصویر ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ و نسبت تصویر ۱۵:۹ مجهز شده است. به مانند نسل قبلی، این تبلت از قلم اس پن پشتیبانی می‌کند و از باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. همچنین گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) در دو مدل وای‌فای و LTE عرضه شده است.

tab S6 lite 2.jpg

گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) از تراشه جدیدی برخوردار شده که سامسونگ هنوز نوع آن را مشخص نکرده است. این تراشه یک پردازنده هشت هسته‌ای دارد که شامل هسته‌های با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتزی و ۲ گیگاهرتزی می‌شود. 

tab S6 lite 4.jpg

برای مقایسه، مدل ۲۰۲۲ این تبلت از تراشه اسنپدراگون 732G بهره می‌برد که از هسته‌های ۲٫۳ گیگاهرتزی و ۱٫۸ گیگاهرتزی برخوردار است. گزارش‌های غیر رسمی ادعا کرده‌اند که گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) از تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ بهره می‌برد. 

tab S6 lite 3.jpg

گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) در یک نسخه حافظه رم ۴ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. البته به لطف درگاه کارت حافظه microSD، حافظه تبلت تا ۱ ترابایت قابل افزایش است. نرم‌افزار دستگاه نیز اندروید ۱۴ مبتنی بر One UI 6.1 است.

سامسونگ تایید کرده که گلکسی تب اس ۶ لایت ( ۲۰۲۴) تا ۱۴ ساعت می‌تواند به پخش ویدئو بپردازد. همچنین کاربران با دو نسخه وای‌فای و LTE این تبلت قادرند که به ترتیب تا ۱۲ و ۱۳ ساعت به وب‌گردی بپردازند.

tab S6 lite 7.jpg
tab S6 lite 6.jpg

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی تب اس ۶ لایت (۲۰۲۴) در دو رنگ خاکستری تیره و سبز روانه بازار می‌شود. در حال حاضر، هنوز برچسب قیمتی این تبلت مشخص نشده ولی انتظار می‌رود به زودی این جزئیات نیز اعلام شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)