خانهاخبار
آیا سیم کارت فیزیکی به طور کامل از آيفون ۱۵ حذف می‌شود؟

آیا سیم کارت فیزیکی به طور کامل از آيفون ۱۵ حذف می‌شود؟

بر اساس گزارش امروز یک نشریه فرانسوی، اپل قصد دارد حذف سیم کارت فیزیکی را در سری آیفون ۱۵ دیگر فقط محدود به آمریکا نکند و نسخه اروپایی این گوشی‌ها نیز شامل آن خواهند شد.
۱۴۰۲/۱/۷

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط وب سایت فرانسوی MacGeneration، مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو احتمال دارد امسال بدون شیار سیم کارت در فرانسه عرضه شوند. این بدان معناست که این دستگاه‌ها برای اتصال شبکه‌ای فقط با eSIM (سیم کارت دیجیتال) کار خواهند کرد.

اگر شیار سیم کارت از آیفون‌های فرانسه حذف شود، این کاملا محتمل است که حداقل در چند کشور اروپایی دیگر نیز این اتفاق رخ دهد، زیرا اپل معمولا یک مدل آیفون را در بیشتر مناطق اروپا به فروش می‌رساند. به عنوان مثال آيفون ۱۴ پرو مدل A2890 که در فرانسه فروخته می‌شود، در بریتانیا، ایرلند، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، اتریش، لهستان، هلند، بلژیک، دانمارک، فنلاند، نروژ، سوئد، سوییس و ده‌ها کشور دیگر نیز فروخته می‌شود.

image

 

این موضوع چیز جدیدی نیست و اپل پیش‌تر شیار سیم کارت را برای تمامی مدل‌های آیفون ۱۴ در آمریکا، در سپتامبر سال گذشته (شهریور ۱۴۰۱) حذف کرد و کاربران فقط از طریق eSIM می‌توانستند از گوشی خود استفاده کنند. سیم کارت الکترونیکی به کاربران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به نانو سیک کارت فیزیکی، از شبکه تلفن همراه بهره‌مند شوند. اپل یک سند پشتیبانی با لیستی از اپراتورهایی دارد که از فن‌آوری eSIM در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند، که البته طبق معمول اسمی از اپراتورهای ایران برده نشده است.

هنگامی که سری آیفون ۱۴ در آمریکا عرضه شد، اپل سیم کارت‌های الکترونیکی را به عنوان یک سیم کارت ایمن‌تر نسبت به سیم کارت‌های فیزیکی معرفی کرد، زیرا نمی‌توان آنها را از آیفونی که مفقود شده یا دزدیده شده است جدا کرد. این شرکت اضافه کرد که حداکثر ۸ سیم کارت الکترونیکی را می‌توان در برنامه تنظیمات آیفون مدیریت کرد که نیاز به دریافت، حمل و تعویض سیم کارت‌های فیزیکی در سفر را از بین می‌برد. لازم به ذکر است که آیفون ۱۳ و مدل های جدیدتر می‌توانند همزمان دو eSIM فعال داشته باشند.

با گسترش سریع دسترسی به سیم کارت الکترونیک، حذف شیار سیم کارت در کشورهای دیگر به جز آمریکا، به نظر کاملا اجتناب‌ناپذیر است و حتی اگر این انتقال بیش از یک سال هم طول بکشد، باز هم نمی‌توان از انجام آن صرفنظر کرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)