خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه جلوی اشتراک گذاری لوکیشن در آیفون یا آیپد را بگیریم؟

آموزش: چگونه جلوی اشتراک گذاری لوکیشن در آیفون یا آیپد را بگیریم؟

در این مطلب می‌خواهیم یک آموزش کاربردی برای آیفون یا آیپد را با هم مرور کنیم.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

امکان به اشتراک گذاری لوکیشن در آیفون یا آیپدها بسیار آسان است. اما برخی مواقع، باعث می‌شود تا حریم شخصی شما به خطر بیافتد. این روزها اپلیکیشن‌های زیادی روی گوشی‌ها نصب می‌شوند که از کاربران، اجازه دسترسی به لوکیشن یا سایر خدمات را درخواست می‌کنند. اپلیکیشن‌هایی مانند Maps یا Weather که به صورت پیش فرض در سیستم عامل آی او اس نصب هستند یا مواردی مانند Uber و DoorDash برای انجام فعالیت‌های دقیق خود، دسترسی به لوکیشن دستگاه را نیاز دارند.

اما اگر در مورد حریم شخصی خود نگران هستید، در ادامه روش اصلی برای متوقف کردن دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف به لوکیشن آیفون یا آیپد را با هم مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه جلوی اشتراک گذاری لوکیشن در آیفون یا آیپد را بگیریم؟

اگر از اپلیکیشن‌هایی که نیاز به دسترسی به لوکیشن دستگاه را دارند استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این ویژگی را به آسانی با طی کردن مراحل زیر، غیر فعال کنید.

  • وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  • روی Privacy ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید، گزینه Location Services را انتخاب کنید.
  • حالا کافی است تا مانند تصویر زیر، سوییچ مربوط به Location Services را در وضعیت خاموش یا غیر فعال قرار دهید.
  • در نهایت با ضربه زدن روی آیتم Turn Off، این گزینه به حالت غیر فعال در می‌آید.

image

 

اما بیایید پیامی که در انتها روی تصویر نمایش داده می‌شود را با هم مرور کنیم.

image

 

در این پیام، به کاربر هشدار داده می‌شود که تنظیمات مربوط به لوکیشن دستگاه به حالت غیر فعال درمی‌آید. اما برای مواردی مانند اپلیکیشن Find My یا حالت Lost Mode، این ویژگی به حالت فعال باقی خواهد ماند تا عملکرد آن‌ها با اختلال مواجه نشده و در صورت گم شدن یا سرقت آیفون یا آیپد شما، بتوانید از این طریق آن‌ها را ردیابی کنید.

عدم اشتراک گذاری لوکیشن برای اپلیکیشن‌ها یا خدمات مختلف

همان طور که بالاتر اشاره کردیم، اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که در صورت عدم دسترسی به لوکیشن دستگاه، کارکردشان مختل می‌شود. شما اگر به آیفون یا آیپد خود اجازه دسترسی به لوکیشن را ندهید، نمی‌توانید آب و هوای منطقه خود را بررسی کنید، تاکسی‌های اینترنتی درخواست کنید یا در صورت نیاز غذا سفارش دهید. در چنین شرایطی می‌توانید قابلیت Location Services را در وضعیت روشن قرار داده و دسترسی اپلیکیشن‌های مختلف به این ویژگی را به دلخواه خود تنظیم کنید.

مسلما در حال حاضر، اپلیکیشن‌های زیادی روی آیفون یا آیپد شما وجود دارند که دسترسی به لوکیشن شما، برای آن‌‌ها کاربردی نداشته یا شما به این حالت نیازی نخواهید داشت. برای غیر فعال کردن دسترسی آن‌ها، ابتدا وارد مسیر زیر شوید:

Settings> Privacy> Location Services

حالا با لیست اپلیکیشن‌هایی روبرو خواهید شد که دسترسی به لوکیشن دستگاه برای آن‌ها تعریف شده است. به صورت جداگانه روی نام اپلیکیشن‌ها ضربه زده و دسترسی‌های آن‌ها را مانند صفحه زیر تنظیم نمایید:

image

 

برای دسترسی به لوکیشن برای هر اپلیکیشن، چهار گزینه زیر تعریف شده است:

  • Never: هیچ گاه به لوکیشن دسترسی نخواهد داشت.
  • Ask Next Time: با هر بار باز شدن اپلیکیشن برای دسترسی به لوکیشن از شما اجازه گرفته می‌شود.
  • While Using the App: زمانی که در حال استفاده از اپلیکیشن باشید، قابلیت دسترسی به لوکیشن فعال می‌شود.
  • While Using the App or Widgets: هنگام استفاده از اپلیکیشن یا ویجت مربوط به آن، امکان دسترسی به لوکیشن میسر می‌شود.

در نهایت می‌بینید که حریم شخصی، کاملا وابسته به تصمیم خودتان است. اگر مایل باشید می‌توانید دسترسی‌های مربوط به لوکیشن را به دلخواه خود تنظیم کنید یا اگر این موضوع برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید آن را به حال خود واگذار کنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)