خانهاخبار
اوپو از رینو ۵ 4G رونمایی کرد

اوپو از رینو ۵ 4G رونمایی کرد

اوپو از رینو ۵ با فناوری ارتباطی 4G و تراشه‌ی S720G و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی و شارژر ۵۰ واتی رونمایی کرد
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

اوایل این ماه اوپو از دوگانه‌ی رینو ۵ و رینو ۵ پرو که از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی می‌کردند، رونمایی کرد. اکنون این شرکت در سکوت خبری از رینو ۵ 4G رونمایی کرده و قرار است آن را به بازار عرضه کند. تقریبا به خواهر یا برادرش می‌ماند که البته در برخی از ویژگی‌ها با هم متفاوت هستند که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به فناوری ارتباطی 4G اشاره کرد.

image

این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون 720G در قلب خود بهره می‌برد که البته چند ماه پیش در رینو ۴ 4G استفاده شده بود و اکنون نیز قرار است تا قدرت بخش گوشی‌ جدید اوپو باشد. مدل جدید البته چندین پیشرفت نسبت به سری ۴ در خود دیده است تا با سری رینو ۵ همخوانی بیشتری داشته باشد. اوپو رینو ۵ 4G از صفحه نمایش ۶.۴ اینچی امولد با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد و تا ۱۸۰ هرتز از لمس پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر نیز در این نمایشگر ۱۰۸۰ پیکسل است. این صفحه نمایش طیف رنگی sRGB را در حالت لایت پشتیبانی می‌کند و در حالت Vivid  صد درصد طیف sRGB و ۹۳ درصد DCI-P3 را پوشش می‌دهد. وضوح HD در اپلیکیشن نتفلیکس و آمازون پرایم به علاوه‌ی دالبی اتموس به کاربر خدمت رسانی می‌کنند.  
image

دیگر ویژگی ارتقا یافته در این گوشی به دوربین مربوط می‌شود که اکنون یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با f/1.7 در آن به کار رفته است. دوربین سلفی نیز یک جهش به خود دیده و اکنون از حسگر ۴۴ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سه ماژول باقی‌مانده یکسان هستند و یک سنسور با زاویه‌ی فوق‌العاده عریض ۱۱۹ درجه‌ای ۸ مگاپیکسلی به علاوه‌ی دو ماژول ۲ مگاپیکسلی در پشت گوشی وجود دارند. برای شرایط کم نور گوشی رینو ۵ 4G چند حقه در آستین خود دارد که حالت Super Night و Live HDR از آن جمله هستند که هم برای فیلم برداری و هم عکس‌برداری به کاربر برای ثبت لحظات زیبا کمک می‌کنند. همچنین چندین حالت برای سرگرمی وجود دارد که دارندگان گوشی را می‌تواند حسابی سرگرم کند که split screen و dual exposure از آن دست ویژگی‌ها در حالت فیلم برداری هستند.  

image

 

رینو ۵ 4G از باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که در مقایسه با رینو ۴ که از باتری ۴۰۱۵ میلی آمپر ساعتی بهره‌مند بود، کمی بیشتر است و شارژ آن نیز سریعتر رخ می‌دهد چراکه به جای شارژر ۳۰ واتی از شارژر ۵۰ واتی برخوردار است. جالب اینجاست که این دستگاه با همان شارژر ۶۵ واتی رینو ۵ 5G عرضه می‌شود و باید بدانید که شارژ کامل این گوشی تنها در ۴۸ دقیقه اتفاق می‌افتد. زمانی که اکثر سازندگان در حال حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی‌های هوشمند هستند، قرار دادن شارژر ۶۵ واتی بسیار سخاوتمندانه است. این شارژر از USB Power Delivery PPS پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن برای سایر گجت‌های خود نیز استفاده کنید. همچنین یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز برخلاف روند گوشی‌های هوشمند در رینو ۵ 4G وجود دارد.  

image

اوپو در این گوشی از ColorOS 11 که مبتنی بر اندروید ۱۱ است استفاده کرده است. ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه در این گوشی گنجانده شده است. دو اسلات سیم کارت و یک اسلات کارت حافظه‌ی اس دی برای کاربر وجود دارد که می‌تواند حافظه‌ی داخلی را افزایش دهد. همچنین از لحاظ فناوری‌های ارتباطی رینو ۵ 4G از بلوتوث ۵.۱ با aptX HD و LDAC بهره می‌برد اما از NFC در این گوشی خبری نیست.

گوشی رینو ۵ 4G ابتدا در ویتنام عرضه می‌شود و اکنون از طریق فروشگاه اوپو شاپ و بعضی از خرده‌فروشی‌های محلی در دسترس است. قیمت این گوشی ۳۷۵ دلار یا ۳۰۵ یورو است و اولین گوشی‌ها از تاریخ ۹ ژانویه به دست کاربران می‌رسد و اگر کاربران ویتنامی هم‌اکنون رینو ۵ 4G را پیش سفارش دهند یک اسپیکر بلوتوثی نیز علاوه بر گوشی دریافت می‌کنند. 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)