خانهاخبار
ذخیره‌سازی روی گوگل فوتوز از خرداد سال آینده محدود می‌شود

ذخیره‌سازی روی گوگل فوتوز از خرداد سال آینده محدود می‌شود

گوگل در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که سرویس نامحدود Google Photos را از خرداد سال بعد متوقف می‌کند و حجم محدودی را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
۱۳۹۹/۸/۲۲

سرویس Google Photos از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۵ امکان ذخیره‌سازی نامحدود تصاویر و ویدیوها را با کیفیت بالا فراهم می‌کرد. ولی حالا امروز گوگل اعلام کرده که از تابستان سال بعد شرایط این سرویس تغییر خواهد کرد. طبق اعلام این شرکت، گوگل فوتوز از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۱ مصادف با ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ صرفا ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را از طریق سرویس گوگل وان در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

گوگل دلیل مشخصی را برای تغییر این رویه اعلام نکرده، اما احتمال داده می‌شود که تصمیم مذکور برای کاهش هزینه‌ها و جذب کاربران بیشتر به سرویس گوگل وان اتخاذ شده باشد. این شرکت می‌گوید در حال حاضر بیش از ۴ تریلیون تصویر در گوگل فوتوز ذخیره شده و هر هفته ۲۸ میلیارد تصویر و ویدیوی جدید روی آن آپلود می‌شود.

البته این تغییر دارندگان تلفن‌های پیکسل را مستثنی قرار داده است؛ این یعنی کاربران پیکسل همچنان می‌توانند حتی پس از ۱۱ خرداد سال بعد به فضای ذخیره‌سازی نامحدود برای پشتیبان‌گیری از تصاویر خود دسترسی داشته باشند.

تصاویر و ویدیوهایی که تا تاریخ یادشده روی گوگل فوتوز ذخیره می‌شوند بدون مشکل روی این سرویس باقی می‌مانند. به عبارت دیگر، تا قبل از تاریخ ۱۱ خرداد می‌توانید هر تعداد تصویر و ویدیو که خواستید روی سرویس فوتوز ذخیره کنید و محدودیت ۱۵ گیگابایتی وجود ندارد. با این حال، حتما اطمینان پیدا کنید که حساب کاربری‌تان فعال باقی بماند. گوگل می‌گوید ممکن است در آینده اطلاعات حساب‌هایی را پاک کند که ظرف دو سال گذشته غیرفعال بوده‌اند.

این شرکت قول داده که تا تاریخ ۱ ژوئن چندین بار این تغییر را به کاربران یادآوری کند. سرویس گوگل وان در ازای ارائه فضای ذخیره‌سازی ۱۰۰ گیگابایتی ماهانه ۱.۹۹ دلار، در ازای فضای ۲۰۰ گیگابایتی ماهانه ۲.۹۹ دلار و در ازای فضای ۲ ترابایتی ماهانه ۹.۹۹ دلار از کاربران حق اشتراک می‌گیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)