خانهاخبار
گوگل به‌زودی Trusted Contacts را غیرفعال می‌کند

گوگل به‌زودی Trusted Contacts را غیرفعال می‌کند

Trusted Contacts اپلیکیشن به‌اشتراک‌گذاری موقعیت گوگل به پایان راه رسیده است و به زودی با اپلیکیشن دیگری از غول جستجو جایگزین خواهد شد.
۱۳۹۹/۷/۳۰

image

 

به نظر می‌رسد گوگل برای بستن اپ‌های قدیمی‌تر خود عجله دارد. گزارش جدیدی منتشرشده است که نشان می‌دهد اپلیکیشن Google Trusted Contacts به‌زودی غیرفعال می‌شود.

این اپ که در سال 2016 عرضه‌شده بود به کاربران اجازه می‌داد به‌آسانی اطلاعات مکانی خود را با هر کس که تمایل داشته باشند به اشتراک بگذارند.

در طول این سال‌ها آپدیت‌های متنوعی برای این اپ منتشر شد که فیچرهایی هم برای آن به همراه داشتند. بااین‌همه گوگل درب‌های این اپلیکیشن را بروی علاقه‌مندان و کاربرانش می‌بندد تا دسترسی به Trusted Contacts قطع شود.

البته کاربران فعلی می‌توانند از آن استفاده کنند اما نه برای مدت طولانی چراکه گوگل اعلام کرده است تنها تا اول دسامبر 2020 این اپ برای کاربران مذکور در دسترس خواهد بود.

پس‌ازاین ددلاین کار این اپ به‌طورکلی متوقف خواهد شد و همچنین هیچ پشتیبانی‌ای دریافت نخواهد کرد.

پس اگر می‌خواهید لیست مخاطبین مورد اعتماد خود ا دانلود کنید بایستی تا اولین روز دسامبر (یازدهم آذر 1399) این مهم را انجام دهید.

Trusted Contacts گوگل یک اپلیکیشن جذاب برای موقعیت‌های اورژانسی بود

از فعل "بود" استفاده کردیم چون این اپ به‌زودی از دنیای دیجیتال حذف خواهد شد. اپلیکیشن Trusted Contacts برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی در مواقع ضروری عملکرد زیبایی داشت.

گذشته از این کاربران می‌توانستند از وضعیت فرد همچون اطلاعات مهمی مانند میزان شارژ باتری مطلع شوند. یک برنامه خوب برای والدینی که می‌خواهند ازنظر امنیتی فرزندان خود را تحت نظر داشته باشند.

به‌عنوان جایگزین، گوگل در حال کار بر روی اپلیکیشن گوگل مپس است. کسانی که تمایل دارند از سرویس موقعیت-محور استفاده کنند می‌توانند Google Maps را انتخاب کنند که قابلیت به اشتراک‌گذاری موقعیت در لحظه را نیز دارا است.

علاوه بر این گزینه‌ای وجود دارد که می‌توان در هرلحظه‌ای به اشتراک‌گذاری موقعیت را متوقف کرد. پس اگر می‌خواهید از قابلیت به اشتراک‌گذاری موقعیت Trusted Contacts در Maps بهره‌مند شوید کافی است وارد پروفایل خود شوید.

سپس  Location Sharing را انتخاب کنید و بر روی New Share ضربه بزنید. حال شخصی را که می‌خواهید با او موقعیت خود را به اشتراک بگذارید از Google Contacts خود انتخاب کنید.

همچنین می‌توان این‌گونه در نظر گرفت که Trusted Contacts غیرفعال می‌شود چون Google Maps به‌عنوان جایگزین درحال‌توسعه است. بدین معنی که هر زمان گوگل تشخیص دهد یک اپ ناکارآمد است آن را غیرفعال می‌کند.

آن دسته از افرادی که تاکنون از این اپ استفاده نکرده‌اند و می‌خواهند ببینند چه چیزی را از دست می‌دهند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث فایلTrusted Contacts APK  را دریافت کنند. توجه داشته باشید که با آغاز ماه دسامبر 2020 این اپ غیرفعال خواهد شد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)