خانهاخبار
به نظر می‌رسد گوگل از اسپیکر زیر نمایشگر در پیگسل ۵ بهره برده است

به نظر می‌رسد گوگل از اسپیکر زیر نمایشگر در پیگسل ۵ بهره برده است

گوشی پیکسل ۵ که به تازگی توسط گوگل معرفی شده است هرروز جزییات بیشتری از آن به رسانه‌ها راه پیدا می‌کند
۱۳۹۹/۷/۱۳

در حالی که تلفن پرچمدار گوگل زبان طراحی پیکسل 4a را در پیش گرفته، یک تفاوت اساسی آن بهره‌مندی از حاشیه‌ی صفحه نمایش کاملا یکنواخت است. در واقع در بالای صفحه نمایش هیچ بلندگویی وجود ندارد چراکه از اسپیکر زیر نمایشگر استفاده می‌کند.

این جنبه‌ی جالب طراحی توسط Reddit و پس از بررسی سخت افزار پیکسل ۵ کشف شده است. بلندگویی در بالای نمایشگر دیده نمی‌شود و به وضوح درون نمایشگر قرار دارد. درست بالای سنسور مجاورت و نور و شبیه گوشی پیکسل 4a، در زیر نمایشگر قرار دارد. در دیاگرام، به نظر می‌رسد که این قطعه در مرکز قرار دارد اما یک محافظ صفحه‌ی پیکسل ۵ در فروشگاه گوگل نشان می‌دهد که کمی به سمت چپ متمایل است. پیکسل ۵ اولین گوشی تلفنی نیست که از اسپیکر زیر نمایشگر بهره می‌برد، جایی که نمایشگر برای رساندن صدا به گوش کاربر از لرزش صفحه نمایش استفاده می‌کند. این مورد در تلویزیون‌های بالا رده و ال جی جی ۸ یافت می‌شود. بررسی‌هایی که سال گذشته در مورد این فناوری وجود داشت اذعان کرده بودند کیفیت صدا به مراتب بهتر است و البته برخی دیگر گفته بودند صدای تماس گیرنده بر صدای پس زمینه غلبه می‌کند.

image

Crystal Sound OLED که توسط ال جی ساخته شده است، صفحه نمایش اولد را به لرزش در می‌آورد و با این کار حجم چشمگیری از صدا را تولید می‌کند

با صدای آکوستیک سطح و بلندگوی مرکزی، صدا مستقیما از وسط صفحه با محرک‌هایی که در پشت تلویزیون قرار دارند نمایشگر به لرزش در می‌آید و صداهایی ایجاد می‌کند که با تصویر حرکت می‌کند.

image

هواوی پی ۳۰ پرو و پی ۴۰ پرو از این فناوری استفاده می‌کنند. در پیکسل ۵ اسپیکر زیر نمایشگر با اسپیکر پایینی جفت شده تا صدایی استریو تولید کنند. باید دید که این اتفاق چقدر در گوشی پیکسل خوب عمل می‌کند، اما با وجود شارژ بی‌سیم در گوشی با بدنه‌ی آلومینیومی، به نظر می‌رسد گوگل نوآوری را به شکل ظریفی در گوشی جدید خود پیاده سازی کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)