خانهاخبار
قیمت کارت افزایش فضای ذخیره سازی ایکس باکس سری ایکس مشخص شد

قیمت کارت افزایش فضای ذخیره سازی ایکس باکس سری ایکس مشخص شد

به نظر می‌رسد کاربران علاقه‌مند به ایکس باکس سری ایکس در صورت کمبود فضای ذخیره سازی باید بهای گزافی را پرداخت کنند
۱۳۹۹/۷/۶

اولین درایو ذخیره سازی یک ترابایتی مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس و اس قیمتی ۲۱۹.۹۹ دلاری خواهد داشت. بست بای که شروع به پیش سفارش تجهیزات جانبی کرده، قیمت نهایی این محصول را لو داده است. این کارت‌های افزایش فضای ذخیره سازی در قسمت پشتی کنسول‌های جدید قرار می‌گیرند تا با سرعت SSD های داخلی مطابقت داشته باشند و بتوانند به فضای ذخیره سازی، یک ترابایت بیفزایند.

راه حل مایکروسافت برای افزایش فضای ذخیره سازی اختصاصی است و تاکنون فقط Seagate به عنوان تولید کننده معرفی شده است. ردموندی‌ها البته اعلام کرده‌اند که در آینده تامین کنندگان بیشتری به این جرگه اضافه خواهند شد، اما قیمت ۲۱۹ دلاری هنوز برای بسیاری از کاربران که قصد تهیه‌ی کنسول نسل بعد را دارند، شوک‌آور است. ایکس باکس سری ایکس با یک ترابایت حافظه و سری اس با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی عرضه می‌شوند. این کار به این معنی است که اگر می‌خواهید فضای ذخیره سازی اضافی برای کنسول سری اس بخرید و آن را به ۱.۵ ترابایت افزایش دهید، باید ۵۲۰ دلار بپردازید. این کار ممکن است جذابیت سری ایکس را برای کسانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارند، افزایش دهد به ویژه اینکه بازی‌ها به محض به‌روزرسانی برای سری ایکس و اس به آن نیاز خواهند داشت. البته بازی‌های سری اس می‌توانند ۳۰ درصد حجم کمتری در مقایسه با سری ایکس داشته باشند که مطمئنا به فضای ذخیره سازی کمک خواهند کرد. یک گزینه‌ی جایگزین برای این فضای ذخیره سازی، استفاده از درایو USB برای ذخیره سازی بازی‌ها در زمانی که به آن احتیاج ندارید، است. اگر به دنبال قابلیت پیشرفته‌ای نباشید، حتی مستقیما می‌توانید از روی حافظه‌ی USB اجرا کنید و یا به سادگی آن‌ها را کپی کنید.

image

قضاوت در مورد قیمت این کارت های ذخیره سازی قابل ارتقا، دشوار است چراکه SSD های PCIe 4.0 NVMe قابل مقایسه در بازار وجود ندارد. سونی انتخاب کرده تا کاربران بتوانند درایو‌های خود را به PS5 متصل کنند، اما این درایو‌ها باید سرعت مورد نیاز SSD های داخلی را تامین کند. این سرعت مورد نیاز به این معنی است که دارندگان PS5 به بهترین درایو‌های PCIe 4.0 NVMe نیاز دارند. سامسونگ این هفته از درایو ذخیره سازی 980 Pro خود رونمایی کرد که به نظر می‌رسد با توجه به سرعت خواندن و نوشتن، گزینه‌ای ایده‌آل برای دارندگان PS5 است.

image

سامسونگ نوع یک ترابایتی 980 Pro را با قیمت ۲۲۹.۹۹ دلار عرضه می‌کند. البته سونی هنوز اعلام نکرده که کدام درایو‌ها با PS5 سازگاری دارند. مزایای رویکرد بازتر سونی این است که قیمت گذاری  SSD های سازگار با PCIe 4.0 NVMe به مرور و به دلیل رقابت و کاهش هزینه های تولید، ناگزیر کاهش می‌یابد. با فرض تایید سونی برای اکثر درایو‌های پیشرفته، گزینه‌های زیادی وجود دارد. مایکروسافت برای ایجاد رقابت و کاهش قیمت‌ها با گذشت زمان، به تولید کنندگان بیشتری نیاز دارد تا کارت‌های ذخیره سازی ایکس باکس سری ایکس و اس را توسعه دهند. به هرحال رقابت میان کنسول‌ها و فضای ذخیره سازی ادامه دارد و باید دید در نهایت پیروز میدان کدام طرف است. اما در هرصورت نمی‌توان از هرینه‌ی بالای کارت ذخیره سازی برای ایکس باکس گذشت.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)