خانهاخبار
نوکیا 8.3 5G، نوکیا 3.4 و نوکیا 2.4 به همراه یک ایرباد بی‌سیم معرفی شدند

نوکیا 8.3 5G، نوکیا 3.4 و نوکیا 2.4 به همراه یک ایرباد بی‌سیم معرفی شدند

شرکت HMD Global ساعاتی پیش از اولین تلفن هوشمند نسل پنجمی خود پرده برداشت و چند موبایل و یک هدست بی‌سیم را روانه بازار جهانی کرد.
۱۳۹۹/۷/۲

از مدت‌ها پیش منتظر بودیم که نوکیا بالاخره اولین موبایل 5G خود را معرفی کند و اگرچه این انتظار بیش از حد طولانی شد اما حالا بالاخره شاهد رونمایی از نخستین گوشی نسل پنجمی HMD هستیم. این شرکت همچنین از دو تلفن هوشمند پایین‌رده رونمایی کرده که در ادامه به آن‌ها هم نگاهی خواهیم داشت.

Nokia 8.3 5G

نوکیا ۸.۳ اولین موبایل 5G شرکت HMD است که حدود شش ماه پیش معرفی شد اما تا حالا وارد بازار نشده بود. این دستگاه از امروز برای مدل ۸ + ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه می‌شود. نوکیا ۸.۳ نمایشگری ۶.۸۱ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +1080p، چیپست اسنپدراگون 765G، دوربینی با لنزهای ۶۴ و ۱۲ مگاپیکسلی ZEISS و یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه قرار است به بازار اروپا هم برود و قیمت آن در یک خرده‌فروشی بلژیکی ۵۸۰ یورو اعلام شده است. با این حال تاریخ عرضه آن برای اروپا ۲۸ سپتامبر خواهد بود. اچ‌ام‌دی می‌گوید متوسط قیمت جهانی نوکیا ۸.۳ حدود ۶۰۰ یورو است و با ۶ ماه سرویس رایگان ۱۰۰ گیگابایتی گوگل وان به دست کاربران می‌رسد.

Nokia 3.4

نوکیا ۳.۴ از چیپست هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۶۰ کوآلکام استفاده می‌کند. اچ‌ام‌دی می‌گوید این پردازنده ۷۰ درصد از پردازنده چهار هسته‌ای نوکیا ۳.۲ سریع‌تر است. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ به بازار می‌آید ولی به اندروید ۱۱ نیز آپدیت خواهد شد. نوکیا ۳.۴ از ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است که البته می‌توانید فضای داخلی آن را با کارت حافظه تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهید.

این گوشی نسبت به نسل قبل کمی بزرگ‌تر شده و حالا نمایشگری ۶.۳۹ اینچی از نوع LCD با دوربین سلفی حفره‌ای دارد. رزولوشن این صفحه +720p است و حداکثر روشنایی آن به ۴۰۰ نیت می‌رسد. در گوشه سمت چپ این نمایشگر حفره کوچکی برای میزبانی از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

نوکیا ۳.۴ در قاب عقب دوربینی سه‌گانه دارد که شامل یک لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی است. همچنین در قاب عقب حسگر اثر انگشت قرار گرفته که در کنار سیستم تشخیص چهره می‌تواند امنیت دستگاه را بالا ببرد.

نوکیا ۳.۴ از درگاه USB-C استفاده می‌کند و شارژر ۵ واتی دارد. انرژی این گوشی از طریق یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. این گوشی همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، رادیو اف‌ام و Adaptive aptX دارد. نوکیا ۳.۴ از اوایل ماه اکتبر با رنگ زغالی به بازار می‌آید و قیمت پایه آن ۱۶۰ دلار خواهد بود.

Nokia 2.4

نوکیا ۲.۴ از نسخه‌های پیشین خود بزرگ‌تر است. این گوشی از نمایشگری ۶.۵ اینچی از نوع LCD با رزولوشن +720p و نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده می‌کند. باتری آن ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و از طریق درگاه microUSB شارژ می‌شود، برای همین سرعتش ۵ وات است.

نوکیا ۲.۴ با چیپست هلیو P22 به بازار می‌آید که مشابه نسل قبل است اما حالا پردازنده هشت هسته‌ای دارد. این گوشی از ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند که می‌توانید آن را با کارت حافظه ارتقا دهید.

دستگاه حاضر از اندروید ۱۰ استفاده می‌کند و مثل موبایل فوق به اندروید ۱۱ قابل ارتقا خواهد بود. البته هنوز تاریخی برای آپدیت این موبایل اعلام نشده اما اچ‌ام‌دی وعده داده که تا دو سال آپدیت‌های بزرگ و تا سه سال آپدیت‌های امنیتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

در قاب عقب نوکیا ۲.۴ یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در بخش سلفی هم شاهد حضور یک دوربین ۵ مگاپیکسلی هستیم که داخل ناچی قطره‌ای دیده می‌شود.

قاب عقب نوکیا ۲.۴ میزبان حسگر اثر انگشت فیزیکی دستگاه است. این گوشی همچنین NFC، جک هدفون و رادیو اف‌ام دارد. نوکیا ۲.۴ در سه رنگ بنفش، زغالی و آبی عرضه می‌شود. قیمت پایه این محصول برای مدل ۲ + ۳۲ گیگابایتی ۱۲۰ یورو است.

Nokia Power Earbuds

افزون بر تلفن‌های بالا، نوکیا از هدست جدیدی به‌نام Nokia Power Earbuds پرده برداشت. این دستگاه در حقیقت محصول تازه‌ای نیست و قبلا معرفی شده اما حالا به بازارهای بیشتری می‌رود. پاور ایربادز در کیس شارژر خود یک باتری بزرگ ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی دارد. هر گوشی این دستگاه می‌تواند تا ۵ ساعت موسیقی پخش کند و با کمک کیس خود ۱۵۰ ساعت زمان اضافه را در اختیار کاربر قرار دهد.

پاور ایربادز نوکیا از استاندارد IPX7 بهره می‌برد تا نه تنها در مقابل باران مقاوم باشد، بلکه بتواند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب هم دوام بیاورد. عرضه جهانی این دستگاه با قیمت ۸۰ یورو انجام می‌شود. اچ‌ام‌دی در ماه اکتبر نسخه لایت همین دستگاه را با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رساند. این نسخه کیس شارژر جمع‌وجورتری خواهد داشت و صرفا ۳۵ ساعت زمان اضافه را ارائه می‌کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Nokia Lover

۱۳۹۹/۷/۳
گوشی های HMD به درد نمی خورن حتی با تاپ ترین سخت افزارها. معلوم نیست چه مشکل سخت افزاری دارند که گاهی می بینی گوشی بیخودی تا دو ساعت هنگه و هرچی هم فوریس ریستارت می کنی فایده نداره و باید بذاریش به حال خودش. خریدن گوشی های جدید نوکیا یعنی هدر دادن پول.