خانهاخبار
آیمک ARM احتمالا از GPU اختصاصی اپل استفاده می‌کند

آیمک ARM احتمالا از GPU اختصاصی اپل استفاده می‌کند

بر اساس گزارش یک نشریه چینی، منابع آگاه می‌گویند اپل علاوه بر پردازنده مرکزی در آیمک بعدی از پردازنده گرافیکی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۹/۶/۱۱

بر اساس گزارش جدیدی که امروز از سوی منبعی چینی منتشر شده است، اپل می‌خواهد در اولین آیمک مبتنی بر ARM خود از پردازنده گرافیکی ویژه‌ای استفاده کند که توسط خود این شرکت ساخته خواهد شد. گفته می‌شود که این محصول در نیمه دوم سال آینده میلادی به بازار می‌آید.

نشریه چاینا تایمز می‌گوید پردازنده گرافیکی اپل با اسم رمز Lifuka در آیمک مجهز به اپل سیلیکون حاضر می‌شود. آیمک نسل بعدی قرار است از پردازنده‌ای ۵ نانومتری استفاده کند که قدرت و بهینگی بسیار بالاتری نسبت به پردازنده‌های اینتل خواهد داشت.

اپل در گذشته کامپیوترهای مک خود را با پردازنده مرکزی اینتل و گرافیک انویدیا یا AMD عرضه می‌کرد، اما افشاگران بازار می‌گویند که پشتیبانی از گرافیک‌های AMD در سیستم عامل ۶۴ بیتی macOS Arm متوقف شده است. در نتیجه، این احتمال مطرح است که کامپیوترهای آتی مک به GPU اختصاصی اپل مجهز شوند. پیش‌تر در گزارشی اعلام شده بود که اپل می‌خواهد علاوه بر پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی آیمک را هم به تراشه‌های اختصاصی خود تغییر دهد.

image

طبق اعلام منابع آگاه، پیشرفت پردازنده‌های گرافیکی اپل روان است. تحقیق و توسعه روی این GPU با اسم رمز Lifuka انجام می‌شود. این پردازنده هم مثل A14X از فرآیند تولید ۵ نانومتری شرکت TSMC استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی اپل بستر تولید اپلیکیشن‌های قدرتمندتر و بازی‌های جذاب‌تر را فراهم می‌سازد.

کوپرتینویی‌ها در WWDC امسال اعلام کردند که کامپیوترهای مک ظرف مدت دو سال از پردازنده‌های اینتل به آرم مهاجرت می‌کنند. نشریه بلومبرگ مدعی است که اپل در حال حاضر روی حداقل سه پردازنده مک کار می‌کند که مبتنی بر تراشه ۵ نانومتری A14 آیفون ۱۲ ساخته می‌شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)