خانهاخبار
اینتل هک شد؛ 20 گیگابایت از اسرار محرمانه شرکت لو رفت

اینتل هک شد؛ 20 گیگابایت از اسرار محرمانه شرکت لو رفت

بر اساس گزارش‌های واصله، هکرها با نفوذ به سیستم‌های اینتل توانسته‌اند به 20 گیگابایت از اسرار محرمانه این شرکت از جمله اطلاعات مربوط به پردازنده‌های آتی اینتل دسترسی پیدا کنند.
۱۳۹۹/۵/۱۸

افشاگری در شبکه اجتماعی توئیتر اخیرا لینکی را به اشتراک گذاشته که فایلی ۲۰ گیگابایتی از اسرار محرمانه شرکت اینتل را فاش می‌کند. این رخنه امنیتی ظاهرا مدتی قبل و توسط منبعی ناشناس انجام گرفته است. در این توئیت گفته شده که اطلاعات افشایی فوق‌العاده محرمانه بوده و دسترسی به آن محدود یا تحت حمایت تعهدنامه عدم افشا (NDA) است.

افشاگر این اتفاق فهرستی از محتواهای در دسترس خود را به‌اشتراک گذاشته و می‌گوید در آینده اطلاعات طبقه‌بندی‌شده بیشتری را لو می‌دهد. از جمله اطلاعات موجود در این فهرست می‌توانیم به کد مرجع بایوس Kaby Lake، باینری‌های درایور دوربین اینتل برای شرکت اسپیس ایکس و غیره اشاره کنیم. علاوه بر این، اطلاعاتی درباره نسل‌های آتی پردازنده‌های این شرکت هم وجود دارد که اگر کد آن‌ها در اختیار افراد نادرست قرار بگیرد، می‌تواند آینده این پردازنده‌ها را به خطر بیندازد.

این کاربر توئیتر اشاره دارد که اطلاعات درپشتی موجود در این فایل‌ها به‌واسطه رخنه به سیستم‌های اینتل به دست آمده است. پوشه‌های فشرده‌ای که از طریق گذرواژه قفل شده‌اند با رمزهایی مثل Intel123 یا I accept قابل قفل‌گشایی هستند. با وجود این که اکثر اطلاعات موجود در این رخنه امنیتی برای کاربران عادی قابل فهم نیست، ولی کسانی که به این سیستم‌ها آشنا هستند می‌توانند از آن‌ها سواستفاده کنند.

این فهرست شامل نقشه راه پیش روی اینتل و ارجاعاتی به نسل‌های آتی پردازنده‌های این شرکت می‌شود. اگر از این اطلاعات به‌منظور توسعه بدافزار برای سواستفاده از باگ‌های موجود در سیستم‌های اینتل استفاده شود، شرایط می‌تواند برای پردازنده‌های آتی این شرکت بحرانی شود. اینتل می‌گوید آن‌ها در حال حاضر مشغول ارزیابی شرایط هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)