خانهاخبار
طراحی ظاهری و دوربین سری میت 40 هوآوی در تصاویری فاش شد

طراحی ظاهری و دوربین سری میت 40 هوآوی در تصاویری فاش شد

بر اساس رندرهایی که از سری میت 40 هوآوی منتشر شده است، ماژول دوربین این خانواده از همیشه بزرگ‌تر شده و حالا می‌توانیم نگاهی به طراحی ظاهری آن داشته باشیم.
۱۳۹۹/۵/۱۴

پرچمداران هوآوی در سال‌های اخیر به‌لطف دوربین قدرتمند خود ویژگی‌های متمایز زیادی نسبت به رقبا داشته‌اند. به‌تازگی رندرهایی از پرچمدار بعدی این شرکت یعنی سری میت ۴۰ منتشر شده که اگر صحت داشته باشد می‌تواند به تمرکز هرچه بیشتر این غول چینی روی دوربین اشاره کند. با جی‌اس‌ام همراه باشید.

هوآوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو که ظرف چند ماه آینده معرفی می‌شوند، ظاهرا قرار است ترکیبی از زبان طراحی میت ۳۰ پرو و میت ۴۰ پرو را به نمایش بگذارند. هوآوی ماژول دایره‌ای سری میت ۳۰ را از پرچمدار سال گذشته این شرکت قرض گرفته و اندازه آن را بزرگ‌تر کرده است. در این ماژول سه لنز و یک سنسور نامشخص دیده می‌شود که می‌تواند سیستم فوکوس خودکار یا حتی سنسور زمان پرواز باشد.

Mate 40 Pro

به نظر می‌رسد که در میت ۴۰ پرو به‌جای سنسور نامشخص چهارم از لنز پریسکوپ استفاده شده است. اما هنوز نمی‌دانیم که این لنز از زوم اپتیکال ۵ برابری پی ۴۰ پرو استفاده می‌کند یا به‌سراغ زوم اپتیکال ۱۰ برابری پی ۴۰ پرو پلاس خواهد رفت. در هر دو مدل، فلش LED در سمت چپ ماژول دوربین قرار گرفته است. افزون بر این، رندر حاضر جنس بدنه پشتی دستگاه را از شیشه نشان می‌دهد، با این حال باید صبر کنیم تا ببینیم که نسخه چرم گیاهی برای این دستگاه هم معرفی خواهد شد یا نه.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره مشخصات فنی این سری در دسترس نیست، ولی هوآوی معمولا بهترین قطعات را در دوربین محصولات خود به کار می‌برد. پس اگر چنین اتفاقی برای خانواده میت ۴۰ بیفتد، نباید آن قدرها شگفت‌زده شویم.

حضور نمایشگر خمیده و دوربین حفره‌ای

Mate 40 Pro

هوآوی اولین بار نمایشگر خمیده را دو سال پیش در میت ۲۰ پرو معرفی کرد. این طراحی از آن زمان تاکنون به زبان طراحی شاخص سری میت تبدیل شده و حتی به سری پی راه پیدا کرده است. احتمالا به همین دلیل است که نمایشگری با لبه‌های خمیده و حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای برای میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو نیز انتخاب شده است. با این حال، این دو نسخه ظاهرا تفاوت‌های مهمی دارند.

هوآوی میت ۴۰ معمولی احتمالا نمایشگری ۶.۴ اینچی خواهد داشت که خمیدگی لبه‌های آن خیلی زیاد نیست، اما میت ۴۰ پرو به سراغ استفاده از نمایشگری ۶.۷ اینچی می‌رود که پنل آن کاملا آبشاری است و خمیدگی‌های مشهودی دارد. حاشیه‌های اطراف صفحه در هر دو نسخه بسیار باریک است و هر دو از حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده می‌کنند. ابعاد میت ۴۰ برابر ۱۵۸ در ۷۲ در ۸.۹ میلی‌متر و میت ۴۰ پرو ۱۶۲ در ۷۵ در ۹ میلی‌متر اعلام شده است.

تاریخ رونمایی، عرضه و پردازنده سری میت ۴۰

Mate 40

خانواده میت ۴۰ هوآوی قرار است در ماه اکتبر یا نوامبر معرفی شود و از پردازنده Kirin 1020 استفاده کند. این پردازنده با فرآیند ۵ نانومتری توسط TSMC ساخته می‌شود. با این حال، با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، شایعاتی وجود دارد که از احتمال تغییر پردازنده در برخی از نسخه‌های این دستگاه خبر می‌دهد.

سری میت ۴۰ هوآوی احتمالا به‌فاصله کوتاهی پس از عرضه در چین وارد بازار جهانی می‌شود. این شرکت با توجه به عدم دسترسی به خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل با مشکلاتی در بازار جهانی روبرو بوده، اما فعلا قصد ندارد که از این بازار قطع امید کند. متاسفانه هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دو تلفن هوشمند منتشر نشده و باید منتظر گزارشات بیشتر باشیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)