خانهاخبار
تولد پنج سالگی اپل واچ، با اتفاقی جالب همراه شد

تولد پنج سالگی اپل واچ، با اتفاقی جالب همراه شد

پنج سال پیش در چنین روزهایی، شاهد معرفی نسل اول اپل واچ بودیم.
۱۳۹۹/۲/۸

اگر تاریخ را به پنج سال قبل، یعنی 24 فوریه 2015 مصادف با پنجم اردیبهشت ماه بازگردانیم، به یاد می‌آوریم که کوپرتینویی‌ها ضمن برگزاری یک رویداد جذاب، از اولین نسل از اپل واچ رونمایی کردند. یکی از نکاتی که برخی افراد را شگفت زده کرد، نحوه نامگذاری این ساعت هوشمند بود. چرا که اپل از نام iWatch صرف نظر کرده و به این ترتیب، عنوان اپل واچ را برای آن انتخاب نمود. البته بد نیست بدانید که شرکتی به نام OMG در سال 2012، کپی رایت واژه iWatch را برای خود رزرو کرد و به این ترتیب، دست کوپرتینویی‌ها برای انتخاب این اسم کوتاه ماند. این کمپانی در نظر داشت تا با جدیت کامل، به تولید ساعت هوشمند بپردازد و در ابتدای امر، پیش بینی کردند که می‌توانند حدود 100 هزار محصول را به فروش برسانند. اما در نهایت، این مقدار به عدد 1434 رسید و ساعت هوشمند تولید شده توسط کمپانی OMG به هیچ وجه نتوانست به موفقیت چشمگیری دست پدا کند و در همان ابتدای کار، نسل آن منقرض شد!

آقای Imrah Chaudhri، یکی از اعضای تیم توسعه دهنده اپل واچ به حساب می‌آید. در طول عوضیت 20 ساله وی در کمپانی اپل، برخی طراحی‌های وی در محصولاتی مانند آیفون، آیپد، آیپاد، اپل واچ و ایرپاد مورد استفاده قرار گرفت. چندی پیش، آقای Chaudhri در صفحه توییتر خود، تصاویری را منتشر کرد.در یکی از این تصاویر، ما شاهد آن هستیم که طرح اولیه اپل واچ، به یک ایرپاد نسل 6 مربوط می‌شود که یک بند را با خود به همراه دارد. آنچنان که در توییت وی عنوان شده، او هرکز موفق نشده تا طرح اولیه خود را به استیو جابز نشان دهد. چرا که مدیر عامل و یکی از بنیان گذاران کمپانی اپل، چند روز پس از شکل گرفتن این پروتوتایپ توسط آقای Chaudhri، درگذشت. تصویری که در این قسمت مشاهده می‌کنید، یکی از طرح‌های اولیه صفحه هوم اپل واچ را به نمایش می‌گذارد:

image

 

بد نیست بدانید واچ فیس‌هایی که در اپل واچ‌ها موجود بوده و به پروانه‌ها مرتبط می‌شود، هیچ ضرری را به آنها نرسانده است. چرا که آنها در آن زمان، مرده بودند و به کمک شخصی به نام Andrew Zuckerman که عکاس و فیلمبردار سرشناسی است، تهیه شده بود. این پروانه‌ها هم اکنون درون یک محفظه شیشه‌ای در منزل وی حضور دارند. واچ فیس Solar نیز مخصوص مسلمانانی طراحی شده که در ماه رمضان، نیاز به اطلاع از محل قرارگیری خورشید دارند و از طرف دیگر، چگونگی ارتباط آن با زمان نیز به این صورت مشخص می‌شود.

اپل واچ در حال حاضر، به عنوان مشهورترین ساعت در دنیا شناخته می‌شود. برندهای مشهور کشور سوئیس مانند رولکس، Longines و امگا که از قدمتی بیش از یک قرن دارند، همگی به واسطه یک ساعت هوشمندی که پنج سال از تولد آن می‌گذرد، کنار زده شده‌اند که این موضوع در نوع خود بسیار شگفت انگیز و تعجب آور است. در تصویر زیر، اعضای اولیه تیم توسعه دهنده اپل واچ را مشاهده می‌کنیم که در آن، جانی آیو، طراح سرشناس محصولات اپل نیز دیده می‌شود.

image

 

حالا بعد از گذشت پنج سال از تولد این ساعت هوشمند، اپل واچ به عنوان یکی از مهم ترین ابزار نجات دهنده جان انسان‌ها نیز به حساب می‌آید. سنسور ضربان قلب به تنهایی، بسیاری از مشکلات قلبی که برای دارندگان این محصول پیش می‌آید را به سرعت به آنها اطلاع می‌دهد. در سری چهارم این محصول، شاهد اضافه شدن سنسور الکتروکاردیوگرام بودیم که به کمک آن، تشخیص بیماری‌ها، حملات یا مشکلات قلبی تا حد چشمگیری افزایش پیدا کرد.

اما مهندسان کوپرتینویی بر سر جای خود باقی نمانده‌اند و انتظار داریم تا در نسل ششم این محصول، شاهد اضافه شدن سنسوری برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون باشیم. قرار گرفتن سطح اکسیژن خون میان اعداد 94 تا 100 درصد، حالت نرمال را با خود به همراه دارد و در صورتی که این مقدار به کمتر از 80 درصد برسد، مشکلات جدی در قلب یا مغز فرد را یادآور می‌شود.

از آنجا که یکی از دکترها در روزنامه نیویورک تایمز به این موضوع اشاره کرد که پایین آمدن سطح اکسیژن خون، خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، لذا این موضوع نیز به یک معضل مهم در میان افراد مبدل شد. او در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که در اکثر بیمارانی که به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند، سطح اکسیژن خون روی عدد 50 درصد یا حتی پایین‌تر قرار داشت.

در کنار آن، همچنین پیش‌بینی می‌شود که نسل بعدی ساعت هوشمند اپل به اپلیکیشنی مجزا برای ردیابی و کنترل خواب کاربران نیز مجهز باشد.

image

 

برخی شایعات بر این باور هستند که مهندسان کوپرتینویی، در حال کار روی یک سنسور برای محاسبه میزان قند خون کاربران هستند. افرادی که مبتلا به دیابت یا قند خون هستند، ممکن است چندین بار در روز مجبور به تزریق انسولین شوند و باید به صورت مرتب، میزان قند خون خود را کنترل کنند. اگر اپل موفق به تعبیه چنین سنسوری در اپل واچ نسل بعد شود، مسلما دلیل محکم دیگری برای خرید این محصول پیش روی خریداران قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)