خانهبررسی‌ها
مقایسه Honor 30 با OnePlus 8 و Nova 7

مقایسه Honor 30 با OnePlus 8 و Nova 7

در این مطلب به سراغ مقایسه جدیدترین محصولات خوش قیمت بازار یعنی آنر 30، وان پلاس 8 و نووا 7 هوآوی رفتیم تا ببینیم این محصولات روی کاغذ چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۹/۲/۷
product-image

وان‌پلاس 8

مشاهدهٔ مشخصات فنی و قیمت

مشاهده

قیمت تلفن‌های هوشمند پرچمدار هر سال نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند. ولی در عین حال، شمار گوشی‌هایی که تحت عنوان قاتل پرچمداران شناخته می‌شوند نیز در حال افزایش است. حالا سازندگان تلفن‌های هوشمند جریان اصلی محصولات خود را در بیش از یک نسخه روانه بازار می‌کنند و اکثر اوقات پایین‌ترین مدل از هر سری قاتل پرچمداری است که در ازای قیمتش مشخصات بسیار خوبی دارد.

در این مطلب به سراغ مقایسه سه مورد از این تلفن‌های هوشمند رفته‌ایم و می‌خواهیم جدیدترین محصولات مورد توجه بازار را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس با جی‌اس‌ام همراه باشید تا ببینیم وان پلاس و هوآوی در وان پلاس ۸، آنر ۳۰ و نووا ۷ چه سخت‌افزار و قابلیت‌هایی عرضه کرده‌اند.

image
 Huawei Honor 30Huawei Nova 7OnePlus 8
ابعاد و وزن۱۶۰.۳ در ۷۴.۲ در ۸.۱ میلی متر، ۱۸۵ گرم۱۶۰.۶ در ۷۴.۳ در ۸ میلی متر، ۱۸۰ گرم۱۶۰.۲ در ۷۲.۹ در ۸ میلی متر، ۱۸۰ گرم
نمایشگر۶.۵۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، OLED۶.۵۳ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، OLED۶.۵۵ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، Fluid AMOLED
پردازندهKirin 985، هشت هسته‌ای با سرعت ۲.۵۸ گیگاهرتزKirin 985، هشت هسته‌ای با سرعت ۲.۵۸ گیگاهرتزاسنپدراگون ۸۶۵، هشت هسته‌ای با سرعت ۲.۸۴ گیگاهرتز
حافظه۶/۸ گیگ رم، ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی، قابل ارتقا۸ گیگ رم، ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی۸/۱۲ گیگ رم، ۱۲۸/۲۵۶ گیگ حافظه داخلی
نرم‌افزاراندروید ۱۰اندروید ۱۰اندروید ۱۰
ارتباطاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth 5.1, GPSWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth 5.1, GPSWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax, Bluetooth 5.1, GPS
دوربینچهارگانه: ۴۸ + ۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی، دوربین جلو ۳۲ با دیافراگم f/2.0چهارگانه: ۶۴ + ۸ + ۸ + ۲ مگاپیکسلی، دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2سه‌گانه: ۴۸ + ۱۶ + ۲ مگاپیکسلی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دیافراگم f/2.0
باتری۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۴۰ واتی۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۴۰ واتی۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ واتی
سایر ویژگی‌هادو سیم کارت هیبریدی، شارژ بیسیم معکوس ۵ واتی، 5Gدو سیم کارت، شارژ بیسیم معکوس، 5Gدو سیم کارت، 5G

طراحی

آنر ۳۰، نووا ۷ و وان پلاس ۸ طراحی پریمیومی دارند. جنس بدنه این دستگاه‌ها از شیشه است و روی نمایشگر آن‌ها حاشیه‌های بسیار کمی وجود دارد و حفره‌ای برای میزبانی از دوربین سلفی قرار گرفته است. با توجه به این که ماژول دوربین آنر ۳۰ و نووا ۷ بزرگ‌تر است و لبه‌های صفحه نمایش وان پلاس ۸ خمیدگی دارد، شاید محصول وان پلاس برای عده‌ای جذاب‌تر باشد. علاوه بر این، مدل «درخشش میان‌ستاره‌ای» وان پلاس ۸ فوق‌العاده زیباست. با این حال، در بخش طراحی خیلی چیزها به سلیقه کاربر برمی‌گردد و نمی‌توانیم نسخه یکسانی برای همه صادر کنیم.

نمایشگر

پیشرفته‌ترین نمایشگر در میان این سه گوشی متعلق به وان پلاس ۸ است. این دستگاه از پنل Fluid AMOLED با پشتیبانی از +HDR10 و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند، در حالی که آنر ۳۰ و نووا ۷ چنین قابلیتی ندارند. بنابراین وان پلاس ۸ می‌تواند کیفیت تصویر بالاتر و تجربه کاربری روان‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد. وان پلاس ۸ همچنین به لطف برخورداری از لبه‌های خمیده نسبت صفحه به بدنه بیشتری دارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در این‌جا هم وان پلاس ۸ برنده است چون از قوی‌ترین پردازنده بازار یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند که سرعت فرکانس آن ۲.۸۴ گیگاهرتز است. علاوه بر این، موبایل وان پلاس در مدل پیشرفته‌تر خود ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 ارائه می‌کند. در آن سو، آنر ۳۰ و نووا ۷ به چیپست Kirin 985 مجهز شده‌اند که تراشه‌ای ضعیف‌تر از Kirin 990 است و Kirin 990 نیز نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت کمتری دارد.

ولی آنر ۳۰ دارای قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی است که وان پلاس ۸ به آن دسترسی ندارد. هر سه گوشی یادشده به صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۰ استفاده می‌کنند، ولی متاسفانه آنر ۳۰ و نووا ۷ به خاطر تحریم‌های دولت آمریکا به خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل دسترسی ندارند.

دوربین

با وجود این که دوربین آنر ۳۰ (برخلاف وان پلاس ۸) لرزشگیر نوری ندارد، ولی این گوشی، حداقل روی کاغذ، مجهز به پیشرفته‌ترین دوربین در میان این سه محصول است. آنر ۳۰ یک لنز اصلی ۴۰ مگاپیکسلی، یک لنز پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری، یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی دارد.

وان پلاس ۸ از دوربین سه‌گانه‌ای استفاده می‌کند که شامل یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر نوری، یک لنز فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی و یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی است. نووا ۷ نیز دوربین قابل قبولی دارد که دارای لنز تله‌فوتویی با قابلیت پشتیبانی از زوم اپتیکال ۳ برابری است، ولی در مقایسه با رقبا در رده پایین‌تری قرار می‌گیرد.

باتری

وان پلاس ۸ از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند، بنابراین احتمالا با هر بار شارژ می‌توانید برای مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. اما مصرف نمایشگر این دستگاه بیشتر از رقباست و در صورت استفاده از 5G عمر باتری بیشتر از حد معمول کاهش می‌یابد. به خاطر داشته باشید که آنر ۳۰ و نووا ۷ به ترتیب از شارژ سریع ۴۰ و ۳۰ واتی استفاده می‌کنند و برخلاف وان پلاس ۸ قابلیت شارژ بیسیم معکوس دارند.

قیمت

قیمت مدل پایه آنر ۳۰ در چین ۴۲۵ دلار است، در حالی که قیمت وان پلاس ۸ از ۵۶۵ دلار آغاز می‌شود و نووا ۷ نیز با قیمت ۳۹۲ دلار به فروش می‌رسد. با توجه به مشخصات نمایشگر، چیپست و باتری وان پلاس ۸ این دستگاه نسبت به رقبا بهتر به نظر می‌رسد، ولی باید قیمت بالاتر آن را در نظر داشته باشید. در رتبه بعدی می‌توانیم آنر ۳۰ را قرار دهیم که با قابلیت‌های شارژ سریع و دوربین بهتر می‌تواند گزینه مناسبی برای عاشقان عکاسی باشد.

مزایا و معایب OnePlus 8 در برابر Honor 30 در برابر Nova 7

OnePlus 8

مزایا

  • نمایشگر فوق‌العاده
  • توان بالا
  • باتری بزرگ
  • عرضه جهانی

معایب

  • قیمت بالا

Huawei Honor 30

مزایا

  • دوربین شگفت‌انگیز
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • شارژ سریع
  • شارژ بیسیم معکوس

معایب

  • عدم دسترسی به خدمات گوگل

Huawei Nova 7

مزایا

  • قیمت خوب
  • شارژ سریع
  • شارژ بیسیم معکوس

معایب

  • عدم دسترسی به خدمات گوگل

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)