خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Cat S60

بررسی تخصصی Cat S60

کت اس 60 گوشی‌ای نه چندان جدید است که هنوز جذابیت‌های خاص خودش را برای بررسی و خرید دارد. در این مقاله قصد داریم بیشتر با این گوشی خاص و محکم آشنا شویم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۹/۱/۲۴

در بررسی امروز گوشی‌ای که مورد بررسی قرار می‌دهیم بر خلاف همه بررسی‌ها گوشی جدیدی نیست اما هنوز هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد که باعث می‌شوند به محصولی مناسب برای بررسی تبدیل شود. گوشی امروز محصولی از کت است به نام اس 60 که گوشی‌ای ضد ضربه و ضد آب است و در کنار این دو ویژگی امکانات جذاب دیگری هم دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

image

برای خرید این گوشی می‌توانید به سایت در و دش مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02188321031 تماس بگیرید.

طراحی 

از جنس بدنه شروع می‌کنیم که بخش بسیار مهمی در این گوشی محسوب می‌شود. فریم دستگاه از فلزی بسیار محکم ساخته شده و قاب پشتی هم از پلیمر سخت است. فریم دستگاه ضخامت زیادی دارد و حس اطمینان را به کاربر منتقل می‌کند. دستگاه همان‌طور که از روی فریم مشخص است ضخامت بسیار زیادی دارد. شاید اول تصورتان این باشد که کت اس 60 گوشی‌ای بد ریخت و بد دست است اما برای مدتی که با آن کار می‌کنیم نظرتان کاملا عوض می‌شود. اس 60 به آن بد دستی‌ها هم که فکرش را می‌کنیم نیست. برش‌هایی در لبه‌های فریم خورده که به خوش دستی آن کمک زیادی می‌کند. 

image

قاب پشتی فیبری دستگاه روی خودش برجستگی‌هایی دارد که کمک می‌کند تا دست شما موقع دست گرفتن گوشی عرق نکند و حس خوبی به شما منتقل شود. 

image

اس 60 همان‌طور که گفتیم ضد آب است و به غوطه‌ور شدن در آب تا ارتفاع 5 متر به مدت 1 ساعت کاملا مقاوم. البته نکته‌ای اینجا وجود دارد که در قاب جلوی گوشی دو کلید فیزیکی هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید میزان ضد آب بودن را کم و زیاد کنید. به این صورت که اگر این کلیدها پایین باشند ضد آبی دستگاه 2 متر می‌شود اما اگر به سمت بالا هدایت شوند ضد آبی دستگاه به 5 متر می‌رسد. وقتی کلیدها را به بالا هدایت می‌کنیم در حقیقت یک درپوش به صورت فیزیکی در بخش زیر قاب روی اسپیکر و میکروفون را می‌گیرد که جلوی نفوذ آب را می‌گیرند و بالطبع زمانی که روی حالت 5 متری قرار بگیرند صدای اسپیکر به شدت کم می‌شود.

image

با جنس متفاوتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده به سقوط از ارتفاع 1.8 متری هم مقاوم است و اگر از دستتان بیفتد هیچ مشکلی برایش به وجود نمی‌آید. البته برخی از بخش‌هایش مثل لبه‌های فلزی فریم تو رفتگی ایجاد می‌شود اما برای گوشی اتفاقی مثل شکستن رخ نمی‌دهد. 

کلیدهای کنترلی زیادی روی این گوشی دیده می‌شوند. سمت راست کلیدهای ولوم را می‌بینیم که جدا از هم طراحی شده‌اند. 

سمت چپ دو کلید بالا دیده می‌شوند؛ کلید بالایی در حقیقت کلید پاور است و کلید زیرش قرار دارد و به رنگ نارنجی است؛ یک کلید قابل برنامه‌ریزی است به این صورت که می تونید هر وظیفه‌ای که دوست دارید به آن بسپارید. به‌طور مثال با فشار کوتاه مدت برنامه‌ای مشخص را فعال می‌کند و با فشار طولانی مدت به برنامه دیگر را. در این بخش از تنظیمات به‌علاوه به گزینه دیگر هم دیده می‌شود به اسم حالت زیر آب؛ زمانی که این حالت رو فعال کنید دوربین فعال می‌شود و لمس صفحه‌نمایش غیرفعال که می‌توانید به کمک آن زیر آب عکاسی یا فیلم‌برداری کنید. 

image

در همین سمت دو کاور دیده می‌شوند که زیر یکی از آن‌ها درگاه میکرویو اس بی قرار گرفته و زیر یکی دیگر کلیدی دیده می‌شود که به نام SOS نام‌گذاری شده که با فشار دادن آن منویی باز می‌شود و توسط این منو می‌توانید محل خودتان را برای مخاطبی که از قبل تعریف کردید ارسال کنید. این کلید برای مواقع ضروری که کاربر دچار مشکل می‌شود و احتیاج به کمک دارد کاربرد پیدا می‌کند. 

image

 

پایین‌تر از این درگاه‌ها درگاهی دیگر هم هست که برای جک 3.5 میلی‌متری صداست. درپوش این درگاه را که بردارید این جک ظاهر می‌شود. 

image

 

پایین صفحه‌نمایش 3 کلید دیده می‌شود که کلیدهای فیزیکی برای کنترل گوشی هستند. کلید خانه، بازگشت به عقب و برنامه‌های اخیر. 

image

قاب پشتی بخش دوست‌داشتنی این گوشی به‌حساب می‌آید که دو لنز را در خودش می‌بیند. کنار این لنزها درپوشی قرار دارد که با فشار کلیدی زرد رنگ روی خودش باز می‌شود. این درپوش که باز می‌شود زیرش محل قرارگیری سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه خارجی را می‌بینید.

image

صفحه‌نمایش

صفحه‌ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده اندازه 4.7 اینچی با رزولوشن اچ دی دارد. این صفحه‌نمایش تراکم پیکسلی 312 پیکسل در هر اینچ خودش می‌بیند در ضمن اینکه با گوریلاگلس 4 پوشانده شده. 

انتظار زیادی نباید از صفحه لمسی این گوشی داشته باشیم. این صفحه رنگ‌ها را خوب نشان می‌دهد اما صفحه شفافی نیست در عین حال که زاویه دید مناسبی هم ندارد. نور این صفحه هم کاملا معمولی است و در محیط باز برای مشاهده محتوا کار خیلی راحتی پیش رویتان نیست. 

قابلیتی به اسم امبینت دیسپلی برایش در نظر گرفته شده که با رسیدن نوتیفیکیشن یا برداشتن گوشی از روی میز صفحه خاموش گوشی نوتیفیکیشن ها را به رنگ سفید به کاربر نشان می‌دهد. 

image

سخت افزار

از نظر سخت‌افزاری با گوشی‌ای خیلی قدرتمند روبرو نیستیم. این گوشی چیپ ساخت کوآلکام را در بدنه خودش دارد که اسمش اسنپدراگون 617 است. این چیپ روی خودش حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی دارد. امکان اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی با کمک کارت حافظه خارجی برایش وجود دارد. 

هر چند در استفاده روزمره و چک کردن روزانه تمامی شبکه‌های اجتماعی مشکلی با این گوشی ندارید اما برای اجرای بازی‌های سنگین ساخته نشده و نمی‌توانید به‌عنوان گوشی‌ای گیم محور به آن نگاه کنید. 

image

در بخش نرم‌افزاری با گوشی به‌روزی روبرو نیستیم. این گوشی روی خودش اندروید نسخه 6 را دارد که اندرویدی قدیمی به‌حساب می‌آید اما واقعیت این است تمام برنامه‌ها به‌راحتی رویش نصب می‌شوند و هیچ مشکلی با آن ندارید. هیچ رابط کاربری‌ای روی این گوشی نصب نیست و کاملا هم نرم‌افزار نرم و روان کار می‌کند و هیچ لگ و کندی‌ای ندارد. خبری از تشخیص چهره یا سنسور اثرانگشت روی این گوشی نیست و تنها راه امنیتی استفاده از پسورد است که برای این گوشی خیلی عجیب نیست. 

image

برای اس 60 یک اسپیکر در نظر گرفته شده که پایین صفحه‌نمایش کنار میکروفون اصلی قرار گرفته. این اسپیکر کیفیت و قدرت زیادی دارد. بلندی صدا خیلی خوب است و زمانی هم که تا انتها صدا را زیاد می‌کنیم هیچ افت کیفیتی مشاهده نمی‌شود و از حجم صدا می‌توانید لذت ببرید.

image

باتری

باتری با ظرفیت 3800 میلی‌آمپری برای این گوشی استفاده شده که اصلا کار سختی را پیش روی خودش ندارد. این باتری خیلی راحت می‌تواند در استفاده سنگین تا 2 روز کامل را دوام بیاورد و اگر استفاده سنگینی از آن داشته باشید تا 3 روز هم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کند.

image

دوربین

دوربین بخشی جذاب و جالب در این گوشی به‌حساب می‌آید. لنزی برای دوربین سلفی در قاب جلو در نظر گرفته شده که سنسورش 5 مگاپیکسلی است. اما در قاب پشتی دو لنز می‌بینید که کارایی کاملا متفاوتی با هم دارند. 

image

یکی از لنزها برای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌شود که سنسور 13 مگاپیکسلی دارد و می‌توانید با رزولوشن فول اچ دی هم فیلم‌برداری کنید. اما لنز بعدی ساخت برندی به اسم فلر است که در حقیقت یک دوربین حرارت‌سنج به‌حساب می‌آید. برای این که بتوانید از این لنز استفاده کنید آیکونی جدا روی صفحه قرار داده شده که با لمس آن دوربین حرارتی فعال می‌شود. این دوربین زمانی که روی سوژه قرار می‌گیرد هر چیزی که حرارت داشته باشد را به رنگ نارنجی شبیه آتش‌نشان می‌دهد و همان لحظه دمای آن سوژه را هم روی صفحه نشان می‌دهد که اگر سوژه خیلی دور باشد عملکردش قابل اعتماد نیست اما در سوژه‌های نزدیک می‌تواند به این عدد تا حدی اعتماد کرد.

از نظر کیفیت تصاویر می‌توان حسابی خوب روی این گوشی باز کرد. در نور روز عکس‌هایی که توسط دوربین کت اس 60 گرفته می‌شوند رنگ‌هایی بسیار خوب دارند و ثبت جزئیات و شارپی هم در آن‌ها بسیار خوب است. این عکس‌ها شارپی کاملا قابل قبولی هم دارند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که با گوشی‌ای روبرو هستید که برای سال 2020 نیست و نمی‌توان عکس‌های آن را با گوشی‌هایی که در این سال معرفی می‌شوند مقایسه کرد.

image
  
image

روی عکس‌هایی که در نور شب گرفته می‌شوند به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان حساب باز کرد و این عکس‌ها بسیار تاریک و پر نویز هستند. در مقابل دوربین سلفی عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد و به نسبت سطحی که گوشی در آن قرار دارد عکس‌هایی با جزئیات مناسب تهیه می‌کند و مهم‌تر از آن رنگ‌ها را به‌خوبی و بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌کند.

image

image

بخریم؟

واقعیت این است که پیشنهاد خرید این گوشی را خیلی راحت نمی‌توان به هر کسی داد. اگر شخصی معمولی هستید که با گوشی زیاد کار می‌کنید و برای بازی کردن و چک کردن شبکه‌های اجتماعی از گوشی خودتان استفاده می‌کنید خرید این گوشی را نمی‌توان به شما پیشنهاد داد. اما اگر کاربری هستید که در خرید گوشی هوشمند بیشتر از هر چیزی به جنبه خاص بودنش توجه دارید یا اینکه ضد آب و ضد ضربه بودن برایتان اهمیت بیشتری دارد باید به سمت خرید این گوشی بروید.

در نهایت توجه داشته باشید این گوشی کت به گونه‌ای است که باید با استایل شما همخوانی داشته باشد و خیلی سخت است که پیشنهاد خرید این گوشی را به شخصی داد که بیشتر تم و شخصیت شرکتی یا مدیریتی دارد و بیشتر مناسب افرادی است که استایل های غیر رسمی را می‌پسندند.

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

صبت

۱۳۹۹/۲/۱۸
عالی ولی بدون خدمات پس از فروش مفت نمیرزه

علی

۱۳۹۹/۲/۱۱
دوست من از این گوشی داشت افتاد تو آب خراب شده تا حالا هم کسی نتونسته تعمیر کنه

فرزاد

۱۳۹۹/۱/۳۰
آقای مهندس شکری میشه یک عکس حرارتی یا فیلم گرفته شده با دوربین حرارتی این گوشی رو هم در بررسی تخصصیتون درج کنید؟

masoud

۱۳۹۹/۱/۲۸
قیمت لطفا

masoud

۱۳۹۹/۱/۲۴
قیمت لطفا