خانهاخبار
آیپد 10 ساله شد؛ تولدش مبارک!

آیپد 10 ساله شد؛ تولدش مبارک!

ده سال پیش، استیو جابز اولین تبلت اپل با نام آیپد را به دنیای تکنولوژی معرفی کرد.
۱۳۹۸/۱۱/۸

27 ژانویه 2010، روزی بود که استیو جابز، مدیر عامل کمپانی اپل روی سن Yerba Buena Center رفت و اولین تبلت این شرکت با نام آیپد را رونمایی کرد.

او معتقد بود که بین گوشی هوشمند و لپتاپ‌ها، یک فضایی وجود دارد که متعلق به تبلت‌ها است. استیو جابز از آیپد به عنوان ابزاری جادویی و انقلابی یاد کرد که کارهایی مانند وبگردی، خواندن کتاب، ارسال ایمیل، مشاهده تصاویر، دیدن فیلم، گوش دادن به موزیک، بازی کردن یا مواردی این چنینی را می‌توان به کمک آن انجام داد.

او در خلال کنفرانس معرفی تبلت اپل، سخنان خود را چنین ادامه داد:

آیپد را می‌توان پیشرفته ترین و با ارزش‌ترین محصولی دانست که توسط اپل طراحی و ساخته شده و با قیمتی باور نکردنی، به فروش می‌رسد. ورود آیپد به دنیای تکنولوژی، دسته بندی جدیدی در شاخه محصولات الکترونیکی ایجاد خواهد کرد که باعث ارتباط بیشتر کاربران با اپلیکیشن‌ها خواهد شد.

از جمله مشخصات نسل اول آیپد می‌توان به نمایشگر 9.7 اینچی، پردازنده تک هسته‌ای A4 اپل، 256 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث نسخه 2.1، درگاه 30 پین و جک هدفون اشاره کرد. این محصول در زمان خود، از دوام باتری 10ساعته بهره‌مند بود که شگفت انگیز و اعجاب آور به نظر می‌رسید. مدل وای فای این آیپد با قیمت 499 و مدل 3G آن نیز با قیمت 629 دلار در دسترس خریداران قرار گرفت. بد نیست بدانید که نسل اول آیپد، فاقد دوربین بود.

image

اپل مدعی شد که آیپد با ضخامت 1.3 سانتی متر و وزن 680 گرمی، سبک تر و نازک‌تر از لپ‌تاپ‌های موجود در بازار آن زمان است. این محصول در یک روز، با فروش 300 هزار عددی روبرو شد و سال آینده و همزمان با رونمایی از نسل دوم این تبلت، استیو جابز اعلام کرد که میزان فروش این محصول از مرز 15 میلیون عبور کرده است.

با گذشت سال‌ها، آیپد با پیشرفت‌های چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای روبرو شد و اخیرا نیز امکان اتصال کیبورد و ماوس نیز به آن میسر شده است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که در آینده، چه موارد دیگری در این دستگاه دیجیتالی اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Amir

۱۳۹۸/۱۱/۸
256 گیگابایت رم !?!?!?!?!?!?