خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی هوما باکس

بررسی تخصصی هوما باکس

اگر به دنبال خرید تلویزیون هوشمند هستید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی برای این محصول پرداخت کنید هوما باکس که یک اندروید باکس است به شما کمک می‌کند تا تلویزیون خودتان را به راحتی به محصولی هوشمند مبدل کنید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۸/۹/۵

در این چند سال اخیر تلویزیون‌ها پیشرفت زیادی کرده‌اند و به محصولاتی کاملا هوشمند تبدیل شده‌اند اما چند ایراد اساسی می‌توان به آن‌ها گرفت. اولین ایراد این است که این دستگاه‌ها هر چه قدر که هوشمندتر می‌شوند قیمت بالاتری هم پیدا می‌کنند و خریدشان برای افرادی که در سطح متوسط هستند سخت‌تر می‌شود. ایراد بعدی‌ای که به این تلویزیون‌ها می‌توان گرفت این است که هر برندی برای خودش از سیستم عاملی مجزا استفاده می‌کند و مهم‌تر از همه اینکه اغلب تلویزیون‌ها سخت‌افزار پرقدرتی ندارند و به خصوص در نصب برنامه‌ها و ارتباط محدود هستند. در این بررسی می‌خواهیم در مورد محصولی صحبت کنیم که می‌تواند نقش مکمل تلویزیون شما را بازی کند و به‌راحتی به عنوان هوش مصنوعی آن به کار گرفته شود. اندروید باکس محصولی است که در این بررسی به شما معرفی می‌کنیم در مورد بخش‌های مختلف آن و به علاوه مزایا و معایبش صحبت می‌کنیم. اندروید باکسی که در این بررسی به آن می‌پردازیم ساخت برند ایرانی هوما است و روی خودش اندروید تی وی را دارد که می‌توانید از امکانات جذابی که برایش در نظر گرفته شده استفاده کنید.

image

طراحی و جزئیات دستگاه

بدون شک ظاهر بخش مهمی در این محصولات است به سبب اینکه قرار است در کنار تلویزیون قرار بگیرند و به نوعی به جزئی از دکوراسیون شما تبدیل شوند. هوما به خوبی از پس طراحی این محصول برآمده و باکسی کاملا متفاوت و البته زیبا را طراحی کرده. بدنه دستگاه یکپارچه از پلاستیک ساخته شده که پلاستیکی خوش ساخت است. روی دستگاه دو رنگ مات و براق در نظر گرفته شده تا ظاهری جذاب داشته باشد.

image

تعداد زیادی درگاه روی این محصول دیده می‌شود تا اینکه قابلیت‌های اتصالی آن بسیار بالا باشند. در اطراف این محصول می‌توانید دو درگاه USB کلاسیک را ببینید که در کنار خودشان یک درگاه HDMI و یک درگاه اترنت را به علاوه درگاه کارت حافظه خارجی می‌بینند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید هوما تمام راه‌های ارتباطی را برای کاربر باز گذاشته در عین حال که پشتیبانی از شبکه وای فای هم برایش در نظر گرفته شده و می‌توانید بدون سیم هم از اتصال به شبکه پرسرعت خانگی خودتان استفاده کنید.

image
  
image

هوما باکس در کنار اینکه وزن کمی دارد اندازه جمع و جوری هم برایش در نظر گرفته شده. به طور حتم وزن تاثیری در روند کارکرد این دستگاه ندارد اما اندازه برایش خیلی مهم است به همان دلیل که در بالا اشاره کردیم و قرار است بخشی از دکوراسیون شما را به عهده خودش بگیرد.

image

از جنبه سخت‌افزاری هم اگر بخواهیم نگاهی به این محصول بیندازیم باید به حافظه رم 2 گیگابایتی، پردازنده 4 هسته‌ای آن اشاره کنیم. بلوتوثی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده نسخه 4.2 است و سیستم عاملی هم که رویش نصب شده‌ اندروید نسخه 7.1 و البته نسخه اندروید تی وی است که در حقیقت مخصوص تلویزیون‌ها توسعه داده شده.

image

کنترل

کاملا طبیعی است که برای هوما باکس یک کنترل را ببینیم. این کنترل بسیار شبیه به کنترلی است که برای اپل تی وی دیده‌ایم. یک کنترل باریک که قد تقریبا بلندی دارد و به خوبی در دست جای می‌گیرد. کنترل مانند محصول اصلی دو تکه طراحی شده که تکه پایینی آن براق است و بخش بالایی که کلیدها را روی خودش جای داده طراحی مات و پترن‌دار دارد. کلیدهای رو کنترل عملکرد خوبی دارند و به‌راحتی قابلیت فشار دادن دارند.

image

نکته مهم در کنترل دستگاه این است که قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را دارد و با استفاده از بلوتوث کار می‌کند به همین جهت نیازی نیست که نگران این باشید که در چه جهتی کنترل را دست می‌گیرد به سبب اینکه در تمامی جهات و حتی از فاصله زیاد می‌توانید به کمک آن دستگاه را کنترل کنید.

image

نکته منفی در مورد این کنترل این است که راه ارتباطی آن با دستگاه از طریق دانگلی است که برایش در نظر گرفته شده و این دانگل باید به هوما باکس متصل باشد که به همین سبب همیشه یکی از درگاه های میکرو یو اس بی درگیر این اتصال است.

image

اتصال به تلویزیون

خوشبختانه اتصال این دستگاه به تلویزیون بسیار راحت انجام می‌شود و هیچ سختی ای را متحمل نمی‌شوید. برای اتصال تنها چیزی که روی تلویزیون خودتان نیاز دارید این است که یک درگاه HDMI داشته باشد. هوما باکس را به برق متصل کنید، در یک سمت دیگر دستگاه را به درگاه اچ دی ام آی متصل کنید و تلویزیون و هوما باکس را روشن کنید. با روشن شدن هوما باکس اولین کاری که باید انجام دهید این است که به شبکه وای فای متصل شوید یا اینکه دستگاه را از طریق اترنت به مودم وصل کنید. بعد از آن شماره موبایل شما سوال می‌شود و کدی برای شماره‌ای که اعلام کردید ارسال می‌شود که توسط آن می‌توانید لاگین را انجام دهید. بعد از وارد کردن کد همه چیز تمام است و رابط کاربری هوما باکس برای شما نمایش داده می‌شود.

image

نرم افزار و رابط کاربری

همان‌طور که اشاره کردیم سیستم عامل این دستگاه اندروید و البته نسخه 7.1 و باز هم البته نسخه مخصوص تلویزیون است. هوما دست‌کاری‌هایی را روی این نسخه از اندروید تی وی اعمال کرده تا در این بخش نرم افزار دستگاه کاربردی‌تر باشد. با هم به بررسی تمام بخش‌ها در ادامه می‌پردازیم.

صفحه اصلی هوما باکس متشکل از 6 تب است که هر کدام کارایی متفاوتی دارند.

تب اول به نام "برای شما" است که در این بخش هوش مصنوعی هوما با توجه به محتواهایی که در گذشته تماشا کرده‌اید و تصور می‌کند که برای شما جذاب‌تر است محتواهای جدید را برایتان نمایش و آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.

image

تب دوم فیلم و سریال است که این بخش با سرویس فیلیمو ادغام و یکپارچه شده است. در این بخش می‌توانید کاور چند فیلم یا سریال را مشاهده کنید که اگر بخواهید به لیست کامل فیلم‌ها و سریال‌های فیلیمو دسترسی داشته باشید باید اپلیکیشن فیلیمو را باز کنید که باز هم مخصوص هوما باکس است و با آن چیزی که در برنامه اصلی اندروید تی وی فیلیمو می‌بینیم کاملا متفاوت است. برای مشاهده فیلم‌ها و سریال‌ها باید اکانت فیلیمو داشته باشید و به همراه هوما یک کارت هدیه سه ماهه فیلیمو هم در جعبه دستگاه قرار دارد.

image

تب سوم مربوط به موزیک است. هوما در این بخش با سرویس موزیک نواک همکاری می‌کند که برای گوش کردن به موزیک‌ها باید اکانتی با کمک شماره موبایل خودتان در سرویس نواک بسازید که اینکار را می‌توانید از طریق همین هوما باکس هم انجام دهید.

image

تب چهارم "مجله" است. در این بخش می‌توانید اخبار جدید را مشاهده کنید که با انتخاب هر کدام از آن‌ها به‌راحتی می‌توانید جزئیات خبر را هم مشاهده کنید.

image

"پخش زنده" تب پنجم است که در آن می‌توانید چند کانال تلویزیون را به صورت زنده و از طریق اینترنت مشاهده کنید. تمام کانال‌ها در این بخش نیستند اما کانال‌هایی که بیشترین مخاطب را دارند دیده می‌شوند.

image

سوپرمارکت تب آخر است که هنوز راه‌اندازی نشده.

image

کمی پایین‌تر از این 6 تب می‌توانید برنامه‌های نصب شده روی هوما باکس را در کنار بازار پلی استور و بازار هوما استور مشاهده کنید. پایین این بخش هم بازی‌های نصب شده هستند و در آخر به بخش تنظیمات و وای فای دسترسی دارید.

image

زمانی که وارد پلی استور می‌شوید تمام برنامه‌ها و بازی‌هایی که برای سیستم عامل اندروید تی وی توسعه داده شدند را مشاهده می‌کنید اما اگر بخواهید برنامه‌های فارسی که برای این پلتفرم توسعه داده شده‌اند را مشاهده کنید باید وارد هوما استور شوید که علاوه بر چند برنامه غیر ایرانی برنامه‌های ایرانی را می‌توانید مشاهده و دانلود کنید.

image
  
image

همان‌طور که اشاره کردیم این دستگاه از درگاه یو اس بی پشتیبانی می‌کند که به وسیله آن می‌توانید حافظه‌های خارجی خودتان مانند فلش‌ها را به این دستگاه متصل کنید و تمام محتواهای خودتان را روی تلویزیون با سخت‌افزار قدرتمند هوما مشاهده کنید. برای اینکه بتوانید محتوای حافظه خارجی را ببینید نیاز به نصب برنامه‌هایی مانند ES File Explorer دارید که در حقیقت فایل منیجری است که به شما امکان مدیریت فایل‌هایتان را می‌دهد. به لطف پشتیبانی هوما باکس از 4K می‌توانید ویدیوهایی که این فرمت را دارند روی آن پخش و مشاهده کنید.

جمع بندی

هوما باکس محصولی است که بعد از مدتی استفاده به طور حتم به اندازه‌ای به آن عادت می‌کنید که بدون آن شاید نتوانید دیگر با تلویزیون‌های خودتان بدون این دستگاه کار کنید. هم از جنبه سرگرمی و هم از جنبه کارآیی و سرعت عمل این دستگاه در نوع خودش بی نظیر است و تلویزیون منزل شما را به دستگاهی سریع و بدون لگ و البته با کارآیی بالا تبدیل می‌کند.

اگر تلویزیونی قدیمی‌ای دارید که تنها دلیل شما برای تعویض آن هوشمند کردنش است باید دست نگه دارید و به سمت خرید محصولی مانند هوما باکس بروید که به‌راحتی تلویزیون قدیمی شما را به محصولی کاملا هوشمند تبدیل می‌کند و به علاوه کارایی بیشتری نسبت به تلویزیون‌های هوشمند برایتان به همراه می‌آورد؛ و البته فراموش نکنید که این پیشرفت را با هزینه بسیار کمتری می‌توانید به دست بیاورید.

image

عکس: روح اله حسینی
 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

کیان

۱۳۹۹/۳/۶
دوستانی که قصد خرید یا حتی مشاوره دارند می تونن با بنده تماس بگیرن در حد توانم در رابطه با تهیه و نصب و یا مشاوره در خدمت هستم البته با اجازه صاحب مقاله.m.r.y9651733@gmail.com

محمود بادیانی

۱۳۹۸/۹/۷
از طریق سایتشون huma.ir میشه خرید کرد.

امیر سلیمانی

۱۳۹۸/۹/۶
سلام وخدا قوت خدمت زحمت کشان جی اس ام
قیمت و نحوه خریدش رو درج میکردین

سورنا

۱۳۹۸/۹/۵
با سلام.میخواستم بدونم این دستگاه میتونه رابط بین گوشی و تلویزیون هم باشه.یعنی بصورت زنده تصویر دوربین گوشی را در تلویزیون نمایش بده؟؟

رضا

۱۳۹۸/۹/۵
با عرض سلام و تشکر از معرفی این محصول کارآمد
ولی جایی اشاره نکردین که از کجا باید تهیش کنیم ؟؟؟