خانهاخبار
سیستم DeX با قابلیت‌ها و توانمندی‌ها جدید برای گلکسی نوت 10 به‌روز شد

سیستم DeX با قابلیت‌ها و توانمندی‌ها جدید برای گلکسی نوت 10 به‌روز شد

در نسخه جدید سیستم DeX که بخشی از آن با همکاری مایکروسافت توسعه یافته، قابلیت‌های جدیدی در اختیار پرچمداران سامسونگ قرار می‌گیرد که به افزایش بهره‌وری این دستگاه‌ها کمک می‌کند.
۱۳۹۸/۵/۱۶

در میان تمام قابلیت‌ها و توانایی‌های جدید گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس، یکی از ویژگی‌هایی که به طور کلی بازطراحی شده DeX است. در نسخه‌های قبلی این نرم‌افزار لازم بود گوشی را به یک مانیتور وصل و دستگاه را با استفاده از موس و کیبورد با آن جفت کنید، اما حالا در نسخه جدید DeX می‌توانید نوت ۱۰ را به کامپیوترهای مجهز به ویندوز یا مک وصل کرده و عملا به تمام صفحه گوشی خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید اپلیکیشن‌های خود را از روی کامپیوتر و لپتاپ اجرا کنید.

به این ترتیب نه تنها می‌توانید به صورت از راه دور به موبایل خود دسترسی پیدا کرده و اپلیکیشن‌های آن را اجرا کنید، بلکه می‌توانید فایل‌ها را با درگ و دراپ از کامپیوتر بکشید و درون گوشی خود بیندازید یا برعکس.

اگر از طرفداران شیوه عملکرد نسخه قبلی DeX بودید باید به اطلاع شما برسانیم که نسخه جدید این سیستم هنوز از رابط کاربری قدیمی DeX پشتیبانی می‌کند و اگر آن را فقط به مانیتور، موس و کیبورد وصل کنید همچنان قابلیت استفاده از همان حالت قبلی را دارید. فقط کافی است کابلی از نوع USB-C به HDMI داشته باشید.

image

علاوه بر این، سامسونگ با مایکروسافت وارد همکاری شده تا اپلیکیشن Your Phone را به صورت پیش‌فرض بر روی دستگاه شما نصب کند. با این کار امکان دسترسی آسان به پیامک‌ها و جابجایی سریع فایل بین موبایل و کامپیوترهای ویندوزی فراهم شده است. علاوه بر این، سوئیچی برای قطع و اتصال ارتباط میان گوشی و کامپیوتر در اپ Your Phone قرار گرفته تا کار شما راحت‌تر شود.

نسخه جدید DeX راهکار سامسونگ برای ایجاد یکپارچگی و هماهنگی میان کامپیوترها و پرچمداران این شرکت است. با این قابلیت به راحتی می‌توانید از توانایی‌ها و امکانات لپتاپ‌ها بر روی موبایل خود بهره‌مند شوید و کارایی خود را تا حد قابل توجه‌ای افزایش دهید.

DeX بر روی اکثر دستگاه‌های جدید سامسونگ از جمله گلکسی تب اس ۶ موجود است. در تبلت جدید سامسونگ حالت نمایشی ویژه‌ای برای DeX وجود دارد که در صورت اتصال کیبورد فعال می‌شود. متاسفانه گلکسی اس ۱۰ از قابلیت‌های جدید DeX برای ویندوز و مک پشتیبانی نمی‌کند.

با این حال باید ببینیم که عملکرد این سیستم در عمل چگونه خواهد بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)