خانهاخبار
آیپد مینی ۵ با پورت لایتنینگ،‌ طراحی مشابه نسل قبل و پردازنده A10 Fusion عرضه خواهد شد

آیپد مینی ۵ با پورت لایتنینگ،‌ طراحی مشابه نسل قبل و پردازنده A10 Fusion عرضه خواهد شد

بنابر گزارش‌های تازه،‌ آیپد مینی ۵ بدون تغییر طراحی نسبت به نسل قبل و با پورت لایتنینگ روانه بازار خواهد شد.
۱۳۹۷/۱۱/۲۴

دورانی بود که درخواست برای ساخت نسخه‌ای کوچک از آیپد اپل بشدت بالا بود و اپل با آیپد مینی به این تقاضا پاسخ داد. حال نزدیک ۴ سال از عرضه آیپد مینی ۴ می‌گذرد و اهالی کوپرتینو بالاخره قصد دارند که باری دیگر این محصول محبوب را به دست مشتری برسانند. براساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ نسخه پنجم محصول یعنی آیپد مینی ۵ را بالاخره عرضه کند، اما اگر انتظار تغییراتی اساسی نسبت به آیپد مینی ۴ یا مدل‌های قدیمی‌تر را دارید، شاید کمی با دیدن مشخصات آیپد مینی ۵ ناامید شوید. برای جزییات بیشتر در ادامه با ما همراه شوید.

image

بنابر گزارش منتشر شده از سوی Mac Otakara و DigiTimes، اپل به طور یقین قصد دارد که نسخه‌ای جدید از تبلت کوچک خود یعنی آیپد مینی ۵ را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند، اما برخلاف انتظار بسیاری از کاربران، قرار نیست که تغییراتی فوق العاده محسوس در ظاهر و مشخصات دستگاه ایجاد شود. بله، کاربران می‌توانند انتظار این موضوع را داشته باشند که پردازنده این محصول حداقل از نوع A10 Fusion باشد تا بتوانند از نهایت توان این محصول استفاده کنند، اما به نظر می‌رسد که طراحی آیپد مینی ۵ دقیقا مشابه به همان طراحی است که پیش از این در. آیپد مینی ۴ دیده بودیم. 

جدا از این مورد، به نظر می‌رسد که این محصول همچنان قرار است به پورت لایتنینگ مجهز شود که برای بسیاری می‌تواند کمی ناامید کننده باشد. البته نکته جالب اینجاست که برخلاف اکثر محصولات اپل، آیپد مینی ۵ از جک هدفون ۳.۵ میلی متری برخوردار خواهد بود. مسلما نباید انتظار داشت که این آیپد از مشخصات آیپد پرو بهره ببرد، اما پس از گذشت ۴ سال از عرضه نسخه قبلی،‌ انتظارات برای چنین مدلی کمی بالا رفته است. 

شاید با تمام این موارد بتوان کنار آمد،‌ اما به نظر نویسنده، نکته منفی آیپد مینی ۵ در بخش نمایشگر آن خواهد بود. درحال حاضر، آیپد مینی ۴ از نمایشگر لمینیت شده استفاده می‌کند که تاثیر محسوسی در کیفیت نمایشگر دارد، اما اپل برای کاهش هزینه‌های تولید همانند آیپد ۹.۷ اینچی، قصد دارد از نمایشگری لمینیت نشده استفاده کند که قطعا نسبت به آیپد مینی ۴ یک پسرفت به شمار خواهد رفت. اپل درطی دوسال اخیر توجه زیادی به آیپدهای اقتصادی خود داشته و پس از موفقیت آیپد ۹.۷ اینچی نسل پنجم و ششم، این شرکت قصد دارد که تنوع بیشتری در این دسته را ایجاد کند. انتظار می‌رود که آیپد مینی ۵ در کنار آیپد نسل هفتم و برخی محصولات دیگر همچون ایرپاور و نسل دوم ایرپاد در فروردین ماه سال آینده به طور رسمی رونمایی شوند. نظر شما چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)