خانهاخبار
اینستاگرام تصادفا رمز عبور برخی از کاربران را افشا کرد!

اینستاگرام تصادفا رمز عبور برخی از کاربران را افشا کرد!

پس از عرضه قابلیت جدید اینستاگرام برای دانلود اطلاعات کاربران، به علت وجود باگ امنیتی، رمز عبور این کاربران در آدرس صفحه نمایان می‌شد.
۱۳۹۷/۸/۲۸

برطبق اطلاعاتی که وبسایت The Information منتشر کرده است، اینستاگرام به برخی از کاربران خود راجع به امکان افشای رمزهای عبورشان ناشی از یک اشکال امنیتی، هشدار داده است. یکی از سخنگویان این شرکت در ارتباط با مسئله می‌گوید: در داخل کشف شده و شمار کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است.

image

در این مورد، خطای امنیتی رمز عبور با قابلیتی که اینستاگرام در ماه آپریل معرفی کرد، ارتباط تنگاتنگی دارد. پس از اینکه قانونگذاران اروپایی، قانون حفاظت از اطلاعات کلی (GDPR) را اجرا کردند، اینستاگرام به کاربران اجازه داد تا بتوانند همه اطلاعات خود را دانلود کنند. برطبق گفته‌های اینستاگرام، رمزهای عبور برخی از کاربرانی که از آن ویژگی استفاده کرده‌اند در URLی در مرورگر وب آن‌ها قرار گرفته و در سرورهای فیس‌بوک، شرکت مادر اینستاگرام، ذخیره شده است. یک محقق امنیتی به The Information گفته است که این فقط در صورتی امکان‌پذیر است که اینستاگرام رمزهای عبور را در متنی ساده ذخیره کرده باشد که در این‌صورت، مسئله امنیتی بزرگ و نگران‌کننده‌تری را متوجه شرکت می‌کند. یکی از سخنگویان شرکت اینستاگرام با این گفته مخالفت کرده است و می‌گوید اینستاگرام، رمزهای عبور ذخیره شده را با کاراکترهای نامعلوم مخلوط می‌کند.

اینستاگرام می‌گوید ایراد امنیتی قابلیت جدید خود را برطرف کرده است و دیگر رمزهای عبور افشا نمی‌شوند. این شرکت از کاربران خواسته است تا از سر احتیاط، رمز عبور خود را تغییر دهند. سخنگوی اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرده است: اگر افراد برای استفاده از ابزار Download Your Data، اطلاعات ورود خود را ثبت کرده‌اند، می‌توانستند اطلاعات رمزعبور خود را در URL صفحه ببینند. این اطلاعات در اختیار هیچ‌کس دیگری قرار نگرفته است و با تغییراتی که انجام دادیم، دیگر چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)