خانهاخبار
استفاده از مودم شبکه 5G در آیفون‌های ۲۰۲۰

استفاده از مودم شبکه 5G در آیفون‌های ۲۰۲۰

اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ به کمک اینتل، پشتیبانی از شبکه 5G را به آیفون‌های خود بیاورد.
۱۳۹۷/۸/۱۴

حالا که اپل محصولات جدیدش در سال ۲۰۱۸ را رونمایی و روانه بازار کرده، گمانه‌زنی‌ها درباره تلفن‌های هوشمند نسل بعدی اپل شروع شده است. می‌دانید که فناوری شبکه‌های 5G به سرعت درحال تکمیل شدن و رسیدن به دست کاربران هستند و به همین جهت، شرکت‌های مختلف درحال توسعه محصولاتی با پشتیبانی از این شبکه هستند. حال به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد فناوری 5G را در سال ۲۰۲۰ به تلفن‌های هوشمند خود بیاورد. برای جزییات بیشتر در این راستا، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

بنابر گزارش‌های منتشر شده، اپل قصد دارد که با همکاری اینتل، مودم‌های مدل ۸۱۶۱ با پشتیبانی از شبکه 5G را به آیفون‌های خود اضافه کند. مودم ۸۱۶۱ درواقع نسخه جدید مودم ۸۰۶۰ است و به نظر می‌رسد که اینتل درحال آزمایش کردن آن برای شبکه‌های 5G است. درست است که اپل در زمینه تولید مودم‌های آیفون رابطه خوبی با اینتل دارد، اما به نظر می‌رسد که مدل ۸۱۶۱ درحال حاضر با مشکلاتی همچون داغ شدن زیاد دست و پنجه نرم می‌کند و اهالی کوپرتینو از این باره خوشحال نیستند. مسلما 5G یک شبکه قوی و سنگین است و به همین جهت، دریافت طیفی از امواج مختلف باعث می‌شود که این مودم دچار افزایش حرارت شود. مسلما این مشکل به اینجا ختم نمی‌شود؛ با افزایش حرارت مودم، قطعا مصرف باتری نیز به شکل محسوسی تغییر خواهد کرد.

منبع اعلام کرده که آیفون‌های سال ۲۰۲۰ قرار است به فناوری 5G و البته این مدل از مودم‌های اینتل مجهز شوند، پس در نظر داشته باشید که همچنان تا بکارگیری این فناوری در محصولات اپل کمی فاصله داریم و با وجود تمام این مشکلات، بعید می‌دانیم که اپل برای ساخت مودم‌ها به سراغ سرکت کوالکام برود، هرچند اهالی کوپرتینو مذاکراتی با دو شرکت مدیاتک و Plan B داشته اند. درنهایت اینتل حدود یک سال تا یک سال و نیم زمان دارد که مودم 5G خود را توسعه دهد، اما باید در نظر داشت که به زودی شاهد موجی از محصولات با پشتیبانی از 5G خواهیم بود. نظر شما چیست؟ آیا اینتل می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ مودمی مناسب برای آیفون‌های اپل تولید کند؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)