خانهاخبار
ماجرای محکومیت نوجوانی که یک ترابایت اطلاعات از سرورهای اپل به سرقت برد

ماجرای محکومیت نوجوانی که یک ترابایت اطلاعات از سرورهای اپل به سرقت برد

مدتی قبل در خبرها اعلام شد که نوجوانی استرالیایی توانست سرورهای اپل را هک کند که گمان می‌شد به ۹۰ گیگابایت داده دست یافته است که البته اکنون مشخص شد این میزان برابر با یک ترابایت بوده است. ظاهرا این نوجوان به تازگی به مجازات عمل خود رسیده است.
۱۳۹۷/۷/۵

ماموران در بررسی لپ‌تاپ او به یک پوشه با نام Hacky Hack Hack Methods Exclude رسیدند که داده‌های مذکور در آن ذخیره شده بودند. وکیل این فرد اعلام کرده است زمانی که او اطلاعات حساب و سایر داده‌ها را عمدا از سرورهای اپل دانلود می‌کرد، قصد بدی نداشته است و این نوجوان به محصولات اپل علاقه‌ی زیادی دارد و تمایل دارد روزی در این شرکت مشغول به کار شود. پس از این که او با هک کدهای دسترسی، زمانی را در اینترانت اپل سپری کرده بود؛ احساس این که عضوی از باارزش‌ترین و موفق‌ترین کمپانی دنیاست برایش به نوعی اعتیاد تبدیل شد.

image

به نظر می‌رسد با توجه به این که این نوجوان اکنون در سن مناسبی برای تحمل مجازات قانونی اشتباهاتش قرار دارد، دادگاه او را به هشت ماه آزادی مشروط برای اثبات حسن رفتارش محکوم کرد. اما نکته‌ی جالب توجه این است که در متن محکومیت او به میزان یک ترابایت داده‌ی به سرقت رفته از سرورهای اپل به عنوان جرم اشاره شده است که این حجم بسیار بیشتر از میزان ۹۰ گیگابایتی است که در ابتدا اعلام شده بود.

ظاهرا اپل در سال ۲۰۱۶ از نفوذ به سرورهایش مطلع شده بود و دسترسی را بسته بود، اما یک سال بعد دوباره سرورهای این شرکت توسط نوجوان مذکور و دوستش هک شدند. پس از این اتفاق، او تحت تعقیب قرار گرفت و رایانه‌ی شخصی‌اش توسط پلیس استرالیا ضبط شد. قاضی پرونده از این حادثه به عنوان یک حمله‌ی ماهرانه و پیچیده، پایدار و موفق به امنیت یک شرکت چند ملیتی بزرگ یاد می‌کند. این نوجوان استرالیایی باید خوشحال باشد که در زمان حمله به سرورهای اپل سن قانونی نداشته است و به همین دلیل مجازات سنگینی برای او در نظر گرفته نشده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Farhad

۱۳۹۷/۷/۶
دمش گرم!
سرورای اپل رو هک کرده xD