خانهاخبار
IFA 2018: اینتل سری جدید پردازنده‌های خود را معرفی کرد

IFA 2018: اینتل سری جدید پردازنده‌های خود را معرفی کرد

شرکت اینتل در نمایشگاه IFA 2018 از جدیدترین مدل‌های چیپ‌های خود رونمایی کرد.
۱۳۹۷/۶/۱۱

شرکت اینتل در نمایشگاه IFA 2018 رسما اعلام کرد که شش پردازنده جدید برای دستگاه‌های لپ‌تاپ را به خانواده پردازنده‌های خود وارد خواهد کرد. این پردازنده‌های جدید که سه‌تا از آن‌ها تحت نام سری U و سه‌تای دیگر تحت نام سری Y به بازار عرضه می‌شوند جزو مجموعه نسل هشتم پردازنده‌های Core i اینتل هستند. این چیپ‌های جدید پیش‌تر با کدنام‌های Whiskey Lake و Amber Lake شناخته می‌شدند.

image

این پردازنده‌ها به صورت اختصاصی برای لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های دو در یک ساخته شده‌اند و از وای‌فای گیگابایتی یکپارچه نیز پشتیبانی می‌کنند. اینتل نام این سیستم را «بهینه‌سازی شده برای ارتباط» انتخاب کرده است.

شش پردازنده جدید در خانواده Core-m و Core-i هستند و عبارتند از:

  • 1.1GHz Core m3-8100Y
  • 1.3GHz Core i5-8200Y
  • 1.5GHz Core i7-8500Y
  • 2.1GHz Core i3-8145U
  • 1.6GHz Core i5-8265U
  • 1.8GHz Core i7-8565U

در رونمایی از این چیپ‌های جدید، اینتل اعلام کرد که هدف آن‌ها از ساخت این چیپ‌ها حل کردن مشکلات اصلی دستگاه‌ها مانند عمر باتری بوده است. اینتل ادعا می‌کند که این پردازنده‌های جدید می‌توانند با افزایش کارایی تا 16 ساعت عمر باتری را برای یک لپ‌تاپ تضمین کنند.

عملکرد پردازنده‌های سری U و Y اینتل ممکن است به گونه‌ای باشد که حتی کسانی که علاقه‌ای به ارتقای سیستم‌های سخت‌افزاری خود ندارند را وادار به ارتقا کند. به گفته اینتل، هنوز هم تعداد بسیار زیادی از کاربران از کامپیوترهایی با عمر بیش از پنج سال استفاده می‌کنند و این چیپ‌های نسل هشتم می‌توانند عملکرد این سیستم‌های پنج ساله را دوبرابر کنند.

تمرکز روی گیمینگ

اینتل می‌گوید که می‌خواهد روی گیمینگ و سخت‌افزارهای آن حساب ویژه‌ای باز کند. این صحبت اینتل از آن‌جایی کمی عجیب به نظر می‌رسد که تراشه‌های گرافیکی یکپارچه اینتل در طول سالیان گذشته چندان روی خوشی به گیم نشان نداده‌اند. تعداد زیادی از گیمرها ترجیح می‌دهند که برای پر کردن شکاف عملکردی دستگاه‌های خود به سراغ لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت و سیستم‌های دسکتاپی با سخت‌افزارهای گرافیکی انویدیا بروند.

image

مشتریان پردازنده‌های اینتل اگر می‌خواهند بدانند که روی سخت‌افزارهای این شرکت چه بازی‌هایی قابلیت اجرا شدن دارند یا باید از چه تنظیماتی استفاده کنند، می‌توانند به سایت  gameplay.intel.com مراجعه کنند. در این سایت می‌توانید لیست بازی‌های سازگار، رزلویشن پیشنهادی و سطح تنظیمات براساس سخت‌افزار فعلی دستگاه خود را مشاهده کنید.

اما یک نکته کلیدی و مهم در مورد پردازنده‌های جدید اینتل این است که هرچند این پردازنده‌ها هیچ سخت‌افزار گرافیکی یکپارچه را ارائه نمی‌دهند اما اینتل می‌گوید که کارایی کلی این تراشه‌ها، به ویژه در مقایسه با لپ‌تاپ‌های چند سال پیش، تقریبا نزدیک به رندر کردن ویدئوهای 4K است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

305

۱۳۹۷/۶/۱۱
اینتل فقط سری 1151 عالیه بقیش ب درد نمیخوره رده بالاتر amd خوبه