خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note9

بررسی تخصصی Samsung Galaxy Note9

گلکسی نوت 9 به عنوان جدیدترین و کامل‌ترین گوشی سامسونگ چند روز پیش به دنیا معرفی شد. امروز در جی اس ام بررسی کامل این گوشی هوشمند را می‌خوانیم و با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۵/۲۳

بالاخره گلکسی نوت 9 بعد از مدت‌ها شایعه و درز عکس‌ها در مراسمی در امریکا معرفی شد. این گوشی همان شب معرفی به دست ما رسید و اکنون می‌توانید بررسی تخصصی کامل و جامع آن را بخوانید. اگر با خانواده نوت آشنا نیستید (که بعید می‌دانیم این‌گونه باشد) باید بگوییم این خانواده در سال 2011 معرفی شد و در آن زمان توانست توجهات زیادی را به خودش جلب کند به علت اینکه صفحه‌نمایش 5.3 اینچی داشت و به قلمی مجهز بود که هیچ گوشی هوشمندی در آن زمان این ویژگی‌ها را نداشت. خیلی‌ها از جمله استیو جابز تصور می‌کردند گلکسی نوت خانواده‌ای شکست‌خورده است اما سال‌به‌سال گوشی‌های نوت پیشرفت کردند و با سرعت بالایی به سمت جلو حرکت کردند تا اینکه امروز به این نقطه رسیده‌اند و بسیاری از کمپانی‌ها از جمله اپل برای بقا مجبور شدند با عرضه گوشی‌های با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر پیرو این خانواده شوند. در این بررسی نوت 9 را بررسی می‌کنیم و در مورد تمام ویژگی‌های آن، چه آن‌هایی که در گوشی‌های قبلی بوده‌اند و چه آن‌هایی که بهبود پیدا کرده‌اند یا اولین بار است در این گوشی می‌بینیم به طور مفصل صحبت می‌کنیم.

image

 

طراحی

این بخش مهم‌ترین بخش یک گوشی هوشمند است و عامل موثری در جلب نظر کسانی است که آن گوشی را نمی‌شناسند و صد البته عامل به هیجان آوردن کسانی است که این گوشی را می‌شناسند و قصد خرید آن را دارند.

از نظر کلی تفاوتی محسوسی در طراحی نوت 9 با نوت 8 نمی‌بینیم. این گوشی در قاب جلوی خودش صفحه‌نمایش بزرگی دارد که سامسونگ می‌گوید اندازه 6.4 اینچی دارد اما این در صورتی است که گوشی را یک مستطیل کامل در نظر بگیریم و اگر گوشه‌ها را در نظر بگیریم همان اندازه 6.3 اینچی به دست می‌آید. به‌هرحال مانند نسل قبل هیچ کلید فیزیکی زیر صفحه‌نمایش نیست و همین امر یکی از علت‌هایی است که مهندسان سامسونگ توانسته‌اند از صفحه‌نمایشی بسیار بزرگ در شاسی‌ای جمع و جور استفاده کنند.

image

 

جنس بدنه دستگاه از شیشه و فلز ساخته شده است. قاب جلو و قاب پشت شیشه‌ای هستند و فریم اطراف از فلز مات است که از نظر رنگی همخوانی کاملی با قاب پشتی دارد. به سبب خمیدگی‌ای که در قاب جلو و قاب پشتی می‌بینیم فریم اطراف در کناره‌ها نازک است و به بالا و پایین گوشی که می‌رسد بزرگ‌تر می‌شود.به سبب شیشه‌ای بودن انتظار گوشی‌ای لیز را داشته باشید که اثرانگشت و لک و چربی بسیار زیاد روی آن می‌ماند. به لطف خمیدگی‌هایی که گفتیم و به لطف جنس بسیار خوب فریم اطراف و به سبب اینکه ارتفاع دستگاه کمتر شده و پهنای بیشتری نسبت به نسل قبل پیدا کرده دست گرفتن و کار کردن با گوشی بزرگ گلکسی نوت 9 بسیار راحت است اما کار کردن با یکدست را با این گوشی باید فراموش کنید و برای استفاده از آن به طور حتم به دو دست خودتان نیاز پیدا می‌کنید.

image

 

نسبت به نسل قبل گوشی حدود 6 گرم سنگین‌تر شده و ضخامتش هم 0.2 میلی‌متری بیشتر شده است اما این افزایش به‌اندازه‌ای محسوس نیست که بتوانید آن را درک کنید.

قاب پشتی Galaxy Note 9 متفاوت‌ترین بخش آن با نسل قبلی است. بخشی که سبب متفاوت بودن شده دوربین و سنسور اثرانگشت است. در نسل قبل سنسور اثرانگشت کنار دو دوربین اصلی قرار داشت در حالی که در این گوشی سنسور اثرانگشت از دوربین‌های اصلی جدا شده و کمی پایین‌تر رفته. اکنون دو لنز دوربین اصلی به همراه فلاش و سنسور ضربان قلب در قابی جدا از قاب پشتی قرار دارند که فریمی فلزی آن‌ها از این قاب جدا کرده است. سنسور اثرانگشت هم با طراحی‌ای مستطیل شکل پایین و البته خارج از این فریم فلزی است. در نهایت سامسونگ مکان مناسب برای قرار گرفتن سنسور اثرانگشت را پیدا کرد؛ اینجا جایی است که انگشت اشاره هنگام کار کردن با گوشی در آن قرار می‌گیرد و می‌توانید بدون هیچ تلاش اضافی پیدا و استفاده‌اش کنید.

image

 

Note 9 در رنگ‌های مسی، بنفش، آبی و مشکی عرضه می‌شود که رنگ آبی آن که در اختیار ما بود یکی از زیباترین رنگ‌هایی است که از این گوشی خواهیم دید.

مثل نسل قبل گوشی از لایسنس IP68 پشتیبانی می‌کند که نشان‌دهنده ضد آب بودن آن است و این امکان را به کاربر می‌دهد تا از نوت 9 تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه استفاده کند.

 

جزئیات ظاهری دستگاه

جلوی گوشی صفحه‌نمایش یکه‌تاز است و بیشترین فضای قاب جلو را، که حدود 83.4 درصد است، به خودش اختصاص داده است. بالای صفحه‌نمایش خروجی صدای مخاطب در کنار دوربین سلفی و سنسورها قرار دارند. در قاب پشتی دوربین اصلی را با دو لنز می‌بینیم که کنار خودش فلاش و سنسور ضربان قلب را دارد در حالی که سنسور اثرانگشت پایینش قرار گرفته.

image

 

لبه سمت چپ کلیدهای ولوم و کلید مخصوص بیکسبی را می‌بینیم.

image

 

لبه سمت راست فقط کلید پاور را می‌بینیم که اندازه مناسبی دارد و راحت می‌توانید آن را پیدا کنید.

image

 

بالای گوشی درگاه سیم‌کارت‌ها کنارمیکروفون دوم در نظر گرفته شده است.

image

 

پایین گوشی هم درگاه ارتباطی گوشی را کنار اسپیکر و میکروفون اصلی می‌بینیم. در این گوشی جک 3.5 میلی‌متری صدا حذف نشده است و خوشبختانه هنوز سامسونگ به این ترند حذف جک هدفون پاسخ مثبت نداده است. یک بخش مهم در اینجا وجود دارد که درگاه قلم است. قلم نوت، که یکی از بخش‌های مهم آن است، در این قسمت قرار دارد.

image

 

گلکسی نوت 9 گوشی بزرگی است و کار کردن با یکدست با تمام بخش‌های آن غیر ممکن است اما با وجود این بزرگ بودن به‌خوبی در دست می‌نشیند و می‌توانید از کار کردن با آن لذت ببرید. بالانس وزنی در تمام بخش‌های دستگاه بسیار خوب انجام شده است، طراحی‌اش بسیار زیباست و رنگ‌های جذابی برایش در نظر گرفته شده.

image

 

صفحه‌نمایش

هیچ تغییری بین صفحه‌ این گوشی با نسل قبل دیده نمی‌شود. سامسونگ همیشه به تولید صفحه‌نمایش‌های با کیفیت خوب مشهور بوده و هست. صفحات سوپرآمولد سامسونگ بهترین صفحه‌هایی هستند که روی یک گوشی هوشمند می‌توان دید. در این گوشی صفحه‌نمایشی 6.4 اینچی با نسبت ابعاد 18.5:9 استفاده شده که کیفیت 2960×1440 پیکسل دارد که اگر بخواهیم غیر عددی به آن نگاه کنیم برابر QHD+ است. تراکم پیکسلی این صفحه برابر 516 پیکسل در اینچ است و از HDR10 هم پشتیبانی می‌کند.

image

 

قدرتی که صفحه‌نمایش نوت 9 در نمایش رنگ‌ها دارد به‌جرئت می‌توان گفت در هیچ گوشی هوشمند دیگری وجود ندارد. نمایش اشباع رنگ‌ها در کنار روشنایی زیاد سبب شده تا بتوانید نهایت لذت را از تماشای عکس روی این گوشی ببرید. به همان اندازه که از تماشای عکس روی صفحه‌نمایش لذت می‌برید از تماشای فیلم هم لذت خواهید برد زیرا هم صفحه اندازه بزرگی دارد و هم اینکه به سبب خاموش شدن پیکسل‌ها هنگام نمایش رنگ مشکی عمق این رنگ در این صفحه بسیار زیاد است و این موضوع مهمی در تماشای ویدئو به‌حساب می‌آید.

image

 

صفحه‌های سوپرآمولد در نمایش رنگ سفید خیلی تبحر ندارند اما نوت 9 رنگ سفید را هم خیلی خوب و خوش رنگ و لعاب نشان می‌دهد. در مجموع هم در محیط باز و هم در محیط بسته هیچ مشکلی با صفحه Note9 ندارید و می‌توانید از لمس صفحه‌ای با کیفیت خوشحال باشید.

حال می‌خواهیم سری به تنظیمات پر جزئیات صفحه‌نمایش بزنیم و با بخش‌های مهم آن آشنا شویم.

Auto Brightness: حتما عملکرد این بخش را می‌دانید اما در نوت 9 این بخش یک تغییر جالب دارد. گوشی به طور خودکار رفتار شما را در شرایط نوری مختلف هنگام کم و زیاد کردن روشنایی صفحه دنبال می‌کند و این دیتاها را به خاطر می‌سپارد. بعد مدتی استفاده زمانی که روشنایی صفحه را در حالت خودکار قرار دهید گوشی با توجه به تاریخچه دیتاها و سلیقه شما روشنایی صفحه را تنظیم می‌کند.

image

 

Blue Light Filter: دیگر حتما با این بخش آشنا هستید. این بخش دوست‌داشتنی برای کسانی که زیاد با صفحه‌نمایش در محیط تاریک کار می‌کنند تغییری نسبت به نسل‌های قبلی ندارد و همان ویژگی‌ها را دارد. با فعال کردن این حالت نور زرد روی صفحه غالب می‌شود و این به لطف کم‌نور شدن یا خاموش شدن پیکسل‌های آبی است.

image

 

Screen Mode: این تنظیم کمک می‌کند که اشباعیت، رنج رنگ‌ها و شارپی تصاویر را بنا بر دلخواه خودتان تنظیم کنید. 4 حالت برای اینکار در نظر گرفته شده است که اگر بخواهید از حالت Adaptive استفاده کنید می‌توانید به صورت دلخواه میزان گرما و سرمای رنگ‌ها را انتخاب کنید یا اینکه میزان رنگ‌های قرمز، سبز و آبی را دستی تغییر دهید.

image

 

Screen Resolution: در این بخش کاربر می‌تواند از سه کیفیت HD+، FHD+ و WQHD+ به‌عنوان کیفیت صفحه‌نمایش استفاده کند. هر چه کیفیت بالاتری انتخاب شود به همان نسبت میزان مصرف باتری توسط صفحه‌نمایش بیشتر می‌شود.

image

 

Home Screen: تمام تنظیمات صفحه اصلی گوشی در این بخش قرار دارند؛ از نوع نمایش برنامه‌ها در صفحه اصلی گرفته تا تنظیمات پنهان کردن برنامه‌ها اینجا هستند.

image

 

Full Screen Apps: همان‌طور که گفتیم نسبت ابعاد این صفحه‌نمایش 18.5:9 است بنابراین دور از انتظار نیست که بسیاری از برنامه‌ها هنوز با این نسبت ابعاد سازگاری نداشته باشند. سامسونگ با کمک این بخش به کاربران این امکان را می‌دهد بنا بر دلخواهشان تعیین کنند کدام برنامه به صورت تمام صفحه اجرا شود.

image

 

Easy Mode: این حالت بیشتر به کار افرادی می‌آید که دوست ندارند با پیچیدگی‌های رابط کاربری گوشی درگیر شوند. با فعال کردن این حالت آیکون‌ها و تمام بخش‌های نرم‌افزاری گوشی بزرگ‌تر از حالت پیش‌فرض خودشان می‌شوند و در نهایت صفحه‌ای جداگانه روی صفحه اصلی ایجاد می‌شود که کاربر می‌تواند مخاطبانی که با آن‌ها بیشتر تماس را دارد  در این بخش قرار دهد.

image

 

Edge Screen: از گلکسی نوت اج به بعد شاهد حضور بخشی به نام لبه خمیده در گوشی‌های سامسونگ بودیم. از همان زمان ترفندی نرم‌افزاری برای استفاده از این بخش در رابط کاربری سامسونگ پدیدار شد که آن را Edge می‌نامید. در این بخش دسترسی به برخی ویجتها و برنامه‌های پرکاربرد قرار دارد در ضمن اینکه اگر گوشی از سمت صفحه‌نمایش روی میز باشد با آمدن نوتیفیکیشن برای شما گوشی با نوری رنگی که در لبه‌ها پخش می‌کند شما را از وجود این نوتیفیکیشن مطلع می‌کند.

image

 

Status Bar: در این بخش دو تنظیم وجود دارد که یکی برای نمایش نوتیفیکیشن هاست و دیگری برای نمایش درصد باتری کنار آیکونش در بالای صفحه.

image

 

Navigation Bar: در این بخش می‌توانید تغییرات دلخواه خودتان را روی سه کلید لمسی پایین صفحه اعمال کنید. به طور مثال می‌توانید جای کلیدها را عوض کنید یا اینکه رنگ پس‌زمینه دلخواه برایشان تعیین کنید.

image

 

انتهای تمام بخش‌های تنظیم سامسونگ پیشنهادهایی برای کاربر قرار داده است که مربوط به آن تنظیم هستند اما در بخش‌های دیگر قرار گرفته‌اند. یکی از این بخش‌ها تنظیم Always On است. این ویژگی زمانی که صفحه گوشی را قفل کنید فعال می‌شود. با فعال شدن آلویز آن روی صفحه خاموش گوشی جزئیاتی از جمله ساعت، تاریخ، نوتیفیکیشن ها و ... نمایش داده می‌شوند. در این گوشی امکانات شخصی‌سازی این قسمت از قبل بیشتر شده به طور مثال می‌توانید میزان روشنایی را در این بخش به صورت دستی هم تغییر دهید.

image

 

نرم‌افزار

از آخرین نسخه اندروید عرضه شده برای گوشی‌های غیر پیکسلی یعنی اندروید 8.1 روی نوت 9 استفاده شده است. این نسخه از اندروید با رابط کاربری مخصوص سامسونگ یعنی سامسونگ اکپرینس و نسخه 9.5 آن پوشیده شده است. این رابط کاربری برای نوت 9 بهینه شده و تغییراتی در آن به وجود آمده است.

صفحه قفل دستگاه مانند همیشه ساده است. دو میان‌بر یکی به دوربین و دیگری به تماس‌ها در این صفحه دیده می‌شود. ساعتی بزرگ روی صفحه قرار دارد که با لمس آن کل صفحه را اشغال می‌کند و ثانیه‌شمار هم به آن اضافه می‌شود.

image
  
image

 

بعد از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که همان‌طور که گفتیم دو حالت برای نمایشش وجود دارد. در حالت اول برنامه‌های دلخواه کاربر به همراه ویجت ها در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و در حالت دوم تمام برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی در این صفحه به نمایش در می‌آیند و خبری از صفحه جداگانه برای برنامه‌ها نیست. در تنظیمات صفحه اصلی می‌توانید کلید برنامه‌ها را به صفحه اصلی اضافه یا حذف کنید. به‌هرحال با بالا کشیدن یا پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی می‌توانید وارد صفحه‌ای شوید که تمام برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی در آنجا نمایش داده می‌شوند. در صفحه برنامه‌ها می‌توانید از گزینه جستجو استفاده کنید و در تمام برنامه‌ها و منوی های گوشی جستجو را انجام دهید.

image
  
image

 

نوتیفیکیشن بار با پایین کشیدن انگشت از بخش بالایی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. در این بخش 23 سوییچ برای مراجعه کمتر به بخش تنظیمات و دسترسی راحت‌تر در نظر گرفته شده که این 23 سوییچ در دو صفحه قرار دارند و می‌توانید ترتیب آن‌ها را به دلخواه خودتان تعیین کنید. علاوه بر این شاسی کم و زیاد کردن روشنایی صفحه‌نمایش یا فعال کردن حالت خودکار این ویژگی هم زیر سوییچ‌ها هستند که می‌توانید آن را به بالای سوییچ‌ها هم منتقل کنید.

image

 

Wallpaper and Themes: این بخشی دوست‌داشتنی در گوشی‌های گلکسی است. برای استفاده از امکانات این بخش باید در سرور سامسونگ یک حساب کاربری بسازید که اگر این حساب را ندارید ساخت آن زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. اینجا به عکس‌های پس‌زمینه، تم‌ها، آیکون‌ها و ساعت‌های متنوع برای بخش Always On دسترسی پیدا می‌کنید که قابلیت خرید برخی از آن‌ها که پولی هم هستند به ریال برای شما امکان‌پذیر است.

image

 

Advanced Features: در دل این تنظیم تنظیمات مهم و متنوعی قرار دارند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

S Pen: در این تنظیم می‌توانید کارایی قلم دستگاه را تعیین کنید. در بخش اول میزان باتری و کارهایی که قلم به‌عنوان یک کنترل از راه دور  انجام می‌دهد به نمایش در می‌آیند.

image

 

در بخش بعد می‌توانید تنظیمی را فعال کنید که گوشی زمانی که به قلم متصل است بتوانید قفل صفحه را با کمک آن و با فشردن کلید روی قلم باز کنید.

image

 

در تنظیمات دیگر خاموش و روشن کردن Air View، خاموش و روشن کردن نقطه‌ای که مکان قلم را روی صفحه‌نمایش می‌دهد، عکس‌العمل گوشی در باز کردن برنامه خاص با خارج کردن قلم از محل قرارگیری‌اش، هشدار به کاربر در صورت دور شدن از قلم بدون اینکه آن را در گوشی قرار دهد و ویبره زدن با خارج کردن و داخل کردن قلم در درگاهش را می‌بینیم.

image

 

Smart Stay: با فعال کردن این تنظیم تا زمانی که به صفحه گوشی نگاه کنید خاموش نمی‌شود حتی اگر هیچ فعالیتی انجام ندهید.

image

 

One-handed Mode: برای صفحه‌نمایشی با این ابعاد بزرگ این ویژگی یک ضرورت به‌حساب می‌آید. اگر این بخش را فعال کنید با کشیدن انگشت به گوشه صفحه‌نمایش از وسط می‌توانید محتوای در حال نمایش را در اندازه کوچک‌تر و قابل‌دسترس تر مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توان طوری تنظیمات را اعمال کرد که این کوچک شدن صفحه با 3 بار فشردن کلید هوم انجام شود.

image

 

Finger Sensor Gesture: اگر این تنظیم فعال شود بعد از آن می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت پایین یا بالا روی سنسور پنل نوتیفکیشن بار را باز یا بسته کنید. برای استفاده از این ویژگی نیاز نیست که حتما اثرانگشتی روی دستگاه تعریف شده باشد.

image

 

تنظیمات دیگر از جمله تماس با مخاطبی که نامش روی صفحه در حال نمایش است با نزدیک کردن دستگاه به گوش، سایلنت کردن با برگرداندن گوشی، اسکرین شات گرفتن با کشیدن کف دست از یک سمت به سمت دیگر صفحه‌نمایش از تنظیمات مهم این بخش به‌حساب می‌آیند.

image

 

Device Maintenance: در این بخش گوشی به صورت خودکار شش بخش باتری، کارایی، حافظه داخلی، حافظه رم و امنیت دستگاه را بررسی می‌کند و علاوه بر اینکه وضعیت هر بخش را به شما جداگانه اطلاع می‌دهد گزارشی کلی از وضعیت گوشی به شما می‌دهد که با لمس تنها یک کلید به نام بهینه کردن می‌توانید حال گوشی خودتان را خوب کنید.

image

 

Lock Screen: در این بخش زمان خاموش و روشن شدن Always On، نوع ساعتی که روی صفحه قفل نمایش داده می‌شود، امکان اضافه کردن امضا به صفحه قفل و در نهایت تعیین برنامه‌های مخصوص برای دو میانبری که در صفحه قفل قرار دارند در نظر گرفته شده است.

image

 

این‌ها مهم‌ترین بخش‌های نرم‌افزاری گوشی بودند اگرچه بخش‌های متنوع دیگری هم وجود دارد اما توضیح در مورد همه آن‌ها از حوصله این بررسی به طور حتم خارج است و با کمی کار کردن با گوشی به طور حتم با تمام آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

سخت‌افزار

پردازنده

نوت 9 هایی که وارد ایران می‌شوند به پردازنده ساخت سامسونگ یعنی اگزینوس مجهز هستند. روی این گوشی دقیقا همان پردازنده‌ای را می‌بینیم که روی اس 9 پلاس دیده بودیم. این پردازنده اگزینوس 9810 نام دارد و یک پردازنده 8 هسته‌ای است. 4 هسته 9810 پرمصرف هستند و فرکانس 2.7 گیگاهرتزی دارند و 4 هسته دیگر که کم‌مصرف هستند فرکانس 1.8 گیگاهرتزی.

image

 

در جدول تست بنچمارک ها به قدرت این پردازنده از نظر عددی می‌پردازیم اما اگر از لحاظ تجربی بخواهیم در مورد این پردازنده صحبت کنیم باید بگوییم که اگزینوس 9810 بدون هیچ مشکلی هر کاری که بر عهده‌اش بگذارید بدون هیچ کم و کاستی انجام می‌دهد و به بهترین نحو از پس انجام آن کار برمی‌آید. هیچ بازی‌ای نیست که این پردازنده نتواند آن  را اجرا کند. نکته مهم در مورد این پردازنده نحوه خنک شدن آن است. سامسونگ در مراسم معرفی گوشی مدعی شد از سیستم خنک‌کنندگی آب کربن برای پردازنده استفاده کرده است که به گفته سامسونگ سینک حرارتی ولوله‌ها 3 برابر بزرگ‌تر از آن چیزی هستند که در گوشی گلکسی نوت 8 می‌بینیم. با این بهبود 21 درصد کارایی این سیستم بالاتر می‌رود. مدتی که گوشی دست ما بود و کارهای سنگینی انجام داد داغ شدن مانند تمام پرچم‌داران در آن مشاهده شد اما این داغ شدن اثرنامطلوبی روی کارکرد گوشی نداشت که موجب هنگ کردن یا خارج شدن از برنامه‌ها باشد.

 

جدول بنچ‌مارک‌ها

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

+Galaxy S9

248993

2646

3693

9042

Galaxy Note9

233467

1541

3667

9013

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Xiaomi Redmi Note 5 AI

114215

597.6

1318

4840

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

+Galaxy A6

70024

343.8

741

3543

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

Huawei Y5 Prime 2018

42010

210.3

634

1342

(Xiaomi Mi 6X (A2

-

855.9

1604

3804

حافظه داخلی و رم

نکته بسیار مهم و متفاوت در مورد این گوشی با نسل‌های قبلی و با گلکسی اس 9 ها حافظه داخلی و حافظه رمش است. نسخه پایه Note9 به حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز است که کنارش یک رم 6 گیگابایتی می‌بینید؛ اما بخش هیجان‌انگیز اینجاست که نسخه‌ای از این گوشی وجود دارد که حافظه داخلی 512 گیگابایتی دارد و حافظ رمش هم 8 گیگابایت است.  نسخه‌ای که دست ما بود حافظه داخلی 128 گیگابایتی و حافظه رم 6 گیگابایتی داشت. از 128 گیگابایت حافظه داخلی 111.22 گیگابایت در اختیار کاربر است و با بسته بودن تمام برنامه‌ها 3.16 گیگابایت از حافظه رم هم آزاد است. نکته‌ دیگری که باید در این بخش بگوییم امکان استفاده از کارت حافظه خارجی در این دستگاه است که به کاربر اجازه می‌دهد از کارت حافظه خارجی تا 512 گیگابایت را روی گوشی استفاده کند و اگر نسخه 512 گیگ حافظه داخلی را هم بخرید حافظه‌ای برابر 1 ترابایت در دسترس شما قرار می‌گیرد.

image

 

 

جدول حافظه داخلی و حافظه رم

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy Note9

128

111.22

6

3.16

2.16

+Galaxy S9

64

52.55

6

2.94

1.73

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Xiaomi Mi 6X

64

50.31

4

1.8

1.6

Xiaomi Redmi Note 5 AI

64

50.31

6

3.28

2.5

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

+Galaxy A6

32

23.71

3

1

850 مگابایت

Huawei Y5 Prime 2018

16

10.86

2

924 مگابایت

700 مگابایت

OTG

گلکسی نوت 9 قابلیت اتصال حافظه خارجی را از طریق درگاه ارتباطی تایپ سی خودش دارد. می‌توانید فلش مموری های خودتان را که فرمت exFAT یا FAT32 دارند و البته تایپ سی هستند بدون واسطه به نوت 9 متصل کنید و به انتقال دیتا بپردازید. در ضمن سرعت انتقال داده از طریق فلش مموری با نوت 9 هم بسیار خوب است و سریع‌ترین گوشی‌ای است که تا امروز آزمایش کرده‌ایم.

 

جدول OTG

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy Note 9

دارد

ندارد

دارد

16  ثانیه

2 دقیقه و 36 ثانیه

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Xiaomi Mi 6X

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 21 ثانیه

2 دقیقه و 50 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

Huawei Y5 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 33 ثانیه

3 دقیقه و 2 ثانیه

Galaxy A6+

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 46 ثانیه

2 دقیقه و 49 ثانیه

Samsung DeX

حتما بررسی جی اس ام از سامسونگ دکس را به خاطر دارید و اگر بررسی را به یاد نمی‌آورید یا ندیده‌اید پیشنهاد می‌کنیم برای آشنا شدن با این ویژگی بررسی تخصصی Samsung DeX را بخوانید.

به‌هرحال گلکسی نوت 9 هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کند اما نکته مهم در اینجاست که برای استفاده از این ویژگی در نوت 9 دیگر نیازی نیست آن مبدل بزرگ را که به اتصال برق هم نیاز داشت در کنار گوشی داشته باشید. از این پس می‌توانید با یک مبدل Type-C به HDMI گوشی نوت 9 خودتان را به یک صفحه‌نمایش بزرگ‌تر متصل کنید. با کمک این نسخه جدید از دکس می‌توانید از نهایت کارایی مولتی تسکینگ یا هما چند وظیفگی روی نوت 9 خودتان بهره ببرید. یکی از قابلیت‌های مهم این نسل جدید این است که برای کار کردن با آن لازم نیست صفحه گوشی خاموش شود و می‌توانید از طریق گوشی خودتان کارهایی که انجام می‌دهید مانند نقاشی کشیدن با نوت را روی یک صفحه بزرگ‌تر به صورت زنده ببینید.

image

 

امنیت

سامسونگ در بخش امنیت هیچ‌چیزی برای گلکسی نوت 9 کم نگذاشته است. این گوشی هم به سنسور اثرانگشت مجهز است و هم به تشخیص چهره و هم به تشخیص عنبیه. هر سه روش عملکرد بسیار خوبی دارند و در کمترین زمان و با دقت زیاد می‌توانند اثرانگشت یا چهره کاربر یا عنبیه را تشخیص دهند و قفل صفحه را باز کنند؛ اما نکته جالب و جذاب در مورد این بخش این است که سامسونگ می‌داند هر کدام از روش‌های تشخیص چهره یا تشخیص عنبیه امکان این را دارند که در نور کم و یا در شرایطی نتوانند تشخیص درست را بدهند به همین خاطر بخشی را به امنیت دستگاه اضافه کرده است که Intelligent Scan نامیده می‌شود. اسکن هوشمند سامسونگ دیتاهای دو روش تشخیص چهره و تشخیص عنبیه را با هم ادغام می‌کند تا در نور خیلی کم یا نور خیلی زیاد گوشی در تشخیص ناتوان نماند. این روش بسیار کاربردی است و هیچ زمانی نیست که گوشی نتواند با گرفتن جلوی صورت، کاربرش را تشخیص ندهد.

image

 

برخلاف نسل قبل و شبیه به گلکسی اس 9 پلاس، گوشی نوت 9 هم به دو اسپیکر مجهز شده است. یکی از اسپیکرها پایین دستگاه و دیگری داخل خروجی صدای مخاطب قرار دارد. حضور اسپیکر دوم در بلندی صدا موثر است اما بیشترین تاثیر آن در بلندی صدا نیست و با به عهده گرفتن پخش صداهای زیر در کیفیت تاثیر چشمگیر و به سزایی دارد. بلندی صدای اسپیکرها بسیار خوب است و درعین‌حال کیفیت بسیار خوبی هم دارند که نوت 9 را به وسیله‌ای دوست‌داشتنی برای بازی و تماشای فیلم مبدل ساخته‌اند.

قلم S Pen

به متفاوت‌ترین بخش دستگاه با گوشی‌های هوشمند موجود در بازار رسیدیم. قلم S Pen از همان ابتدا بخش متفاوت این گوشی با دیگران بوده و هست منتهی در گلکسی نوت 9 قلم با نوت‌های قبلی هم تفاوت دارد. برای اولین بار در تاریخ نوت قلم به بلوتوث مجهز شده است و کارایی بسیار بیشتری دارد.

image

 

مجهز شدن قلم دستگاه به بلوتوث این امکان را فراهم آورده است که با کمک کلیدی که روی قلم حضور دارد بتوانید گوشی نوت 9 خودتان را از راه دور کنترل کنید. در حال حاضر کنترل‌های محدودی روی گوشی توسط قلم در نظر گرفته شده است اما سامسونگ وعده داده که به‌زودی SDK قلم را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا شاهد کارایی بیشتر این بخش باشیم.

image

 

در حال حاضر کارایی ریموت قلم در برنامه‌های دوربین، گالری، ضبط صدا و مدیا است. با فشار دادن طولانی‌مدت کلید قلم دوربین فعال می‌شود و در منوی دوربین با یک‌بار فشردن کلید قلم عکس گرفته می‌شود و دو بار فشردن آن می‌توانید بین دوربین‌ها جابه‌جا شوید.

در گالری با یکبار فشردن کلید عکس بعدی و با دو بار فشردن کلید عکس قبلی نمایش داده می‌شود. در برنامه ضبط صدا با یکبار کلید قلم ضبط شروع و قطع می‌شود.

و در برنامه‌ای مثل پخش‌کننده موزیک با یکبار فشار دادن کلید موزیک پخش یا قطع می‌شود و با دو بار فشردن به آهنگ بعدی می‌روید. علاوه بر این می‌توانید هنگام پرزنت کردن در یک سخنرانی اسلایدهایی که روی گوشی نوت 9 شما پخش می‌شود با فشار کلید روی قلم جا به جا کنید.

image

 

زمانی که قلم S Pen را داخل محلی که برایش در نوت 9 تعبیه شده قرار دهید شروع به شارژ شدن می‌کند. فقط مدت 40 ثانیه برای شارژ کامل قلم نیاز است و با هر بار شارژ می‌توانید 200 بار کلیک کنید یا اینکه قلم 30 دقیقه خارج از درگاه قرارگیری به بلوتوث متصل باشد.

image

 

 

دوربین

دوربین بخش مهمی در گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آید و کمپانی‌ها با جدیت به دنبال این هستند که در این بخش از رقبای خودشان پیشی بگیرند. سامسونگ همیشه دوربین‌های خوبی روی گوشی‌های پرچم‌دارش استفاده می‌کرده و برای نوت 9 خودش هم هیچ تمایزی قائل نشده است. گلکسی نوت 9 به همان دوربینی مجهز است که در اس 9 پلاس دیده بودیم.

در قاب پشتی دستگاه دو لنز قرار دارد که یکی از آن‌ها لنز با زاویه دید زیاد است و برای عکاسی معمولی استفاده می‌شود و دیگری لنز تلفوتو است و در هنگام عکاسی با زوم 2 برابر و عکاسی پرتره به کمک لنز اصلی می‌آید. هر دو لنز سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. یکی از ویژگی‌های اصلی لنز با زاویه دید زیاد این است که دهانه دیافراگمش قابلیت باز و بسته شدن دارد. دو عدد برای دهانه دیافراگم این لنز در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از f/1.5 و f/2.4. امکان استفاده از این لنز به طور مطلق در این دو عدد قرار دارد و مکان دهانه دیافراگم روی این دو عدد ثابت است؛ بدین معنی که یا می‌توانید با f/2.4 عکاسی کنید یا با f/1.5. در نور روز به صورت خودکار از f/2.4 و در نور شب از f/1.5 استفاده می‌شود و در حالت خودکار امکان انتخاب یکی از این حالت‌ها توسط کاربر وجود ندارد مگر اینکه حالت دستی را انتخاب کند.

image

 

هر دو لنز دوربین اصلی به ویژگی OIS مجهز هستند که برای عکاسی در نور کم به کمک آن‌ها می‌آید و تکنولوژی فوکوس سریع به لطف حضور پیکسل‌های دوتایی برای لنز زاویه دید زیاد در نظر گرفته شده است. HDR خودکار ویژگی دوست‌داشتنی‌ای است که به کاربر کمک می‌کند حتی در نور کم و شب نیز عکس‌های روشنی بگیرد.

دوربین گلکسی نوت 9 هنگام عکس گرفتن 4 عکس پشت سرهم را 3 بار می‌گیرد و سپس نتیجه این 3 مرتبه را با هم ادغام می‌کند تا نویز تصاویر کم شود. سامسونگ وعده داده که با این روش 30 درصد نویز تصاویر کمتر می‌شود. با یک حساب کلی متوجه می‌شویم که با این روش عکس گرفتن و ترکیب آن‌ها با عدد 1.5 دهانه دیافراگم و HDR و OIS باید انتظار زیادی از این دوربین در نور کم داشته باشیم که در ادامه درمورد آن مفصل صحبت می‌کنیم.

ویژگی جدیدی که به دوربین نوت 9 اضافه شده قابلیت تشخیص صحنه است که سامسونگ آن را بهینه‌ساز صحنه می‌نامد. با کمک این ویژگی دوربین نوت 9 می‌تواند در حال حاضر تا 20 صحنه را تشخیص دهد و رنگ‌ها را برای گرفتن بهترین عکس‌های ممکن از آن صحنه بهینه کند. علاوه بر این قابلیت دیگری به نام تشخیص نقص وجود دارد که در 4 حالت عمل می‌کند.

حالت اول: لنز دستگاه کثیف است؛ در این حالت گوشی قبل از اینکه عکس بگیرید با نمایش پیغامی روی منوی دوربین به شما هشدار می‌دهد و از شما می‌خواهد لنز را تمیز کنید.

حالت دوم: چشمان بسته؛ بسیار پیش‌آمده که از کسی عکس می‌گیرید و سوژه شما چشمانش هنگام عکس گرفتن بسته است. اگر این اتفاق رخ دهد گوشی آن را متوجه می‌شود و بعد از گرفتن عکس به‌سرعت به شما هشدار می‌دهد تا صحنه از دست نرفته دوباره عکس بگیرید.

حالت سوم: تاری؛ اگر عکسی که از سوژه گرفتید تار شود دوربین در منوی خودش به شما هشدار می‌دهد که آخرین عکس گرفته شده شما تار است.

حالت چهارم: نور پس‌زمینه؛ اگر میزان نور پشت سر سوژه خیلی زیاد باشد و سوژه واضح نباشد گوشی از شما می‌خواهد که برای بهتر شدن نتیجه HDR را روشن کنید.

در اس 9 ها قابلیتی به نام فیلم‌برداری آهسته گنجانده‌شده بود که در نوت 9 هم در نظر گرفته شده است. دوربین نوت 9 می‌تواند با سرعت 960 فریم در ثانیه با کیفیت HD فیلم‌برداری کند که نتیجه کار بسیار جذاب است.

دوربین سلفی گوشی تکی است و سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. یکی از ویژگی‌های خوب دوربین سلفی با وجود اینکه تکی است قابلیت گرفتن عکس‌های سلفی پرتره است.

image

 

AR Emoji راه خود را به خانواده نوت باز کرده است. AR Emoji چیزی شبیه به An Emoji آیفون 10 است اما سخت‌افزار جداگانه‌ای برای آن روی گوشی قرار ندارد و از همان دوربین سلفی برای اینکار استفاده می‌کند. با کمک این ویژگی می‌توانید برای خودتان آواتارهایی شبیه به خودتان خلق کنید و با اضافه کردن لوازم جانبی به آن هر چه بیشتر این آواتار را به خودتان شبیه کنید.

منوی دوربین بسیار شبیه به اس 9 پلاس است. منوی این گوشی یکی از کامل‌ترین منوهایی است که تا امروز دیده‌اید و استفاده از آن بسیار آسان است زیرا همه‌چیز دم دست است و علاوه بر این از ویژگی‌های لمسی هم پشتیبانی می‌کند. برای جابه‌جا شدن بین حالت‌های متفاوت عکاسی باید انگشت خودتان را روی این منو به چپ یا راست بکشید در حالی که با بالا و پایین کشیدن انگشت روی منو می‌توانید بین دو دوربین جابه‌جا شوید. زمانی که بین حالت‌های مختلف عکاسی جابه‌جا می‌شوید از نواری که بالای منوی دوربین قرار دارد می‌توانید حالتی که در عکاسی هستید را ببینید در حالی که تنظیمات دیگر مانند تنظیمات فلاش، یا فعال کردن فیلترها در بخش پایینی منو قرار دارند.

image

 

به اندازه کافی با سخت‌افزار گوشی آشنا شدیم و اکنون می‌خواهیم در مورد کیفیت عکس‌ها صحبت کنیم. در نور روز دوربین عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. عکس‌هایی که با دوربین در نور روز گرفته می‌شوند علاوه بر اینکه بسیار روشن و پر جزئیات هستند شارپی بسیار خوبی هم دارند و با زوم کردن روی سوژه‌ها می‌توان کوچک‌ترین جزئیات را هم مشاهده کرد. رنج دینامیکی بالا از ویژگی‌های خوب این دوربین به‌حساب می‌آید که کمک می‌کند ثبت جزئیات در مناطق تاریک و روشن عکس به یک اندازه خوب باشد. با وجود اینکه دوربین در نور روز بسیار خوب عمل می‌کند اما چیزی که دوریین نوت 9 را از رقبا متمایز می‌کند توانایی آن در نور شب است. به لطف امکانات سخت‌افزاری متنوع دوربین، که مهم‌ترین آن‌ها قابلیت تغییر اندازه دهانه دیافراگم است، در نور شب عکس‌ها به صورتی گرفته می‌شوند که تصور می‌کنید نور روز است. عکس‌هایی که در ادامه به‌عنوان نمونه از دوربین در نور شب می‌بینید همه به‌گونه‌ای گرفته‌شده‌اند که نور محیط بسیار کم بود و چراغ‌های روشن کمی و بعضا یک چراغ روشن در اطراف سوژه قرار داشت. عکس‌های نور شب نسبت به عکس‌های روز نویز دارند اما این نویز از آن چیزی که در نمونه عکس‌های رقبا می‌بینیم کمتر است. ثبت رنگ‌ها در نور شب بسیار خوب و مانند عکس‌های روز کمی بیشتر از واقعیت است. روشنایی بسیار خوبی هم در عکس‌های شب دیده می‌شود.

 

نمونه عکس‌های روز دوربین اصلی

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی نور شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور روز (حالت عادی - حالت پرتره)

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور شب (بدون فلاش - با فلاش)

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت پرتره

image
  
image


 

باتری

برای گوشی‌ای با این اندازه صفحه‌نمایش حضور یک باتری بزرگ یک نعمت بزرگ است. در نسل قبل باتری 3300 میلی‌آمپری استفاده شده بود در حالی که در این نسل شاهد حضور باتری‌ای 4000 میلی‌آمپر ساعتی هستیم.

با توجه به اینکه باتری افزایش ظرفیت بسیار خوبی نسبت به نسل قبل داشته انتظار داریم که عملکردش هم از نسل قبل بهتر باشد. در مدتی که گوشی دست ما بود نشان داد که این تصور کاملا درست است. در استفاده‌ای که یک کاربر معمولی با گوشی انجام می‌دهد تا 1 روز و نیم تقریبا به شارژ نیاز پیدا نمی‌کند و اگر استفاده سنگینی از گوشی داشته باشد بیشتر از 1 روز نمی‌تواند روی باتری حساب کند.

image

 

هر چند باتری بزرگ است و ظرفیت بالایی دارد اما به‌هیچ‌عنوان نگران شارژ شدنش نباشید. به لطف حضور شارژ سریع می‌توانید تنها در مدت‌زمان 44 دقیقه باتری گوشی را تا 50 درصد شارژ کنید و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به زمانی در حدود 111 دقیقه نیاز دارید که برای باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر زمان مناسبی است. نوت 9 در زمینه شارژ شدن یکی از سریع‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است اما سریع‌ترین آن‌ها نیست که در جدول زیر می‌توانید سرعت شارژ شدن آن را با رقبا مقایسه کنید.

 

اگر این میزان باتری کار شما را راه نمی‌اندازد سامسونگ برای اینکه بتوانید از پتانسیل باتری استفاده بیشتری داشته باشید گزینه‌هایی به نام ذخیره نیرو را در نظر گرفته است. در اولین حالت Always On غیرفعال می‌شود، دسترسی برنامه‌ها در پس‌زمینه به دیتاها از بین می‌رود، سرعت پردازنده کمتر می‌شود، نور صفحه‌نمایش 10 درصد کم می‌شود و در نهایت کیفیت صفحه به فول اچ‌دی پلاس تغییر می‌کند.

image

 

در حالت دوم، که سبب ذخیره انرژی بیشتر می‌شود و در مواقع ضروری کارایی دارد، تمام فعالیت‌های گوشی متوقف می‌شود و تنها به چند برنامه خاص مانند تلفن دسترسی دارید.

image

 

نام گوشی

ظرفیت باتری

mAh

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

 

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Gaalxy Note9

4000

30 درصد

10 درصد

9 ساعت

44 دقیقه

111 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

-

-

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy A6+

3500

24 درصد

-

16 ساعت

-

-

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Huawei Y5 Prime 2018

3020

34 درصد

18 درصد

6 ساعت

75 دقیقه

150 دقیقه

Xiaomi Mi 6X

3010

48 درصد

16 درصد

6 ساعت

-

-

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

-

-

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

-

-

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

بخریم؟

خانواده گلکسی نوت همیشه گزینه‌های مناسبی برای خرید بوده‌اند. می‌توان به‌راحتی خرید این گوشی را به کسانی پیشنهاد داد که به دنبال یکی از قدرتمندترین گوشی‌های بازار هستند و در ضمن اندازه دستگاه برایشان اهمیتی ندارد. خانواده نوت تجربه متفاوتی را برایتان با آن چیزی که تا کنون درگوشی‌های دیگر تجربه کرده‌اید به ارمغان می‌آورد. با کمک قلم S Pen و صفحه‌نمایش بسیار بزرگ دستگاه می‌توانید تجربه‌ای دوست‌داشتنی از یک گوشی هوشمند را داشته باشید که بسیار خاص است. اولین بار که نوت‌ها معرفی شدند گوشی‌های دیگر صفحه‌نمایش‌های بسیار کوچکی داشتند اما امروز به‌جایی رسیدیم که گلکسی اس‌ها هم صفحه‌نمایش‌های بزرگی دارند و با وجود اینکه دیگر نمی‌توان نوت را از این بابت متمایز دانست اما هنوز هم صفحه‌نمایش آن‌ها از دیگر رقبا بزرگ‌تر است و این قلم S Pen است که به این صفحه بزرگ برای انجام کارهایی که درگوشی‌های دیگر نمی‌توان انجام داد معنی می‌دهد.

اگر دوست دارید دنیای سامسونگ را در بهترین و کامل‌ترین شکل خودش تجربه کنید نوت می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. صفحه‌نمایش بزرگ و بسیار با کیفیت، دوربین توانا به‌خصوص در نور شب، باتری پرقدرت و پرظرفیت، طراحی و جنس خوب و باکیفیت و در نهایت قلم کارآمد و متفاوت این گوشی Galaxy Note9 را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای خرید تبدیل کرده است.

در بازار آشفته این روزها، رقبای سرسختی برای این گوشی وجود دارند که شاید از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌سختی حریف نوت 9 شوند اما احتمال دارد از نظر قیمتی این گوشی را مورد آزار و اذیت قرار دهند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Mate 10 Pro اشاره کرد.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه
 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (76 نظر)

الف

۱۳۹۸/۸/۶
ممنون از کپی برداریت اقای نویسنده

اسماعیل

۱۳۹۸/۳/۱۸
با سلام خدمت دوستان گلم من کلا از سامسونگ استفاده کردم و جز سامسونگ گوشی دیگه ای استفاده نکردم از سری اس تا بالاخره رسیدم ب نوت ۸ ک واقعا فوق العاده بود و الان ک نوت ۹ رو گرفتم بهتون بگم ک فقط باتریش عالیه و یکمی سنگین تر شده از نوت ۸ و صداش بهتر و بیشتر از نوت ۸ هست تنها فرق ک فعلا من اینارو دیدم اما تنها ایرادی ک میخوام از سامسونگ بگیرم اینه ک نسبت ب پولی ک میگیره اون امکانات خوب رو نمیده مثل هدفون بی سیم شارژ بی سیم و حتی رم بالاخره کم پولی نمی گیره من از قیمتش ناراضیم هم نوت ۸ و هم نوت ۹ ولی خوب از نوت ۸ بیشتر راضی بودم چون لااقل کمتر داغ میکرد حالا درسته زیاد ارزون تر از نوت ۹ نیست ولی خوب اگه با قیمت مشکلی ندارید نوت۹ بخرید امیدوارم روزی برسه گوشی با قیمت واقعی ب فروش برسه

پوریا

۱۳۹۸/۲/۱۶
دوستان کسی می تونه کمکم کنه
من به تازگی این گوشی و خریدم و یه مشکلی باهاش دارم
وقتی صفحه قفل هستش گوشی دست هر کسی باشه با بالا کشیدن صفحه انلاک میشه
چه جوری می تونم این مشکل و برطرف کنم

Ali

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
چرا قلمش رو لبه های صفحه نمایش کار نمیکنه
فیلم بررسیش به این موضوع اشاره کرده ولی علتش رو نگفته

محمد امیری

۱۳۹۷/۱۰/۲۹
صددرصد خیلی فرق کرده خیلی