خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Samsung Galaxy A6

بررسی تخصصی Samsung Galaxy A6

گلکسی ای 6 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ و عضوی از خانواده بزرگ گلکسی ای است. این گوشی یکی از جمع و جورترین محصولاتی است که به تازگی روانه بازاری شده است که در آن گوشی‌های هوشمند قد و قامت بلند و اغلب بدقواره‌ای دارند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۳/۲۷

سامسونگ به‌تازگی تعدادی گوشی میان رده را معرفی کرد که Galaxy A6 یکی از آن‌ها است. این گوشی شباهت زیادی به J7 Pro دارد با این تفاوت که با به‌روزرسانی در برخی بخش‌ها همانند صفحه‌نمایش یا دوربین ظاهری به‌روزتر و نزدیک‌تر به گوشی‌های امروزی سامسونگ پیدا کرده است. در این بررسی با این گوشی کوچک و جمع‌وجور، که امروزه کمتر گوشی‌ای در ابعاد آن پیدا می‌شود، آشنا می‌شویم.

 

طراحی

همان‌طور که گفتیم این گوشی شباهت زیادی به گلکسی جی 7 پرو دارد و به همین خاطر دوگانگی در طراحی‌اش کاملا مشهود است. برخی از بخش‌های گوشی ظاهری آشنا و تکراری دارند درحالی‌که برخی دیگر از بخش‌ها به‌روز و مدرن هستند. بدنه از آلومینیوم ساخته شده و این فلز تا لبه‌های صفحه‌نمایش کشیده شده به همین خاطر فریم جدایی برای گوشی در نظر گرفته نشده و همان قاب پشتی تا با لبه‌ها یکپارچه است. طراحی خط‌های آنتن همانند گوشی‌های سال گذشته است و به‌صورت خط مستقیم در نظر گرفته نشده‌اند. رنگ مشکی دستگاه که دست ما بود اثرانگشت را کمی به خودش جذب می‌کرد اما چیزی نبود که نگران کننده باشد زیرا خیلی کم به چشم می‌آمد علاوه بر اینکه به‌سرعت از روی بدنه پاک می‌شد. به لطف یکپارچه بودن قاب پشتی با فریم اطراف هیچ تیزی‌ای در کناره‌ها مشاهده نمی‌شود و زمانی که گوشی را دست می‌گیرید هیچ‌چیز شما را آزار نمی‌دهد.

ای 6 2018 ضخامت زیادی ندارد و ابعادی کاملا دوست‌داشتنی دارد منتهی وزن سنگینی دارد و با بلند کردنش متوجه وزن زیادش نسبت به‌اندازه‌اش می‌شوید. به لطف فلزی بودن بدنه گوشی از دست سر نمی‌خورد و خیلی خوب به کف دست می‌چسبد.

قاب جلو یکی از بخش‌های مدرن از نظر طراحی به شمار می‌رود. خبری از کلیدی فیزیکی معروف Home سامسونگ در قاب جلو نیست و فضای قاب جلو کاملا در اختیار صفحه‌نمایش و البته دوربین سلفی است.

در کل Galaxy A6 گوشی بسیار جمع‌وجوری است که از دست گرفتن و کار کردن با آن خسته نمی‌شوید و مشکل بزرگ بودن، که بسیاری گوشی‌های امروزی درگیر آن هستند، را ندارد.

image

 

جزئیات ظاهری گوشی

جلوی دستگاه صفحه‌نمایشی 5.6 اینچی حدود 75 درصد از قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی، سنسورها، خروجی صدای مخاطب و البته فلاش دوربین سلفی قرار دارند.

در لبه سمت راست دستگاه شاهد حضور کلید پاور هستیم و مانند بسیاری از گوشی‌های میان رده سامسونگ که پیش از این دیده‌ایم اسپیکر هم در این بخش و بالای کلید پاور قرار گرفته است.

image

 

بالای گوشی هیچ جزئیاتی دیده نمی‌شود درحالی‌که پایین گوشی درگاه ارتباطی در کنار میکروفون اصلی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارند. نکته عجیب اینجاست که سامسونگ از درگاه ارتباطی تایپ سی استفاده نکرده و به درگاه میکرو یو اس بی برای گوشی سال 2018 خودش بسنده کرده است.

image

 

در لبه سمت چپ کلیدهای ولووم را می‌بینیم که جدا از هم قرار گرفته‌اند. پایین آن‌ها دو درگاه دیده می‌شود. درگاه اول مربوط به سیم‌کارت اول و درگاه دوم مختص سیم‌کارت دوم و کارت حافظه خارجی است. حضور دو درگاه جدا از هم نشان می‌دهد که می‌توانید از سیم‌کارت دوم و کارت حافظه خارجی در کنار هم استفاده کنید.

image
  
image

 

در قاب پشتی دوربین اصلی تک لنز گوشی به همراه سنسور اثرانگشت قرار گرفته‌اند که این سنسور پایین دوربین است. فلاش تکی دوربین اصلی هم سمت راست آن دیده می‌شود. خط‌های آنتن هم همان‌طور که گفتیم با طراحی غیرمستقیم بالا و پایین قاب پشتی قرار دارند که سعی شده برای کمتر دیده شدن هم رنگ بدنه باشند.

image

 

صفحه‌نمایش

همانند تمام گوشی‌های سامسونگ برای این گوشی هم از صفحه‌نمایش سوپرآمولد استفاده شده است. صفحه‌نمایش‌های سوپرآمولد رنگ‌ها را بسیار چشم‌نواز و پررنگ نشان می‌دهند در کنار اینکه شفافیت قابل‌توجهی هم دارند. این صفحه هم از این امر مستثنی نیست و در نمایش رنگ‌ها بسیار توانمند است. نور صفحه هم در حد قابل قبولی است و می‌توانید به‌خوبی زیر نور خورشید با آن کار کنید. با وجود تمام این مزایا متاسفانه شاهد استفاده از کیفیت HD روی این صفحه هستیم که تراکم پیکسلی‌ای برابر 294 پیکسل در اینچ را برایش به همراه آورده است. این تراکم پیکسلی پایین سبب شده تا با نگاه به صفحه‌نمایش پیکسل‌ها قابل‌تشخیص باشند و نیازی هم نیست که چشم خودتان را زیاد نزدیک صفحه ببرید زیرا از فاصله معمولی هم این پیکسل‌ها قابل مشاهده‌اند.

image

 

در نمایش رنگ سفید این صفحه سوپرآمولد از رقبای IPS خودش عقب‌تر است اما باوجوداین در نمایش رنگ مشکی تبحر مثال‌زدنی‌ای دارد و عمق رنگ مشکی بسیار زیاد است.

به‌هرحال این صفحه‌نمایش 5.6 اینچی با توجه به جایگاه گوشی، که در رده میانی و متمایل به پایین رده‌ها قرار می‌گیرد، عملکرد قابل قبولی دارد و شما را راضی نگه می‌دارد.

image

 

بعد از صحبت در مورد کیفیت صفحه‌نمایش سری هم به بخش تنظیمات آن می‌زنیم.

Blue Light Filter: این بخش دیگر به یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر تنظیمات صفحه‌نمایش گوشی‌ها تبدیل شده و قیمت و جایگاه گوشی‌ها هم تاثیری در حضور آن ندارد. با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش یا کم‌نور می‌شوند و نوری زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود. غالب شدن نور زرد سبب می‌شود در محیطی که نور محیط کم است بتوانید راحت‌تر با صفحه‌نمایش کار کنید و در ضمن هنگامی که برای خوابیدن رفته‌اید این نور زرد کمک می‌کند با آرامش بیشتری به خواب بروید. در این تنظیم علاوه بر اینکه می‌توانید به‌صورت دستی این نور را روشن و خاموش کنید امکان کم‌وزیاد کردن شدت نور زرد به‌صورت دستی فراهم است.

image

 

Screen Mode: در این تنظیم 4 حالت متفاوت نمایش رنگ‌ها و نور پیش روی کاربر قرار دارد. با انتخاب هر کدام از این 4 حالت شدت رنگ‌ها و پراکندگی نور تغییر می‌کند و این امر سبب می‌شود بازخورد متفاوتی از صفحه‌نمایش داشته باشید. علاوه بر این امکان بردن رنگ‌ها به سمت سردی یا گرمی یا امکان کم‌ و زیاد کردن شدت رنگ‌های اصلی یعنی رنگ‌ها قرمز، سبز و آبی به‌صورت دستی وجود دارد.

image

 

Home Screen: در این بخش می‌توانید تنظیمات متنوعی را روی صفحه اصلی گوشی اعمال کنید. به طور مثال امکان این وجود دارد که بتوانید نوع نمایش صفحه اصلی را بین دو حالت "نمایش اپ دراور" یا "نمایش ندان اپ دراور" تعیین کنید. علاوه بر این می‌توانید طریقه دسترسی به صفحه برنامه‌ها را با کمک کلید لمسی Apps یا با کشیدن انگشت روی صفحه به بالا تغییر دهید. تنظیم مهم در این بخش Hide Apps است که به کاربر امکان می‌دهد آیکون برنامه‌های دلخواه خودش را مخفی نگه دارد.

image

 

Easy Mode: تنظیم دوست‌داشتنی برای افرادی است که سن و سال بالایی دارند و می‌خواهند در ساده‌ترین شکل ممکن با نرم‌افزار گوشی کار کنند. با فعال کردن این حالت همه‌چیز روی گوشی بزرگ می‌شود. آیکون‌ها در صفحه اصلی بزرگ‌تر از حالت معمول به نمایش در می‌آیند درحالی‌که یکی از صفحه‌ها مربوط به مخاطبان می‌شود تا کاربر بتواند مخاطبانی که بیشترین تماس را با آن‌ها دارد در این بخش قرار دهد. علاوه بر آیکون‌ها نوتیفیکیشن بار هم بزرگ‌تر می‌شود و همه‌چیز ساده‌تر به نمایش در می‌آید.

image

 

Navigation Bar: در این بخش امکان تغییر رنگ پس زمینه کلیدهای ناوبری و تغییر مکان آن‌ها وجود دارد.

image

 

Block accidental touches: این تنظیم کمک می‌کند تا اگر گوشی در مکانی تاریک مانند جیب یا کیف قرار گرفت قابلیت لمسی صفحه‌نمایش غیرفعال شود تا با لمس ناخواسته فرمانی در گوشی اجرا نشود.

image

 

 

نرم‌افزار

سامسونگ برای این گوشی میان رده در این بخش سنگ تمام گذاشته و از اندروید نسخه 8 استفاده کرده است؛ اما همه‌چیز به همین‌جا ختم نمی‌شود و رابط کاربری سامسونگ اکسپرینس 9 روی این گوشی پیش‌فرض قرار دارد که سبب شده تا ظاهر نرم‌افزاری گوشی شباهت زیادی به پرچم‌داران این کمپانی داشته باشد.

image

 

صفحه قفل دستگاه ساده است و تنها دو میانبر یکی به دوربین و دیگری به تماس‌ها در آن قرار دارد. یک ساعت بزرگ هم بالای صفحه قفل قرار دارد که با لمس آن به‌صورت تمام صفحه‌نمایش داده می‌شود و ثانیه شمار هم به آن اضافه می‌شود. علاوه بر این با کشیدن انگشت روی این ساعت به چپ یا راست می‌توانید به موزیک در حال پخش دسترسی داشته باشید.

image
  
image

 

بعد از عبور از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که برای برنامه‌های ضروری و ویجت ها تعبیه شده است. البته همان‌طور که گفتیم می‌توانید در تنظیمات صفحه‌نمایش نحوه نمایش برنامه‌ها در این صفحه را تغییر دهید. نوتیفیکیشن بار با کشیدن انگشت از بالا به پایین از بخش بالای صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود. در این بخش می‌توان از 18 سوییچ تنظیم را قرار داد تا در مواقع لازم بدون استفاده از کلید تنظیمات مستقیما یک فرمان خاص را روی آن اعمال کرد.

image

 

با کشیدن انگشت روی صفحه اصلی به بالا یا پایین امکان این را دارید که برنامه‌های نصب شده روی گوشی را در صفحه‌ای به نام اپ دراور مشاهده کنید درعین‌حال می‌توان کلید مخصوص برنامه‌ها را در تنظیمات صفحه‌نمایش به صفحه اصلی اضافه کرد.

image

 

سامسونگ برای اینکه فضای استفاده شده توسط رابط کاربری را به حداقل برساند بسیاری برنامه‌های پیش‌فرض خود را از این رابط کاربری حذف کرده و آن‌ها را در بازار گوگل پلی قرار داده تا در صورت نیاز کاربران بتوانند از آن استفاده کنند.

یکی از برنامه‌های جذاب که پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده رادیو است. برای استفاده از رادیو نیاز به اتصال هندزفری به گوشی دارید.

image

 

Smart Alert گزینه‌ای است که با فعال کردن آن زمانی که نوتیفیکیشن داشته باشید و از آن بی‌اطلاع باشید با برداشتن گوشی با ویبره به شما اطلاع داده می‌شود که به آن‌ها رسیدگی کنید.

image

 

در تنظیمات صدای گوشی می‌توانید تمام صداها را کنترل کنید و حتی صدای اتصال شارژر به گوشی هم قابلیت خاموش و روشن کردن دارد.

image

 

Device Maintenance این امکان را به کاربر می‌دهد تا با بررسی سریع باتری، حافظه داخلی، حافظه رم و امنیت دستگاه مروری کلی به وضعیت دستگاه داشته باشد و در صورت تمایل با لمس گزینه‌ای به نام بهبودسازی حال کلی گوشی را بهتر کند.

image

 

در تنظیمات صفحه قفل امکان استفاده از حالت‌های متفاوت ساعت وجود دارد که سبب تنوع بخشیدن به این بخش کاربردی می‌شود.

image

 

 

سخت‌افزار

سامسونگ از پردازنده ساخت خودش به نام اگزینوس 7870 برای این گوشی بهره برده است. این پردازنده 8 هسته دارد که فرکانس تمام آن‌ها برابر 1.6 گیگاهرتز است. این پردازنده 64 بیتی در سال 2016 معرفی شده است و از LTE Cat. 6 هم پشتیبانی می‌کند.

image

 

باوجوداینکه پردازنده میان رده پیش روی شماست در اجرای بازی‌های سنگین هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنید. این گوشی می‌تواند بازی‌های سنگین و البته پرجزئیاتی مانند Asphalt 8، Eternity Warriors 4 و DEER HUNTER 2018 را بدون مشکل اجرا کند و در طول بازی کاربر با هیچ افت فریم یا لگی روبرو نشود اما اگر به مدت طولانی با گوشی بازی کنید که این مدت بیشتر از 1 ساعت باشد به سبب فشاری که به پردازنده وارد می‌کنید زمان خروج از بازی کندی در گوشی مشاهده می‌شود که با بستن برنامه‌ها و کمی زمان دادن به گوشی این مشکل حل می‌شود.

 

جدول بنچمارک‌ها

نام گوشی

Antutu

GFX Bench Manhatan 3.1

Geekbench 4 Single

Geekbench 4 Multi

Galaxy S9+

248993

2646

3693

9042

Huawei P20 Pro

206875

1541

1919

6759

Honor 9

148817

-

1894

6243

Nokia 7 Plus

135468

861.8

1630

5280

Huawei Nova 3e

88194

298.0

929

3744

Honor 9 lite

87330

320.6

930

3571

Asus Zenfone 4

65838

585.4

850

4111

Galaxy A6

62970

357

710

3352

Galaxy J7 Pro

62198

201.4

727

3701

Huawei Y7 Prime 2018

58475

611.9

513

1457

روی چیپ این پردازنده 14 نانومتری حافظه رم 4 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 64 گیگابایتی قرار گرفته است. از 64 گیگابایت حافظه داخلی دستگاه همان ابتدا به 52 گیگابایت دسترسی دارید. با بسته بودن تمام برنامه‌ها روی گوشی از 4 گیگابایت حافظه داخلی 2.48 گیگابایت آزاد است که با باز کردن 15 برنامه میزان حافظه رم آزاد به 2 گیگابایت تقلیل پیدا می‌کند.

جدول حافظه داخلی و حافظه رم

نام گوشی

حافظه داخلی

(گیگابایت)

حافظه داخلی در دسترس

(گیگابایت)

حافظه رم

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

(گیگابایت)

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

(گیگابایت)

Huawei P20 Pro

128

111.4

6

2.8

1.8

Honor 9

128

109.56

6

2.54

1.69

Galaxy S9+

64

52.55

6

2.94

1.73

Asus Zenfone 4

64

52

4

1.5

1

Huawei Nova 3e

64

50.58

4

1.98

1

Nokia 7 Plus

64

48.34

4

1.9

930 مگابایت

Galaxy A6

64

52.01

4

2.43

1.67

Galaxy J7 Pro

32

25.24

3

1.34

700 مگابایت

Huawei Y7 Prime 2018

32

24.81

3

1.54

1.3

Honor 9 lite

32

23.49

3

1.2

990 مگابایت

سامسونگ در بخش امنیت این گوشی میان رده را به حال خودش رها نکرده است. دو روش امنیتی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره.

باوجوداینکه سنسور اثرانگشت به جای مناسبی منتقل شده است اما هنوز نسبت به گوشی‌هایی مانند نوا 3 ای مکان نامناسبی دارد و برای پیدا کردن آن در قاب پشتی خیلی راحت نیستید. باوجوداین سنسور اثرانگشت هم سرعت خوبی دارد و دقتش خوب است و در کسری از ثانیه از هر جهتی که انگشت را روی آن قرار دهید قفل صفحه را باز می‌کند در ضمن اینکه برای فعال شدن به فشار هیچ کلیدی هم نیاز ندارد.

image

 

روش امنیتی جدیدتر تشخیص چهره است. در این روش گوشی از دوربین سلفی دستگاه کمک می‌گیرد که سرعت قابل قبولی دارد. دقت این روش هم خوب است اما بهترین چیزی نیست که تا امروز دیده‌ایم.

اسپیکر در لبه سمت راست گوشی و بالای کلید پاور قرار دارد. قرار گرفتن اسپیکر در این مکان هم خوب و هم بد. خوب از این بابت که زمانی می‌خواهید با گوشی بازی کنید یا فیلم ببینید دستان شما روی آن را نمی‌پوشانند اما بد از این نظر که با قرار گرفتن گوشی در جیب کاملا روی آن پوشیده می‌شود و شاید در شنیدن زنگ گوشی کمی دچار مشکل شوید. به‌هرحال این اسپیکر تک کاناله است و صدای بلندی دارد اما کیفیت آن در حدی نیست که حساب زیادی روی آن باز کنید.

پشتیبانی از OTG برای این گوشی در نظر گرفته شده و می‌توانید با خیال راحت حافظه فلش را به‌صورت مستقیم و بی‌واسطه به آن متصل و دیتاهای خودتان را بین گوشی و حافظه فلش جا به جا کنید. پیش‌فرض پشتیبانی از فرمت‌های Fat 32 و exFAT وجود دارد اما از فرمت NTFS پشتیبانی نمی‌شود.

جدول OTG (حجم فایل برای تست سرعت انتقال، 2 گیگابایت است)

نام گوشی

پشتیبانی از فرمت Fat 32

پشتیبانی از فرمت NTFS

پشتیبانی از فرمت exFAT

مدت زمان انتقال از حافظه فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال از گوشی روی حافظه فلش

Galaxy S9+

دارد

ندارد

دارد

17 ثانیه

2 دقیقه و 43 ثانیه

P20 Pro

دارد

دارد

دارد

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Honor 9 lite

دارد

دارد

دارد

56 ثانیه

4 دقیقه و 8 ثانیه

Galaxy J7 Pro

دارد

ندارد

دارد

59 ثانیه

4 دقیقه و 30 ثانیه

Nova 3e

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه

2 دقیقه و 24 ثانیه

Nokia 7 Plus

دارد

ندارد

ندارد

1 دقیقه و 5 ثانیه

3 دقیقه و 17 ثانیه

Honor 9

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 6 ثانیه

2 دقیقه و 14 ثانیه

Y7 Prime 2018

دارد

دارد

دارد

1 دقیقه و 15 ثانیه

5 دقیقه و 24 ثانیه

Galaxy A6

دارد

ندارد

دارد

1 دقیقه و 32 ثانیه

2 دقیقه و 34 ثانیه

دوربین

دوربین در این گوشی بر خلاف برادر بزرگ‌ترش لنز تکی دارد. سنسور استفاده شده برای دوربین 16 مگاپیکسلی است و اندازه دهانه دیافراگمش f/1.7 است.

image

دوربین سلفی گوشی هم سنسور 16 مگاپیکسلی دارد و اندازه دهانه دیافراگمش هم f/1.9 است.

image

 

رابط کاربری دوربین بسیار شبیه به گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ است اما تعدادی از آیکون‌ها، مانند لایو فوکوس، روی آن نیستند. روی منوی اصلی سوییچ‌های رفتن به تنظیمات، فلاش، تغییر رزولوشن و حرکت بین دوربین اصلی و دوربین سلفی در بالا قرار دارند. پایین منو هم می‌توان کلید بیکسبی ویژن و استیکرز را مشاهده کرد. کلید شاتر، فیلم‌برداری و مشاهده آخرین تصویر هم در پایین‌ترین بخش منو قرار دارند. نکته جالب در مورد زوم کردن دوربین این است که برای زوم کردن روی یک سوژه نیازی نیست حتما از دو انگشت و قابلیت پینچ زوم استفاده کنید بلکه با نگه داشتن کلید شاتر و حرکت آن به چپ یا راست می‌توانید زوم کردن را انجام دهید.

از دیگر قابلیت‌های لمسی منوی دوربین می‌توان به سوییچ کردن بین دوربین‌ها را کشیدن انگشت به بالا یا پایین روی منو، نمایش فیلترها با کشیدن انگشت روی منو از راست به چپ و نمایش مودهای عکاسی با کشیدن انگشت از چپ به راست اشاره کرد.

برای دسترسی به گزینه HDR باید به منوی مودها بروید که اگرچه کار خیلی سختی نیست اما اگر سوییچ تنظیمش روی منوی اصلی بود کار راحت‌تر می‌شد در ضمن اینکه گزینه HDR خودکار هم وجود ندارد.

در نور روز عکس‌ها کیفیت قابل قبولی برای یک میان رده دارند. رنگ‌ها کمی اشباع‌تر از آن چیزی که هستند ثبت می‌شوند اما در عوض جزئیات خوبی دارند و رنج دینامیکی هم خوب است. با وجود این شارپی عکس‌ها زیاد نیست و با زوم کردن روی آن‌ها جزئیات خیلی خوب نمایش داده نمی‌شوند. عکس‌های دوربین سلفی هم در نور روز جزئیات خیلی خوبی دارند و رنگ‌ها در آن به واقعیت بسیار نزدیک است. ویژگی‌ای برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده که سامسونگ آن را سلفی فوکوس می‌نامد. با کمک این ویژگی می‌توانید عکس‌های سلفی با پس زمینه مات از خودتان بگیرید که شاید خیلی خوب نباشند و مرز بین سوژه و پس زمینه در برخی قسمت‌ها به هم ریختگی داشته باشد اما در کل برای یک میان رده ویژگی‌ای خوب محسوب می‌شود.

در نور شب عکس‌ها نویز زیادی پیدا می‌کنند و شارپی‌ای که در روز داشتند را از دست می‌دهند. متاسفانه سرعت شاتر در نور شب هم پایین است و برای اینکه عکس‌ها تار نشوند از زمانی که کلید شاتر را لمس می‌کنید تا زمانی که کار عکس گرفتن تمام شود باید 1 یا 2 ثانیه صبر کنید.

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

image

 

 

نمونه عکس دوربین اصلی با فلاش در شب

image

 

نمونه عکس‌های دوربین سلفی در روز (حالت عادی - حالت فعال بودن Selfie Focous)

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در شب (بدون فلاش)

image

 

 

باتری

برای این گوشی با اندازه صفحه‌نمایش 5.6 اینچ از باتری پرظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت استفاده شده است. یکی از علل سنگینی زیاد این گوشی کوچک و جمع‌وجور همین باتری پرظرفیت است. متاسفانه امکان تست شارژ دستگاه برای ما وجود نداشت به علت اینکه شارژر اصلی گوشی را در اختیار نداشتیم.

در استفاده معمولی بیشتر از 1 روز نمی‌توانید با گوشی کار کنید و بعد از مجبور به اتصال آن به برق هستید. استفاده معمولی شامل چک کردن شبکه‌های اجتماعی به مدت 2 ساعت، عکاسی حدود 15 تا 20 عکس در روز و شب، بازی کردن به مدت 1 ساعت و گوش کردن به موزیک به‌صورت آفلاین به مدت 3 تا 4 ساعت است.

image

 

 

 

جدول باتری

نام گوشی

 

ظرفیت باتری

mAh

 

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری

 

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی

 

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 50 درصد

 

مدت زمان شارژ شدن از صفر تا 100 درصد

Zenfone 4 Max

5000

7 درصد

7 درصد

7 ساعت

-

180 دقیقه

P20 Pro

4000

36 درصد

8.5 درصد

12 ساعت

29 دقیقه

100 دقیقه

Mate 10 Porsche Design

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10 Pro

4000

36 درصد

7 درصد

9 ساعت

24 دقیقه

95 دقیقه

Mate 10

4000

30 درصد

12 درصد

14 ساعت

24 دقیقه

80 دقیقه

Y7 Prime 2017

4000

-

5 درصد

10 ساعت

-

120 دقیقه

Nokia 7 Plus

3800

42 درصد

10 درصد

7 ساعت

34 دقیقه

120 دقیقه

P10 Plus

3750

45 درصد

12 درصد

-

-

120 دقیقه

Galaxy J7 Pro

3600

12 درصد

12 درصد

9 ساعت

 

 

Galaxy S9+

3500

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

90 دقیقه

Galaxy A8+

3500

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

-

Galaxy Note 8

3500

24 درصد

10 درصد

13 ساعت

-

90 دقیقه

Xperia XA1 Plus

3430

24 درصد

7 درصد

12 ساعت

-

210 دقیقه

Honor 7x

3340

40 درصد

12 درصد

7 ساعت

-

-

Mate 10 lite

3340

36 درصد

18 درصد

6 ساعت

50 دقیقه

160 دقیقه

Nova 2 Plus

3340

36 درصد

9 درصد

9 ساعت

-

160 دقیقه

V30 Plus

3300

37 درصد

7 درصد

15 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

7 درصد

-

25 دقیقه

75 دقیقه

Zenfone 4

3300

-

-

-

36 دقیقه

120دقیقه

One Plus 5T

3300

24 درصد

6 درصد

16 ساعت

-

80 دقیقه

G6

3300

35 درصد

7 درصد

11 درصد

-

120 دقیقه

Galaxy J7 2016

3300

20 درصد

10 درصد

-

-

180 دقیقه

Xperia XZ Premium

3230

36 درصد

18 درصد

22 ساعت

-

120 دقیقه

Honor 9

3200

-

15 درصد

6 ساعت

-

120 دقیقه

P10

3200

40 درصد

8 درصد

13 ساعت

-

75 دقیقه

Honor 9 lite

3000

24 درصد

10 درصد

10 ساعت

50 دقیقه

155 دقیقه

Y7 Prime 2018

3000

24 درصد

18 درصد

6 ساعت

 

 

Nova 3e

3000

24 درصد

15 درصد

7 ساعت

40 دقیقه

105 دقیقه

Galaxy S9

3000

24 درصد

4.5 درصد

9 ساعت

40 دقیقه

100 دقیقه

Q6

3000

36 درصد

13 درصد

9 ساعت

-

120 دقیقه

U11

3000

45 درصد

10 درصد

6 ساعت

-

90 دقیقه

Galaxy J5 2017

3000

20 درصد

8 درصد

12 ساعت

-

140 دقیقه

P10 lite

3000

45 درصد

15 درصد

9 ساعت

30 دقیقه

160 دقیقه

Galaxy A6

3000

12 درصد

10 درصد

15 ساعت

-

-

Pixel

2770

30 درصد

10 درصد

-

-

90 دقیقه

iPhone X

2716

36 درصد

9 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XA Ultra

2700

36 درصد

15 درصد

13 ساعت

-

180 دقیقه

Xperia XZ1

2700

48 درصد

6 درصد

9 ساعت

-

140 دقیقه

Nokia 3

2630

18 درصد

8 درصد

6 ساعت

-

210 دقیقه

Xperia XA1

2300

36 درصد

16 درصد

5 ساعت

-

160 دقیقه

iPhone 8

1821

49 درصد

15 درصد

10 ساعت

-

135 دقیقه

3310

900

-

-

-

-

140 دقیقه

بخریم؟

امروز کم پیش می‌آید با گوشی‌ای روبرو شوید که اندازه جمع‌وجوری داشته باشد. گوشی‌ها برای اینکه صفحه‌نمایش‌های بزرگی داشته باشند به ناچار شاسی‌های بزرگی هم دارند. حضور گوشی‌ای با قد و قامت گلکسی ای 6 در این زمان غنیمت است و می‌تواند نیاز کسانی که به دنبال گوشی‌های کوچک و جمع‌وجور هستند را به‌خوبی مرتفع کنند. اگر طرفدار سامسونگ باشید و از دست گرفتن و حمل و نقل گوشی‌های بزرگ دوری می‌کنید این گوشی می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما باشد که در کنار اندازه مناسبش صفحه‌نمایش خوب، دوریین قابل‌اعتماد و جنس بدنه دوست‌داشتنی‌ای دارد.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه

با سپاس از گروه هماهنگ که این محصول را برای بررسی در اختیار تیم جی اس ام قرار داد.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (74 نظر)

hamid

۱۳۹۹/۶/۳
تا256گیگ ساپورت میکنه

فرشاد

۱۳۹۹/۵/۱۳
عالی عالی اندوریدشم،برام۱۰ شده نسخه دوم

Khalil

۱۳۹۹/۴/۱۲
سلام امنیت ضریب امنیت گوشی از وقتی نسخه جدید رو آپ دیت کردم خیلی زیاد شده وقتی میخوام مبلغی رو واریز بکنم یا کد امنیتی درگاه بانک رو درد بکنم و یا حتی شماره کارت و وارد کنم تایپ گوشی غیر فعال میشه دوستان اگر تجربه ای رو جهت رفع این مشکل دارن ، راهنمایی کنن ممنون میشم

لیلا

۱۳۹۹/۱/۲۹
سلام گوشی من A6 سامسونگ هستش می خوام رم بگیرم چطور بفهمم چه رمی به چند گیگ به این گوشی می خوره از کجا بفهمم
ممنون میشم راهنمایی کنید حجم فیلمهام گوشی رو پر کرده

سحر

۱۳۹۸/۹/۳
سلام چراتوتنطیماتش بگردید این قابلیت روداره