خانهاخبار
تلگرام مدعی است اپل از به‌روزرسانی این پیام‌رسان در اپ استور جلوگیری می‌کند

تلگرام مدعی است اپل از به‌روزرسانی این پیام‌رسان در اپ استور جلوگیری می‌کند

از ماه آوریل فدراسیون روسیه عزم خود را جزم کرد تا تلگرام را از دور خارج کند. این جنگ ابتدا با فیلترینگ و ایجاد اختلال در اتصال به سرورهای این پیام‌رسان آغاز شد، اما با مشاهده عدم موفقیت، روس‌ها راه‌های دیگری را برای مقابله با تلگرام انتخاب کردند.
۱۳۹۷/۳/۱۱

مدتی قبل فدراسیون روسیه در نامه‌ای رسمی از کمپانی اپل درخواست کرد تا تلگرام را از اپ‌استور حذف و اعلانات مربوط به این برنامه را در کشور روسیه و برای کاربران روس غیر فعال نماید. اما به نظر تلاش‌های این کشور منجر به مشکلاتی برای کاربران خارج از روسیه نیز شده است.

پس از مسدود کردن ۱۵.۸ میلیون IP در پلتفرم‌های ابری آمازون و گوگل؛ پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام اعلام کرد که اپل به‌روز رسانی پیام رسان تلگرام را برای کاربران خود در سطح جهانی مسدود کرده است. عدم به‌روز رسانی اپلیکیشن تلگرام به این معنی است که برخی ویژگی‌ها مانند استیکرهای موجود، پس از عرضه‌ی iOS 11.4 به درستی کار نمی‌کنند.

image

ظاهرا پس از آن‌که مقامات روس به اپل یک ماه فرصت دادند تا تلگرام را از فروشگاه نرم افزاری خود حذف نماید که در غیر این‌صورت با مجازات نقض قوانین مواجه خواهد شد، این کمپانی آمریکایی پا را فراتر نهاد و به‌روز رسانی تلگرام را نه‌ تنها در روسیه، بلکه برای تمامی کاربران پلتفرم خود در جهان مختل نموده است. دوروف در پیامی اعلام کرده است: «در حالی‌که روسیه تنها ۷ درصد کاربران تلگرام را تامین می‌کند، اپل از نیمه‌ی آوریل از ارائه‌ی به‌روز رسانی برای تمام کاربران دنیا جلوگیری کرده است».

دوروف مدعی است که عدم به‌روز رسانی اپلیکیشن به این معنی است که تلگرام نتوانسته است خود را با موعد مقرر برای تطبیق با قانون GDPR که روز ۲۵ مه بود، به‌روز نماید. عدم تطبیق با GDPR یک نگرانی برای کاربران و البته برای خود تلگرام است، همچنین به‌روز رسانی اپلیکیشن شامل رفع باگ‌های امنیتی و الحاق وصله‌های امنیتی است که مسدود کردن آن باعث می‌شود امنیت کاربران این پیام رسان در پلتفرم iOS در معرض خطر قرار گیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

هاتیرا

۱۳۹۷/۳/۱۲
؟الان ما بالاخره اپدیت بکنیم یا نه

سام

۱۳۹۷/۳/۱۲
اين خبر مربوط به چه زماني هست ، ديشب تلگرام بروز رساني شد

sajad

۱۳۹۷/۳/۱۱
آخه چراااااااا