خانهاخبار
اپل به دنبال کاهش قیمت خرید پنل OLED از سامسونگ، آیفون بعدی ارزان‌تر می‌شود؟

اپل به دنبال کاهش قیمت خرید پنل OLED از سامسونگ، آیفون بعدی ارزان‌تر می‌شود؟

گزارش شده است که اپل قصد دارد پنل‌های نمایش OLED خود را امسال با هزینه کمتری از سامسونگ خریداری کند. بدین ترتیب هزینه تمام شده ساخت هر آیفون تازه کاهش می‌یابد و قیمت نهایی آن هم نسبت به آیفون 10 موجود کمتر خواهد شد.
۱۳۹۷/۲/۷

خبرگزاری DigiTimes گزارش کرده است که اپل قصد دارد هزینه پرداختی به کمپانی سامسونگ را برای تأمین صفحه نمایش‌های OLED موجود در آیفون 10 و آیفون‌های بعدی کاهش دهد.

در این گزارش به نقل از منابع آگاه گفته شده است اپل از سامسونگ خواسته تا هزینه ساخت هر پنل را حدودا 9.1% کاهش داده و به 100 دلار برساند. موسسه تحقیقاتی HIS Markit تخمین زده بود که اپل برای ساخت آیفون 10 در سال 2017 حدودا 110 دلار به ازای هر پنل OLED به سامسونگ پرداخت کرده است.

نکته جالب توجه در گزارش DigiTimes اینجاست که در ابتدا اشاره کرده اپل برای کاهش هزینه هر پنل OLED با سامسونگ در حال مذاکره است اما بعدا ادعا می‌کند که این موضوع در قالب درخواست از سوی اپل به سامسونگ تسلیم شده است.

image

اگر این درخواست کاهش هزینه تولید OLED سرانجام به سامسونگ تحمیل شود، نشان می‌دهد که اپل در تأمین پنل‌ها از سوی ال جی به عنوان تأمین کننده دوم هیچ مشکلی ندارد و درواقع از این تعدد در تأمین کنندگان سود هم می‌برد. تعدد در تأمین کنندگان به معنی گسترش زنجیره تأمین اپل و ایجاد رقابت میان آن‌ها برای تأمین قطعات با قیمت پایین‌تر است.

به نظر می‌رسد کمپانی ال جی در حال گسترش فعالیت‌هایش در زمینه تولید و تأمین پنل‌های نمایش OLED است تا بتواند سفارش اپل به منظور تهیه پنل‌های نمایش نسل بعدی آیفون‌های 2018 را نهایی کند. از طرفی گزارش تازه‌ای منتشر شده است که ادعا می‌کند چالش‌های تولید انبوه باعث شده‌اند این سازنده از برنامه تولید خود عقب بیفتد و هنوز مشخص نیست که ال جی سرانجام موفق شده است این مشکلات اخیر را مرتفع کند یا خیر.

انتظار می‌رود که کمپانی اپل در سال 2018 حدودا 100 میلیون پنل OLED از سامسونگ بخرد و از آن‌ها در تولید آیفون 10 موجود، نسل تازه آن و نسخه بزرگتری موسوم به آیفون 10 پلاس بهره ببرد.

کاهش هزینه تأمین پنل‌های نمایش OLED و سایر قطعات باعث می‌شود کمپانی اپل بتواند هزینه تمام شده متریال‌های ساخت گوشی‌های 2018 خود را کاهش دهد و بدین ترتیب احتمالا شاهد کاهش قیمت نهایی فروش در این مدل‌ها هم خواهیم بود. آمیت داریانانی، تحلیل گر RBC Capital Markets، هم معتقد است که قیمت پایه نسل بعدی آیفون 10 اپل از 999 دلار به 899 دلار کاهش خواهد یافت.

همچنین لازم به ذکر است که کمپانی اپل هم از کاهش هزینه ساخت گوشی‌های خود سود خواهد برد و به همین خاطر مذاکراتش با سامسونگ جدی‌تر و هدفمندتر خواهد بود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۲/۷
اقا ابروی ایفون رو بردید که گیر سامسونگه?
بازم بگین ایفون بهتره مرد حسابی نصف دم و دستگاهشو از بقیه شرکت ها میگیره