خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Huawei P20 Pro

بررسی تخصصی Huawei P20 Pro

در این مقاله می‌توانید همه چیز را در مورد گوشی جذاب و زیبای پی 20 پرو ببینید و اگر قصد خرید گوشی پرچم‌دار دارید این مقاله به شما کمک کند تا در انتخابی آگاهانه داشته باشید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۲/۱۱

اگر کمی با دقت به عقب نگاه کنیم به‌خوبی می‌توانیم پیشرفت هوآوی را در این چند سال اخیر به چشم ببینیم. با ورود به بازار گوشی‌های هوشمند کمتر کسی باور می‌کرد این غول مخابراتی چینی در مدت چند سال بتواند تا این حد پیشرفت کند و خودش را هم‌سطح بزرگانی مانند اپل و سامسونگ قرار دهد. P9 را شاید بتوان آغازگر این راه دانست که با ویژگی‌های ظاهری و نرم‌افزاری بسیار متفاوت و دوست‌داشتنی‌تر از نسل قبل خودش عرضه شد و بعد از آن شاهد عرضه P10 بودیم که علاوه بر مجهز بودن به ویژگی‌های خوب P9 ظاهری بسیار به‌روزتر و مدرن‌تر داشت و درنهایت با معرفی Mate 10 هوآوی تیر خلاص را به همه زد و نه‌تنها گوشی‌ای زیبا را روانه بازار کرد بلکه از نظر سخت‌افزار هم اولین گوشی هوشمندی را دیدیم که به ویژگی‌های هوش مصنوعی مجهز شده بود. بعد از دلبری‌های خانواده میت 10 در بازار حالا دیگر نوبت خانواده پی است. P20 Pro به‌عنوان قوی‌ترین محصول این خانواده معرفی شده است که نه‌تنها ظاهری متفاوت با نسل قبل دارد بلکه سخت‌افزار بسیار خوبی هم دارد و به خصوص اولین گوشی‌ در این سطح است که 3 دوربین اصلی در قاب پشتی‌اش دارد و آمده تا قاعده بازی را در بخش دوربین بین گوشی‌های هوشمند عوض کند. ما این شانس را داشیم که یکی از خوش‌رنگ‌ترین نسخه‌های این گوشی یعنی رنگ Twilight، که بهترین معنی آن به فارسی شاید رنگ گرگ و میش است، را در اختیار داشته باشیم که ترکیبی از چند رنگ مختلف است و شما را به یاد شفق در قطب می‌اندازد. در این بررسی شما را از نزدیک با این گوشی بسیار بسیار زیبا و متفاوت آشنا می‌کنیم و از مزایا و معایبش با هم‌صحبت می‌کنیم.

 

طراحی

اولین کلمه‌ای که با دیدن این گوشی به زبان شما می‌آید این کلمه است "چقدر زیباست"!

قاب پشتی کاملا از شیشه ساخته شده که در دو طرف خودش خمیدگی‌هایی دارد و به با این خمیدگی‌ها قاب پشتی به فریم فلزی اطراف متصل شده است. برای قاب پشتی رنگ‌ها آبی، مشکی، صورتی-طلایی و درنهایت رنگ زیبای Twilight یا همان شفقی در نظر گرفته شده است که ما آن را در اختیار داشتیم و بسیار به آن دل بستیم. همان‌طور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید رنگ قاب پشتی به گونه‌ای است که گرادیانتی از رنگ‌ها است و پایین قاب پشتی از آبی شروع می‌شود و با تبدیل شدن رنگ‌ها به یکدیگر تا بالای قاب ادامه پیدا می‌کند و درنهایت به بنفش می‌رسد.

image

 

طبق انتظاری که از گوشی‌های شیشه‌ای داریم پی 20 پرو هم در جذب اثرانگشت و کثیف شدن بسیار مستعد است، منتهی فقط با یکبار دستمال کشیدن به‌راحتی می‌توانید تمام کثیفی‌ها را از پشت آن پاک کنید. شیشه‌ای بودن قاب پشتی و طراحی براق فریم اطراف سبب شده‌اند تا گوشی بسیار لیز باشد و به‌راحتی از دستان فرار کند.

image

 

این فقط رنگ قاب پشتی نیست که توجه را به خودش جلب می‌کند حضور 3 دوربین زیر هم در این قاب یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌ها به‌حساب می‌آید. دو دوربین در یک قاب جای گرفته‌اند که از قاب پشتی بیرون زده است و دوربین سوم هم پایین آن‌ها و خارج از این قاب است که لنزی تقریبا هم‌سطح با قاب پشتی دارد. فلاش دوتایی هم پایین این سه دوربین قرار دارد.

image

 

از نظر ابعاد با گوشی‌ای تقریبا در حد و اندازه S9+ روبرو هستیم با این تفاوت که ضخامت بسیار کمتری هم از Galaxy S9+ و هم از Galaxy Note 8 دارد و تقریبا ضخامتش برابر iPhone X است. ضخامت پی 20 پرو 7.8 میلی‌متر است که حدود 1 میلی‌متر از نوت 8 و اس 9 پلاس کمتر است و حدود 0.1 میلی‌متر از آیفون 10 ضخیم‌تر.

image

 

فریم اطراف همان‌طور که گفتیم فلزی است. جنس این فلز آلومینیومی است اما با تراشی که خورده و لعابی که روی آن به کار رفته و براق شده است ظاهری شبیه به استیل پیدا کرده است.

image

 

برای اینکه قاب پشتی دستگاه خیلی شلوغ نباشد هوآوی تصمیم گرفته تا سنسور اثرانگشت را در قاب جلویی دستگاه جای دهد. صفحه‌نمایش تمام صفحه گوشی حدود 82 درصد قاب جلو را اشغال کرده است درحالی‌که بالایش نوار باریکی به نام ناچ دارد. این نوار باریک به طور حتم شما را به یاد ناچی می‌اندازد که بالای صفحه‌نمایش آیفون 10 قرار دارد. این ناچ اگرچه ظاهر مناسبی برای قاب جلویی به همراه نیاورده است اما توجه داشته باشید که به لطف همین ناچ است که هوآوی توانسته صفحه‌نمایشی 6.1 اینچی را داخل قاب جلوی این گوشی جای دهد.

image

 

در مجموع پی 20 پرو گوشی خوش‌دستی است که با وجود اندازه بزرگ صفحه‌نمایش به‌راحتی می‌توانید با آن کار کنید و کیفیت ساخت گوشی هم به نظر خوب می‌رسد اما در رابطه با قاب پشتی کمی نگرانی در مورد خط افتادن وجود دارد که توصیه می‌کنیم از همان ابتدا از قابی محافظ استفاده کنید.

جزئیات ظاهری گوشی

جلوی گوشی صفحه‌نمایش 6.1 اینچی فضای بزرگی از قاب را اشغال کرده است درحالی‌که بالایش یک نوار باریک به نام ناچ قرار دارد. در این ناچ خروجی صدای مخاطب، سنسورها و لنز دوربین سلفی جای گرفته است. پایین صفحه‌نمایش هم کلیدی لمسی قرار گرفته که نقش سنسور اثرانگشت را ایفا می‌کند و علاوه بر این به وسیله آن با یکبار لمس می‌توانید به عقب بازگردید، با لمس و نگه داشتن آن از بازی‌ها و برنامه‌ها خارج و درنهایت با کشیدن انگشت روی آن به چپ یا راست لیست برنامه‌های اخیر را مشاهده کنید.

image
  
image

 

لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور قرار گرفته‌اند. کلید ولوم وسطش یک شیار دارد که از کلید ولوم قابل‌تشخیص باشد؛ علاوه بر این رنگ این شیار قرمز است.

image
  
image

 

پایین گوشی درگاه ارتباطی تایپ سی میان دو ردیف سوراخ قرار دارد که زیر یکی از آن‌ها اسپیکر و زیر دیگری میکروفون اصلی دستگاه قرار دارد.

image

image
  
image

 

سمت چپ گوشی درگاه سیم‌کارت قرار گرفته که فقط از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. هم در درگاه و هم بدنه از فلز ساخته شده‌اند و خبری از درگاه کارت حافظه خارجی هم نیست.

image

 

بالای گوشی میکروفون دوم کنار درگاه اینفرارد دیده می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد از گوشی پی 20 پرو به‌عنوان یک کنترل همیشه در دسترس استفاده کند.

image

 

در قاب پشتی سه دوربین دیده می‌شود که دو دوربین در غلافی فلزی قرار دارند و لنز سوم خارج از این غلاف است. پایین این سه لنز فلاش دوتایی قرار دارد و زیر آن با فونتی زیبا تاکید بر این شده است که لایکا در طراحی و تولید این لنز با هوآوی همکاری داشته و این دوربین‌ها تحت لیسانس لایکا هستند. نام هوآوی هم پایین‌تر و نزدیک به پایین گوشی روی قاب پشتی درج شده است.

image

 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش در پی 20 پرو یکی از بخش‌های متفاوت آن با نسل‌های قبلی به‌حساب می‌آید. این صفحه‌نمایش اکنون فضای بیشتری از قاب جلو را اشغال کرده است و این را مدیون حاشیه‌های بسیار کمی است که برای در نظر گرفته شده است. در این صفحه‌نمایش نواری کوچک بالای صفحه قرار دارد که خروجی صدای مخاطب، سنسورها و دوربین سلفی را در خودش جای داده است. این نوار کوچک را ناچ می‌نامند که هنوز کمپانی‌ها راهی برای حذف آن پیدا نکرده‌اند و برای اینکه این سه بخش که در ناچ قرار دارد امکان حذف شدن ندارند هنوز شاهد حضور ناچ هستیم.

image

 

صفحه‌نمایش اندازه 6.1 اینچی دارد و کیفیت فول اچ‌دی پلاس برای در نظر گرفته شده است که برابر عدد 1080 در 2244 پیکسل می‌شود. این کیفیت در حقیقت همان کیفیت فول اچ‌دی است اما برای اینکه نسبت ابعاد صفحه‌نمایش با صفحات معمولی تفاوت دارد کمی عددی متفاوت‌تر نسبت به صفحه‌های فول اچ‌دی معمولی را مشاهده می‌کنیم. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش در این گوشی 18.7:9 است که از صفحه گوشی‌هایی مانند گلکسی اس 9 پلاس هم عریض‌تر است.

image

 

همان‌طور که در میت 10 پرو شاهد استفاده از صفحه‌نمایش آمولد بودیم در این گوشی هم از این نوع صفحه‌نمایش استفاده شده است. به نظر می‌رسد که هوآوی هم به خوب بودن صفحه‌های آمولد پی برده است. رنگ‌ها در این صفحه بسیار چشم‌نواز به نمایش درمی‌آیند اما مانند هر صفحه آمولدی حالت اشباع دارند. عمق رنگ مشکی بسیار خوب است و زاویه دید هم بسیار زیاد؛ هنگامی که صفحه قرار است رنگ مشکی را نشان دهد پیکسل‌های خاموش می‌شوند و هیچ نوری مشاهده نمی‌کنید و به همین سبب عمق رنگ مشکی بسیار زیاد است. به سبب نور خوبی که برای صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده است هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا در محیط‌های پر نور ازجمله زیر نور خورشید با گوشی ندارید؛ با وجود اینکه نور صفحه‌نمایش زیاد است اما نسبت به گوشی‌ای مثل میت 10 پرو کمتر است. در حالت خودکار صفحه می‌تواند تا 582 نیتس نور از خودش ساطع کند که در حالت دستی این عدد برابر 412 نیتس می‌شود.

image

 

صفحه‌نمایش گوشی یکی از چشم‌نوازترین و خوش آب و رنگ‌ترین صفحه‌نمایش‌های موبایلی است که می‌توانید روی یک گوشی هوشمند در بازار ببینید. بعد از صحبت از کیفیت صفحه‌نمایش به سراغ تنظیماتش می‌رویم.

Color & eye comfort: در این تنظیم سه تنظیم قرار دارد. اولین گزینه Natural tone است. با فعال کردن این تنظیم گوشی شما به‌صورت خودکار و بر اساس دیتاهایی که از سنسور نور دریافت می‌کند گرمای رنگ‌ها را به بهترین شکل ممکن تنظیم می‌کند.

گزینه دوم برای تنظیم حالت نمایش رنگ‌ها است. در این گزینه دو نوع حالت رنگ وجود دارد که حالت نرمال و پویا نام دارند. پایین آن هم سه حالت برای دمای رنگ‌ها در نظر گرفته شده است که حالت پیش‌فرض، گرم و سرد هستند علاوه بر اینکه با کمک دایره رنگی که در این بخش قرار دارد می‌توانید به‌دلخواه دمای رنگ‌ها را در حالت‌های بسیار متنوعی تعریف کنید.

گزینه سوم در این تنظیم همان حالت معروفی است که برای تماشای صفحه‌نمایش در نور کم به کار می‌رود. با فعال کردن این تنظیم پیکسل‌های آبی خاموش یا کم‌نور می‌شوند و نور زرد روی صفحه‌نمایش غالب می‌شود که مشاهده محتوا را در نور کم برای کاربر آسان‌تر می‌کند.

image

Home Screen Style: در این تنظیم امکان نمایش دو حالت مختلف برای صفحه اصلی وجود دارد. در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند که هوآوی از ابتدا با این حالت صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمندش را عرضه کرده بود. در حالت دوم یک کلید به کلیدهای پایین صفحه‌نمایش اضافه می‌شود که با لمس آن صفحه‌ای به نام اپ دراور باز می‌شود. در این حالت برنامه‌های نصب شده روی گوشی در این صفحه به نمایش در می‌آیند و می‌توانید از صفحه اصلی تنها برای ویجت ها یا برنامه‌های پر کاربرد استفاده کنید.

image

 

Full Screen Display: صفحه‌نمایش این گوشی مانند تمام گوشی‌هایی که به صفحه‌نمایش‌های تمام صفحه مجهز شده‌اند اندازه طبیعی ندارد و به همین سبب برخی برنامه‌ها روی آن‌ها به‌درستی نمایش داده نمی‌شوند. در این تنظیم برنامه‌هایی به شما نشان داده می‌شود که با اندازه صفحه‌ این گوشی تناسب ندارند و با استفاده از آن‌ها نواری سیاه بالا و پایین آن‌ها مشاهده می‌شود. از همین‌جا می‌توانید آن برنامه را مجبور کنید تا به‌صورت تمام صفحه‌نمایش داده شود.

image

 

Notch: همان‌طور که گفتیم بالای صفحه‌نمایش نواری باریک و کوچک به نام ناچ قرار دارد که دوربین سلفی و سنسورها را در خودش جای داده است. اگر با این نوار مشکل دارید و هنگام کار کردن با صفحه‌نمایش دائم جلوی چشمان شما است هوآوی در این نسخه از اموشن یو آی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا آن را مخفی کنید. اگر گزینه Hide Notch را در این تنظیم انتخاب کنید رنگی مشکلی دو طرف ناچ را بالای صفحه‌نمایش پر می‌کند. با مشکی شدن این دو قسمت دیگر ناچ به چشم نمی‌آید اما هنوز نوتیفیکیشن ها و ساعت و باتری در آن نمایش داده می‌شوند.

image

 

View Mode: امکان تنظیم اندازه نوشته‌ها و آیکون‌ها را به شما می‌دهد که می‌توانید از سه حالت کوچک، متوسط و بزرگ استفاده کنید.

image

 

Screen Resolutoin: در این تنظیم امکان این وجود تا از دو کیفیت برای نمایش محتوا روی صفحه‌نمایش استفاده کنید. حالت HD+ که محتوا را در کیفیت پایین نمایش می‌دهد و حالت FHD+ که محتوا را در باکیفیت‌ترین حالت نمایش می‌دهد. علاوه بر این در این تنظیم گزینه‌ای وجود دارد به نام رزولوشن هوشمند که با فعال کردن آن زمانی که نیاز باشد باتری ذخیره شود کیفیت را پایین می‌آورد.

image

 

سخت‌افزار

پردازنده دستگاه کایرین 970 است. این پردازنده ساخت هوآوی است و در اواسط 2017 معرفی شده. اگر بررسی‌ها را دنبال کرده باشید نام این پردازنده برایتان آشنا است زیرا در دو گوشی میت 10 و میت 10 پرو هم استفاده شده بودند. این پردازنده معماری 10 نانومتری دارد و 8 هسته داخلش قرار دارند. 4 هسته پرمصرف هستند و فرکانس 2.4 گیگاهرتزی دارند و 4 هسته دیگر کم مصرف‌اند و فرکانس 1.8 گیگاهرتزی برایشان در نظر گرفته شده است. این پردازنده 20 درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبل دارد و 40 درصد هم فضای کمتری را اشغال می‌کند. علاوه بر این تعداد ترانزیستورها در این پردازنده به 5.5 میلیارد رسیده است که حدود 1.5 میلیارد نسبت به نسل قبل بیشتر شده. در کنار این اعداد و ارقام مهم‌تری نقطه قوت این پردازنده را می‌توان واحد پردازش عصبی آن دانست. NPU واحدی است که گوشی را به محصولی با هوش سرشار تبدیل می‌کند. این واحد با بخش‌های دیگر دستگاه ادغام و درنهایت منجر به افزایش کارایی آن‌ها می‌شود که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

Geekbench 4 Multi

Geekbench 4 Single

GFX Bench Manhatan 3.1

Antutu

نام گوشی

4111

850

585.4

65383

Asus Zenfone 4

3744929298.088194Huawei Nova 3e
675919191541206875Huawei P20 Pro

به لطف این پردازنده حافظه رم 6 گیگابایتی را روی این گوشی می‌بینیم. با بسته بودن تمام برنامه حدود 2.8 گیگابایت از این حافظه رم آزاد است که با افزایش برنامه‌های باز در پس‌زمینه میزان این حافظه رم کاهش می‌یابد.

حافظه داخلی گوشی 128 گیگابایتی است. از این 128 گیگابایت حدود 111.4 گیگابایت در ابتدا در اختیار کاربر است و مابقی در اختیار فایل‌های سیستمی هستند. داخل این پردازنده مودم LTE قدرتمندی قرار دارد که امکان دانلود را تا 1.2 گیگابیت بر ثانیه فراهم می‌کند. متاسفانه خبری از بلوتوث نسخه 5 در این گوشی نیست و این یکی از نقاط ضعف پردازنده به‌حساب می‌آید.

حافظه رم آزاد با باز بودن 15 برنامه

حافظه رم آزاد با بسته بودن تمام برنامه‌ها

حافظه رم

حافظه داخلی در دسترس

حافظه داخلی

نام گوشی

1 گیگابایت

1.5 گیگابایت

4 گیگابایت

52 گیگابایت

 64 گیگابایت

Asus Zenfone 4

1 گیگابایت1.98 گیگابایت4 گیگابایت50.58 گیگابایت64 گیگابایتHuawei Nova 3e
1.8 گیگابایت2.8 گیگابایت6 گیگابایت111.4 گیگابایت128 گیگابایتHuawei P20 Pro

اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین هیچ مشکلی برای این گوشی ایجاد نمی‌کنند و با خیال راحت می‌توانید از این گوشی برای بازی کردن استفاده کنید. ما بازی‌های سنگینی ازجمله Asphalt 8، Dead Trigger 2، Eternity Warriors 4 را روی گوشی نصب کردیم و بدون هیچ لگ و افت فریمی گوشی بازی‌ها را اجرا کرد در عین اینکه بعد از فرمان خروج در کمترین زمان از این بازی‌ها خارج و به صفحه اصلی منتقل شد.

image
  
image

 

اسپیکر و صدا

به‌جز اسپیکر دو کاناله برای این گوشی انتظار دیگری هم نداشتیم. یکی از اسپیکرها پایین گوشی و کنار درگاه ارتباطی آن قرار دارد درحالی‌که اسپیکر دیگر داخل خروجی صدای مخاطب و بالای صفحه‌نمایش گنجانده شده است. اگرچه صدای اسپیکری که بالای صفحه‌نمایش است خیلی بلند نیست و تاثیر زیادی در بلندی صدا ندارد اما اثر بسیار زیادی در کیفیت صدا دارد. این اسپیکر بیشتر صداهای زیر را پخش می‌کند و همین امر باعث می‌شود تمرکز اسپیکر اصلی روی بلندی صدا باشد و به‌این‌ترتیب با بلند کردن صدا تیز شدن و افت کیفیت در صدای در حال پخش مشاهده نشود.

علاوه بر اینکه گوشی به دو اسپیکر مجهز شده است هوآوی با همکاری شرکت دالبی از تکنولوژی دالبی اتموس هم برای این گوشی بهره برده است. زمانی که گوشی در حالت پخش صدا توسط اسپیکر باشد نمی‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید اما سه گزینه برایش در نظر گرفته شده است که می‌توانید برای تجربه صدایی بهتر هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

Smart: با انتخاب این گزینه دالبی اتم به‌صورت خودکار محتوایی که در حال پخش است را تشخیص می‌دهد و برای پخش صدای بهتر همه‌چیز را بهینه می‌کند.

image

 

Movie: در این حالت گوشی برای پخش صدای مناسب فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی مهیا می‌شود.

Music: با انتخاب این حالت برای پخش بهتر نوت ها و درک بهتر موزیک صداها تقویت می‌شوند و جزئیات بیشتری به گوش شما می‌رسد. با فعال کردن این گزینه 4 حالت پیش روی شما قرار می‌گیرد که انتخاب هر کدام از این حالت‌ها می‌تواند تجربه متفاوتی از موزیکی که گوشی می‌دهید برایتان فراهم آورد.

image

 

امکان غیرفعال کردن حالت دالبی اتموس زمانی که هدفون به گوشی متصل نیست وجود ندارد و با اتصال هدفون این گزینه فعال می‌شود اما برخی هدفون‌های بلوتوث هم قابلیت پشتیبانی از این ویژگی را ندارند.

در بخش تنظیمات صدایی این گوشی گزینه‌ای به چشم می‌خورد که Stereo+ نام دارد. با انتخاب این تنظیم زمانی که گوشی را به‌صورت افقی در دستتان بگیرید استریو فعال می‌شود. گوشی تصور می‌کند زمانی که گوشی را به‌صورت افقی می‌گیرید قصد تماشای فیلم یا بازی کردن را دارید و بنابراین نیاز به استفاده از هر دو اسپیکر گوشی به یک اندازه دارید.

کیفیت پخش موزیک توسط این گوشی بسیار بالاست و با این تکنولوژی‌های جدیدی که هوآوی به کار گرفته کیفیت پخش چندین برابر نسل‌های قبل شده است. علاوه بر این‌ها پشتیبانی از Aptx HD برای هدفون‌های بلوتوث هم در نظر گرفته شده است تا زمان استفاده از این دست هدفون‌ها تجربه صدایی خوبی پیش روی شما قرار بگیرد.

 

امنیت

وقتی وارد تنظیمات امنیتی گوشی می‌شوید 3 راه پیش روی شما قرار می‌گیرد تا بتوانید از محتوای گوشی خودتان مقابل دیگران محافظت کنید.

Fingerprint ID: سنسور اثرانگشت اولین بخشی است که در این تنظیمات به چشم می‌خورد. برای فعال کردن این بخش باید ابتدا یک کد عددی تعریف کنید. بعد از آن می‌توانید اثرانگشت خودتان را به گوشی از طریق کلید لمسی Home که پایین صفحه‌نمایش قرار دارد تعریف کنید. برای تعریف اثرانگشت روی این گوشی باید حداقل 10 بار انگشت موردنظر را روی سنسور قرار دهید و بردارید. بعد از اینکه اثرانگشتتان تعریف شد تنها در مدت 30 صدم ثانیه بعد از اینکه انگشت را روی این سنسور قرار دهید شناسایی انجام می‌شود و قفل صفحه باز می‌شود.  برای فعال شدن سنسور اثرانگشت نیاز به فشار هیچ کلیدی وجود ندارد و فقط با قرار دادن انگشت رویش فعال و آماده‌به‌کار می‌شود.

image

 

Face Unlock: این گزینه کمک می‌کند بتوانید با چهره خودتان قفل صفحه را باز کنید. برای تعریف صورتتان به گوشی فقط 2 تا 3 ثانیه زمان نیاز است و بعد از آن می‌توانید با سرعت زیادی، که حدود 60 صدم ثانیه است، قفل صفحه را باز کنید. برای اینکه تشخیص چهره گوشی فعال شود باید ابتدا صفحه‌نمایش روشن شود. برای روشن شدن صفحه‌نمایش هم دو گزینه پیش روی کاربر قرار دارد. اول اینکه با فشردن کلید پاور صفحه‌نمایش را روشن کنید و سپس گوشی را روبروی صورت خودتان بگیرید؛ دومین گزینه به این صورت است که به گوشی فرمان می‌دهید تا برداشتنش از روی زمین و گرفتنش روبروی خودتان صفحه‌نمایش روشن شود و گوشی چهره را تشخیص دهد و قفل صفحه را باز کند. یک تنظیم کاربردی دیگر در بخش تشخیص چهره وجود دارد که دو راه پیش روی شما بعد از باز شدن قفل دستگاه قرار می‌دهد اولین گزینه این است که با تشخیص چهره بلافاصله قفل دستگاه باز شود و وارد محیط نرم‌افزاری گوشی شوید و دومین گزینه این است که بعد از تشخیص چهره گوشی در همان صفحه قفل بماند تا کاربر با سوایپ کردن قفل را باز کند.

عملکرد تشخیص چهره در این گوشی بسیار خوب است و حتی زمانی که با زاویه به آن نگاه می‌کنید تشخیص صورت می‌گیرد و قفل باز می‌شود. در نور کم هم عملکرد تشخیص چهره خوب است و می‌تواند چهره را شناسایی کند اما برخی مواقع که نور محیط کم است در شناسایی با مشکل مواجه می‌شود که می‌توانید از روش جایگزین یعنی سنسور اثرانگشت استفاده کنید.

image

 

نکته مثبت در امنیت این است که می‌توانید از این دو ویژگی کنار هم استفاده کنید و به همین خاطر امکان استفاده از سنسور اثرانگشت زمانی که تشخیص چهره خوب کار نکند وجود دارد.

پشتیبانی از اتصال حافظه خارجی یا همان OTG در این گوشی قرار دارد و به کمک آن می‌توانید حافظه‌های خارجی ازجمله فلش مموری‌ها را به گوشی متصل کنید و انتقال دیتا را به‌راحتی همانند یک رایانه انجام دهید. پشتیبانی از هر 3 فرمت FAT32، NTFS و exFAT وجود دارد که می‌توانید در جدول زیر مدت‌زمان انتقال یک فایل 2 گیگابایتی از فلش روی رایانه و بالعکس با مدت‌زمان انتفال همان فایل از فلش روی گوشی و بالعکس را با هم مقایسه کنید.

P20 Pro

پشتیبانی

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از رایانه روی فلش

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از فلش روی رایانه

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از فلش روی گوشی

مدت زمان انتقال فایل 2 گیگابایتی از گوشی روی فلش

Fat 32

دارد

دقیقه

12 ثانیه

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

exFAT

دارد

دقیقه

12 ثانیه

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

NTFS

دارد

3 دقیقه

12  ثانیه

26 ثانیه

2 دقیقه و 24 ثانیه

درگاه سیم‌کارت در این گوشی سمت چپش قرار دارد. این درگاه تنها از یک سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و خبری از پشتیبانی از سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه خارجی وجود ندارد. درگاه این سیم‌کارت از فلز است و بدنه اسلات هم از فلز ساخته شده است بنابراین هنگام در آوردن و جا زدن سیم‌کارت نیازی نیست زیاد نگران شکستن آن باشید.

image

 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل دستگاه اندروید و به‌روزترین نسخه آن است. هوآوی پیش‌فرض از اندروید 8.1 روی این گوشی استفاده کرده است که با رابط کاربری مخصوص خودش یعنی اموشن یو آی تزئین و کامل‌تر شده است. نکته مهم در مورد رابط کاربری این است که آخرین و جدیدترین نسخه این رابط کاربری روی پی 20 پرو استفاده شده است. نسخه 8.1 از رابط کاربری اموشن یو آی روی این گوشی نصب است که ظاهر و امکانات متفاوتی را برای گوشی به همراه آورده است.

image

 

صفحه قفل این رابط کاربری تفاوتی با نسل‌های قبل ندارد و یک ساعت بزرگ به همراه میانبری به دوربین در این صفحه دیده می‌شوند. همانند قبل با کشیدن انگشت روی این صفحه به سمت بالا از بخش پایینی صفحه‌نمایش منویی باز می‌شود که 5 آیکون به 5 برنامه در آن قرار دارد. این پنج برنامه عبارت‌اند از ضبط صدا، چراغ‌قوه، ماشین‌حساب، تایمر و اسکنر بارکد. با لمس هر کدام از این میانبرها برنامه موردنظر باز می‌شود اما از صفحه قفل رد نمی‌شوید و بنابراین به محتواهایی که از قبل در گوشی بودند دسترسی وجود نخواهد داشت.

image

 

زمانی که از صفحه قفل رد شوید وارد صفحه اصلی می‌شوید که می‌توانید همانند گذشته دو حالت نمایش برای آن تعریف کنید. در حالت اول تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی در این صفحه‌نمایش داده می‌شوند خبری از صفحه‌ای مجزا برایشان نیست. در حالت دوم می‌توانید برنامه‌ها را در صفحه‌ای جداگانه به نام اپ دراور داشته باشید و سپس با کمک کلید Apps وارد اپ دراور شوید و لیست برنامه‌ها را مشاهده کنید و از صفحه اصلی تنها برای ویجت ها و برنامه‌های پرکاربرد استفاده کنید.

image

 

با پایین کشیدن انگشت روی صفحه اصلی بخش جستجو باز می‌شود. این بخش به کاربر امکان می‌دهد بتواند در تمام بخش‌های گوشی به‌راحتی جستجو کند و اگر به دنبال چیز خاصی است آن را به‌آسانی پیدا کند. برای مشاهده نوتیفیکیشن بار باید انگشت خودتان را از دو بخش کناری ناچ به پایین بکشید. نوتیفیکیشن بار هم تفاوتی با این بخش در نسل‌های قبلی ندارد و 20 سوییچ تنظیم در آن نمایش داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای مراجعه کمتر به تنظیمات گوشی استفاده کنید.

image

 

از برنامه‌های دوست‌داشتنی از پیش نصب شده روی این گوشی می‌توانیم به Smart Remote (برای کنترل لوازم الکترونیکی که از اینفرارد پشتیبانی می‌کنند) و App Gallery (که برنامه‌هایی را روزانه به کاربر پیشنهاد می‌دهد) نام برد.

به سراغ تنظیمات گوشی می‌رویم تا در مورد بخش‌هایی که در آنجا هستند صحبت کنیم.

image

 

Easy Projection: در این بخش نحوه اتصال گوشی به یک صفحه بزرگ‌تر مانند یک مانیتور بزرگ به کاربر نمایش داده می‌شود. برای اتصال گوشی به یک صفحه بزرگ‌تر و استفاده از گوشی مانند یک رایانه شخصی باید یک آداپتور یا تبدیل تایپ سی به اچ‌دی ام آی داشته باشید و با اتصال این کابل‌ها به گوشی و به صفحه مانیتور می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. نکته مهم در مورد این بخش این است که می‌توانید از صفحه‌کلید و ماوس بدون سیم هم با اتصال بلوتوث به گوشی استفاده کنید.

image

 

MirrorShare: با کمک این ویژگی می‌توانید گوشی خودتان را به صفحه‌ای بزرگ‌تر مانند تلویزیون متصل کنید و محتوایی که روی صفحه گوشی می‌بینید در آن صفحه بزرگ‌تر مشاهده کنید.

image

 

App twin: بخشی است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید دو نسخه از برخی پیام‌رسان‌ها مانند مسنجر فیس بوک را روی گوشی خودتان تجربه کنید.

image

 

Notificatoins & Status bar: در این بخش می‌توانید دستکاری هایی در بخش نوارابزار ایجاد کنید. مشاهده نام اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید، نوع نمایش نوتیفیکیشن ها، مشاهده سرعت شبکه‌ای که به آن متصل هستید و در نوع نمایش درصد باتری ازجمله دستکاری هایی هستند که امکان دخالت کاربر در آن‌ها به کاربر داده شده است.

image

 

Mini Screen View: این گزینه برای زمانی است که نمی‌توانید از دو دست خودتان برای کار کردن با گوشی استفاده کنید و با یک دست شما هم به بخش بالایی گوشی دسترسی ندارید؛ در این حالت می‌توانید با کشیدن انگشت از یکی گوشه‌های پایینی گوشی به سمت داخل صفحه‌نمایش محتوا را در صفحه‌ای کوچک‌تر مشاهده کنید. انگشت خودتان را از هر گوشه‌ای که بکشید صفحه‌نمایش متمایل به آن سمت کوچک می‌شود.

image

 

Motion Control: این بخش به شما امکان می‌دهد تا با برخی حرکات غیرلمسی تعامل خودتان را با گوشی بیشتر کنید. بر این اساس می‌توانید با برگرداندن گوشی صدای تماس‌های دریافتی، زنگ‌ها و تایمر را خاموش کنید، با برداشتن گوشی و نزدیک کردن به گوش به تماس‌ها پاسخ دهید یا تماس بگیرید، با ضربه زدن به صفحه گوشی با پشت بند انگشت از صفحه اسکرین شات بگیرید، با کشیدن حرف خاصی روی صفحه با بند انگشت برنامه مخصوصی را باز کنید و درنهایت با کشیدن یک خط صاف روی صفحه با بند انگشت صفحه‌نمایش را در برنامه‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند به دو بخش تقسیم کنید.

image

 

دوربین

به مهم‌ترین بخش این گوشی رسیدیم. برای اولین بار است یک گوشی پرچم‌دار می‌بینیم که در قاب پشتی خودش سه دوربین دارد. این دوربین‌ها زیر هم قرار دارند و دوتای آن‌ها در یک قاب و یکی دیگر خارج از این قاب قرار گرفته است. دوربینی که بالاتر از همه قرار گرفته سنسورش 8 مگاپیکسلی است و لنز تلفوتو نامیده می‌شود؛ لنز بعدی، که زیر لنز تلفوتو است، سنسور 40 مگاپیکسلی و رنگی دارد و درنهایت لنزی که خارج از قاب است سنسور 20 مگاپیکسلی و تک‌رنگ دارد. مانند سال‌های قبل همکاری هوآوی با لایکا ادامه پیدا کرده است و دوربین‌های پی 20 پرو هم لایسنس لایکا را دارند.

اگرچه حضور سه دوربین در این گوشی جزو یکی از ویژگی‌های خاص آن محسوب می‌شود اما ستاره این بخش لنز 40 مگاپیکسلی این گوشی با سنسور بزرگ 1.7/1 است که نسبت به لنز دوربین گوشی‌هایی مانند آخرین پرچم‌دار سونی با سنسور 1/2.3 یا لنز آخرین گوشی‌های سامسونگ یا گوشی‌ای مانند پیکسل 2 ایکس ال با سنسور 1/2.6 بسیار بزرگ‌تر است. می‌توان بزرگ‌ترین بازیگر این بخش را لومیا 1020 دانست که در زمان خودش با لنزی 40 مگاپیکسلی و سنسور بسیار بزرگ 1/1.5 عرضه شد.

image

 

لنز 20 مگاپیکسلی عکس‌های تک‌رنگ می‌گیرد و در اصل دیتاهای لازم برای جزئیات تصویر نهایی را ثبت می‌کند و لنز رنگی به ثبت دیتاهای لازم برای رنگ عکس نهایی می‌پردازد. از ادغام نهایی دیتاهای این دو لنز تصویر نهایی ساخته می‌شود که جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌های جذابی دارد.

عملکرد داخلی لنز 40 مگاپیکسلی در این گوشی کمی پیچیده است اما به‌طور مختصر می‌توان گفته که جزئیات در تصویر 40 مگاپیکسلی این دوربین به‌اندازه جزئیات در دوربین 40 مگاپیکسلی دوربین‌های SLR نیست اما نسبت به دوربین‌های گوشی‌های هوشمندی که سنسور 12 مگاپیکسلی دارند جزئیات و رنگ‌ها بسیار بهتر و شارپ تر ثبت می‌شوند.

لنز 40 مگاپیکسلی چه کار دیگری می‌کند؟

اول از همه باید بدانید که این لنز عکس‌های به بزرگی 40 مگاپیکسل نمی‌گیرد. در این لنز پیکسل‌ها توسط تکنولوژی‌ای به نام پیکسل فیوژن با هم ادغام می‌شوند و درنهایت پیکسل‌های بزرگ‌تری در آن می‌بینیم. حضور پیکسل‌های بزرگ‌تر به این معنی است که در شرایط نوری کم‌نور بیشتری جذب می‌شود و عملکرد دوربین در این حالت بالاتر می‌رود.

دومین وظیفه این لنز 40 مگاپیکسلی در زوم هیبرید است. گوشی با کمک دیتاهایی که از لنز تلفوتو و این لنز جمع‌آوری می‌کند می‌تواند تا 5 برابر زوم هیبریدی در اختیار کاربر قرار دهد.

 به‌هرحال سنسور 40 مگاپیکسلی به لنز 27 میلی‌متری مجهز است که تکنولوژی OIS یا همان تثبیت کننده تصویر هم برایش در نظر گرفته شده است. اندازه دهانه دیافراگم برابر f/1.8 است که شاید نسبت به گوشی‌های سامسونگ یا ال‌جی با اندازه دهانه دیافراگم‌های f/1.5 یا f/1.6 کمتر باشد اما نباید فراموش کنیم که اندازه سنسور این گوشی چقدر بزرگ‌تر از گوشی‌های رقیبش است. اندازه ماژول دوربین هم بزرگ است و همین امر سبب شده تا دوربین در غلافی بسیار بزرگ قرار بگیرد و داخل همین غلاف دوربین تلفوتو با سنسور 8 مگاپیکسلی و لنز 80 میلی‌متری قرار دارد که اندازه دهانه دیافراگمش f/2.4 است. این لنز به دو دوربین دیگر کمک می‌کند تا گوشی بتواند زوم 3 برابری اپتیکال را بدون هیچ افت کیفیتی و زوم 5 برابری هیبرید را با افت کیفیت کم تجربه کند. در این حالت کیفیت عکس‌ها 10 مگاپیکسلی است که شاید تعجب کنید با سنسور 8 مگاپیکسلی چگونه عکس‌های 10 مگاپیکسلی گرفته می‌شود اما اصلا تعجب نکنید زیرا همان‌طور که گفتیم این لنز به کمک لنز 40 مگاپیکسلی می‌رود و با هم عکس می‌گیرند و درنهایت عکسی که با زوم گرفته می‌شود اندازه 10 مگاپیکسلی دارد.

image

 

لنز آخری همان لنزی است که قبلا در گوشی‌های هوآوی دیده بودیم. این لنز سنسور 20 مگاپیکسلی دارد و اندازه دهانه دیافراگمش هم برابر f/1.6 است. همانند گوشی‌های میت 10 و میت 10 پرو برای فوکوس از سیستم 4 در 1 استفاده می‌شود که دوربین با کمک آنالیز دیتاهای تشخیص فاز، کنتراست، عمق تصویر و فوکوس لیزری فوکوسی بسیار سریع و دقیق را انجام می‌دهد. داخل فلاش گوشی هم یک سنسور دمای رنگ وجود دارد که برای عکاسی در نور شب کمک می‌کند تا فلاش دوتایی عکس‌هایی روشن و شفاف بگیرد. دوربین سلفی هم سنسور 24 مگاپیکسلی با اندازه دهانه دیافراگم f/2.0 دارد اما به فوکوس خودکار مجهز نیست.

image

 

بعد از صحبت در مورد سخت‌افزار دوربین به سراغ نرم‌افزارش می‌رویم. در پی 20 پرو و البته به لطف اموشن یو آی نسخه 8.1 با منوی دوربین کاملا متفاوتی از آنچه در گوشی‌هایی مانند میت 10 دیده بودیم روبرو هستیم. این منوی جدید یک انقلاب در رابط کاربری دوربین‌های هوآوی نیست اما بهبودهای خوبی نسبت به نسل قبلی دارد.

اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند منوی انتخاب حالت‌های استفاده از دوربین است که مانند نواری پایین صفحه ویوفایندر قرار دارند. برای حرکت بین این مودها باید این نوار را به چپ یا راست بکشید و امکان جا به جا کردن آن‌ها به چپ و راست با کشیدن انگشت روی ویوفایندر وجود ندارد. با کشیدن انگشت روی ویوفایندر به پایین یا بالا جا به جایی بین دو دوربین رخ نمی‌دهد و برای اینکار باید از کلید مخصوصی که پایین صفحه قرار دارد استفاده کنید. تمام مودهای عکاسی در این نوار جای نگرفته‌اند و برای مشاهده مودهای بیشتر باید به آخر نوار بروید و در بخش More مودهای بیشتری ازجمله سیاه‌وسفید، HDR و پانوراما را مشاهده کنید.

image

 

زمانی که دوربین در حالت 40 مگاپیکسلی است امکان زوم کردن وجود ندارد و باید حالت 10 مگاپیکسلی را انتخاب کنید. با انتخاب حالت 10 مگاپیکسلی کلیدی به سمت چپ ویوفایندر اضافه می‌شود که با لمس آن می‌توانید زوم‌های 3X و 5X را انتخاب کنید و برای انتخاب میزان زوم‌های دیگر باید از قابلیت پینچ زوم کردن روی صفحه استفاده کنید.

هوش مصنوعی داخل نرم‌افزار دوربین ادغام شده است و اکنون می‌تواند بیش از 500 سناریوی مختلف از 19 دسته بندی را برای صحنه‌های مختلف تشخیص و عملکرد دوربین را با آن متناسب کند. منتهی در این گوشی تفاوتی با گوشی‌های میت 10 است. داخل تنظیمات گزینه‌ای به نام Master AI قرار دارد می‌توانید آن را فعال و غیرفعال کنید. با فعال کردن این گزینه از هوش مصنوعی برای تشخیص صحنه‌ها و انتخاب بهترین حالت عکاسی برای تهیه عکس‌های زیبا استفاده می‌شود.

گوشی‌های هوآوی از همان زمان که افکت بوکه در گوشی‌های هوشمند رواج پیدا کرد از این ویژگی استفاده کرده‌اند. منتهی در این گوشی کمی تغییرات مشاهده می‌شود. دو حالت وجود دارد که می‌توانید عکس‌های بوکه بگیرید. اولین حالت به کمک Aperture  است که در این حالت امکان استفاده از دهانه دیافراگم شبیه سازی شده از عدد f/0.95 تا f/16 وجود دارد و بعد از عکس گرفتن هم می‌توانید در گالری میزان دیافراگم و نقطه فوکوس را به‌دلخواه تغییر دهید. دومین حالت Portrait است که توسط این ویژگی عکس‌هایی با پس‌زمینه مات گرفته می‌شود و تنها می‌توانید در این منو آن را فعال یا غیر فعال کنید در ضمن اینکه قابلیت روتوش تصویر هم در آن گنجانده شده است. علاوه بر این‌ها گزینه‌ای جدید به این بخش اضافه شده است که هوآوی نام آن را 3D گذاشته است. کلیدی مخصوص برای این ویژگی در صفحه ویوفایندر وجود دارد که با لمس آن 6 حالت نوری برای گرفتن عکس‌های پرتره فعال می‌شود که مشهورترین آن‌ها که مانندش را در آیفون 10 هم دیده بودیم حالت نور صحنه است که عکس‌هایی با محیط تاریک گرفته می‌شود و تنها شخص در آن حضور دارد و به گونه‌ای است که گویی عکس را در آتلیه انداخته‌اید.

image

 

امروز فیلم‌برداری اسلوموشن به یکی از ابزار دوربین‌های موبایلی تبدیل شده است. فیلم‌برداری 960 فریم در ثانیه یکی از ویژگی‌های جذاب دوربین این گوشی به حساب می‌آید. با کمک این ویژگی می‌توانید ویدئوهایی فوق آهسته ضبط کنید که کیفیتشان هم اچ‌دی است.

بعد از صحبت در مورد سخت‌افزار و نرم‌افزار دوربین به سراغ کیفیت عکس‌ها برویم که مهم‌ترین بخش هستند زیرا نتیجه کار را نشان می‌دهند. ابتدا لازم است بگوییم که تنها وظیفه هوش مصنوعی این نیست که به‌طور مثال هنگام عکس گرفتن از آسمان رنگ آبی را اشباع تر کند یا هنگام عکس گرفتن از چمن رنگ سبز را، بلکه این هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص دهد که شما می‌خواهید از کدام حالت عکاسی استفاده کنید به‌طور مثال هنگام عکس گرفتن از یک فرد حالت پرتره را فعال می‌کند.

عکس‌های گرفته شده با دوربین 40 مگاپیسکلی این گوشی جزئیات بسیار خوبی دارند و هیچ نویزی در آن‌ها مشاهده نمی‌شود. به‌جز مواردی که هوش مصنوعی دخالت داشته باشد رنگ عکس‌ها بسیار نزدیک به واقعیت است اما با دخالت هوش مصنوعی رنگ‌ها اشباع تر می‌شوند تا نتیجه کار زیباتر به نظر برسد. زوم 3 برابری به واقع بسیار خوب عمل می‌کند و هیچ افت کیفیتی در عکس‌های گرفته شده با زوم 3 برابر مشاهده نمی‌شود. با زوم 5 برابر کمی افت کیفیت دیده می‌شود اما هنوز هم جزئیات بسیار خوب به نمایش در می‌آیند و از تمام رقبا در این بخش جلوتر است. عکس‌های گرفته شده شارپی بسیار خوبی دارند و به‌طور مثال راحتی می‌توانید نوشته‌هایی که از شما فاصله زیادی دارند را هم بخوانید.

image

 

در نور شب عکس‌ها هنوز جزئیات زیادی دارند اما نویز تصاویر کمی بیشتر می‌شود. ثبت رنگ‌ها در نور شب هم بسیار خوب انجام می‌شود و هیچ زردی‌ای در عکس‌ها مشاهده نمی‌شود. ثبت رنگ سفید در نور شب کار بسیار سختی است و اغلب گوشی‌های هوشمند در ثبت این رنگ در نور شب ناتوان هستند و آن را شبیه رنگ زرد ثبت می‌کنند اما این دوربین به‌خوبی هر چه تمام‌تر رنگ سفید را ثبت می‌کند. در کل کارکرد دوربین در نور شب یکی از بهترین‌هایی است که تا امروز در یک گوشی هوشمند دیده‌ایم.

می‌توانید نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین P20 Pro را در شرایط نوری مختلف و حالت‌های متفاوت عکاسی در ادامه مشاهده کنید.

 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در نور روز - در حالت 40 مگاپیکسلی و با هوش مصنوعی فعال

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در نور روز - در حالت 10 مگاپیکسلی و با هوش مصنوعی فعال

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image



 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در حالت زوم 3 برابر

image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در حالت زوم 5 برابر

image

image
  
image

 


نمونه عکس دوربین‌های اصلی در حالت زوم 100 درصد

image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در حالت روشن بودن Master AI و در حالت خاموش بودن Master AI

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در نور شب - در حالت 40 مگاپیکسلی با Master AI روشن

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در نور شب - در حالت 10 مگاپیکسلی با Master AI روشن

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین‌های اصلی در نور شب با فلاش

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در روز در حالت عادی و در حالت پرتره

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در شب حالت بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

 

نمونه ویدئوی آهسته (960 فریم در ثانیه) تهیه شده با پی 20 پرو

باتری

برای باتری ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است. این ظرفیت باتری برای یک گوشی پرچم‌دار بسیار زیاد است و هیچ پرچم‌دار پر سر و صدایی نیست که از این میزان ظرفیت باتری بهره ببرد. به لطف پردازنده هوشمند هوآوی امکان شارژ سریع برای این گوشی در نظر گرفته شده است. شارژری در جعبه دستگاه قرار دارد که از قابلیت سوپرشارژ پشتیبانی می‌کند. علاوه بر اینکه از این شارژر باید برای شارژ سریع استفاده کنید کابلی هم که استفاده می‌کنید باید همان کابل داخل جعبه باشد تا شارژ سریع انجام شود.

با کمک قابلیت سوپر شارژ می‌توانید در مدت‌زمان 29 دقیقه گوشی را از صفر تا 50 درصد و در مدت 100 دقیقه از صفر تا 100 درصد شارژ کنید.

در استفاده معمولی می‌توانید حدود 2 روز بدون نیاز به شارژ با گوشی کار کنید اما در استفاده سنگین 1 روز بیشتر امکان استفاده از گوشی بدون شارژ وجود ندارد.

 علاوه بر این‌ها در تنظیمات باتری گزینه‌های متعددی وجود دارد تا بتوانید از ظرفیت باتری بیشتر استفاده کنید. یکی از گزینه‌ها Darken Interface Colors است که با فعال کردن این ویژگی بخشی مانند صفحه تنظیمات که پس‌زمینه سفید دارد به سیاه تغییر پیدا می‌کند تا بیشتر پیکسل‌ها خاموش باشند و مصرف باتری کمتر شود.

گزینه دیگر عبارت است از Power Saving که با فعال کردنش فعالیت برنامه‌ها در پس‌زمینه محدود می‌شود و سینک کردن ایمیل‌ها در پس‌زمینه خاموش می‌شود علاوه براینکه گوشی به حالت سایلنت می‌رود و افکت‌های بصری هم خاموش می‌شوند تا مصرف باتری کمتر شود.

گزینه نهایی که مصرف باتری را به شدت کاهش می‌دهد عبارت است از Ultra Power Saving؛ با فعال کردن این ویژگی گوشی از حالت هوشمند بودن خارج می‌شود و تنها 6 برنامه روی صفحه قرار می‌گیرند تا بتوانید با آن‌ها کار کنید. در این حالت تشخیص چهره هم از کار می‌افتد و برای باز کردن قفل گوشی باید از سنسور اثرانگشت استفاده کنید.

نتایج تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

  • کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری فول اچ‌دی: 36 درصد
  • درصد کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 8.5 درصد
  • مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 12 ساعت

image


 

بخریم؟

با یک گوشی پرچم‌دار روبرو هستیم که به خصوص در بخش دوربین یک سر و گردن از رقبای پر آوازه‌اش بالاتر است. پی 20 پرو طراحی شیک و خاصی دارد و به خصوص رنگی برایش در نظر گرفته شده که چشمان هر کسی را خیره می‌کند. P20 Pro نه تنها در بخش دوربین حریف سرسختی برای پرچم‌داران بازار به‌حساب می‌آید بلکه در بخش طراحی، کارایی و صفحه‌نمایش هم چیزی از آن‌ها کم ندارد. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به انتخاب این گوشی کمک کند قیمتش است. هنوز هوآوی قیمتی برای این گوشی در ایران در نظر نگرفته است اما با شناختی که از هوآوی داریم احتمالا این پرچم‌دار با قیمتی مناسب‌تر از دیگر پرچم‌داران عرضه می‌شود.

image

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (91 نظر)

shayan

۱۳۹۷/۱۰/۲۶
این گوشی بهتره یا note 9 یا iphone xr ؟
بی زحمت یه مقایسه بکنید

سید علی

۱۳۹۷/۹/۱۵
سلام ودرود به دوستان . من گوشی روخریدم خیی ازش رازی هستم . کیفیت صفحه نمایش بی نظیر است .

just some guy

۱۳۹۷/۹/۱۳
10 میلیون -_-
یه اشتباه تایپی تو قسمت مقایسه کلید ولوم و پاو داشتید جفتش رو ولوم نوشتید.
یه چیز دیگه این ساختمونه که هی عکس میگیرین کی ساختش تموم میش بالاخره:/

Mohsen

۱۳۹۷/۹/۳
با دروود. من سالها از سامسونگ استفاده کردم در زمان خودش از s4 s5 s7 و مدت کوتاهی s8 اما هیچگاه راضی نبودم هم مشکل باتری و هنگ کردن وجود داشت برای اولین بار یک سال از Honor 9 استفاده کردم و 6 ماه از p 20 و بسیار راضی هستم

Omid

۱۳۹۷/۶/۲۴
نه داداش اصلا داغ نمیکنه اگه پولشو داری بگیری مبارکت باشه واقعا بهترین گوشیه