خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Mate 10 Porsche Design

بررسی تخصصی Mate 10 Porsche Design

نسخه بسیار گران از میت 10 پرو با نام میت 10 پورش دیزاین معرفی و به بازار عرضه شده است. این گوشی با طراحی‌ای تقریبا شبیه به میت 10 پرو و سخت‌افزاری کاملا مشابه آن قیمتی بالا دارد که در این بررسی با آن آشنا می‌شوید.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۱/۱۵

برخی کمپانی‌ها زمانی که یک پرچم‌دار معرفی می‌کنند نسخه‌ای خاص از آن را با نامی دیگر و با همکاری با کمپانی‌های مشهور دنیا عرضه می‌کنند تا گوشی‌ای خاص را به دست مشتریان خاص برسانند. هوآوی در مراسم معرفی سری جدید گوشی‌های میت 10 نسخه‌ای خاص و زیبا به نام میت 10 پورش دیزاین را معرفی کرد که از نظر ظاهری شباهت زیادی به میت 10 پرو دارد و از نظر سخت‌افزاری هم بسیار شبیه به آن است. این گوشی اکنون در بازار ایران هم موجود است و با قیمتی در حدود 8 میلیون تومان به فروش می‌رسد در حالی که قیمت میت 10 پرو در حدود 3 میلیون و 500 هزار تومان است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با مبلغی که برای خرید میت 10 پورش دیزاین هزینه می‌کنید می‌توانید 2 تا نیم میت 10 پرو خریداری کنید. ما mate 10 porsche design را در اختیار داشتیم و اکنون می‌خواهیم در این بررسی شما را با آن آشنا کنیم و بگوییم آیا ارزش این هزینه‌ای که برایش پرداخت می‌کنید را دارید یا خیر؟

image

 

بسته بندی

بسته بندی یکی از بخش‌های مهم این گوشی گران‌قیمت به‌حساب می‌آید. زمانی که گوشی خریداری می‌کنید جعبه‌ای بزرگ به شما داده می‌شود که گوشی فقط جز کوچکی از آن به‌حساب می‌آید. در جعبه را که باز کنید اول گوشی را مشاهده می‌کنید. بعد از اینکه گوشی را خارج کردید زیر محفظه قرارگرفتن گوشی تعداد زیادی لوازم جانبی قرار گرفته است. هدفون، دو کابل یو اس بی تایپ سی، دو آداپتور شارژ، یک هدفون تایپ سی مشکی و زیبا و در نهایت یک کیف محافظ که قسمتی از جلوی آن بی‌رنگ است و می‌توانید در هنگام استفاده از آن روی گوشی برخی نوتیفیکیشن ها و ساعت را از زیر آن مشاهده کنید.

image

image

 

طراحی

طراحی متفاوت‌ترین بخش این گوشی با دیگر گوشی‌های بازار و حتی برادرش یعنی میت 10 پرو است. از روبرو که به گوشی نگاه کنید تفاوت زیادی بین آن و میت 10 پرو نمی‌بینید. صفحه‌نمایش بیشترین فضای قاب جلوی گوشی را به خودش اختصاص داده است در حالی که زیر آن دیگر خبری از لوگوی هوآوی نیست و نام porsche design خودنمایی می‌کند.

image

 

گوشی را که بر می‌گردانید تفاوت را احساس می‌کنید. قاب پشتی گوشی حقیقتا زیبا و چشم‌نواز است. جنس این قاب از شیشه صیقل داده شده است و فریم اطراف فلزی. همانند میت 10 پرو دوربین‌ها در قابی متفاوت از دیگر بخش‌های قاب پشتی جای گرفته‌اند اما اینبار سنسور اثرانگشت هم داخل قابی قرار دارد که دوربین‌ها در آن هستند و در عوض فلاش و فوکوس لیزری از این قاب خارج شده‌اند. خطی پر رنگ در میت 10 پرو در قاب پشتی از چپ به راست کشیده شده بود که دوربین‌ها را در خود جای داده بود و در این گوشی‌این خط از بالا به پایین آمده و تا پایین‌تر از سنسور اثرانگشت ادامه پیدا کرده است. انتهای این خط حرف P دیده می‌شود. این نوار نه‌تنها رنگش پر رنگ‌تر از دیگر بخش‌های قاب پشتی است بلکه طراحی‌اش هم متفاوت است. طراحی‌این نوار شیاردار در نظر گرفته شده است اما نمی‌توانید این شیارها را حس کنید.

image

 

طراحی قاب پشتی براق است و براق‌تر از آن چیزی که در گوشی میت 10 پرو دیده بودیم. این براقی زیاد باعث شده تا اثرانگشت به‌راحتی روی آن بماند.

image

 

از نظر سر بودن هم با گوشی‌ای لیز روبرو هستیم که به‌راحتی مانند یک ماهی از دستان شما سر می‌خورد و اگر آن را خریداری کردید حتما مراقب لیز خوردنش باشید. از نظر وزن و ابعاد هیچ تفاوتی میان این گوشی با میت 10 پرو نیست و مانند برادرش گوشی‌ای خوش‌دست و خوش‌ساخت است.

image

 

خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این گوشی نیست و برای گوش دادن به موزیک با این گوشی باید یا از هدفون‌های بی‌سیم بهره ببرید یا اینکه از درگاه تایپ سی که پایین گوشی قرار گرفته برای اتصال هدفون‌های تایپ سی استفاده کنید.

image

 

جزئیات ظاهری گوشی

جلوی گوشی صفحه‌نمایشی 6 اینچی حدود 81 درصد قاب جلو را به خودش اختصاص داده است. بالای این صفحه‌نمایش خروجی صدای مخاطب و دوربین سلفی قرار دارند در حالی که پایین صفحه‌نمایش نام پورش دیزاین به انگلیسی با فونتی زیبا حک شده است.

image

 

در لبه سمت راست کلیدهای پاور و ولوم را می‌بینیم که کلید پاور طراحی‌ای متفاوت از کلیدهای ولوم دارد و شیاردار است تا هنگام لزوم به استفاده راحت‌تر بتوانید آن را پیدا کنید.

image

 

سمت چپ درگاه سیم‌کارت دیده می‌شود که درگاه سیم‌کارت دوم هیبریدی نیست  و به همین خاطر امکان استفاده از کارت حافظه خارجی وجود ندارد.

image

 

بالای گوشی درگاه اینفرارد و میکروفون دوم قرار دارند در حالی که پایین گوشی شاهد حضور درگاه ارتباطی، میکروفون اصلی و یکی از اسپیکرها هستیم.

image

image
  
image

 

قاب پشتی میزبان دو دوربین است که زیر هم قرار گرفته‌اند و لنزشان از بدنه گوشی کمی بیرون زده است. برای اینکه شیشه روی لنزها هنگام تماس با سطوح مختلف آسیب نبیند غلافی از فلز برایشان در نظر گرفته شده است. زیر دوربین‌ها سنسور اثرانگشت دیده می‌شود در حالی که فلاش  دوتایی LED سمت چپ دوربین‌ها و فوکوس لیزری سمت راست آن‌ها قرار دارد.

image
  
image

image
  
image


 

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش دقیقا همان چیزی است که در میت 10 پرو دیده بودیم. این صفحه از نوع آمولد است که کیفیتی برابر 2160×1080 پیکسل برایش در نظر گرفته شده که با نام فول اچ‌دی پلاس شناخته می‌شود. تراکم پیکسلی برای این صفحه با کیفیت برابر 402 پیکسل در اینچ است و روشنایی زمانی که نور صفحه را در حالت خودکار قرار دهید برابر 600 نیتس می‌شود؛ اگر از حالت دستی برای روشنایی صفحه‌نمایش استفاده کنید 422 نیتس بیشتر نور از آن ساطع نمی‌شود. با کمک همین نور زیاد همانند میت 10 پرو هیچ مشکلی بابت مشاهده محتوا زیر نور خورشید ندارید و با یکی از بهترین گوشی‌های بازار از این حیث روبرو هستید.

image

 

صفحه‌نمایش بسیار شفاف است و رنگ‌ها به‌خوبی هر چه تمام‌تر در آن به نمایش در می‌آیند. میت 10 پورش دیزاین در این بخش مدیون جنس خوب صفحه‌نمایش یعنی آمولد بودن آن است. نور سفید هم خوب در این صفحه به نمایش در می‌آید اما به تر و تمیزی صفحات IPS نیست. علاوه بر اینکه صفحه در نمایش رنگ سفید از صفحات IPS فاصله دارد در زمینه زاویه دید هم از صفحات IPS عقب‌تر است. با وجود این در نمایش رنگ مشکی با یکی از تواناترین صفحه‌نمایش‌های دنیا روبرو هستید که به لطف خاموش شدن پیکسل‌ها در زمان نمایش رنگ مشکی عمیق‌ترین رنگ مشکی را مشاهده می‌کنید.

تنظیمات صفحه‌نمایش دقیقا شبیه به آن چیزی است که در میت 10 پرو دیده بودیم و هیچ تفاوتی در این بین دیده نمی‌شود.

Color temperature: در این بخش می‌توانید گرمای رنگ‌های در حال نمایش روی صفحه را بنا به‌دلخواه خودتان از سرد تا گرم انتخاب کنید.

Eye Comfort: با فعال شدنش پیکسل‌های آبی خاموش می‌شوند و نور زرد روی صفحه خودنمایی می‌کند. این تنظیم کمک می‌کند تا در نور کم چشمان کاربر کمتر دچار خستگی شوند. برای این تنظیم امکان زمان‌بندی هم وجود دارد علاوه بر اینکه می‌توان میزان گرمای نور زرد را هم‌دستی تغییر داد.

Screen Resolution: برای کاربر امکان تغییر کیفیت صفحه‌نمایش را فراهم می‌کند. در این تنظیم می‌توان از کیفیت HD، FHD و WQHD برای کیفیت صفحه‌نمایش استفاده کرد. مشخصا هر چه از کیفیت کمتری برای صفحه‌ استفاده شود میزان عمر باتری افزایش پیدا می‌کند اما ممکن است برخی برنامه‌ها تحت تاثیر قرار بگیرند. در این تنظیم کلیدی به نام کیفیت هوشمند قرار دارد. اگر این کلید را فعال کنید کیفیت صفحه به‌طور خودکار پایین می‌آید و دستگاه این هشدار را هم می‌دهد که احتمال اثرگذاری روی برخی محتواها وجود دارد.

Color Mode: مربوط به کیفیت صفحه‌نمایش است. داخل این تنظیم دو انتخاب حالت Normal و حالت Vivid وجود دارد. در حالت نرمال عکس و تصاویر رنگ‌های طبیعی‌تر و البته کم‌رنگ‌تری دارند اما در حالت Vivid رنگ‌ها چشم‌نوازتر می‌شوند و از دیدن آن‌ها لذت بیشتری می‌برید.

 

سخت‌افزار

از نظر سخت‌افزار کمی تفاوت در این گوشی با میت 10 پرو دیده می‌شود. از پردازنده شروع می‌کنیم که دقیقا شبیه به میت 10 پرو است. پردازنده گوشی ساخت خود هوآوی است و کایرین 970 نام دارد. این پردازنده 8 هسته دارد که 4 هسته آن فرکانس 2.4 و 4 هسته دیگرش فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارند. کنار پردازنده و روی چیپ این پردازنده 10 نانومتری که اواخر سال 2017 معرفی شد یک رم 6 گیگابایتی در نظر گرفته شده است که با بسته بودن تمام برنامه‌ها حدود 2.2 گیگابایت از آن آزاد است.

image

 

تفاوت میت 10 پرو با میت 10 پورش دیزاین در اینجا است که حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای میت 10 پورش دیزاین برابر 256 گیگابایت است که این عدد برای میت 10 پرو 64 و 128 گیگابایت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این بر خلاف میت 10 پرو پشتیبانی از کارت حافظه خارجی هم برای گوشی در نظر گرفته نشده است.

image

 

سنسور اثرانگشت در قاب پشتی دستگاه است و دسترسی به آن بسیار ساده. این سنسور دقت و سرعت بسیار خوبی دارد و برای فعال شدن هم به فشار هیچ کلیدی نیاز ندارد. همین راحتی در رسیدن به سنسور اثرانگشت سبب شده تا هوآوی امکان این را داشته باشد وظایف دیگری را به عهده آن بگذارد. در حین کار کردن با این گوشی می‌توانید از سنسور اثرانگشت برای کارهایی از جمله گرفتن عکس زمانی که در منوی دوربین هستید، پاسخ دادن به تماس‌های دریافتی، قطع کردن صدای آلارم، نمایش نوتیفیکیشن بار با پایین کشیدن انگشت روی سنسور یا جمع کردن نوار کرکره‌ای نوتیفیکیشن بار با بالا کشیدن انگشت روی سنسور اثرانگشت و در نهایت اسکرول کردن تصاویری که در گالری قرار دارند استفاده کنید. نکته مهم در اینجاست که برای استفاده از این قابلیت سنسور اثرانگشت نیازی نیست تا از انگشتی که برایش تعریف کرده‌اید استفاده کنید بلکه می‌توانید با هر انگشتی این کار را انجام دهید.

image

 

اسپیکر در این گوشی دوتایی است. یکی از اسپیکرها پایین گوشی قرار دارد و اسپیکر دیگر بالای صفحه‌نمایش داخل خروجی صدای اسپیکر قرار گرفته است. اسپیکری که داخل خروجی صدای مخاطب است برای صداهای با فرکانس پایین استفاده می‌شود و در بلندی صدای اسپیکر نقشی ندارد اما کمک می‌کند تا اسپیکر گوشی یکی از باکیفیت‌ترین‌ها باشد.

Histen Sound ویژگی‌ای است که در میت 10 پرو هم دیده بودیم. این بخش با اتصال هدفون به گوشی فعال می‌شود و همان ابتدای کار نوع هدفونی که به آن متصل شده را شناسایی می‌کند که امکان تغییر نوع هدفون به وسیله کاربر هم وجود دارد و از طریق دو قابلیت اکولایزر و صدای سه‌بعدی به کاربر امکان می‌دهد تا تجربه صدایی متفاوت را روی گوشی داشته باشد. اگر موزیک باز هستید این گوشی به همراه این تکنولوژی و هدفون‌های باکیفیت و البته زیبایی که هوآوی داخل جعبه دستگاه قرار داده و لوگوی پورش دیزاین را روی خودش می بیند می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

هیچ نگرانی‌ای بابت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین روی گوشی نداشته باشید. میت 10 مدت‌زمانی که در اختیار ما بود بدون هیچ مشکلی از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین برآمد و بعد از مدتی کار کردن، که همگی کارهای سنگینی بودند، به‌خوبی توانست از پس تمام کارها بر بیاید. میت 10 پورش دیزاین هم به‌خوبی توانست تمام کارهای محوله در این مدت استفاده را به‌خوبی هر چه تمام‌تر انجام دهد و به‌راحتی از پس بازی‌های سنگینی مانند  Injustice 2 یا Real Racing 3 بر بیاید. اما نکته مهم در مورد پردازنده این گوشی واحد پردازشی‌ای است که برایش در نظر گرفته شده است. این واحد پردازشی جدید NPU یا همان واحد پردازش عصبی است که در حقیقت هوش مصنوعی دستگاه است. این واحد عصبی عملکردی دقیقا شبیه به عملکرد واحد پردازش عصبی میت 10 پرو دارد که در ادامه می‌توانید کارهایی که بر عهده این واحد است مشاهده کنید.

وظایف واحد NPU در میت 10 پرو:

 

افزایش سرعت دستگاه: پردازنده کایرین همیشه شانه‌به‌شانه با پردازنده‌های اسنپدراگون از نظر سرعت پیش آمده اما در کایرین 970 هوآوی از این پردازنده عصبی برای کمک به پردازنده استفاده کرده است تا در مواقع ضروری به کمکش بیاید و باعث افزایش سرعت دستگاه شود.

 

مدیریت انرژی: این واحد پردازش عصبی می‌تواند مصرف انرژی را در این گوشی مدیریت کند. هوآوی ادعا کرده که میت 10 پرو می‌تواند تا 20 ساعت ویدئو پخش کند. هرچند معمولا ادعاهای کمپانی‌ها به واقعیت نزدیک است اما اینکه تا چه حد میت 10 پرو در پخش ویدئو تواناست را در بخش باتری بررسی می‌کنید.

 

عکاسی NPU: در این گوشی کمک می‌کند تا در زمان عکاسی با دوربین اصلی از چند سوژه، فوکوس سریع‌تر انجام شود اما همه چیز به فوکوس ختم نمی‌شود. در منوی دوربین به‌جای اینکه کاربر مجبور باشد برای تنظیمات خودکار از هر سوژه به داخل Mode برود و سوژه مورد نظر را انتخاب کند دوربین به کمک هوش مصنوعی تشخیص می‌دهد که از چه چیزی عکس می‌گیرید و در همان لحظه تنظیمات خودکار را برای آن سوژه مخصوص بهینه می‌کند. به‌طور مثال اگر بخواهید از غذا عکس بگیرید و دوربین میت 10 پرو را روبروی غذا بگیرد به‌سرعت گوشی تشخیص می‌دهد که سوژه شما غذاست و یک لوگوی قاشق و چنگال گوشه منو نشان می‌دهد و تنظیمات را برای عکاسی از غذا بهینه می‌کند. ما دوربین را برای سوژه‌های مختلف مانند گیاه، غذا، غروب خورشید و شخص آزمایش کردیم و به‌سرعت تشخیص توسط گوشی انجام شد.

 

ترجمه: ترجمه به یکی از بخش‌های اصلی هوش‌های مصنوعی تبدیل شده است. هوآوی از دوربین گوشی برای ترجمه استفاده می‌کند اما برای اینکار به برنامه دوربین نیازی ندارید. هوآوی از برنامه ترجمه مایکروسافت استفاده کرده است که با هوش مصنوعی استفاده شده در پردازنده میت 10 پرو هماهنگی دارد. نه‌تنها سرعت این مترجم در میت 10 پرو زیاد است به لطف استفاده از NPU به اینترنت هم نیازی نیست.

 

در کنار تمام این کارایی‌ها هوآوی قول داده با گذشت چند ماه از عمر گوشی و استفاده از آن، Mate 10 Pro به لطف این واحد پردازش عصبی درست مانند روز اول پرسرعت و بدون نقص کار کند.

 

نرم‌افزار و رابط کاربری

نرم‌افزار دستگاه اندروید است که از آخرین نسخه یعنی اندروید 8 برایش استفاده شده است. یکی از تفاوت‌های میت 10 پورش دیزاین با میت 10 پرو رابط کاربری‌اش است. با وجود اینکه رابط کاربری میت 10 پورش دیزاین همانند برادرش میت 10 پرو اموشن یو آی نسخه 8 است اما تفاوت‌های جزئی‌ای در آن مشاهده می‌شود که این رابط کاربری را هماهنگ‌تر با طراحی پورش دیزاین کرده است.

image

 

این تفاوت از زمانی که گوشی را روشن می‌کنید محسوس است. ملودی شروع به کار پورش دیزاین با ملودی شروع به کار میت 10 پرو تفاوت دارد و یک آهنگ زیبا با حرکات انیمیشنی متفاوت را مشاهده می‌کنید. بعد از روشن شدن و بالا آمدن گوشی شاهد مشاهده فونت‌هایی متفاوت در صفحه قفل دستگاه هستیم. بعد از گذشتن از صفحه قفل به صفحه اصلی می‌رسیم که آن هم طراحی و ظاهری متفاوت با آن چیزی است که در میت 10 پرو دیده بودیم. این تفاوت‌ها به لطف تم متفاوتی است که هوآوی برای میت 10 پورش دیزاین در نظر گرفته است که آیکون‌ها و فونت‌ها متفاوت با نسخه اصلی هستند.

image

 

دیگر بخش‌های نرم‌افزاری گوشی دقیقا شبیه به بخش‌های نرم‌افزاری میت 10 پرو هستند و به همین خاطر نیازی به توضیح اضافه در مورد آن‌ها حس نمی‌شود. در اینجا تنها چند اسکرین شات برای شما از ظاهر نرم‌افزاری گوشی قرار می‌دهیم و اگر می‌خواهید از نزدیک با نرم‌افزار گوشی آشنا شوید توصیه می‌کنیم بررسی تخصصی میت 10 پرو را بخوانید.

دوربین

دوربین هم از بخش‌هایی است که دقیقا شبیه به میت 10 پرو است. برای این گوشی از دو دوربین استفاده شده است که هر دو لایسنس لایکا را دارند. یکی از لنزها سنسور 12 مگاپیکسلی و رنگی دارد در حالی که لنز دیگر سنسور 20 مگاپیکسلی و تک رنگ. اندازه دهانه دیافراگم در هر دو دوربین این گوشی f/1.6 است و این برای اولین بار است که در گوشی‌های هوشمند دو دوربینه شاهد این اندازه دهانه دیافراگم هستیم. همانند میت 10 پرو در این گوشی هم عکس نهایی با ادغام عکس تهیه شده با هر دو دوربین به دست می‌آید که نتیجه این امر جزئیات بیشتر عکس‌ها به لطف دوربین دوم با سنسور 20 مگاپیکسلی است.

image

 

همان‌طور که گفتیم واحد NPU در دوربین این گوشی ادغام شده و به همین سبب دوربین را به وسیله‌ای هوشمند با قابلیت تشخیص تبدیل کرده است. دوربین این گوشی می‌تواند 14 سوژه مختلف را تشخیص دهد و پارامترهای دوربین را برای این سوژه‌ها بهینه کند. در کنار این عملکرد جذاب شاهد عملکرد بهتر دوربین در بخش عکاسی پرتره، تنظیم اندازه دهانه دیافراگم و زوم 2 برابری بدون افت کیفیت هستیم. دوربین جلوی گوشی هم سنسور 8 مگاپیکسلی دارد و با وجود کی بودن با کمک هوش مصنوعی می‌تواند عکس‌های بوکه بگیرد.

image

 

از نظر کیفیت عکس‌ها دقیقا همانند عکس‌های میت 10 پرو هستند. عکس‌های تهیه شده با این گوشی رنگ‌ها را بسیار خوب ثبت می‌کنند و از نظر ثبت جزئیات هم در حد بسیار خوبی هستند. رنج دینامیکی خوب از دیگر ویژگی‌های این دوربین است اما از نظر شارپ بودن با گوشی‌ای مانند نوت 8 فاصله دارد.

زمانی که کیفیت دوربین روی 12 مگاپیکسل باشد کیفیت عکس‌ها بسیار خوب است. در این زمان رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت‌اند، رنج دینامیکی بالاست و متناسب با آن جزئیات بسیار خوب ثبت می‌شوند. نویزی در تصاویر وجود دارد اما خیلی کم است و دقت رنگ‌ها بسیار خوب است.

عکس‌های تهیه شده در حالت تک‌رنگ با لنز 20 مگاپیکسلی کیفیت بسیار خوبی دارند و جزئیات بسیار خوب در آن‌ها ثبت می‌شود اما این ثبت جزئیات به‌اندازه زمانی نیست که با لنز 12 مگاپیکسلی عکس سیاه‌وسفید می‌گیرید. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که همیشه کیفیت را روی 12 مگاپیکسل قرار دهید زیرا اول از همه اینکه مجبور نباشید هر بار که می‌خواهید عکس بگیرید بین دو سنسور سوییچ کنید و دوم اینکه به نظر می‌رسد عملکرد لنز 12 مگاپیکسلی بهتر است. در کل عکس‌هایی که به‌صورت سیاه‌وسفید تهیه می‌شوند کیفیت خوبی دارند و نویز در آن‌ها بسیار کم است. رنج دینامیکی‌شان هم بسیار خوب است و مناسب افرادی است که به دنبال تهیه عکس‌های خیابانی یا سوژه‌های نمایشی از فاصله نزدیک هستند.

عکس‌های رنگی 20 مگاپیکسلی هم کیفیت بسیار خوبی دارند. رنج دینامیکی در این عکس‌ها فوق‌العاده است و رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت و با جزئیات زیاد.

نمونه عکس‌های دوربین اصلی در نور روز

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت عادی، زوم 2 برابر و زوم 100 درصد

image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین در شب

image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی در نور روز در حالت عادی و حالت پرتره

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین سلفی نور شب بدون فلاش و با فلاش

image
  
image

 

نمونه عکس دوربین اصلی در حالت پرتره

image
  
image



 

باتری

باتری مثل بسیاری از بخش‌های سخت‌افزاری گوشی دقیقا شبیه به میت 10 پرو است. از باتری با ظرفیت 4000 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده شده است که با استفاده معمولی می‌تواند تا 2 روز بدون نیاز به شارژ پاسخگوی کارهای شما باشد. بر خلاف بسیاری از باتری‌های با ظرفیت بالا در این گوشی مشکلی به نام مدت‌زمان شارژ طولانی را نداریم. پردازنده جدید هوآوی این امکان را به هوآوی داده تا کاربر بتواند در مدت‌زمان تنها 24 دقیقه باتری را تا 50 درصد شارژ کند و برای شارژ شدن باتری تا 100 درصد به 95 دقیقه زمان نیاز داشته باشد.

نتایج تست‌های تکی هم به شرح زیر است:

کاهش درصد باتری با 1 ساعت فیلم‌برداری 4K: 36 درصد

کاهش درصد باتری با 30 دقیقه بازی آسفالت 8: 7 درصد

مدت‌زمان طول کشیده تا خاموش شدن گوشی با شارژ 100 درصد و پخش فیلم با کیفیت فول اچ‌دی: 9 ساعت

image

 

بخریم؟

خریدن یا نخریدن این گوشی کاملا بستگی به جیب شما دارد. اگر مبلغی که برای گوشی هزینه می‌کنید هیچ اهمیتی برایتان ندارد می‌توانید این گوشی زیبا و خاص را که به‌طور حتم دست افراد زیادی نمی‌بینید بخرید تا یک گوشی خاص داشته باشید. از نظر سخت‌افزاری همان‌طور که در مورد میت 10 پرو هم گفته بودیم با یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر بازار روبرو هستید که نه‌تنها اکنون جزو بهترین‌هاست بلکه بعد از چند ماه استفاده هم هیچ مشکلی با آن پیدا نمی‌کنید و مثل روز اول سر حال و شاداب است. اگر ظاهر گوشی را می‌پسندید، که بعید به نظر می‌رسد نپسندید، و هزینه‌ای که برای گوشی کنار گذاشته‌اید بالاتر از 8 میلیون تومان است این گوشی برای شما ساخته شده است و می‌توانید با دست گرفتن آن حس لوکس بودن را به‌خوبی درک کنید.

image

 

عکس: مرتضی احمدیه
 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (25 نظر)

ناشناس

۱۳۹۷/۱۱/۲۷
داداش حالت خوب نیستااا! شما برو بچسب به آیفون که همیشه یه باگ داره، گرون قیمت و بی ارزش

amin_glr

۱۳۹۷/۲/۷
2000$ قیمتش هست

amin_glr

۱۳۹۷/۲/۷
با عرض سلام و خسته نباشید من چند نکته به دوستانی میگم که میگن این گوشی بهترین گوشیه اندرویدی هست شرکت تولید کننده اندروید کدام شرکته ؟ ایا گوشیایی پارسال به راحتی اپدیت اندروید گرفتن ایا تا حالا با اندروید خالص کار کردید ؟

علی

۱۳۹۷/۱/۳۰
برخلاف مدل سال قبل ، نمایشگر این تلفن Full HD است و خبری از پنل Quad HD نیست. تراکم پیکسلی هوآوی میت 10 برابر 402 پیکسل در هر اینچ است. نمایشگر هوآوی میت 10 از HDR 10 پشتیبانی می‌کند که به نسبت قبل ، 112 درصد از رنگ‌های NTSC را پوشش می‌دهد! دقتی خارق العاده که در هیچ نمایشگری تاحالا دیده نشده!هوآوی میت 10 پورشه دیزاین دارای دو دوربین 12 و 20 مگاپیسکلی است که با دیافراگم اف 1.6 ، یکی از شاهکارهای عصر حاضر عکاسی با موبایل را تدوین کرده است. پردازنده این تلفن کایرین 970 است که به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP12 ، قدرتی زیاد به قلب این تلفن بخشیده‌اند. میت 10 پورشه دیزاین دارای اندروید 8.0 اوریو به صورت پیش‌فرض است که با رابط کاربری EMUI 6 همراه شده است. تکنولوژی new Smart Screen function هوآوی به شما این امکان را می‌دهد که با اتصال میت 10 به یک نمایشگر ، تجربه یک کامپیوتر اندرویدی را داشته باشید. امکان اجرای دو برنامه به صورت همزمان ، از جمله ویژگی‌های این قابلیت جذاب است.

سامی

۱۳۹۷/۱/۲۲
گوشیه فوق العاده لوکس و کاملیه و به نظره من اگه کسی پولش رو داشته باشه کاملا هم خریدش میارزه . اگه هم پولش رو نداشته باشی هم p20 pro و p20 انتخاب های خوبین و هم خود میت ۱۰ پرو که نسخه ی دیگه ایی از همین گوشیه منتهی با طراحیه متفاوت .گوشی Mate 10 شرکت هواوی با طراحی پورشه از زبان طراحی اختصاصی و لوکس خود برای ارائه ارزش های تکنولوژیک خود بهره گرفته است. گوشی هواوی Mate 10 پورشه دیزاین علاوه بر طراحی لوکس و بی رقیب، از قابلیت های تکنولوژیک و ویژگی های فنی پیشرویی برخوردار است که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
هوش مصنوعی یا AI که کاربردهای مختلفی در بخش های مختلف گوشی دارد
حافظه داخلی: 256 GB
حافظه RAM: 6 GB
مانیتور FullView شش اینچی
نسل جدید دوربین های دو گانه با لنزهای 12 و 20 مگاپیکسلی Leica
باتری پر ظرفیت 4000 mAh مناسب استفاده عادی در دو روز
سیستم شارژ سریع که با 30 دقیقه شارژ گوشی را تا 58 درصد شارژ می کند
آخرین نسخه سیستم عامل آندورید یعنی نسخه 8.0
سیستم تشخیص اثر انگشت هوشمند و فوق سریع