خانهاخبار
Vivo APEX با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر و حاشیه‌های فوق‌العاده باریک

Vivo APEX با حسگر اثرانگشت درون نمایشگر و حاشیه‌های فوق‌العاده باریک

شرکت Vivo به تازگی از گوشی مفهومی Vivo APEX رونمایی کرده است که 91 درصد از پنل جلوی گوشی، به نمایشگر اختصاص دارد. دوربین سلفی این گوشی درون بدنه جای گرفته است و در هنگام نیاز، خارج می‌شود.
۱۳۹۶/۱۲/۱۴

شرکت Vivo به صورت رسمی، گوشی مفهومی Vivo APEX را در چین رونمایی کرده است. این مدل نه تنها به دلیل نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 91 درصدی حائز اهمیت است، بلکه از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده می‌کند تا شانه به شانه‌ی پرچم‌داران مطرح اندرویدی قرار بگیرد. مدل مذکور به حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش مجهز شده و دوربین سلفی آن نیز درون گوشی مخفی شده است. در ادامه با مشخصات این گوشی بیشتر آشنا خواهیم شد.

image

گوشی جدید Vivo APEX از نمایشگر 5.99 اینچی OLED با فناوری COF بهره می‌گیرد؛ به منظور حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر، سنسوری مجاورت و تشخیص نور محیط در زیر نمایشگر مخفی شده است. براساس اطلاعات به‌دست آمده، نمایشگر گوشی جدید Vivo رزولوشن FHD+ یا 1080 در 2160 پیکسل و نسبت ابعاد 18:9 دارد.

image

بلندگوی اصلی و بلندگوی مکالمه در زیر نمایشگر جای گرفته است؛ به همین جهت، صفحه‌نمایش به عنوان بلندگو عمل می‌کند. با فناوری که شرکت Vivo مورد استفاده قرار داده است، نیاز به جای‌گیری بلندگوی در لبه‌ی پایین یا حاشیه‌ی بالای نمایشگر از میان برداشته می‌شود؛ اکنون تمامی صفحه‌نمایش 6 اینچی به عنوان بلندگو عمل می‌کند و در صورتی‌که  Vivo APEX را نزدیک به گوش خود نگه‌ دارید، صدا از درون نمایشگر خارج می‌شود. در بررسی‌های انجام شده، اشاره می‌شود که کیفیت صدای خروجی بسیار خوب و طبیعی است؛ البته شرکت Xiaomi نیز در Mi Mix از چنین فناوری استفاده کرده بود اما ظاهراً عملکرد Vivo APEX به مراتب از هم‌وطن خود بهتر است!

برخلاف گوشی Vivo X20 Plus UD که حسگر اثرانگشت تنها در بخشی از پایین صفحه‌نمایش جای گرفته بود، بیش از نیمی از نمایشگر Vivo APEX می‌تواند هویت شما را با لمس صفحه‌نمایش احراز کند؛ این مدل نیز از حسگر اثرانگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش بهره می‌گیرد که فناوری مورد استفاده در آن با نام Half-Screen Fingerprint Scanning معرفی شده است. فناوری حسگر اثرانگشت درون نمایشگر Vivo APEX، توسط این شرکت بهینه شده و برخلاف Vivo X20 Plus UD، از سنسور اثرانگشت Clear ID سیناپتیکس استفاده نشده است.

در بررسی‌های اولیه این مدل در نمایشگاه MWC 2018، اعلام شده بود که ثبت شدن حسگر اثرانگشت فرآیند نسبتاً ساده‌ای دارد؛ هرچند، احراز هویت کاربران به چندین‌بار تلاش نیاز خواهد داشت و هنوز جای کار بیشتری دارد تا برای استفاده روزمره، بهینه شود. البته از آنجایی‌که Vivo APEX یک گوشی مفهومی است، نباید این موضوع را به عنوان یک نقطه ضعف به شمار آورد.

image

ضخامت حاشیه‌های موجود در سمت چپ و راست نمایشگر، تنها 1.8 میلی‌تر است؛ در حالی‌که حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش، 4.3 میلی‌متر ضخامت دارد. شرکت Vivo مدعی است در صورتی‌که بتواند ضخامت حاشیه‌ی پایین نمایشگر را به 1.8 میلی‌متر کاهش دهد، دست‌یابی به نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 98 درصدی ممکن خواهد شد؛ همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در حال‌حاضر 91 درصد از پنل جلوی گوشی با صفحه‌نمایش 6 اینچی OLED پوشانده شده است.

با اینکه پرچمداران جدید ضخامت زیادی دارند؛ گوشی Vivo APEX با وجود فناوری‌های نوآورانه، تنها 7.8 میلی‌متر ضخامت دارد. همان‌طور که گفته شد، دوربین سلفی درون بدنه گوشی مخفی شده است و در هنگام نیاز از لبه‌ی بالای گوشی خارج می‌شود. Vivo اعلام کرده که تنها 0.8 ثانیه زمان لازم است تا دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی ظاهر شود.

image

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، Vivo APEX از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام استفاده می‌کند. این مدل، قادر به تولید صدای Hi-Fi است و از سه آمپلی‌فایر و مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) بهره می‌گیرد. دوربین اصلی گوشی از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد و حالت‌های مختلفی را برای عکاسی ارائه خواهد داد؛ لازم به‌ذکر است که شرکت Vivo از دو سنسور برای دوربین اصلی استفاده کرده اما مشخصات آن‌ها هنوز ارائه نشده است.

توجه داشته باشید که گوشی Vivo APEX تنها به عنوان یک مدل مفهومی معرفی شده است اما در نیمه سال 2018 به تولید انبوه خواهد رسید. قیمت احتمالی این گوشی در حال‌حاضر، مشخص نشده است. 

شما کاربران جی‌اس‌ام، چه نظری در رابطه با گوشی بدون حاشیه و مفهومی Vivo APEX دارید؟

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

saeed

۱۳۹۷/۹/۱۱
با سلام این گوشی کی به بازار ایران میاد و قیمش هم حدود چنده ؟

saeed

۱۳۹۷/۹/۱۱
با سلام
آقا ورود این گوشی کی به بازار ایران هسش و حدود قیمش هم چنده ؟

علی

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
بنظر من این شرکت اینده خوبی داره هم طرح هاش زیباست هم نو اوری های جالبی داره.بدون تعصب طرح هاش قابل تحسینه

معین

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
جل الخالق ...

Genius Man

۱۳۹۶/۱۲/۱۴
تورو خدا حیف نیست این چیزا دست مردم ایران بیفتن؟!!
واقعا میگماااا
مردم گیر دادن به سامسونگ و یه سری چیزای بی ارزش دیگه وقتی هم که از سامسونگ ایراد میگیری فک میکنن پدرشونو کشتی!!!
مردم دنبال کیفیت نیستن دنبال اعتقادات کهنه و الکین!!!
من توی یه سایت کاملا مشهور و رسمی دیدم که بهترین ها از نظر کارایی دوربین امکانات زیبایی و مخصوصا رابط کاربری ویوو اوپو و میزو جزو اولینها بودن وان پلاس چهارم شیائومی پنجم اچ تی سی ششم سامسونگ هم هفتم بود!!!!