خانهاخبار
اپل با پرداخت 400 میلیون دلار سرویس Shazem را خریداری کرد

اپل با پرداخت 400 میلیون دلار سرویس Shazem را خریداری کرد

با اینکه Shazem نزدیک به یک میلیارد دلار در سال 2015 ارزش‌گذاری شده بود، اپل توانسته است این شرکت را تنها با پرداخت 400 میلیون دلار تصاحب کند. Apple Music به احتمال زیاد از قابلیت‌های سرویس تشخیص موسیقی Shazem استفاده خواهد کرد.
۱۳۹۶/۹/۲۲

شرکت اپل، امروز به‌طور رسمی اعلام کرد که سرویس تشخیص موسیقی Shazem را تصاحب نموده است. کوپرتینویی‌ها برای خریداری Shazem، تنها 400 میلیون دلار پرداخته‌اند؛ 600 میلیون دلار کم‌تر از ارزش شرکت Shazem در سال 2015!

image

در بیانیه‌ای به وب‎سایت The Verge، سخنگوی شرکت اپل اعلام کرده است:

ما از اینکه Shazem و تیم با استعداد این شرکت به اپل ملحق خواهند شد، بسیار هیجان‌زده‌ایم! سرویس Apple Music و Shazem با یک‌دیگر تناسب دارند؛ به‎طوری‎که شور لازم را برای پی‌بردن به موسیقی‎های در حال پخش ایجاد کرده و تجربه باورنکردنی را از موسیقی به کاربران‏‌مان ارائه می‌دهند. ما برنامه‏‌های هیجان‌انگیزی داریم و پس از توافق امروز، به دنبال ترکیب Shazem خواهیم بود.

در مصاحبه با این خبرگزاری، سخنگوی Shazem نیز اعلام کرده است:

ما از اینکه اعلام نماییم Shazem وارد قراردادی شده است که به موجب آن به اپل می‌پیوندد؛ هیجان‎زده هستیم. Shazem یکی از بهترین برنامه‌ها در جهان است که میلیون‌ها کاربر به استفاده از آن علاقه نشان می‏‌دهند؛ ما نمی‌توانیم مکان مناسب‌تری را برای ادامه دادن به نوآوری و ارائه قابلیت‌های جادویی به کاربران‌مان پیدا کنیم!

سرویس Shazem در حال‎حاضر برای سیستم‌عامل iOS، اندروید و macOS عرضه شده است. نسخه‌ی ویندوزی این برنامه در اوایل سال جاری میلادی، به کار خود پایان داد و محبوبیت زیادی در تمامی پلت‌فرم‌های میزبان دارد. با اینکه Shazem به‌تازگی به اپل پیوسته اما از مدت‌ها پیش، همکاری تنگاتنگی با این شرکت واقع در کوپرتینو داشته است؛ به عنوان مثال، دستیار صوتی سیری برای تشخیص موسیقی در حال پخش، از سرویس‌های Shazem بهره می‏‌گیرد. با تصاحب Shazem توسط اپل، این شرکت می‌تواند از سرویس تشخیص موسیقی Shazem به‌طور گسترده‎تری روی نرم‌افزارهای مختلف خود استفاده کند.

باید دید که چه سرنوشتی در انتظار نسخه‎های موبایلی سرویس Shazem است؛ البته بیشتر به دنبال ادغام این سرویس با سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای مختف خود مانند Apple Music است اما سرانجام Shazem روی پلت‌فرم موبایلی اندروید هنوز مشخص نیست!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

شیرین

۱۳۹۶/۹/۲۲
اندرویدیا track id دارن که به اندازه کافی عالی هستش

kiarash

۱۳۹۶/۹/۲۲
دکتر بیلیون همون میلیارده!

kiarash

۱۳۹۶/۹/۲۲
فک کنم shazam باشه ها...

میلاد

۱۳۹۶/۹/۲۲
یعنی تقریبا ۱ بیلیون و ششصد میلیارد تومن به پول ما !!!!!!!!
???

sobhan

۱۳۹۶/۹/۲۲
مبارك ايشالا تو شاديا استفاده شه! :/