خانهاخبار
جزئیات بیشتری از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 کوالکام فاش شد

جزئیات بیشتری از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 845 کوالکام فاش شد

یک منبع مطلع در چین، به جزئیات جدیدی از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام اشاره کرده است که احتمالاً در سال آینده روی گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
۱۳۹۶/۷/۹

براساس اطلاعات ارائه شده توسط منبع مطلع در چین، هسته‌های پردازشی تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام با حداکثر فرکانس 2.5 گیگاهرتز عمل خواهند کرد. از نظر فرکانس هسته‌های پردازشی، تفاوت چشمگیری بین چیپ‏ست اسنپدراگون 845 کوالکام و نسل قبل آن یعنی اسنپدراگون 835 وجود ندارد؛ همان‎طور که احتمالاً می‏‌دانید، حداکثر فرکانس هسته‌های پردازشی تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام که در سال 2017 روی گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار گرفته، 2.45 گیگاهرتز است.

با وجود اینکه تفاوت فرکانس‌ هسته‌های پردازشی اسنپدراگون 835 و اسنپدراگون 845 چندان چشمگیر نخواهد بود، انتظار داریم فرآیند ساخت 7 نانومتری TMSC باعث بهبود عملکرد چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام شود. باید اشاره کرد که تراشه پرچمدار جدید کوالکام توسط صنایع نیمه هادی تایوان (به اختصار TMSC) تولید خواهد شد.

image

البته همه تحلیل‌گران با این موضوع موافق نیستند که معماری ساخت 7 نانومتری TSMC برای چیپ‌ست اسنپدراگون 845 درنظر گرفته شده است و احتمالاً تا یک سال دیگر نیز، کوالکام تراشه پرچمدار خود را با لیتوگرافی 10 نانومتری عرضه خواهد کرد.

در صورتی‌که شرکت کوالکام از فرآیند ساخت 10 نانومتری برای تولید پرچمدار جدیدش استفاده نماید، این موضوع باعث خواهد شد تا استراتژی این شرکت مبنی بر پیروی از قانون مور برای دو برابر کردن تعداد ترانزیستورها در هر اینچ مربع در مدارهای مجتمع در هر سال، تحت‌تأثیر قرار بگیرد. به همین جهت، کوالکام ممکن است از نام دیگری برای چیپ‌ست پرچمدار جدید خود در سال آینده استفاده نماید که از لیتوگرافی 10 نانومتری بهره خواهد گرفت.

به همین جهت، ممکن است شایعات و گمانه‌زنی‌های گذشته مبنی بر عرضه چیپ‌ست اسنپدراگون 836 کوالکام در اوایل سال آینده صحت داشته باشد و این تراشه، قدرت گوشی‌های پرچمدار اندرویدی را در سال 2018 تأمین نماید.

مدتی پیش اعلام شده بود که گوشی‌های پیکسل 2 با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام عرضه خواهند شد زیرا کوالکام برای رساندن چیپ‌ست پرچمدار جدیدش یعنی اسنپدراگون 836 کوالکام که نسخه ارتقایافته اسنپدراگون 835 خواهد بود؛ به دست سازندگان گوشی‌های هوشمند هنوز آمادگی ندارد و تا اوایل سال آینده به زمان احتیاج خواهد داشت. به همین جهت، ممکن است تراشه اسنپدراگون 845 در سال آینده عرضه نشود یا حتی در صورت عرضه، با تأخیر در دسترس سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد.

واحد پردازشگر گرافیکی Adreno 630 روی چیپ‌ست اسنپدراگون 845 کوالکام مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شرکت سازنده، مدتی پیش اعلام کرده بود که تراشه بعدی خود را با جدیدترین مودم X20 عرضه خواهد کرد که دست‌یابی به سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه را برای دانلود میسر می‌کند.

پس از بازگشت به چهار هسته پردازشی در تراشه اسنپدراگون 820 و ادامه یافتن این روند با چیپ‌ست اسنپدراگون 821، سیستم‌روی‌تراشه (SOC) پرچمدار اسنپدراگون 835 با هشت هسته پردازشی شخصی‌‏سازی شده معرفی شد و اکنون نیز انتظار داریم که نسل جدیدتر آن یعنی اسنپدراگون 845 کوالکام به هشت هسته پردازشی مجهز شود.

انتظار می‌رود گوشی‌های پرچمدار گلکسی S9 و گلکسی S9 Plus سامسونگ، اولین محصولات مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام باشند زیرا اعلام شده است که موجودی اولیه تراشه پرچمدار جدید کوالکام به گوشی‌های سری گلکسی S9 سامسونگ در سال آینده اختصاص خواهد یافت.

از دیگر سازندگانی که احتمالاً از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام روی محصولات پرچمدار خود در سال آینده استفاده خواهند کرد، می‌توان از شرکت ال‌جی، سونی، وان‎پلاس، اچ‌تی‌سی و شیائومی نام برد. شرکت هواوی همچنان به استفاده از تراشه‌های Kirin در گوشی‌های پرچمدار و برخی از مدل‌های میان‌‏رده خود ادامه خواهد داد و بعید است که در سال آینده، تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام روی گوشی‌های پرچمدار این سازنده چینی مطرح به کار گرفته شود.

توجه داشته باشید که اطلاعات منتشر شده مبنی بر عرضه چیپ‌ست اسنپدراگون 836 کوالکام در اوایل سال آینده و تأخیر در معرفی تراشه اسنپدراگون 845، تنها در حد گمانه‌‏زنی است و هیچ‌یک از منابع رسمی این موضوع را تأیید نکرده‎اند. ضمن اینکه مدتی پیش، اعلام شده بود کوالکام اصلاً تراشه‌ای را با نام اسنپدراگون 836 توسعه نمی‌دهد!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمدعلی

۱۳۹۶/۷/۱۱
پس بااین شرایط اکر کمپانی ها پرچمدارشونو به اسنپ دراگون835 مجهز کنند، شاید بتونه تو هزینه نهایی گوشیشون صرفه جویی کنند چون ظاهرن از نظر قدرتی تفاوت چندانی نداره.

مانی

۱۳۹۶/۷/۱۰
الان سوالی مطرح میشه که شدیدا اطلاعت و منابعتونو زیر سوال میبره !
شما در اخر مطلب به صراحت و اسرار اعلان کردید که تمام این اطلاعات در ح گامانه‌زنی و بهشکل دیگه نظریست بعد دقیقاض و بااسمینان میگید که ساسمونگ S9 از این تراشه استفاده میکنه!
هنوز نمیدونید ترذاشه بعدی اسمش چیه بعد میگید فلان بِرند میخواد از این تراشه استفاده کنید!
خودش شرکت تولید کننده تراشه هم خبر نداره چی قراره بده بیرون بعد باز شمامیگید S9 plus :|
ممنون از مطلب مفیدتون

سعید

۱۳۹۶/۷/۹
به نویسنده محترم gsm
توصیه میکنم نتایج عمر باتری فوق‌العاده XZ1 کامپکت در سایت gsmarena نگاهی بنداز