خانهاخبار
اپل تعدادی از اموجی‌های جدید iOS و macOS را به نمایش گذاشت

اپل تعدادی از اموجی‌های جدید iOS و macOS را به نمایش گذاشت

شرکت اپل به زودی و در سال جاری میلادی تعدادی اموجی را به پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ خود اضافه می‌کند. این کمپانی روز گذشته (که روز جهانی اموجی‌ها هم نام داشت) بعضی از این شکلک‌های جدید را را به نمایش گذاشت.
۱۳۹۶/۴/۲۷

در عصر حاضر هر فردی که به یکی از گجت‌های هوشمند دسترسی داشته باشد، حتما از اموجیها استفاده کرده است. این شکلک‌های جالب و بامزه که تبدیل به یکی از راه‌های اصلی ابراز احساسات و هیجانات در پیام‌های متنی و چت‌ها شده‌اند، توسط اتحادیه Unicode مدیریت می‌شوند. این اتحادیه توسط شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل و گوگل پایه گذاری شده است. اما این شکلک‌ها انقدر محبوب شده‌اند که علاوه بر اتحادیه خاص خود، یک روز جهانی هم به نام آن‌ها ثبت شده؛ از سال ۲۰۱۴ روز ۱۷ جولای را به عنوان روز جهانی اموجی‌ها می‌نامند (البته به طور غیر رسمی).

یکی از شرکت‌هایی که به این شکلک‌ها توجه ویژه‌ای دارد، کمپانی اپل است. طبق اخبار قبلی، این شرکت قرار است تا پایان سال تعدادی اموجی جدید را به iOS و macOS اضافه کند. روز گذششته و به مناسبت روز جهانی اموجی‌ها، اپل تعدادی از شکلک‌های جدید خود را به نمایش گذاشت که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

image

این اموجی‌های جدید که تعداد آن‌ها ۵۶ تا است، بر اساس آخرین استاندارد‌ اتحادیه اموجی‌ها یا همان استاندارد Unicode 10 طراحی شده‌اند. تعدادی از شکلک‌هایی که به زودی معرفی خواهند شد ظاهری مانند اموجی‌های قدیمی دارند که شامل «سر درحال انفجار»، «ظاهر احمقانه»، «ساندویچ» و «چشمان ستاره‌ای» است و اموجی‌های جدید تم فانتزی دارند مانند «اِلف»، «زامبی»، «جنی»، «خون آشام»، «مرپرسُن» و ... .

image

شاید تعدادی از این اموجی‌ها یا نام آن‌ها برای شما آشنا به نظر برسد، دلیل این است که Unicode 10 به طور رسمی در بیستم ژوئن امسال معرفی شد. در واقع این کنسرسیوم یونیکد است که تصمیم می‌گیرد اموجی‌های جدید و کاراکترهای متنی چه چیزی باشند اما طراحی آن‌ها به دلخواه شرکت‌هاست مانند گوگل که طراحی جالب قطره‌ای را انتخاب کرده است. بنابراین شخصی سازی و معرفی اموجی‌های هر شرکت ممکن است نسبت به زمان معرفی نسخه‌های اصلی که توسط یونیکد معرفی شده‌اند فاصله داشته باشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)