خانهبررسی‌ها
مقایسه iPhone 7 Plus با P10 Plus

مقایسه iPhone 7 Plus با P10 Plus

تردید داشتن بین دو یا چند گوشی، آن هم زمانی که هدف خرید گوشی پرچم‌دار باشد، رایج است. اگر شما هم می‌خواهید در حال حاضر گوشی پرچم‌دار بخرید این بررسی مقایسه‌ای می‌تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۶/۲/۱۸

مدت زیادی نیست هوآوی به جمع تولیدکنندگان برتر گوشی‌های هوشمند پیوسته است. این کمپانی در همین مدت کم توانسته به‌اندازه‌ای خوب کار کند که بتوان به‌راحتی گوشی‌های پرچم‌دارش را با پرچم‌داران کمپانی‌هایی مانند اپل و سامسونگ مقایسه کرد. جدیدترین پرچم‌دار هوآوی پی 10 پلاس است که امروز می‌خواهیم مقایسه‌ای بین آن و آیفون 7 پلاس داشته باشیم.

 

طراحی

آیفون 7 پلاس طراحی متفاوتی با نسل قبلی‌اش ندارد و نمی‌توان آن را یک محصول متفاوت دانست. بدنه فلزی و کیفیت فلز به کار رفته در بدنه‌اش بسیار خوب است. پی 10 پلاس طراحی بسیار شیکی دارد. بدنه این دستگاه هم از فلز است و فلزی که در قاب پشتی به کار گرفته شده طراحی شیاردار دارد. جنس بدنه پی 10 پلاس هم خوب است اما به نظر می‌رسد به کیفیت جنس بدنه 7 پلاس نباشد.

کار کردن با آیفون 7 پلاس با یک دست کار راحتی نیست و برخی موارد غیرممکن است. علت این امر حاشیه‌های زیاد صفحه‌نمایش در کناره‌ها و به‌خصوص لبه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش است. پی 10 پلاس هم گوشی کوچکی نیست اما حاشیه‌های صفحه‌نمایش از رقیب اپلی‌اش کمتر است و همین امر سبب خوش‌دست‌تر شدن آن شده است.

یکی از برتری‌های 7 پلاس به پی 10 پلاس ویژگی ضد آب بودن است. متاسفانه هنوز هوآوی تصمیم نگرفته گوشی‌هایش را به لایسنس IP68 مجهز کند و به همین علت نمی‌توان با خیال راحت با این گوشی در کنار آب کار کرد.

درمجموع هر دو گوشی خوش‌دست و خوش‌ساختند و البته در نوع خودشان شیک. پی 10 پلاس گوشی شیکی است اما این شیک بودن در حدی نیست که آن را خاص و متفاوت کرده باشد. تنها بخش بسیار متفاوت گوشی جنس قاب پشتی آن است. در این بخش هر دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارند و معایب هر کدام سبب می‌شود نتوانیم یکی از آن‌ها را برنده مطلق بدانیم.

برنده: هر دو گوشی

image
image
image

image

image

image

 

دوربین

اگرچه هر دو گوشی به دوربین‌های دوتایی مجهزند کارکرد دوربین‌هایشان کاملا متفاوت است. آیفون 7 پلاس دو دوربین 12 مگاپیکسلی دارد که یکی از این دوربین‌ها لنز با زاویه دید زیاد است و لنز دیگر تلفوتو نامیده می‌شود. لنز با زاویه دید زیاد به OIS مجهز است و لنز تلفوتو برای زوم کردن و گرفتن عکس‌های پرتره استفاده می‌شود. در تهیه عکس‌های پرتره آیفون 7 پلاس در بازار بی‌رقیب است. پی 10 پلاس هم دو دوربین دارد که عملکردش کاملا با دو دوربین آیفون تفاوت دارد. یکی از دوربین‌های این گوشی سنسور 20 مگاپیکسلی و سیاه و سفید و لنز دیگر سنسور 12 مگاپیکسلی و رنگی دارد. در این گوشی امکان فعال بودن هر دو دوربین یا فعال بودن یکی از دو دوربین وجود دارد. زمانی که هر دو دوربین فعال باشند لنز 20 مگاپیکسلی عکس سیاه و سفید با جزئیات زیاد و لنز 12 مگاپیکسلی عکس رنگی با جزئیات کم می‌گیرد. گوشی با ترکیب دیتاهای دو دوربین عکس نهایی را تهیه می‌کند.

عکس‌ها تهیه شده با دوربین آیفون 7 پلاس رنگ‌های واقعی‌تری نسبت به عکس‌های پی 10 پلاس دارند. همچنین ثبت جزئیات توسط دوربین 7 پلاس به‌خصوص در نور شب بهتر انجام می‌شود.

باوجوداینکه پی 10 پلاس عکس‌های خوب و در خور یک پرچم‌دار می‌گیرد اما کیفیت عکس‌هایش با آیفون 7 پلاس فاصله دارد و به همین خاطر در بخش دوربین آیفون 7 پلاس را برنده می‌دانیم.

برنده: آیفون 7 پلاس

image

image

 

سخت‌افزار و کارآیی

آیفون 7 پلاس به پردازنده A10  فیوژن مجهز است. این پردازنده 4 هسته‌ای فرکانسی برابر 2.4 گیگاهرتز دارد. کنار پردازنده رم 3 گیگابایتی قرار گرفته و در انجام اعمال مولتی تسکینگ به گوشی کمک می‌کند. در مقابل پی 10 پلاس با پردازنده 8 هسته‌ای کایرین 960 عرضه شده است این پردازنده‌ هسته‌هایی با فرکانس‌های 2.4 و 1.8 گیگاهرتز دارد. کنار پردازنده این گوشی رم 6 گیگابایتی دیده می‌شود که گوشی را ‌وسیله ای مناسب برای انجام اعمال مولتی تسکینگ تبدیل کرده است. روی کاغذ به نظر می‌رسد که پی 10 پلاس از آیفون 7 پلاس قوی‌تر باشد اما باید این نکته را بدانید که آیفون، با وجود سخت‌افزار ضعیف‌تر در بخش پردازنده، به لطف هماهنگی زیاد نرم‌افزار و سخت‌افزار هیچ‌چیز از رقیبان اندرویدی به‌خصوص پی 10 پلاس کمتر ندارد. هر دو گوشی در این بخش بسیار خوب عمل می‌کنند و ما از کارکرد هر دوی آن‌ها راضی بودیم. به همین خاطر هر دو گوشی را در این بخش برنده اعلام می‌کنیم.

برنده: هر دو گوشی

image

 

اسپیکر

هر دو گوشی به اسپیکرهای استریو مجهزند. اسپیکر پایینی در هر دو گوشی برای پخش صدای اصلی و اسپیکری که در کنار خروجی صدای مخاطب و در محفظه آن قرار گرفته برای پخش صداهای زیر استفاده می‌شود. بلندی صدای هر دو اسپیکر خوب است اما صدای اسپیکر پی 10 پلاس کمی بلندتر از صدای آیفون 7 پلاس است. ازنظر کیفیت و حجم صدا هر دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارند. در این بخش پی 10 پلاس را به لطف کمی بلندتر بودن صدایش برنده اعلام می‌کنیم.

برنده: پی 10 پلاس

image

 

نرم‌افزار

آیفون 7 پلاس به سیستم‌عامل iOS مجهز است. این سیستم‌عامل به پایداری و روان کار کردن مشهور است. اگر کسی با iOS کار کرده باشد روان کار کردن آن را تایید می‌کند. در مقابل پی 10 پلاس با سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری اموشن یو آی 5.1 عرضه شده است. اگر دو سال قبل بود به‌راحتی می‌توانستیم بگوییم iOS بهتر است و آیفون را برنده اعلام می‌کنیم؛ اما در این مدت علاوه بر اینکه اندروید پیشرفت‌های خوبی داشته و هوآوی هم رابط کاربری‌اش را به‌خوبی به سمت بهتر شدن هدایت کرده است. همانند آیفون 7 پلاس نرم‌افزار در پی 10 پلاس روان و بدون مشکل کار می‌کند. در این بخش هر دو گوشی برنده هستند و هر کدام مزایایی دارند که طرف مقابل ندارد و به همین خاطر کفه ترازو به نفع هیچ‌کدام سنگینی نمی‌کند.

 برنده: هر دو گوشی

image

 

صفحه‌نمایش

آیفون همیشه صفحه‌نمایش‌های خوبی داشته و در آیفون 7 پلاس هم مانند همیشه شاهد استفاده از صفحه‌نمایش با کیفیتی هستیم. صفحه 5.5 اینچی این گوشی از نوع IPS است و کیفیت Full HD دارد. این صفحه‌نمایش با پوششی از یون تقویت شده پوشانده شده تا در برابر خط و خش مقاوم باشد. در مقابل پی 10 پلاس با صفحه‌نمایشی هم‌اندازه صفحه‌نمایش آیفون 7 پلاس یعنی 5.5 اینچ اما با کیفیت QHD قرار گرفته است. این صفحه‌نمایش هم با پوششی از جنس گوریلاگلس 5 پوشانده شده که در برابر خط و خش آسیب نبیند. ازنظر تراکم پیکسلی پی 10 پلاس یک سر و گردن بالاتر از آیفون 7 پلاس ایستاده و تراکم پیکسلی‌ای برابر 540 پیکسل در اینچ دارد درحالی‌که تراکم پیکسلی صفحه 7 پلاس 401 پیکسل در اینچ است. نور صفحه‌نمایش پی 10 پلاس هم نسبت به 7 پلاس بسیار بیشتر است و همین امر کمک کرده تا خوانایی زیر نور خورشید بهتر باشد.

درمجموع صفحه پی 10 پلاس هم رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهد هم برای پخش محتواهای با کیفیت‌تر بهتر عمل می‌کند و به همین سبب در این بخش آن را برنده اعلام می‌کنیم.

برنده: پی 10 پلاس

image
image

image

 

سنسورها

هر دو گوشی فقط سنسور اثرانگشت دارند و خبری از سنسورهایی مثل سنسور عنبیه یا ضربان قلب در آن‌ها نیست. هر دو گوشی کلیدی در قاب جلویی دارند که هم نقش کلید Home را بازی می‌کنند هم نقش سنسور اثرانگشت را. هر دو سنسور دقت و سرعت خوبی دارند اما سنسور اثرانگشت پی 10 پلاس این برتری را دارد که بدون فشار کلید فعال شده و قفل صفحه را باز می‌کند.

باوجوداینکه سنسور اثرانگشت 7 پلاس بسیار خوب عمل می‌کند سنسور پی 10 پلاس چیزی از رقیبش کم ندارد و با توجه به این مزیت که بدون فشار کلید اضافه‌ای و تنها با لمس فعال می‌شود می‌توانیم آن را برنده این بخش بدانیم.

برنده: پی 10 پلاس

image

 

باتری

اپل از باتری با ظرفیت 2900 میلی‌آمپر ساعت و هوآوی از باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید ظرفیت باتری پی 10 پلاس بسیار بیشتر از رقیبش است و همین ظرفیت بیشتر سبب شده تا مدت‌زمان بیشتری بتوان با گوشی کار کرد. با استفاده عادی تا 1 روز و نیم می‌توان با پی 10 پلاس بدون نیاز به شارژ کار کرد این در حالی است که با همان استفاده تنها 1 روز می‌توان با 7 پلاس کار کرد. نکته جالب در اینجا مدت‌زمان شارژ است. با وجود اینکه ظرفیت باتری آیفون 7 پلاس از رقیبش کمتر است اما به زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارد.

بدون شک در این بخش پی 10 پلاس با اختلاف زیادی به‌عنوان برنده اعلام می‌شود.

برنده: پی 10 پلاس

image

 

جمع‌بندی نهایی

نمی‌توان هیچ‌کدام از دو گوشی را دوست نداشت. هر کدام از این دو مزایایی دارند که رقیب از آن بی‌بهره است. از مزایای آیفون 7 پلاس می‌توان به جنس بسیار خوب بدنه، نرم‌افزار روان و کاملا هماهنگ با سخت‌افزار، طراحی متفاوت با گوشی‌های بازار و دوربین با کیفیت به‌خصوص در زمان گرفتن عکس‌های پرتره اشاره کرد. در مقابل از مزایای P10 Plus می‌توان به طراحی شیک، صفحه‌نمایش با نور خیلی زیاد، باتری فوق‌العاده و درنهایت اسپیکر با صدای بلند و با کیفیت نام برد. پی 10 پلاس برتری محسوس دیگری نسبت به 7 پلاس دارد و آن هم قیمت ارزان‌ترش است. این گوشی تقریبا حدود 1 میلیون تومان از رقیبش ارزان‌تر است که این مزیتی بزرگ در هنگام خرید محسوب می‌شود. 

image

عکاس: ساناز شریفی

برای خرید آنلاین آیفون 7 پلاس به فروشگاه اپل ان آی سی مراجعه کنید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (131 نظر)

سجاد

۱۳۹۹/۲/۲۴
شاید آیفون دیرترشارژ شه اماهمین که 100 شد بذارش کنار تادوروزم کارش نداشته باشی همون 100 میمونه اما اندروید دست بهش نزن هرشبانه روز 25 درصد خالی میکنه..s7 edge داشتم

سجاد

۱۳۹۹/۲/۲۴
هیچی آیفون نمیشه..صفحش انقد زنده وباکیفیته که رقیب نداره.

amirra

۱۳۹۹/۲/۸
موافقم

Mohamad

۱۳۹۸/۱/۱۹
وقتي ايفون دستتون گرفتين ميفهمين كه چه شاهكاريه و. اونموقع ميفهميد كه اينا همش الكيه

محمد

۱۳۹۸/۱/۵
تو هیچی از گوشی سر در نمیاری