خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی Honor 6X

بررسی تخصصی Honor 6X

Honor 6x میان رده‌ای با امکانات وسوسه‌کننده نظیر بدنه فلزی، دوربین دوگانه و حافظه کافی رم است. این گوشی، با توجه به قیمت رقابتی خود، می‌تواند یکی از پرفروش‌های هوآوی شود.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۵/۱۱/۱۸

ارزان قیمت بودن همیشه معنای بدنه پلاستیکی، دوربین ضعیف و امکانات پایین نمی‌دهد. شرکت‌های تولیدکننده این نکته را به‌خوبی درک کرده‌اند. در حال حاضر گوشی‌های میان‌رده خوبی با بدنه فلزی، دوربین‌های باکیفیت، امکانات سخت‌افزاری بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه در بازار موجودند و هرکدام از آن‌ها می‌توانند در لیست خرید شما قرار بگیرند. هوآوی نیز جزو تولیدکنندگانی است که از این دست گوشی‌ها کم ندارد. سری آنر همیشه گوشی‌هایی با طراحی شیک، سخت‌افزار به‌روز و البته قیمت مناسب دارد. Honor 6X جدیدترین گوشی سری آنر است که در CES 2017 جزو محصولاتی بود که هوآوی برای طرفدارانش ارائه کرد. این محصول اکنون وارد بازار ایران شده و می‌توانید آن‌ را خریداری کنید.

image

 

لوازم داخل جعبه 

لوازم زیادی در جعبه گوشی وجود ندارد و هوآوی تنها به قرار دادن لوازم ضروری در جعبه اکتفا کرده است. فقط شارژر و سیم Micro USB، که برای شارژ و انتقال داده استفاده می‌شود، درون جعبه موجود است و از هندزفری هم خبری نیست.

image

طراحی

سال گذشته هوآوی Honor 5X را به‌عنوان محصول میان‌رده ارزان‌قیمت با بدنه فلزی معرفی کرد و شاید بتوان Honor 6X را ادامه‌دهنده راه آنر 5ایکس دانست. حدود 71.8 درصد جلو گوشی را صفحه نمایش 5.5 اینچی اشغال کرده است. استفاده از شیشه 2.5D انحنای کمی به صفحه نمایش داده است که کار با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. بالای این صفحه نمایش دوربین دوم، خروجی صدای مخاطب و سنسورها قرار دارند و یک چراغ ال‌ای‌دی کوچک هم نوتیفیکیشن‌ها را به شما اعلام می‌کند. فضای خالی پایین صفحه نمایش نیز با لوگوی Honor تزئین شده است.

image

قاب فلزی پشت گوشی کاملا جلا داده شده و در قسمت‌های بالا و پایین قاب پشت، برای جلوگیری از تداخل آنتن، از پلاستیک استفاده شده است. انحنای پشت گوشی کمی بیشتر به نظر می‌رسد و همین موضوع به خوش‌دست‌تر شدن آن کمک می‌کند. البته جنس فلزی مات که در 5X استفاده شده بود باعث کمتر سر خوردن آن از دست می‌شد. حسگر دایره‌ای اثر انگشت درست پایین دوربین دوگانه قرار گرفته است. در کنار دوربین نیز یک فلاش ال‌ای‌دی دیده می‌شود. محل قرارگیری لنزها کمی بیرون‌زدگی دارد و بااینکه عیب محسوب نمی‌شود، کمی آزاردهنده است. کلید پاور و کلیدهای تنظیم صدا در کناره سمت راست قرار دارند و در سمت چپ تنها درگاه سیم کارت و کارت حافظه مشاهده می‌شود. این درگاه هیبریدی است و در یک زمان نمی‌توانید هم دو سیم کارت داشته باشید و هم کارت حافظه. لبه پایینی محل قرارگیری پورت Micro USB در بین دو شیار است. اسپیکر گوشی زیر یکی از این شیارها قرار دارد و میکروفون زیر شیار دیگر پنهان شده است. با توجه به اینکه پورت USB Type-C تقریبا فراگیر شده است، بهتر بود از این پورت به‌جای Micro USB استفاده می‌شد. کناره بالایی هم محل قرارگیری جک هدفون و میکروفون دوم است. درمجموع باید گفت طراحی دستگاه چندان چشم‌نواز نیست و اگر پشت آن دیده نشود، حس گوشی ارزان‌قیمت القا می‌شود.

image

image
  
image


image
  
image

 

image
  
image


image
  
image

صفحه نمایش

Honor 6X به صفحه نمایش 5.5 اینچی LTPS IPS LCD با رزولوشن فول اچ‌دی و تراکم پیکسلی 403 پیکسل بر اینچ مجهز است. این در حالی است که برندهای دیگر هنوز هم از صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن 720p در میان‌رده‌های خود استفاده می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، شیشه 2.5D لبه‌های صفحه نمایش را انحنا داده است و این موضوع باعث می‌شود راحت‌تر با صفحه نمایش کار کنید. رنگ‌ها در این صفحه نمایش به زیبایی نمایش رنگ در صفحه نمایش‌های AMOLED نیست. رنگ مشکی عمق ندارد و رنگ قرمز کمی بی‌حال است. میزان روشنایی صفحه برای خواندن محتویات در فضای باز تقریبا کافی است. در قسمت تنظیمات صفحه نمایش هم می‌توانید شدت رنگ‌ها و میزان روشنایی را به‌دلخواه تنظیم کنید.

image

image

 

پردازنده و سیستم عامل

نوبت به قلب دستگاه می‌رسد. هوآوی پردازنده میان‌رده Kirin 655 را از سری پردازنده‌های HiSilicon برای پردازش Honor 6X به کار گرفته است. کارایی این پردازنده 8 هسته‌ای تقریبا مشابه Snapdragon 625 است. در کنار این پردازنده 3 گیگابایت حافظه رم قرار داده شده که حدود 1 گیگابایت آن در اکثر مواقع آزاد است. البته هوآوی Honor 6X را در دو مدل روانه بازار کرده است: نسخه 32 گیگابایتی با 3 گیگابایت رم و نسخه 64 گیگابایتی با 4 گیگابایت حافظه رم. حدود 24 گیگابایت از حافظه 32 گیگابایتی در اختیار کاربر است و اگر فضای بیشتری نیاز دارید می‌توانید قید یک سیم کارت را بزنید و کارت حافظه را جایگزینش کنید. خبر خوب این است که از OTG هم پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین می‌توانید فلش‌هایتان را به آن متصل کنید. در کارایی روزانه نظیر وب‌گردی، کار با شبکه‌های اجتماعی و استفاده از امکانات دیگر گوشی به هیچ مشکلی برنمی‌خورید، اما در تست بازی‌های سنگین که ما همیشه روی گوشی‌ها انجام می‌دهیم افت فریم و لگ مشاهده شد. ما بازی‌های Asphalt 8، Real Racing 3 و Nova 3 را روی گوشی نصب و اجرا کردیم. گوشی از پس اجرای بازی‌ها برمی‌آید، اما همان‌طور که گفتیم، افت فریم در هنگام بازی کاملا مشهود است.

image

 

نمونه‌ای از بهترین نوع سنسور اثر انگشت در گوشی‌های هوآوی دیده می‌شود. سنسور اثر انگشت این گوشی سرعت بالایی برای تشخیص اثر انگشت دارد و در کمتر از 0.33 ثانیه انگشت را شناسایی می‌کند. علاوه بر این بدون نیاز به فشردن هیچ دکمه‌ای و تنها با قرار دادن انگشت روی حسگر، قفل صفحه باز می‌شود.

image

 

نرم‌افزار و رابط کاربری یکی دیگر از قسمت‌های مهم گوشی‌هاست. بااینکه Honor 6X در نمایشگاه CES معرفی شد، خبری از اندروید نوقا روی آن نیست. البته هوآوی قول داده است خیلی زود آپدیت نوقا را برای این گوشی ارائه کند. به‌هرحال سیستم عاملی که با آن کار می‌کنید مارشمالو است که رابط کاربری Emotion UI نسخه 4.1 روی آن قرار گرفته. رابط کاربری گوشی‌های هوآوی همیشه مورد انتقاد ما بوده است و اصرار هوآوی به طراحی رابطی شبیه رابط کاربری اپل چندان خوشایند نیست.


 

image
  
image

 

تمام امکاناتی که پیش از این در نسخه‌های گذشته رابط کاربری وجود داشت در این نسخه هم موجود است و البته باز هم طبق عادت هوآوی صفحه‌ای جداگانه برای برنامه‌ها در نظر گرفته نشده. البته این ویژگی در نسخه جدید یعنی EMUI 5 که در میت 9 وجود دارد دیده می‌شود. نوار نوتیفیکیشن مانند قبل از دو قسمت تشکیل شده: یک تب برای اعلان‌ها و تب دیگر برای دسترسی سریع به برخی تنظیمات دستگاه. شما می‌توانید در بخش Hidden Applications نرم‌افزارهای خود را از دید دیگران مخفی کنید. برای این کار کافی است دو انگشتتان را روی صفحه قرار دهید و به‌آرامی آن‌ها را از هم باز کنید. با این کار صفحه Hidden Applications باز می‌شود که می‌توانید نرم‌افزارهای دلخواه را به آن اضافه کنید.

image

 

دوربین

image

 

همان‌طور که در مشخصات گوشی خوانده‌اید، آنر سیکس ایکس به دوربین دوگانه مجهز است؛ اما نه مانند آنر 8 که یک حسگر 12 مگاپیکسلی برای عکس‌های رنگی و یک حسگر 12 مگاپیکسلی دیگر برای عکس‌های سیاه و سفید بود. حسگر 2 مگاپیکسلی با دهانه گسترده در کنار حسگر 12 مگاپیکسلی ساخت سونی (SONY IMX386) می‌تواند، علاوه بر گرفتن عکس‌هایی با نور بهتر در شب، به گرفتن عکس‌های زیباتر با امکان انتخاب فوکوس روی سوژه یا زمینه آن کمک کند. البته دوربین دوم تنها زمانی نیاز می‌شود که این حالت عکاسی را انتخاب کنید. هنگام عکاسی می‌توانید دهانه دیافراگم را از 0.95 تا 6.5 باز و بسته کنید. حتی بعد از عکاسی هم می‌توانید فوکوس را به‌دلخواه تغییر دهید.عکس‌ها در این حالت تنها با رزولوشن 8 مگاپیکسل ذخیره می‌شوند. سرعت فوکوس روی سوژه زیاد است و جزئیات کاملا ثبت می‌شوند. کیفیت عکس‌ها در شرایط نوری مناسب برای یک گوشی میان‌رده کاملا رضایت‌بخش است، اما هنگامی‌که با نور شب عکاسی کنید، ناامید خواهید شد. عکس‌ها زیر نور شب نویز زیادی دارند، مخصوصا اگر کمی دستتان لرزش داشته باشد.

رابط کاربری دوربین ساده است. با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت چپ در هنگام عکاسی منوی تنظیمات آشکار می‌شود و کشیدن انگشت به سمت راست حالت‌های مختلف عکاسی را در اختیارتان قرار می‌دهد. حالت‌های عکاسی HDR، عکاسی در شب، پانوراما، عکاسی از غذا، Time-lapse، Light painting و یک حالت اسکن مدارک در این منو موجود است. اگر اهل سلفی گرفتن هستید هم نگران نباشید. دوربین 8 مگاپیکسلی سلفی‌های خوبی می‌گیرد. این دوربین زاویه دیدی حدود 77 درجه دارد و ویژگی‌هایی نظیر پرتره خودکار و تشخیص رنگ پوست به بهتر شدن سلفی‌های شما کمک می‌کند. بهتر است برای لذت بردن بیشتر از عکس‌های سلفی میزان رتوش یا Beauty Mode را کمی بالاتر ببرید. در آخر باید گفت دوربین قادر است با رزولوشن فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند و خبری از فیلم‌برداری اولترا اچ‌دی نیست؛ البته برای یک میان‌رده نیازی هم به این کیفیت فیلم‌برداری احساس نمی‌شود. ویدئوهای اسلوموشن هم تنها با رزولوشن 480×640 پیکسل و 600 فریم در ثانیه ذخیره می‌شوند.

image
 
image

image
 
image

image
 
image

image
 
image

 

باتری

اکثر گوشی‌های هوآوی باتری قدرتمندی دارند. با توجه به ظرفیت 3340 میلی‌آمپرساعتی باتری و سخت‌افزار کم‌مصرف گوشی به نظر می‌رسد دوام باتری در استفاده روزمره عالی باشد. هوآوی اعلام کرده است باتری این گوشی در استفاده روزمره تا 2 روز و نیم و در استفاده سنگین تا 1 روز و نیم دوام می‌آورد. در تست‌های ما هم عملا این موضوع ثابت شد. در استفاده ترکیبی از امکانات گوشی تقریبا دو روز یک‌بار نیاز به شارژ گوشی خواهید داشت. یک ساعت پخش فیلم روی گوشی حدود 14 درصد از شارژ را کم می‌کند. بیست دقیقه بازی هم حدود 9 درصد باتری مصرف می‌کند. 30 دقیقه فیلم برداری با بالاترین کیفیت نیز می‌تواند 15 درصد از شارژ بکاهد.

یکی از معایب Honor 6X، با توجه به دنیای این روزهای گوشی‌ها، نداشتن قابلیت شارژ سریع است. همین موضوع باعث می‌شود برای هر بار شارژ گوشی حدود 2 ساعت معطل شوید.

سخن نهایی

Honor 6x میان‌رده‌ای با امکاناتی وسوسه‌کننده نظیر بدنه فلزی، دوربین دوگانه و حافظه کافی رم است. این گوشی، با توجه به قیمت رقابتی خود، می‌تواند یکی از پرفروش‌های هوآوی شود. البته کاستی‌هایی هم در آن وجود دارد، اما قیمت و میان‌رده بودن توجیه خوبی برای چشم‌پوشی از معایبش است. در کنار این‌ها باید گفت طراحی دستگاه چندان جذاب نیست و در نگاه اول حس گوشی ارزان‌قیمت را القا می‌کند. درمجموع باید گفت آنر 6ایکس در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان گزینه خوبی برای خریداران است.

عکاس: ساناز شریفی

image

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (205 نظر)

رشید

۱۴۰۰/۸/۱۶
سلام
ببخشید کسی از OTG سر بدر هست چون مال من بالا نمیاد لطفا کسی بلده راهنمای کنه.
در هر صورت کوشی خیلی عالیه الان بالای 4ساله استفاده میکنم اخ نگفته

مصی

۱۳۹۸/۹/۲۹
سلام.از یکی صدا میاد.تمام

مصی

۱۳۹۸/۹/۲۹
سلام.داداش من خودمhonor6xدارم.اماهیجی شیائومی نمیشه تمام❤?

فراز

۱۳۹۸/۲/۲۸
سلام دوستان
من مدتیه دنبال خرید گوشی هستم
مدل هایی رو که در نظر داشتم، هر کدوم تو تاپیک های خودش وارد شدم دیدم همه اومدن و از مشکلات گفتن. طوری که اصلا گوشی های بیست میلیونی تو بازار هم ظاهرا نتونسته از نگاه کاربرای ایرانی بدون عیب باشه. طوری شده که الان هیچ گوشی ای نمیتونم بخرم. همه ایراد دارن ظاهرا. بعد تصمیم گرفتم ببینم راجع به گوشی ای که تو دست دارم چی نوشتن. لااقل این گوشی رو دو ساله حدودا دارم. هانر 6 ایکس محترم. الحق که گوشی خوبی هس. من که راضیم. اینقدری که ترس دارم یه روز خراب شه. اما میبینم اینجا هم راجع بهش بد گفتن. قابل توجه دوستانی که گفتن آپدیت نمیشه یا اگه میشه بعدش هنگی میشه باید عرض کنم، آن زمان که قصد خرید داری راه میفتی میری طبقات بالای علایدین و گوشی رو دویست زیر قیمت میخری و فکر میکنی زرنگی و ما هم از روستا میریم جاهای اورجینال خرید میکنیم، این میشه نتیجه که گوشی های درجه 3 با همون ظاهر رو بهت میدن. پس با آپدیت مشکل داره، یا مشکلات دیگه. بگذریم، الان شتید کسی قصد داره بخره این گوشی رو. ننیدونم الان که اردیبهشت 98 هست، هنوز تو بازار هست یا خیر. اما نظرم رو میگم. ما تو خونه یه نوت 4 داریم، یه اپل 6 اس و این هانر 6 ایکس. همه قانع شدن هانر سریع تر و کامل تره. بزرگترین نقطه قوت هانر به برند های دیگه ستینگ کامل و ریز بین گوشی هست. تقریبا هر چیزی رو میتونید به دلخواه خودتون تغییر بدین. درسته صدای اسپیکرش به نصبت نوت 4 ضعیف تره، اما هم کار رو راه میندازه هم معایب زیاد سامسونگ جماعت رو نداره. یه چیزهایی هم نداره که تو طراحیش نزاشتن. مثلا سیم 2 که فقط 2g داره. یا اینکه دو سیم با رم امکانش نیست. یا رم، یا سیم دوم. کلا دو تا اسلات داره. تو نور روز کاملا وضوح داره بر خلاف سامسونگ و اپل. اونها هم دارن، اما نه به این قدرت. بالای صد بار هم از دستم افتاده. البته با قاب. اما هیچیش نشده. کل روز تو گوشیم و شب موقع خواب با 20 درصد شارژ میزنم به شارژ. در کل حلال سازنده شون باشه. حالا هی برید پول بدید بابت سامسونگ پلاستیکی. باز اپل یه چیزی

محمد امین

۱۳۹۷/۱۱/۲۹
من گوشی رو چند ماهی دارم ی تصادفم کردم کلا گوشی کج.شده ولی هنوز کار میکنه فقط ی بدی داره اگه دوسیم و مموری میشد با هم استفاده کرد خیلی بهتر بود