خانهاخبار
۵ اپلیکیشن کاربردی گوگل که ناشناخته مانده‌اند (همراه با لینک دانلود)

۵ اپلیکیشن کاربردی گوگل که ناشناخته مانده‌اند (همراه با لینک دانلود)

کمتر کسی پیدا می‌شود که با اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل در اندروید مثل Gmail، Chrome یا +Google آشنایی نداشته باشد اما در این مقاله 5 اپلیکیشن را معرفی خواهیم کرد که حرفه‌ای‌ترین کاربران هم احتمالا از وجود آن‌ها اطلاعی نداشته‌اند...
۱۳۹۵/۱/۱۳

از سپتامبر 2008 که اولین نسخه اندروید عرضه شد، کمپانی گوگل در حال توسعه این سیستم‌عامل محبوب بوده است؛ از آنجایی که اندروید در قالب یک سیستم‌عامل متن‌باز منتشر می‌شود، این کمترین حق گوگل است که برنامه‌های تولیدی خود را به صورت پیش‌فرض روی آن نصب کند. همه ما با این اپلیکیشن‌ها آشنایی داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به Google Play، Gmail و Chrome اشاره کرد؛ جالب است بدانید که تعداد دانلود‌ برنامه‌هایی نظیر Google Maps، Chrome، YouTube و Translate از مرز 1 میلیارد هم گذشته است!

گوگل علاوه بر اپ‌های نام‌برده، نمونه‌های دیگری هم عرضه کرده است که بعضا ناشناخته مانده‌اند. در این مقاله به معرفی و بررسی 5 اپلیکیشن کاربردی گوگل که احتمالا نام آن‌ها را تاکنون نشنیده‌اید خواهیم پرداخت؛ تا پایان جی‌اس‌ام را همراهی کنید.

 

۱- Arts & Culture

 

image

 

همانطور که احتمالا از نام این اپلیکیشن حدس زده‌اید Arts & Culture باید درباره هنر و فرهنگ باشد؛ حدس شما درست است! گوگل سعی در گسترش فرهنگ و آشناسازی کاربران با مکان‌های فرهنگی و تاریخی کشورهای سراسر جهان داشته است.

اپلیکیشن Arts & Culture با طراحی جالب خود به کاربر اجازه می‌دهد به صورت مجازی از 1000 موزه و مکان تاریخی در کشورهای مختلف بازدید کند. این برنامه می‌تواند امکان تور مجازی 360 درجه را هم به کاربر بدهد بگونه‌ای که آزادانه از موزه یا عمارت تاریخی مورد علاقه خود دیدن کرده و گوشه‌های پنهان آن را مورد بازبینی قرار دهید.

Arts & Culture به یک نوار جست‌و‌جو نیز مجهز شده که با نوشتن بخشی از نام مکان مورد نظر می‌توان آن را پیدا کرده و مورد بازدید قرار داد؛ امکان جست‌و‌جوی پیشرفته بر اساس رنگ، زمان یا هنرمند منتخب هم وجود دارد. بازدید از مکان‌های دیدنی و چندین مقاله مفید درباره فرهنگ و هنر می‌تواند ساعت‌ها وقت شما را با اطلاعات مفید پر کند.

لینک دانلود

 

۲- Device Assist

 

image

 

این اپلیکیشن که در سال 2014 عرضه شد همانطور که از نامش پیداست به کاربر کمک می‌کند تا با پتانسیل‌های دستگاه اندرویدی خود آشنا شود و بیشترین استفاده را از آن ببرد. از همین ابتدای کار اشاره کنیم که Device Assist فقط برای خانواده‌های Nexus، Google Play Edition و Android One عرضه شده پس اگر دستگاهی غیر از موارد مذکور دارید پیشنهاد ما این است که اپلیکیشن دوم را بی‌خیال شده و اپلیکیشن سوم را مطالعه کنید!

Device Assist ابتدا دستگاه را اسکن کرده و می‌تواند مشکلات احتمالی یا نواقص موجود را به کاربر اطلاع دهد؛ مهم‌تر از اطلاع‌رسانی، رفع نواقص پیش‌آمده است که این کار را نیز می‌توان به Device Assist سپارد. یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن، تست وضعیت اتصال به اینترنت و ثبت‌نام برای دریافت نکته‌های مفید اندروید است؛ پس از ثبت‌نام برای این قابلیت می‌توان به صورت هفتگی نکته‌هایی در باب استفاده بهتر از گوشی هوشمند و سیستم‌عامل اندروید دریافت کرد که برای استفاده هرچه مفیدتر از دستگاه می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

لینک دانلود (فقط برای Nexus، Android One و GPE)

 

۳- Gesture Search

 

image

 

این اپلیکیشن سال‌هاست که برای دستگاه‌های اندرویدی به صورت عمومی عرضه شده اما شاید حتی حرفه‌ای‌ترین کاربران هم نام آن را نشنیده باشند! Gesture Search وظیفه جست‌و‌جو میان اپلیکیشن‌ها، مخاطب‌ها، تنظیمات، موسیقی و خلاصه تمام گوشه و کنارهای گوشی شما را دارد؛ برای فعال‌کردن جست‌وجو تنها کافیست با Gesture یا حرکت انگشت روی نمایشگر بخشی از نام برنامه یا مخاطب را بنویسید؛ Gesture Search به صورت خودکار تمام برنامه‌ها و بخش‌هایی از گوشی را که با آن نام یا حرف شروع می‌شوند نمایش داده و امکان انتخاب از میان آن‌ها را به کاربر می‌دهد.

حقیقتا این برنامه می‌تواند کاربرد فراوانی برای افراد داشته باشد زیرا دیگر نیازی به حرکت میان منو‌ها یا حتی تایپ نیست و تنها با کشیدن نام یا حرف یا عدد روی نمایشگر می‌توان گزینه‌های مرتبط را به ترتیب استفاده و کاربرد بیشتر مشاهده کرد.

لینک دانلود

 

۴- Snapseed

 

image

 

اپلیکیشن Snapseed در سال 2012 توسط گوگل از گروه سازنده‌اش خریداری شد؛ این اپ در ابتدا فقط برای iOS عرضه شده بود که هم‌اکنون برای این سیستم‌عامل ده‌ها میلیون کاربر دارد اما همچنان محبوبیت قابل توجهی میان کاربران اندروید کسب نکرده است.

برای آن‌ دسته افرادی که با این اپ آشنایی ندارند، Snapseed یک ابزار برای ویرایش و دستکاری تصاویر است؛ فیلترها، قابلیت چرخش و برش تصویر، مشاهده جزئیات، تنظیم نور و انتخاب یا تغییر بخش دلخواه عکس تنها گوشه‌ای از دریای امکانات آن هستند. نمونه‌های مشابه Snapseed در مارکت‌های مختلف به وفور پیدا می‌شود اما اگر از همه جهت به دنبال یک اپ استاندارد اندروید هستید پیشنهاد ما Snapseed است؛ البته همانطور که در مطلب ترفند‌های عکاسی با گوشی‌های هوشمند اشاره کردیم، همیشه اعتدال را در ویرایش تصویر رعایت کنید.

لینک دانلود

 

۵- Google Spotlight Stories

 

image

 

این برنامه را می‌توان یکی از خلاقانه‌ترین اپ‌های گوگل دانست. Spotlight Stories مجموعه‌ای از داستان‌های انیمیشنی و گرافیکی است که برای رده سنی کودک و نوجوان می‌تواند مفید باشد؛ البته همانطور که می‌دانید نمونه مشابه چنین اپ‌هایی در مارکت‌ها زیاد است اما وجه تمایز Spotlight Stories با رقبا این است که تمام داستان‌ها در فضایی 360 درجه به تصویر کشیده شده‌اند! در این شرایط می‌توانید خودتان را در فضای داستان تصور کرده و تجربه‌ای چند بعدی از آن داشته باشید.

تنها نقص قابل توجه اپلیکیشن این است که هم‌اکنون فقط 4 داستان قابل مشاهده هستند اما با در نظر داشتن ایده‌ی ناب Spotlight Stories می‌توان آینده‌ای روشن را برای اینگونه اپلیکیشن‌ها پیش‌بینی کرد. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که پس از دانلود فایل apk، باید هر داستان را به شکل جداگانه از درون اپلیکیشن دانلود کرده که حجم هریک از آن‌ها می‌تواند از ده‌ها مگابایت تا صدها مگابایت متغیر باشد.

لینک دانلود

 

نظر شما درباره این اپلیکیشن‌ها چیست؟ آیا اپلیکیشن ناشناخته دیگری از گوگل می‌شناسید که در این مقاله نامی از آن برده نشده؟ در بخش نظرات می‌توانید اپ‌هایی که برای خودتان مفید بوده‌اند را هم با کاربران جی‌اس‌ام به اشتراک بگذارید!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

VistaMobile

۱۳۹۵/۱/۱۳
Gesture Search و Snapseed یکی از بهترین هاست .