خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی هوآوی Honor 7؛ بر قله افتخار

بررسی تخصصی هوآوی Honor 7؛ بر قله افتخار

Honor 7 یکی از گوشی‌های سری Honor است که با ویژگی‌های خاصش توان رقابت با پرچمداران خوشنام برندهای دیگر را دارد. دوربین 20 مگاپیکسلی، پردازنده 8 هسته‌ای، حسگر اثر انگشت و باتری قدرتمند این گوشی به‌راحتی می‌تواند آن را در لیست گوشی‌های مجهز قرار دهد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۱/۶

هوآوی، مانند دیگر کمپانی‌های چینی، راه ساختن گوشی‌هایی با امکانات به‌روز و قیمت مناسب را می‌داند. این شرکت قصد دارد با تقویت سری Honor خود در طبقه میان‌رده بازار رقابتی راه بیندازد که قهرمان آن خودش است. Honor 7 یکی از جدیدترین محصولات هوآوی در سری Honor است. این گوشی، علاوه بر داشتن ظاهر شیک و استفاده از آلومینیوم در بدنه، امکاناتی دارد که برخی پرچم‌داران این روزهای بازار را شرمنده خود می‌کند.

 

image

 

طراحی

ظاهر Honor 7 شبیه دیگر گوشی‌های این خانواده است. قاب پشتی گوشی از آلومینیوم ساخته شده که در کناره‌ها با تراش‌هایی زیباتر شده است. علاوه بر این، حس گوشی مقاوم را به کاربر القا می‌کند. ضخامت 8.5 میلی‌متری و وزن گوشی باعث می‌شود تجربه بهتری هنگام کار با یک دست داشته باشید. قسمت جلو گوشی میزبان صفحه نمایش 5.2 اینچی است و بالای آن دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه فلاش اختصاصی، خروجی صدای مخاطب و سنسورهای دستگاه قرار گرفته‌اند. یک چراغ هشداردهنده نیز برای نمایش میزان شارژ و اعلان‌ها در کنار خروجی مخاطب تعبیه شده است. در کناره سمت چپ گوشی کلیدهای تنظیم صدا و کلید پاور قرار دارند و در سمت راست درگاه سیم‌کارت مشاهده می‌شود. این درگاه از نوع هیبریدی است و می‌توانید از دو سیم‌کارت در گوشی استفاده کنید یا به‌جای سیم‌کارت دوم کارت حافظه در آن قرار دهید.

برای اولین بار شاهد کلیدی اضافی در این قسمتیم. هوآوی این کلید را Smart Key نامیده است. در تنظیمات گوشی می‌توانید وظایف خاصی به این کلید بسپارید. به‌طور مثال، می‌توانید تنظیم کنید با یک بار فشردن این کلید دوربین شروع به کار کند و با دو بار فشردن آن اسکرین‌شات گرفته شود و با فشار مداوم آن نرم‌افزار موردنظرتان اجرا شود؛ درواقع این کلید سه‌حالته است.

 

image

 

جنس همه کلیدهای این گوشی عالی است و محل قرارگیری آنها نیز مناسب است.

 

image
image
image

 

کناره بالایی محل قرارگیری پورت 3.5 میلی‌متری، میکروفون حذف نویز و اینفرارد است. پورت MicroUSB هم در میان دو دریچه در لبه پایینی مشاهده می‌شود که یکی اسپیکر گوشی و دیگری میکروفون آن است.

همان‌طور که گفتیم، جنس قاب پشتی از آلومینیوم است که البته در بالا و پایین آن از پلاستیک استفاده شده. البته در نگاه اول متوجه پلاستیکی بودن این قسمت نخواهید شد. دوربین 20 مگاپیکسلی به همراه فلاش دوگانه و سنسور اثر انگشت هم در قاب پشتی قرار گرفته‌اند. لوگوی فلزی تراش‌خورده Honor نیز در قاب پشتی خودنمایی می‌کند.

صفحه نمایش

Honor 7 به صفحه نمایش 5.2 اینچی IPS-NEO با رزولوشن 1920×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 424 پیکسل در اینچ مجهز است. این صفحه نمایش حدود 72.4 درصد جلو گوشی را اشغال کرده است. صفحه نمایش IPS-NEO در مقایسه با مدل کلاسیک IPS کنتراست و وضوح تصویر بالاتری دارد و علاوه بر این باعث بهتر دیده شدن رنگ‌ها در زوایای دید محدود می‌شود. یکی از نکاتی که باید به آن اشاره کنیم میزان نور کم صفحه نمایش است و این موضوع باعث می‌شود در محیط‌های باز خواندن صفحه نمایش کمی دشوار باشد. با دو بار ضربه زدن روی صفحه نمایش می‌توانید آن را روشن کنید، دقیقا مانند آنچه در گوشی‌های ال‌جی به نام KnockOn شناخته می‌شود. این قابلیت به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است و برای فعال کردن آن باید به تنظیمات و قسمت Motion Control بروید و گزینه Double Touch را روشن کنید. در این منو تنظیمات دیگری مانند چرخاندن گوشی برای خاموش کردن زنگ و برداشتن گوشی برای کم کردن زنگ نیز موجود است.

 

image

 

حسگر اثر انگشت

همان‌طور که گفتیم، سنسور اثر انگشت این گوشی مانند دیگر گوشی‌های هوآوی که به سنسور اثر انگشت مجهزند در قاب پشتی قرار دارد. این حسگر حساسیت بالایی دارد و می‌توان تا 5 اثر انگشت مختلف را برای آن تعریف کرد. هوآوی برای این حسگر اثر انگشت قابلیت‌های دیگری نیز تعبیه کرده است. کاربر می‌تواند با لمس این سنسور به منوی قبل بازگردد و با لمس و نگهداشتن انگشت در منوی دوربین سلفی بگیرد یا هنگام تماس با لمس و نگهداشتن انگشت به تماس پاسخ دهد. اگر انگشت را از پایین به بالای حسگر بکشید، می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا را مشاهده کنید و اگر انگشتتان از بالا به پایین بکشید، نوتیفیکیشن‌ها را خواهید دید. البته این تنظیمات نیز در حالت عادی غیرفعال‌اند و برای فعال کردن آنها باید به منوی fingerprint ID مراجعه کنید.

 

image

 

پردازنده و سیستم عامل

هوآوی یکی از معدود سازندگانی است که به‌جای استفاده از چیپست‌هایی چون Qualcomm یا MediaTek از چیپست اختصاصی خود یعنی Hisilicon در گوشی‌هایش استفاده می‌کند. هوآوی پردازنده 8 هسته‌ای Hisilicon Kirin 935 را برای این گوشی در نظر گرفته است. 4 هسته اصلی این پردازنده فرکانس 2.2 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر فرکانس 1.5 گیگاهرتز دارند. Honor 7 دارای 3 گیگابایت حافظه RAM است. در حالت عادی حدود 1.8 گیگابایت از این 3 گیگابایت آزاد است. این میزان حافظه رم برای مولتی تسکینگ و اجرای برنامه‌ها کافی به نظر می‌رسد. گوشی از عهده اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مانند Real Racing 3 به‌خوبی برمی‌آید، هرچند فریم ریت این بازی در مقایسه با اجرای آن در گوشی‌هایی چون S6 سامسونگ کمی پایین‌تر است. در اجرای بازی‌هایی که گرافیک سبک‌تر دارند مانند 2 Temple Run و کارهای روزمره به‌ندرت شاهد وقفه و افت سرعت بودیم.

 

image

 

گوشی در سه نسخه 16 و 32 و 64 گیگابایتی تولید شده، البته تولید نسخه 64 گیگابایتی محدود است و شاید در بازار پیدا نشود. نسخه‌ای که در جی‌اس‌ام بررسی شده نسخه 16 گیگابایتی است. از 16 گیگابایت حافظه Honor 7 حدود 10 گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد و مابقی را سیستم عامل و نرم‌افزارهای آن اشغال کرده‌اند؛ بنابراین بهتر است به فکر حافظه جانبی برای این گوشی باشید.

Honor 7 به سیستم عامل اندروید نسخه 5 (آب‌نبات چوبی) مجهز است و هوآوی با رابط کاربری مخصوص خودش یعنی EMUI 3.1 آن را شخصی‌سازی کرده. این رابط کاربری دقیقا همانی است که پیش‌تر در P8 دیده بودیم. چند تم جدید برای این رابط کاربری قابل تنظیم است، ضمن اینکه با هر بار باز شدن صفحه نمایش گوشی شاهد تصویر زمینه جدیدی خواهید بود. هنوز هم رابط کاربری هوآوی بخشی اختصاصی برای اپ‌ها ندارد و این موضوع باعث می‌شود تمام نرم‌افزارهای نصب‌شده در صفحه خانه به نمایش درآیند. منوی اعلانات یا نوتیفیکیشن‌ها تقریبا شبیه منوی آی‌اواس است. این منو دو بخش مجزا دارد: در یک بخش پیام‌ها و اعلان‌ها به ترتیب زمان لیست شده‌اند و در بخش دوم میانبرهایی برای دسترسی سریع به تنظیمات گوشی وجود دارد.

 

image
  
image

image
  
image

 

هوآوی برای راحتی استفاده از گوشی چند ویژگی کارآمد نیز در نظر گرفته است که در ادامه به‌طور کوتاه طرز کار برخی از آنها را شرح خواهیم داد:

Suspend Button شبیه کلید Assistive Touch در آی‌اواس است. با فعال کردن این ویژگی کلیدهای مجازی بازگشت، منو، قفل کردن گوشی، بستن نرم‌افزارهای باز و… همیشه در دسترس شما خواهند بود.

 

image

 

با فعال کردن ویژگی Knuckle می‌توانید با دو بار ضربه محکم با بند انگشت از صفحه اسکرین‌شات بگیرید. یکی دیگر از قابلیت‌های این ویژگی این است که با ضربه زدن و نگهداشتن بند انگشتتان می‌توانید قسمتی از صفحه نمایش را انتخاب کنید و از آن عکس بگیرید.

 

image
  
image


image


image

 

دوربین

Honor 7 دوربینی 20 مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی و دوربینی 8 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی و مکالمه تصویری دارد. حسگر دوربین این گوشی از نوع IMX230 Exmor RS CMOS و ساخت شرکت سونی است. اندازه هر پیکسل در این حسگر تقریبا 1.145 میکرومتر و دیافراگم آن 2 است. سرعت فوکوس روی سوژه در این دوربین حدود 0.1 ثانیه است.

 

image

 

رابط کاربری دوربین بسیار ساده طراحی شده و شبیه دیگر گوشی‌های اخیر این شرکت است. در حالت پیش‌فرض پنج گزینه پیش روی شماست. گزینه‌های اصلی حالت عکاسی و حالت فیلم‌برداری هستند و باقی حالت‌ها برای جلوه‌های تصویری و عکاسی از صحنه‌های به‌خصوص است. به‌عنوان نمونه، حالت Light Painting برای نقاشی با نور در شب مناسب است و در حالت Beauty می‌توانید عکس‌هایی با رتوش بگیرید. برای عکاسی از غذا هم می‌توانید گزینه Good Food را انتخاب کنید و درنهایتTime-laps چند عکس پشت سر هم از سوژه می‌گیرد و از این عکس‌ها فیلم تهیه می‌شود.

 

image
  
image


image
  
image

image
  
image

 

کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با دوربین در محیط باز در حد مطلوب است، اما اگر بخواهید در محیط بسته عکاسی کنید، در عکس‌ها نویز مشاهده می‌شود، علی‌الخصوص اگر بخواهید روی سوژه بزرگنمایی کنید. مورد منفی دیگر عدم تعبیه OIS یا همان لرزشگیر لنز برای دوربین است. دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی با فلاش اختصاصی خود می‌تواند عکس‌های سلفی خوب و روشنی برای شما به ارمغان بیاورد. در منوی این دوربین هم افکت‌های جالبی برای سلفی موجود است. برای Honor 7 فیلم‌برداری اولترا اچ‌دی موجود نیست و باید به کیفیت فول اچ‌دی قناعت کنید.

نمونه عکس‌های دوربین:

برای مشاهده در اندازه بزرگ روی عکس‌ها کلیک کنید.

image
 
image

image
 
image

image

 

باتری

باتری یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب گوشی است. خوشبختانه هوآوی برای Honor 7 کم‌کاری نکرده و باتری پرقدرت 3100 میلی‌آمپری برای آن در نظر گرفته است. این باتری از نوع لیتیوم پلیمری و غیرقابل تعویض توسط کاربر است. برای شارژ کامل آن حدود 2 ساعت زمان نیاز دارید. در استفاده معمولی از گوشی نیز بعد از گذشت حدود 2 ساعت و 30 دقیقه میزان شارژ از 100 درصد به حدود 80 درصد رسید. در استفاده روزمره از قابلیت‌های گوشی نظیر وب‌گردی، پخش فیلم و بازی باتری گوشی حدود یک روز و نیم تا دو روز دوام می‌آورد، اما اگر دیتای گوشی روشن باشد و بخواهید از جی‌پی‌اس استفاده کنید، شارژ باتری به‌شدت کاهش می‌یابد. البته گزینه‌هایی نیز در قسمت مدیریت باتری موجود است که می‌توانید با استفاده از آنها مدت بیشتری روی باتری حساب کنید.

 

قابلیت‌های ارتباطی

Honor 7 به اکثر قابلیت‌های ارتباطی به‌روز مجهز است. این گوشی 4 باند GSM، دو باند 3G و حتی 4G را پشتیبانی می‌کند. گزینه‌های اینفرارد، بلوتوث نسخه 4.1 و NFC تکمیل‌کننده قابلیت‌های ارتباطی Honor 7 هستند. پورت MicroUSB نیز قابلیت پشتیبانی از OTG دارد؛ بنابراین می‌توانید انواع فلش و حافظه خارجی را به آن متصل کنید. همچنین با استفاده از این پورت می‌توانید گوشی را به پاور بانک تبدیل کنید و گوشی‌های دیگرتان را با آن شارژ کنید.

 

image

 

نظر جی‌اس‌ام

Honor7 میان‌رده‌ای است که می‌تواند نقش پرچم‌دار را به‌خوبی ایفا کند. امکانات سخت‌افزاری این دستگاه به‌راحتی با برخی گوشی‌های پرچم‌دار بازار قابل مقایسه است. ویژگی‌هایی چون بدنه مقاوم فلزی، پردازنده 8 هسته‌ای و دوربین 20 مگاپیکسلی را تنها می‌توان در پرچم‌داران بازار یافت. گزینه ارزان‌تر از این گوشی G8 است که بدنه مقاوم دارد و امکاناتش نیز نسبت به قیمتش مناسب به نظر می‌رسد. اگر نخواهید محصولی از هوآوی بخرید، در این محدوده قیمت گزینه‌هایی چون LG G3 ،Samsung S5 ،Nexus 5X و Sony M5 را نیز پیش رو دارید که البته برخی از آنها در حال حاضر دستگاه‌های به‌روزی نیستند. 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (86 نظر)

rana

۱۳۹۶/۹/۶
این گوشی nfc نداره. چرا همه جا مینویسن داره؟! و توصیه م به دوستان اینه ک اندرویدش رو اپدیت نکنین چون به شدت هنگ میکنه

Shayan

۱۳۹۶/۵/۲۱
گوشی به صورت کامل هم کیبورد و هم زبان فارسی رو پشتیبانی میکنه

مجتبی

۱۳۹۶/۳/۲۱
رو j7 پرایم رو خوش دستیش که اصلا حساب نکن، گوش کوبیه واسه خودش

alireza

۱۳۹۵/۱۲/۲
منم دقیقا بین همینا گیر کردم.بد نیستن هیچکدوم ولی خوب هر کدوم از ی نظر با بقیه فرق داره

alireza

۱۳۹۵/۱۲/۲
سلام دوستان میخاستم راهنماییم کنین من بین این انر 7 و انر 6xموندم لطفا راهنمایی کنین کدوم بهره واقعا؟
لطفا اونایی ک داشتن راهنمایی کنن.ممنون