خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل itell K1100Q

بررسی تخصصی تبلت آی لایف مدل itell K1100Q

تبلت itell K1100Q به‌تازگی وارد بازار کشورمان شده و در کنار ویژگی‌های قابل توجه قیمتی بسیار ارزان دارد.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱۰/۲۲

شرکت‌های چینی هر روز بیش از پیش در عرصه موبایل و تبلت دیده می‌شوند و گوشی‌ها و تبلت‌هایی مقرون‌به‌صرفه به بازار می‌فرستند. شرکت جدید و نوپای i-Life هم یکی از این تولیدکنندگان چینی است که به‌تازگی محصولاتش روانه کشورمان شده؛ محصولاتی با قیمتی بسیار کمتر نسبت به برندهای معروف، به‌گونه‌ای که خرید این دیوایس‌ها را برای کسانی که قصد پرداخت هزینه بالایی برای تبلت یا موبایل ندارند ساده کرده است.

 

image

 

همیشه افرادی هستند که ترجیح می‌دهند هزینه کمتری برای خرید گوشی موبایل و تبلت بپردازند، زیرا این گونه گجت‌ها برای آنها کاربرد چندانی ندارد. اگر شما هم جزو این دسته افرادید، به‌راحتی می‌توانید گزینه‌های چینی خوبی پیش روی خود ببینید؛ گزینه‌هایی که آی-لایف هم میان آنها قرار می‌گیرد.

تبلت itell K1100Q یکی از این محصولات آی-لایف است که در این نوشته قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

محتویات بسته‌بندی

در جعبه این تبلت، علاوه بر خود دستگاه، شارژر، کابل میکرو USB، کابل OTG و دفترچه راهنمای گوشی قرار گرفته‌اند. برخلاف مدل زد بوک آی-لایف، در بسته‌بندی این تبلت خبری از هدفون نیست و شرکت آی-لاف این بار تنها به قرار دادن لوازم ضروری اکتفا کرده است.

 

image

 

طراحی

تبلت 7 اینچی itell K1100Q از بدنه پلاستیکی ساخته شده که به‌دلیل صاف و صیقلی بودنش جای چربی و لک به‌راحتی روی آن باقی می‌ماند. دکمه پاور، راکر صدا و پورت میکرو یو‌اس‌بی در بالای تبلت جای گرفته‌اند که وقتی تبلت را در حالت عمودی بگیریم، کار کردن با آنها سخت می‌شود، اما در حالت افقی بسیار مناسب‌اند و به‌راحتی در دسترس قرار می‌گیرند.

 

image

 

اسلات کارت حافظه پشت تبلت، در قسمت بالا، قرار گرفته و پایین دستگاه نیز شاهد لوگوی i-Life و مدل دستگاه هستیم. دوربین پشت و دوربین جلو نیز از جمله بخش‌هایی هستند که روی بدنه گوشی به چشم می‌خورند.

 

image
image

 

این تبلت ابعادی برابر با 188 در 109 در 11.5 میلی‌متر دارد و وقتی آن را در دست می‌گیریم، ضخامتش کاملا محسوس است، هرچند آزاردهنده نیست.

 

image
image

 

نمایشگر

این تبلت از نمایشگری 7 اینچی از نوع TFT با رزولوشن 1024 در 600 پیکسل بهره می‌برد. تراکم پیکسلی 169.5 باعث شده نمایشگر از کیفیت عالی برخوردار نباشد، اما برای تماشای ویدئوهای کوتاه و عکس‌ها با مشکلی مواجه نمی‌شوید. با این حال هیچ‌وقت نمی‌توانید روی این تبلت برای تماشای فیلم باکیفیت و خوب حساب کنید.

 

image

 

شاید کار کردن با این محصول آی-لایف در فضای بیرون در طول روزهای آفتابی و زیر نور مستقیم خورشید چندان مطلوب نباشد، اما این تبلت گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که اغلب در فضای داخل منزل از آن استفاده می‌کنند.

 

image

 

سخت‌افزار

تبلت 7 اینچی آی-لایف پردازنده 4 هسته‌ای مدیاتک MT8382 را روی خود دارد؛ پردازنده‌ای که با ماکزیمم فرکانس 1.3 گیگاهرتز کار می‌کند. این تبلت یک گیگابایت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد. با توجه به ارزان‌قیمت بودن دستگاه، وجود یک گیگابایت حافظه رم مزیتی برای این تبلت به شمار می‌رود. حافظه داخلی به‌کاررفته در آن نیز تا 32 گیگابایت قابل ارتقاست که تقریبا جوابگوی نیاز اغلب کاربران خواهد بود.

 

image

 

نباید از تبلت itell K1100Q آی-لایف انتظار اجرای بازی‌های سنگین داشت، اما به‌خوبی نیاز‌های متداول کاربران همچون اجرای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و سایر اپلیکیشن‌های ساده را مدیریت خواهد کرد. با این تبلت به‌راحتی قادرید به گشت‌وگذار در اینترنت بپردازید.

 

نرم‌افزار

یکی از مزایای تبلت itell K1100Q سیستم عامل آن است. این تبلت ارزان‌قیمت اندروید 5 را روی خود دارد؛ چیزی که در کمتر تبلتی در این رده قیمتی به چشم می خورد.

اگرچه اندروید 5 آخرین نسخه اندروید نیست، هنوز هم میان گوشی‌ها و تبلت‌های ارزان‌قیمت به‌ندرت به چشم می‌خورد و چون معمولا دیوایس‌ها در این رده قیمتی به نسخه جدیدتری از اندروید به‌روز نمی‌شوند، عرضه آنها با اندروید 5 نکته مثبتی به‌شمار می‌رود.

رابط کاربری تبلت مجهز به چرخش 360 درجه است؛ پس از هر طرفی که آن را در دست بگیرید، به سمت شما می‌چرخد و درست پیش روی شما قرار می‌گیرد.

 

image

 

رابط کاربری itell K1100Q بسیار ساده است و برخی بازی‌ها از جمله فروت نینجا و انگری بردز را نیز از پیش روی خود نصب دارد. برخلاف اندروید خالص گوگل، که در نوار پایین صفحه تنها سه کلید مجازی تعبیه کرده، در این رابط کاربری سه کلید دیگر هم اضافه شده که برای کم و زیاد کردن صدا و گرفتن اسکرین‌شات از آنها استفاده می‌شود.

 

دوربین

اگرچه تبلت K1100Q آی-لایف به دوربین پشت و جلو مجهز است، نباید انتظار خاصی از دوربین‌های این دستگاه داشته باشید، زیرا دوربین پشت تبلت 2 مگاپیکسلی و دوربین جلو آن نیز 0.3 مگاپیکسلی است. البته حتما می‌دانید کمتر کاربری از تبلت انتظار دوربین مناسب دارد و معمولا این دوربین‌ها تنها با هدف کار راه انداختن در مواقع ضروری روی تبلت‌ها تعبیه می‌شوند. دوربین‌های این تبلت قادر به فیلم‌برداری با کیفیت بسیار پایینی هستند، اما به‌هرحال در مواقع ضروری می‌توانید برای مکالمه ویدئویی از دوربین جلو این دستگاه یا برای فیلم‌برداری از دوربین پشت آن استفاده کنید.

 

image

 

باتری

این تبلت از باتری 2600 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و شارژ 0 تا 100 درصد آن حدود 3 ساعت زمان می‌برد؛ زمانی که برای شارژ شدن باتری 2600 میلی‌آمپری زیاد به شمار می‌رود. دوام باتری، با توجه به کیفیت پایین نمایشگر و بالا نبودن سایر مشخصات، کافی و مناسب است.

 

جمع‌بندی

تبلت itell K1100Q قیمت بسیار کمی دارد و این نکته بزرگ‌ترین مزیت این تبلت به شمار می‌رود. ویژگی‌هایی نظیر اندروید 5 و پردازنده چهارهسته‌ای تبلت K1100Q را از رقیبان هم‌رده خود متمایز می‌کند. شاید نتوانید روی این تبلت برای بازی حساب کنید یا نباید انتظار داشته باشید اپلیکیشن‌های زیادی در آن نصب کنید و همزمان سراغ آنها بروید، اما اگر قصد شما گشت‌وگذار در اینترنت است و قصد دارید کارهایی ساده همچون ارتباط با دوستان یا استفاده روزانه از اپلیکیشن‌هایی همچون واتس‌اپ، تلگرام، اینستاگرام و... را با آن انجام دهید، خیالتان را راحت کنیم که گزینه‌ای بهتر از این تبلت پیش روی شما قرار نخواهد گرفت.

 

image

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)