خانهاخبار
با نوت‌های غیر سامسونگی آشنا شوید

با نوت‌های غیر سامسونگی آشنا شوید

دستگاه نوت نقطه تلاقی تبلت و گوشی هوشمند است. صفحه نمایش کوچک‌تر از تبلت‌ها و بزرگ‌تر از گوشی‌های هوشمند معمولی یکی از ویژگی‌های بارز این دستگاه‌هاست.
۱۳۹۴/۵/۲۶

گلکسی نوت را سامسونگ در سپتامبر 2011 معرفی و روانه بازار کرد. صفحه نمایش 5.3 اینچی این دستگاه در آن زمان غیرمعمول بود، چراکه اکثر گوشی‌های آن زمان صفحه نمایشی حدود 4 اینچ داشتند. اوایل همه این محصول سامسونگ را محکوم به شکست می‌دانستند، اما فروش میلیونی این دستگاه جواب محکمی به منتقدان داد. با فروش خوب نوت، سامسونگ شش نسخه دیگر از این محصول را به بازار عرضه کرد. قلم S Stylus وجه مشترک تمام نوت‌هاست.

 

image

 


موفقیت چشمگیر خانواده نوت سایر تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند دنیا را هم به تولید و عرضه محصولاتی شبیه نوت ترغیب کرد. در این مطلب قصد داریم دستگاه‌هایی را معرفی کنیم که کمپانی‌های معروف تولید کرده‌اند.


Asus Fonepad Note 6
فونپد نوت 6 در سال 2013 معرفی شد. این دستگاه اولین نوتی بود که سامسونگ تولیدش نکرده بود. فونپد نوت 6 صفحه نمایش 6 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل دارد. این دستگاه قلم و اپلیکیشنی مخصوص به نام SuperNote برای نوشتن دارد. پردازنده دوهسته‌ای اتم اینتل به آن قدرت می‌بخشد و رم 2 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی آن 16 گیگابایتی و البته قابل افزایش است. فونپد نوت 6 دو اسپیکر در جلو دارد و دوربین اصلی‌اش 8 مگاپیکسلی است.

 

image

 


Asus VivoTan Note 8
این دومین نوت ایسوس است که ویندوز 8.1 روی آن اجرا می‌شود. این نوت نیز قلم استایلوس دارد. برخلاف فونپد نوت 6، این دستگاه قابلیت برقراری تماس تلفنی ندارد. پردازنده 4 هسته‌ای اتم با سرعت 1.8 گیگاهرتز در کنار رم 2 گیگابایتی به آن قدرت می‌بخشد. صفحه نمایشش 8 اینچی با رزولوشن 800 در 1280 پیکسل است. دوربین اصلی آن 5 مگاپیکسلی است و حافظه داخلی‌اش 64 گیگابایتی و قابل افزایش است.

 

image

 


Xiaomi Redmi Note
ردمی نوت در نیمه اول سال 2014 عرضه شد. این دستگاه اولین محصول فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه شیائومی بود که صفحه نمایشی بزرگ‌تر از 5 اینچ داشت. صفحه نمایشش 5.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل است. ردمی نوت قلم استایلوس ندارد. تولید ردمی نوت توسط شیائومی این نکته را می‌رساند که این کمپانی قصد داشت کاربرانی را به سمت ردمی نوت بکشاند که به نوت سامسونگ علاقه دارند، اما بودجه کافی برای خریدش ندارند. قیمت ردمی نوت از 130 دلار شروع می‌شد و این محصول به شیائومی کمک کرد در چین دستگاه‌های بیشتری نسبت به سامسونگ بفروشد.

 

image

 


Xiaomi Mi Note and Mi Note Pro
درحالی‌که ردمی نوت دستگاهی ارزان بود، می نوت و می نوت پرو دستگاه‌هایی گران‌قیمت محسوب ‌می‌شدند، اما همچنان نسبت به گلکسی نوت 4 ارزان‌تر بودند. این دستگاه‌ها فقط در چین فروخته می‌شدند. می نوت با قیمت 370 دلار عرضه شد و صفحه نمایشی 5.7 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل داشت.

 

image

 

اسنپدراگون 801، پردازنده 4 هسته‌ای و رم 3 گیگابایتی از مشخصات سخت‌افزاری آن است. دوربین اصلی این دستگاه 13 مگاپیکسلی و دوربین دومش 4 مگاپیکسلی است. می نوت پرو صفحه نمایشی هم‌اندازه می نوت داشت، با این تفاوت که رزولوشنش 1440 در 2560 بود. اسنپدراگون 810 و پردازنده‌ای 8 هسته‌ای در کنار رم 4 گیگابایتی به آن قدرت می‌بخشیدند. قیمت آن نیز حدود 530 دلار بود. مانند ردمی نوت، هیچ‌کدام از دو نسخه می نوت قلم استایلوس نداشت.

 

image

 


Meizu M1 Note
میزو یکی از جالب‌ترین نوت‌های موجود در بازار است. قیمت 160 دلاری آن در مقابل آنچه ارائه می‌دهد بسیار پایین است. صفحه نمایش این دستگاه 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل است. همچنین از تکنولوژی LTE پشتیبانی می‌کند. تراشه میزو مدیاتک و پردازنده‌اش 8 هسته‌ای است و رم 2 گیگابایتی دارد. دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسلی و دوربین دومش 5 مگاپیکسلی است. حافظه داخلی میزو ام وان نوت 32 گیگابایتی است.

 

image

 


Meizu M2 Note
موفقیت میزو ام وان نوت سبب شد کمپانی میزو، پس از گذشت حدود 6 ماه از عرضه ام وان نوت، نسخه جدیدی با نام میزو ام2 نوت روانه بازار کند. قیمت این نوت در چین 130 دلار و در برخی کشورها 199 دلار است. این نوت از تراشه مدیاتک و پردازنده 8 هسته‌ای 64 بیتی قدرت می‌گیرد و از اندروید لالیپاپ در کنار سیستم عامل فلایم استفاده می‌کند. سایر ویژگی‌های ام2 تفاوتی با ام وان ندارد.

 

image

 


Lenovo K3 Note
بله؛ لنوو هم یک نوت مخصوص به خود دارد. این محصول ابتدا در چین و هند و سپس در سراسر دنیا عرضه شد. لنوو کی 3 نوت تفاوت چندانی با نوت‌های میزو ندارد. صفحه نمایشش 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسلی است. مدیاتک و پردازنده 8 هسته‌ای در کنار رم 2 گیگابایتی به آن قدرت می‌بخشد. دوربین اصلی این دستگاه 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم آن 5 مگاپیکسلی است. حافظه داخلی‌ این محصول لنوو 16 گیگابایتی است و قیمتی حدود 160 دلار دارد.

 

image

 

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

SohylKia

۱۳۹۴/۹/۱۶
تا صد سال دیگم هیچی نوت سامسونگ نمیشه

محمد

۱۳۹۴/۵/۲۸
دوستان عزیز توجه کنید که هرگوشی که یه قلم کنارش باشه ، نمیشه رقیب گلکسی نوت ها! کلفتی قلم ایسوز فونپد که توی عکس هستو ببینید تا کاملا متوجه حرفم بشید! همچین قلمی با قیمت حدود 20 تومن برای تمامی گوشی های لمسی قابل تهیه است! درحالیکه مقایسش با قلم های سامسونگ ، میشه قضیه مقایسه ی سنگ و گوسفند

rbmscpsaj

۱۳۹۴/۵/۲۶
خیلی جالبه. از هر دستی بدی از همون دست میگیری. خود سامسونگ با هزار بدبختی و فلاکت از یه شرکت بی چاره هزار جور دزدی کرده. بعد تمام شرکتای چینی از رو تمام محصولاتش کپی کردن. و احتمالا تمام گوشی های چینی توسط شرکتای ایرانی کپی بشن

امیر

۱۳۹۴/۵/۲۶
عالی بوود.