خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی جی اس ام؛ مقایسه گلکسی اس 6، آیفون 6 و وان ام 9

بررسی تخصصی جی اس ام؛ مقایسه گلکسی اس 6، آیفون 6 و وان ام 9

جی اس ام: بازی تاج و تخت

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۴/۱/۲۹

جی اس ام: در حال حاضر سه گوشی گلکسی اس 6، آیفون 6 و وان ام 9 پرچمداران گوشی های هوشمند بازار هستند. جی اس ام  بررسی تخصصی هر سه گوشی را برای شما آماده و منتشر کرد که می توانید از لینک های زیر این بررسی ها را مطالعه کنید.

 

بررسی تخصصی Galaxy S6

 

بررسی تخصصی One M9

 

بررسی تخصصی iPhone 6

 

شاید شما به خرید یکی از این گوشی ها که قیمت بالایی در بازار دارند فکر می کنید. دانستن معایب و مزایای هر کدام از این گوشی ها به تنهایی می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد، اما مقایسه هر سه گوشی در کنار یکدیگر و شاخ و شانه کشیدن این محصولات برای هم لطفی دیگر دارد و در تصمیم نهایی کاربر تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

جی اس ام همیشه سعی در این داشته تا در انتخاب راه درست به کاربران خود کمک کند. در همین راستا مقایسه ای جامع و کامل بین سه گوشی Samsung Galaxy S6، HTC One M9 و Apple iPhone 6 را انجام داده ایم. امید داریم که این مقایسه بتواند در یک انتخاب خوب به کمک شما بیاید.

 

طراحی

 

طراحی یک محصول آن هم از نوع گوشی هوشمند، یکی از مهمترین قسمت های تولید یک گوشی هوشمند محسوب می شود. زیرا اولین چیزی که یک کاربر را به سمت خود جذب می کند ظاهر آن گوشی موبایل است. اطمینان داریم که سامسونگ، اچ تی سی و اپل تمام تلاش خود را کرده اند تا یک گوشی متفاوت، زیبا و خوش دست را معرفی کنند و با این کار دل کاربران را بربایند و پرچمداران خود را به محصولی پرفروش تبدیل کنند. اما هرچقدر هم که کمپانی ها تلاش خود را کرده باشند در نهایت یکی از آن ها موفق تر از دیگران عمل کرده و گوشی زیباتر و خوش دست تری را ارائه کرده است. در این قسمت می خواهیم با هم بررسی کنیم کدام کمپانی گوشی متفاوت تر و دوست داشتنی تری را معرفی کرده و تلاشش بهتر به ثمر رسیده است.

 

از اپل و تک محصول موبایلی اش یعنی آیفون کار را شروع می کنیم. اپل در طراحی این نسل انقلابی به پا کرد و علاوه بر تغییر ظاهر گوشی اندازه صفحه نمایش را به طرز غافلگیر کننده ای بزرگ کرد. آیفون 6 از فلز ساخته شده، لبه های گردی دارد، قاب پشتی با فریم کناری دستگاه یکپارچه است و در نهایت صفحه نمایش به زیبایی هر چه تمام تر روی شاسی این دستگاه جای گرفته است. همانطور که گفتیم گوشی لبه های گردی دارد به همین خاطر در دست گرفتن آن حس بسیار خوبی را به کاربر القا می کند. به طور خلاصه آیفون 6 هم زیبا است و هم خوش دست.

 

image

 

image

دومین محصول گلکسی اس 6 است. خرده گرفتن کاربران به سامسونگ در نهایت موثر واقع شد و سامسونگ مجبور شد پلاستیک را از سبد تولید محصولات پرچمدار خود حذف کند. اس 6 بدنه ای شیشه ای – فلزی دارد. فریم اطراف گوشی فلزی و قاب پشتی آن از شیشه ساخته شده است. ترکیب شیشه و فلز در کنار یکدیگر علاوه بر اینکه ظاهری جذاب را برای گوشی به همراه خواهد آورد در افزایش عمر دستگاه و سبک بودن آن نیز موثر است. فریم فلزی اطراف گوشی برش های زیبایی خورده اند و به نظر می رسد جنس خوبی دارند. دست گرفتن اس 6 حس خوبی را به همراه دارد که این موضوع را مدیون قسمت شیشه ای قاب پشتی است. لبه های گوشی گرد هستند و این امر به قاب شیشه ای کمک بیشتری خواهد کرد تا گوشی خوش دست تر باشد. اما سر بودن گوشی به علت استفاده از شیشه یکی از معایب آن است. گلکسی اس 6 خوش دست است و زیبا طراحی شده اما باید در حمل و نقل آن کمی محتاطانه عمل کنید.

 

image

 

image

 

نوبت به اچ تی سی رسید. وان ام 9 جدیدترین محصول اچ تی سی است که بیشتر طراحی خود را مدیون نسل قبلی خودش است. ام 9 از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی با ام 8 ندارد. شاید کسی که خیلی در زمینه گوشی های هوشمند حرفه ای نباشد در تشخیص ام 8 و ام 9 سردرگم شود. با اینکه طراحی تغییر زیادی نداشته اما هنوز هم زیباست. وان ام 8 یک گوشی بسیار زیبا بود و این زیبایی به ام 9 نیز به ارث رسیده است. جنس بدنه از فلز ساخته شده و انحنای پشت گوشی باعث می شود در دست گرفتن آن راحت تر انجام شود. اچ تی سی در طراحی این نسل ریسک نکرده و ذائقه کاربر را مورد آزمایش قرار نداده است و از همان طراحی مورد پسندی که سال گذشته ارائه کرده بود بار دیگر بهره برده است.

 

image

 

image

 

در این بخش می خواهیم رده بندی گوشی ها را در سه گروه انجام دهیم، رده بندی در زمینه زیبایی، در زمینه خوش دستی و در زمینه جنس بدنه.

 

image

 

image

 

image

 

در زمینه زیبایی از 1 تا 10

 

 رتبه اول HTC One M9 (امتیاز 10) 

 

رتبه دوم Samsung Galaxy S6 (امتیاز 8.5)

رتبه سوم Apple iPhone 6 (امتیاز 8.1)

 

در زمینه خوش دستی از 1 تا 10

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 10)

Apple iPhone 6 (امتیاز 9.5)

HTC One M9 (امتیاز 8.0)

 

در زمینه جنس بدنه از 1 تا 10

HTC One M9 (امتیاز 10)

Apple iPhone 6 (امتیاز 9.5)

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 8.9)

 

 

صفحه نمایش

شاید پیش از خرید یک گوشی سوال شما این باشد که کیفیت صفحه نمایش چه میزان در رضایتمندی شما از یک گوشی موبایل تاثیر دارد؟ اگر جواب این سوال را از ما بخواهید، جواب ما کلمه "خیلی زیاد" است. اگر تصور می کنید که کیفیت صفحه نمایش آنقدرها هم در دوست داشتن یک گوشی موثر نیست کاملا در اشتباه هستید. راه ارتباطی کاربر با گوشی موبایل خودش تنها از طریق صفحه نمایش است و شما در طول روز ساعت های زیادی به صفحه نمایش گوشی خود نگاه می کنید. بنابراین یک صفحه نمایش با کیفیت می تواند رضایت شما از گوشی موبایل را افزایش دهد. در این قسمت با هم خواهیم دید که کیفیت صفحه نمایش کدامیک از این سه پرچمدار از دیگر رقبا بهتر است.

 

اپل، آیفون 6 خود را با صفحه نمایشی 4.7 اینچی از نوع IPS LCD با کیفیت تصویر 750×1334 پیکسل ارائه کرده است. در هر اینچ این صفحه نمایش می توانید 326 پیکسل را مشاهده کنید. گوشی های آیفون همیشه صفحه نمایش های با کیفیتی داشته اند و آیفون 6 نیز از این قائده مستثنی نیست. کاربر با چشم غیر مسلح قادر به تشخیص پیکسل ها در این صفحه نمایش نیست. رنگ ها در آن واقعی نشان داده می شوند و اشباعیت زیادی ندارند.

 

اچ تی سی با پافشاری زیاد باز هم از صفحه نمایش فول اچ دی در این نسل از پرچمداران خود استفاده کرد. این صفحه نمایش که اندازه 5 اینچی دارد از نوع سوپر ال سی دی 3 با تراکم پیکسلی 441 پیکسل در اینچ است. محافظ گوریلاگلس 4 نقش جلوگیری از خط افتادن و برخی مواقع شکستن این صفحه نمایش را بر عهده دارد. همانطور که مشاهده می کنید تراکم پیکسلی این صفحه نمایش مانند نسل قبل زیاد است و با چشم غیرمسلح قادر به تشخیص پیکسل ها نخواهید بود. عیب بزرگ صفحه نمایش های سوپر ال سی دی این است که پیکسل ها به صورت مجزا روشن نمی شوند و یک نور پس زمینه تمام صفحه، حتی قسمت های تاریک را روشن نگه می دارد. این موضوع باعث می شود عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش شما را نا امید کند. در صورتی که یک محتوای با کیفیت مانند یک ویدیوی فول اج دی را روی این صفحه نمایش پخش کنید از دیدن آن لذت خواهید برد اما در مورد محتوای با کیفیت تر چه پیش خواهد آمد؟ اگر بخواهید محتوای با کیفیت تر از فول اچ دی را روی این صفحه نمایش مشاهده کنید به طور حتم اگر با گوشی دیگری مقایسه انجام ندهید به هیچ مشکلی برنخواهید خورد، اما اگر یک صفحه نمایش با کیفیت QHD را در کنار این صفحه نمایش قرار داده و یک محتوای بالاتر از فول اچ دی را روی هر دو صفحه نمایش مشاهده کنید آن زمان به تفاوت ها پی خواهید برد. به هر حال این گوشی صفحه نمایش فول اچ دی دارد و خوانایی آن در زیر نور خورشید نیز چندان چنگی به دل نمی زند.

 

نوبتی هم باشد نوبت گلکسی اس 6 است. صفحه نمایش های سوپرآمولد سامسونگ که از اولین نسل از خانواده گلکسی اس در گوشی های سامسونگ استفاده می شوند شهره خاص و عام هستند. در این نوع از صفحه نمایش ها به علت اینکه نور از پیکسل های مجزا خارج می شود کنتراست تصاویر به نهایت خودش می رسد و زمانی که به نور مشکی نیاز باشد پیکسل ها خاموش می شوند و همین امر باعث می شود رنگ مشکی با عمق زیاد داشته باشید. اما این صفحه نمایش ها بی عیب هم نیستند به علت اینکه رنج وسیعی از رنگ ها توسط آن ها تولید می شوند تصاویر تا حد زیادی اشباعیت رنگ دارند. به هر حال نمایشگرهای سوپر آمولد یکی از بهترین نمایشگرهای موبایلی بوده و هستند، حال که سامسونگ کیفیت QHD را وارد این صفحه نمایش ها کرده باید انتظار خیلی بیشتر از این ها را داشته باشیم.

 

image

 

image

کیفیت صفحه نمایش (از 1 تا 10)

رتبه اول Samsung Galaxy S6 (امتیاز 10)

رتبه دوم Apple iPhone 6 (امتیاز 9.5)

رتبه سوم HTC One M9 (امتیاز 8.7)

 

خوانایی زیر نور خورشید (از 1 تا 10)

رتبه اول Samsung Galaxy S6 (امتیاز 9.4)

رتبه دوم Apple iPhone 6 ( امتیاز 9.0)

رتبه سوم HTC One M9 (امتیاز 8.5)

 

زاویه دید (از 1 تا 10)

رتبه اول Samsung Galaxy S6 (امتیاز 10)

رتبه دوم آیفون 6 (امتیاز 9.5)

رتبه سوم HTC One M9 (امتیاز 9.3)

 

 

 

 

دوربین

 

امروزه دوربین گوشی های هوشمند به بخش مهمی از سخت افزار آن ها تبدیل شده اند. روزگاری هیچ کس تصورش را هم نمی کرد روی گوشی موبایل خودش یک دوربینی داشته باشد که بتواند عکس هایی با چنین کیفیت هایی تهیه کند، اما این امر به حقیقت پیوست. در سال های اخیر این قسمت از گوشی های هوشمند به یکی از اصلی ترین بخش های رقابت بین کمپانی ها تبدیل شده و کمپانی ها با تمام توان خود سعی در ارائه بهترین دوربین ها را دارند. در این بخش با هم خواهیم دید که کدام کمپانی موفق تر عمل کرده است.

 

image

 

image

 

اپل اعتقادی به عدد مگاپیکسل برای دوربین گوشی های خود ندارد. در حال حاضر سه نسل از آیفون دوربین های 8 مگاپیکسلی را روی خود دیده اند و اپل هر سال ادعا می کند که کارآیی دوربین را بهتر کرده است. اگر راستش را بخواهید اپل درست می گوید و هر سال گوشی های آیفون عکس ها و ویدیوهایی بهتر از سال های قبل می گیرند. اما کیفیت خوب عکس تنها ویژگی دوربین این گوشی نیست. فیلمبرداری 240 فریم در ثانیه که ویدیوهای آهسته را تهیه می کند یکی از ویژگی های اصلی دوربین آیفون 6 است که از آیفون 5s راه خود را به آیفون باز کرده است. فلاش دو تایی از ویژگی های مثبت دیگر این دوربین به حساب می آید که به عکاسی در نور کم کمک می کند.

 

دوربین وان ام 9 ، برخلاف صفحه نمایش نسبت به نسل قبل پیشرفت خوبی را در خود می بیند. اچ تی سی از یک دوربین 20.7 مگاپیکسلی و فلاش دو تایی در دوربین این گوشی استفاده کرده است. سرعت شاتر دوربین قابل قبول است و نرم افزار آن نیز به سرعت باز شده و دوربین را آماده عکس گرفتن می کند. فیلمبرداری با کیفیت 4K توسط این دوربین امکان پذیر است اما تنها 6 دقیقه امکان فیلمبرداری مداوم در حالت 4K را دارید.

 

نوبت به پرچمدار سامسونگ رسید. دوربین گوشی های سامسونگ همیشه امکانات خوبی داشتند و از نظر کیفیت یکی از بهترین ها در نوع خودشان بودند. حال که گلکسی اس 6 ارائه شده سامسونگ نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا یک دوربین همه چیز تمام را ارائه کند و در این امر موفق عمل کرده است. از نظر مگاپیکسلی کیفیت این دوربین نسبت به وان ام 9 کمتر است و یک لنز 16 مگاپیکسلی در آن قرار گرفته است. در کنار این دوربین یک فلاش تکی قرار گرفته که نسبت به دو رقیب دیگر یک ضعف به حساب می آید. اما سامسونگ به همین راحتی ها از کسی شکست نخواهد خورد. اگرچه فلاش دوربین تکی است، اما ویژگی ای در این دوربین وجود دارد که دو رقیب دیگر از آن بی بهره هستند. سامسونگ OIS یا همان تثبیت کننده اپتیکال تصاویر را جزو ویژگی های دوربین گلکسی اس 6 قرار داده و با اینکار یک قدم بزرگ از دو رقیب خود جلوتر ایستاده است. از دیگر ویژگی های خوب دوربین سرعت بالای آماده شدن برای عکاسی و سرعت بالای شاتر است.

 

دوربین یکی از قسمت های سخت افزار است که تنها با امکاناتی که روی کاغذ مشاهده می کنید نمی توانید در مورد کارآیی آن قضاوت کنید. برای اینکه به کارآیی یک دوربین پی ببرید بهترین کار این است که در عمل کارآیی آن ها را با هم مقایسه کنید.

 

ما اینکار را برای شما انجام دادیم و کیفیت دوربین های این سه گوشی هوشمند را برای شما مقایسه کردیم. رضایت ما از دوربین گلکسی اس 6 بیشتر از دوربین دو رقیبش است. در عکس هایی که دوربین گلکسی اس 6 تهیه می کند رنگ ها نزدیک تر به واقعیت ثبت می شوند و نویز بسیار کمی دیده می شود. اگرچه دو رقیب دیگر نیز عکس های بسیار با کیفیتی تهیه می کنند اما فاصله میان آن ها با گلکسی اس 6 به خوبی مشهود است.

 

کیفیت عکس (از 1 تا 10)

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 10)

HTC One M9 (امتیاز 9.5)

آیفون 6 (امتیاز 9.4)

 

امکانات دوربین (از 1 تا 10)

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 10)

HTC One M9 (امتیاز 9.4)

Apple iPhone 6 (امتیاز 9.0)

 

کیفیت فیلمبرداری (از 1 تا 10)

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 10)

HTC One M9 (امتیاز 9.9)

آیفون 6 (امتیاز 9.8)

 

نمونه عکس های One M9

image

 

image

نمونه کیفیت عکس One M9 در حالت عادی

image

نمونه عکس One M9 در زوم 100 درصد

 

نمونه عکس های Galaxy S6

 

image

image

نمونه عکس های Galaxy S6 در حالت عادی

 

image

نمونه عکس Galaxy S6 در زوم 100 درصد

 

نمونه عکس های آیفون 6

 

image

 

image

نمونه عکس های iPhone 6 در حالت عادی

image

نمونه عکس iPhone 6 در زوم 100 درصد

 

 

نمونه ویدیوهای تهیه شده با هر سه گوشی

نمونه ویدیوی تهیه شده با One M9

 

نمونه ویدیوی تهیه شده با iPhone 6

 

 

نمونه ویدیوی تهیه شده با Galaxy S6

 

 

اسپیکر

 

اسپیکر یک گوشی نه تنها در شنیده شدن صدای زنگ گوشی اهمیت زیادی دارد بلکه در هنگام بازی کردن و تماشای فیلم نیز نقش مهمی ایفا می کند.

 

اسپیکر آیفون 6 در قسمت تحتانی آن قرار گرفته است. بلندی صدای این اسپیکر در نوع خود بسیار خوب است، اما به علت تک کاناله بودن این اسپیکر زمانی که صدای آن را تا انتها زیاد کنید بلندی و تیزی صدا شما را ناامید خواهد کرد.

 

سامسونگ نیز در نهایت اسپیکر گلکسی ها را به قسمت زیرین گوشی منقل کرد. کیفیت صدای این اسپیکر در بین تک کاناله ها قابل قبول است اما باز هم در صدای بلند همان اشکال اسپیکر آیفون 6 را خواهد داشت.

 

اما وان ام 9، اچ تی سی در زمینه اسپیکر برای گوشی های پرچمدار خود سنگ تمام گذاشته است. دو اسپیکر در قسمت جلوی گوشی و در بالا و پایین صفحه نمایش قرار دارند. این اسپیکرها را به اصلاح BoomSound می گویند که به یک برند برای خود تبدیل شده اند. در هنگام بازی، تماشای ویدیو، گوش کردن به موزیک و زنگ خوردن گوشی می توانید به کیفیت صدای این اسپیکرها پی ببرید. علاوه بر کیفیت خوب جایگیری مناسب این اسپیکرها آن ها را بسیار کاربردی کرده است.

 

image

 

کیفیت صدا

HTC One M9 (امتیاز 10)

آیفون 6 (امتیاز 8.6)

گلکسی اس 6 (امتیاز 8.5)

 

ارتباط

 

دنیای امروزی دنیای ارتباطات است. اگر شما یک گوشی هوشمند را خریداری می کنید به طور حتم به بیشترین چیزی که فکر می کنید امکانات ارتباطی آن گوشی است و شما آن گوشی را لازم دارید تا بتوانید بهترین ارتباط را با دیگران برقرار کنید.

 

Apple iPhone 6 از نظر امکانات ارتباطی یک گوشی کامل است. اما اکوسیستم بسته اپل در بیشتر قسمت ها جلوی ارتباط این گوشی با دیگر محصولات را خواهد گرفت. اگر یک اپل باز باشید امکان ارتباطی که محصولات اپلی شما با هم خواهند داشت شما را شگفت زده می کند.

 

وان ام 9 پر است از امکانات ارتباطی خوب و کارآمد.

NFC، بلوتوث، اینفرارد، درگاه ارتباطی USB 2.0 و رادیو در کنار پشتیبانی از شبکه پرسرعت 4G از امکانات خوب این گوشی هستند. سیستم عامل اندروید هیج مشکلی از بابت بسته بودن ندارد و تمام راه های ارتباطی را برای این محصولات باز نگه داشته است.

 

گلکسی اس 6 نیز در این زمینه دقیقا همانند وان ام 9 است و هیچ چیز از آن کمتر که ندارد در برخی مواقع راه های ارتباطی بیشتری نیز دارد.

 

image

 

 

ارتباط درون برندی و خارج برندی (از 1 تا 10)

 

Samsung Galaxy S6 و HTC One M9 (امتیاز 10)

Apple iPhone 6 (امتیاز 9.5)

 

 

سیستم عامل و رابط کاربری

 

دو گوشی هوشمند گلکسی اس 6 و وان ام 9 میزبان اندروید و آیفون 6 میزبان iOS است. در حقیقت این بخش از مقایسه تقابل اندروید و آی او اس است، به همین خاطر از به کار بردن نام گوشی ها در این بخش خودداری می کنیم.

 

هر دو سیستم عامل جزو بهترین سیستم عامل های موبایلی دنیا هستند. دو سیستم عامل مزایا و معایب خودشان را داشته و اینکه کدام سیستم عامل بهتر است بستگی به سلیقه کاربر دارد.

 

آی او اس: پایدار بودن و امن بودن از مهمترین مزایای آی او اس هستند. اگر تنها از اپ استور برای دانلود برنامه های خود استفاده کنید مطمئن باشید هیچ زمان به مشکل هایی مانند بدافزارها که کاربران اندروید همیشه درگیر آن ها هستند برنخواهید خورد. علاوه بر این مهم ترین نقطه قوت آی او اس، بازار اپ استور است. بیشتر برنامه ها و بازی ها ابتدا در این بازار ارائه می شوند و دلیل این امر سیاست درستی است که اپل در رفتار با توسعه دهندگان در پیش گرفته است. از نظر زیباشناختی، آی او اس یک سیستم عامل زیبا است، با معرفی آیفون 5s اپل در نسخه 7 آی او اس با تخت کردن طراحی این سیستم عامل زیبایی آن را چند برابر کرد. در حال حاضر روز به روز که به جلو می رویم، اپل با ارائه بروزرسانی های جدیدتر سیستم عامل خود را قابل اتصال تر می کند اما هنوز این قابلیت اتصال به دستگاه های اپلی محدود می شود.

 

اندروید: یک سیستم عامل متن باز که هر کاری دوست داشته باشید می توانید در آن انجام دهید. برنامه های بومی برای این سیستم عامل زیاد هستند و علت آن نیز متن باز بودن است. یکی از ایرادات سیستم عامل اندروید تا پیش از اندروید 5.0 ناپایداری آن بود که به نظر می رسد در نسخه 5.0 این مشکل حل شده است. اما مهمترین نقطه ضعف اندروید پراکندگی فرامین و تنظیمات است که برای رسیدن به یک ویژگی چندین راه متفاوت وجود دارد. به دلیل متن باز بودن این سیستم عامل کمپانی های مختلف گوشی ساز که از اندروید برای گوشی های خود استفاده می کنند رابط کاربری های مخصوص خود را روی این سیستم عامل نصب می کنند. رابط کاربری سامسونگ، تاچ ویز و رابط کاربری اچ تی سی، سنس نام دارد. سامسونگ به تازگی این رابط کاربری را تغییر داده و آن را سبک تر کرده است اما با این حال هنوز با رابط کاربری معروف و زیبای سنس اچ تی سی فاصله زیادی دارد.

 

image

 

برنده سیستم عامل (از 1 تا 10)

اندروید – آی او اس (امتیاز 10)

 

برنده رابط کاربری (از 1 تا 10)

HTC One M9 (امتیاز 10)

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 9.8)

Apple iPhone 6 (امتیاز 9.7)

 

سخت افزار

در این بخش نمی توانیم مقایسه ای بین آیفون با دو گوشی دیگر اندرویدی انجام دهیم، زیرا تنها سخت افزار نیست که در کارآیی یک گوشی موثر است و سیستم عامل نقش مکمل برای این قسمت را بازی می کند. آیفون 6 از نظر سخت افزاری روی کاغذ بسیار ضعیف تر از دو گوشی اندرویدی رقیب خودش است اما به علت هماهنگی کامل سخت افزار با سیستم عامل آیفون 6 به سخت افزاری بیشتر از این نیاز ندارد.

 

دو گوشی دیگر اندرویدی از نظر سخت افزاری شباهت های زیادی به هم دارند. اما به نظر می رسد که سامسونگ در زمینه پردازنده بهتر از اچ تی سی عمل کرده است. سامسونگ اینبار از پردازنده های کوآلکام برای پرچمدار جدید خود بهره نبرده و تصمیم گرفته تا از پردازنده ساخت خودش استفاده کند که به نظر می رسد پردازنده Exynos 7420 توانسته به خوبی کار خود را انجام دهد و در تست بنچ مارک ها نتایج خوبی برای این پردازنده به دست آمده است.

 

از دیگر نقاط قوت سخت افزار گلکسی اس 6 که در وان ام 9 دیده نمی شود باید به سنسور اثر انگشت و سنسور ضربان قلب اشاره کنیم.

 

image

 

قدرت سخت افزاری (از 1 تا 10)

آیفون 6 (امتیاز 9.5)

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 9.4)

HTC One M9 (امتیاز 9.2)

 

تنوع امکانات سخت افزاری (از 1 تا 10)

 

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 9.7)

Apple iPhone 6 (امتیاز 9.6)

HTC One M9 (امتیاز 9.2)

 

باتری

 

یکی از عوامل انتخاب یک گوشی هوشمند که تاثیر زیادی در نتیجه نهایی تصمیم کاربر خواهد داشت عمر باتری آن گوشی هوشمند است. اگر شما جزو کسانی باشید که کار زیادی از گوشی موبایل خود می کشند برای اینکه یک گوشی را انتخاب کنید به طور حتم به عمر باتری آن دقت زیادی می کنید.

 

گلکسی اس 6 یک باتری 2550 میلی آمپری، آیفون 6 باتری 1810 میلی آمپری و در نهایت وان ام 9 باتری ای 2840 میلی آمپری دارد. اما تمام این اعداد و ارقام روی کاغذ هستند و کارآیی باتری در سه گوشی با آنچه که مشاهده می کنید متفاوت است.

 

بهترین عمر باتری در بین این سه گوشی هوشمند متعلق به گلکسی اس 6 است. در تست های ترکیبی این باتری می تواند بهتر از باتری های دو رقیب دیگر عمل کند و مدت زمان بیشتری را برای کاربر پاسخ گو باشد.

 

image

 

عمر باتری (از 1 تا 10)

Samsung Galaxy S6 (امتیاز 9.6)

Apple iPhone 6 (امتیاز 9.4)

HTC One M9 (امتیاز 9.3)

 

 

افت قیمت

گوشی های دسته دوم آیفون همیشه گوشی های خوش فروشی هستند. اگر شما آیفون داشته باشید بعد از مدتی استفاده آسان تر از گوشی های دیگر می توانید آن را در بازار به فروش برسانید. البته در سال های اخیر فروش گوشی های دسته دوم پرچمدار سامسونگ  راحت تر از قبل شده اما هنوز آیفون دسته دوم خریدران بیشتری دارد.

 

از نظر افت قیمت باز هم گوشی آیفون بهتر عمل می کند. در 1 ماه حضور آیفون نسل جدید در بازار، قیمتی بسیار زیاد برای فروش آن ها در نظر گرفته می شود اما بعد از 1 ماه آیفون نسل جدید به قیمت ثابتی خواهد رسید که در طول 1 سال حضورش در بازار با همین قیمت و نوسانی بسیار کم به فروش می رسد. این موضوع تا حدود زیادی برای پرچمداران اچ تی سی نیز صدق می کند و دیدیم تا زمانی که M8 به عنوان پرچمدار اچ تی سی در بازار حضور داشت افت قیمت خیلی زیادی را متحمل نشد. اما گوشی های سامسونگ و به خصوص پرچمدارانش در زمانی که به زمان معرفی پرچمدار جدید نزدیک می شویم افت قیمت زیادی را تجربه می کنند که نمونه نزدیک این اتفاق گلکسی اس 5 است.

 

ارائه نظر در این بررسی تاثیری ندارد، تصور می کنیم با خواندن این بررسی و بررسی نیازهای خودتان می توانید بهترین گوشی ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. اگر شما هم بین این سه گوشی شک داشتید اکنون با خواندن این بررسی کدام گوشی هوشمند را انتخاب می کنید؟

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (385 نظر)

alen14

۱۳۹۵/۱۱/۹
htc m9 بگیر حرف نداره محشره

ali

۱۳۹۵/۹/۲
تو همین سایت کیفیت دوربین اس 7 و ایفون 7 مقایسه شده واقعا آیفون باید لنگ بندازه...تازه ایفون فراخوان داده واسه مشکل تاچ صفحه نمایشش که قبول کرده مشکل داره

peyman

۱۳۹۵/۸/۲۸
بنظر من اس6 بهتره دوسته خودم تازه ی هفتست ایفن 5 خریده گوشیش بعضی وقتا هنگ میکنه

bita

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
من از اولین گوشی تا به حالا سامسونگ داشتم و به نظرم خیلی گوشی خوبیه. فقط با باتری مشکل داشتم همیشه. یکی از دوستام همیشه میگفت اچ تی سی و اپل برند گوشی و ... هستند اما ال جی یا سامسونگ برند یخچال و تلویزون!!!!!! و می گفت تخصصی کار گوشی نمبکنن. مثلا canon بهترین دوربینه ، چون برند تخصصی دوربین هستش. زیاد با حرفش موافق نبودم تا اینکه..... چند وقت پیش در نمایشگاه دکوراسیون داخلی دیدم سامسونگ صفحه روی کابینت تولید کرده!!!!!!! خیلی تو ذوقم خورد.... لابد سرویس بهداشتی تو برنامه بعدیشه دیگه..... الان دیگه می خوام آیفون 6s بخرم

بیگانه

۱۳۹۴/۱۱/۲۹
iphone 6s بگیر
iphone 6s pluse بازم مشکل خم شدن داره توو جیب - گول تبلیغاتو نخور - iphone 6s هم موقع فروش خوش فروش تره ، هم خوش دست تره ، ... _ فقط نسخه 64 گیگ بگیر